Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie. Zrobiłem przekładkę z automatu na manual. Przekodowałem IKE, LCM, EWS na manual. Auto odpala jeździ ale ....zachciało mi się podłączyć swiatła cofania i zamiast poprosić o pomoc mądrzejszych to zrobiłem manewr z którego nie wiem jak wyjść, nie wgrałem softu z manuala tylko na sofcie z automatu podłączyłem według schematu z WDS wsteczny z czyjnika skrzyni biegów jeden do masy a drugi pod pin 16 w kompie. Po przekręceniu kluczyka zapalają się światła cofania i się nie gaszą. Swój błąd juz znalazłem, brak wiedzy i pośpiech dlatego proszę o pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli na czym polegał błąd? Masz sterownik DDE4 z pięcioma wtyczkami?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Witam serdecznie, przepraszam  że wcześniej nie odpisałem tak mam ten komputer o którym mówisz. Wydaje mi się  że błąd polegał na tym  że nie miałem wgranego softu z manuala i na sofcie z automatu podłączyłem wsteczny w taki sposób, że od wtyczki dwu pinowej wychodzącej że skrzyni manualnej jeden przewód podłączyłem do masy a drugi do kompa według schematu z wds czyli do pinu 16 ale według schematu z manuala. I zostałem na stałe że światłami wstecznymi. Mało tego pasoft nie komunikuje się od tego czasu z komputerem. Z pozostałymi funkcjami IKE, LCM itd komunikuje się. Auto odpala wszystko działa. Lcm wyświetla błąd tylnych świateł cofania. Po przekreceniu kluczyka na zapłon od razu włącza się pdc tył oraz świecą światła cofania. Błędu nie da się wykasować. Zamówiłem kompa z wyprogramowanym Ews i wgranym softem z manuala jeżeli problem świateł zniknie to pozostanie dalej problem gdzie podłączyć światła cofania. Jak problem nie zniknie to zostanie chyba LCM. Jeżeli ktoś może mi pomóc wiedzą jak podłączyć te światła cofania to będę bardzo wdzięczny. Jakby ktoś chciał dopytać o przekładkę koszty itd służę pomocą. Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie moim problemem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podłączyłeś do właściwej wtyczki? Czasem nie masz uszkodzonego włącznika na skrzyni? Nie pozostaje na stałe w pozycji zwartej? Sprawdzałeś go multimetrem?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Podłączyłem do właściwej wtyczki. Skrzynia pracowała do samego końca bez błędów elektroniki. Sugerowałem się schematem z WDS i teraz dalej nie wiem jak podłączyć te wsteczne po wstawieniu drugiego sterownika silnika z wgranym programem z manuala.

Opublikowano

Przyszła mi jeszcze jedna myśl mianowicie według schematu według WDS podłączenie jednego przewodu czujnika wstecznego ma iść do złącza X2041 u mnie jest to wiązka przewodów z przewagą grubszych brązowych zakończonych żółtym zabezpieczeniem wygląda to na masę , drugi przewód podłączony do wtyczki X2412 w sterowniku silnika pod pin 16. Ja podłączyłem przewód masowy do masy auta nie do złącza X2041. Jeżeli popełniłem błąd podłączenia to chyba tylko tu. Nic więcej nie przychodzi mi do głowy.   Widzę, że swapów na manual jest jak na lekarstwo dlatego proszę o pomoc bo może oprócz mnie komuś się przydadzą te informacje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Więc podłączyłeś do sterownika silnika ale na schemacie widać wyraźnie że jest mostek między pinem 16 wtyczki X2412 a pinem 19 wtyczki X2414 i stąd z kolei leci do licznika. Teraz w zależności jaki licznik posiadasz, jak małe OBC to wtyczka X11175 pin 4, jak duże OBC to wtyczka X10114 pin 25. Według mnie można śmiało pominąć sterownik silnika i pojechać prosto do licznika tak jak jest to zrobione dla DDE5 (drugie zdjęcie)

(W zasadzie to może miałeś dobrze podpięte tylko brakowało połączenia między sterownikiem a licznikiem)

Screenshot_2023-11-19-22-01-33-022_com.dcsoftware.eu.bmwwdsviewer.free.jpg

Screenshot_2023-11-19-21-59-10-234_com.dcsoftware.eu.bmwwdsviewer.free.jpg

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Dziękuje za wsparcie jak uporam się ze święcącymi stale światłami wstecznymi dam znać jak poszło. Przypuszczam, że mógł oberwać Lcm. 

Opublikowano

Mam jeszcze jedną prośbę sprawdzałem przejście pomiędzy pinem 19 w DDE a kostką w liczniku  X11175 pin 4. Pin 4 jest podłącony z  pinem 19 w DDE i teraz mam pytanie czy wpiąć się do przewodu pod pin 19 w DDE?.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ze schematu wynika że można tak zrobić. W jaki sposób przekodowałeś LCM? Zmieniałeś ZCS? 

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Witam kodowałem pasoftem. W Ike odznaczyłem manual potem z ike przeslalem dane na lcm. W ews zaznaczyłem manual. Zcs nie ruszałem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z IKE nic nie przesłałeś do LCM, bo poszło według ZCS, musisz LCM przekodować na manual.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Użyj do tego NCS expert, lub zmień ZCS w Liczniku, EWS i przekoduj całe auto do serii

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Potrzebujesz ncs, kabelek zwykły do grupy vag powinien starczyć. Trzeba odczytać ZCS aktualne.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Dziękuję za pomoc. Jak będę przygotowany do zajęć-ncs jeżeli nie będzie to kłopotem poproszę o dalsze wskazówki. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.