Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,
Mam problem ze stukami z prawej strony z przodu podczas pokonywania ostrych zakrętów (najczęściej w prawo, tak jak np. Zjeżdża sie dynamicznie z ronda). Poza tym czasem coś zastuka jak jest dość spory wybój jak najadę na niego prawym kołem. Podczas jazdy po nierównościach zawieszenie zachowuje sie cicho. 
Ogólnie większość rzeczy z przodu wymienione…

drugi objaw jaki mam to podczas ruszania kierownica minimalnie przekrzywia się w prawą stronę i auto trochę ściąga na prawo. Jak trzymam (kontruje) kierownice prosto to samochód jedzie prosto.
 

Macie jakieś pomysły z czym może być problem ? 

Edytowane przez GabryK
Opublikowano

Jak sciąga to pojechałbym na zbieżność, a co do stuków to przyjzyj sie amortyzatorowi i maglownicy jeśli zawias nie stuka.

Opublikowano

Właśnie problem w tym że maglownica była już regenerowana oraz robiona pełna geometria 2-krotnie w dwóch różnych zakładach. Amortyzatory także wymienione razem z poduszkami. 
Dzisiaj pomierzyłem trochę auto, wychodzi na to że prawy przód (asfalt-nadkole) stoi 6mm niżej niż lewa strona. Kwestia sprężyn ? Nie wymieniałem ich podczas zmiany amorków 

Opublikowano (edytowane)

Mam obecnie założone felgi 16” i na zimowych oponach 205/55/16 dystans opona-błotnik na lewym przodzie to prawie 70mm… prawa strona jest minimalnie niżej- 66mm. Wydaje się trochę za dużo, z resztą na pierwszy rzut oka widać że samochód stoi jak koza. 

IMG_1710.jpeg

Edytowane przez GabryK
  • Moderatorzy
Opublikowano

To jest tył napęd czy xdrive?

cos jest ewidentnie nie tak z wysokością tego samochodu, masakra.

Opublikowano

Hmmm… amorki dobierałem po nr VIN (WBAUY11010F205903):

amorki: sachs 311 404

poduszki amortyzatora: lemforder 27001 01

Jedynie sprężyny zostały z poprzedniego kompletu (prawdopodobnie kayaba), bo nie były pęknięte. Nie do końca pamiętam jak było przed zmianą amortyzatorów ale obstawiam że podobnie. 

Opublikowano

A kojarzysz może jaki dystans powinien być wg producenta między oponą a błotnikiem w standardowym zawieszeniu ? Szukam takiej informacji w necie ale nigdzie nie widzę.

czyli tak czy siak raczej potrzeba będzie zdemontować kolumny MCpersona i wymienić jeszcze sprężyny. Co do producentów to co polecasz wziąć ? Sachs tak samo jak amortyzatory ?

Opublikowano

Dobra, zacząłem trochę sprawdzać czy na pewno założyłem dobre amortyzatory i już zgłupiałem 😃

zamówiłem po nr vin: 31316796155 (sachs 411 403) a nie wiem czy nie powinienem: 31316786015 (sachs 411 405 - do zawieszenia M technik). Zamówiłem te pierwsze (zwykle) bo wg VINu mam zawieszenie standardowe wiec chyba ok, ale będę wdzięczny jeśli ktoś mi tylko potwierdzi 

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, GabryK napisał(a):

A kojarzysz może jaki dystans powinien być wg producenta między oponą a błotnikiem w standardowym zawieszeniu ?

Opcja 225 czyli zawieszenie standardowe zamiast sportowego M. Od dolnej krawędzi felgi 16" do dolnej krawędzi nadkola powinno być 584 mm.

Amortyzator przedni lewy 31316796155 i prawy 31316796156 czyli Sachs 311 403 i 311 404.

Opublikowano

Czyli wyglada na to że założyłem dobre. No to zostaje kwestia samych sprężyn i może gumowych podkładek.

skąd masz info o takich wymiarach ? Nigdzie tego nie mogłem znaleźć

Opublikowano

Co do wysokości to jak zmieniałem sam amorki i sprężyny to samochód tez stał wyżej niż zwykle. Mimo tego że wahacze skręciłem jak samochód stanął na kołach. W warsztacie przez zrobienie geometrii popuścili jeszcze raz wszystkie wahacze, pobujali, skręcili i od razu było lepiej, tzn jak przed wymianą. Ostatnio zmieniałem znowu amorki bo mnie naszło na Bilstein B6 i robiłem wszystko tak samo i wysokość się nie zmieniła.

Opublikowano
Godzinę temu, kubagoller napisał(a):

Co do wysokości to jak zmieniałem sam amorki i sprężyny to samochód tez stał wyżej niż zwykle. Mimo tego że wahacze skręciłem jak samochód stanął na kołach. W warsztacie przez zrobienie geometrii popuścili jeszcze raz wszystkie wahacze, pobujali, skręcili i od razu było lepiej, tzn jak przed wymianą. Ostatnio zmieniałem znowu amorki bo mnie naszło na Bilstein B6 i robiłem wszystko tak samo i wysokość się nie zmieniła.

Wahacze masz na myśli śruby przy tulejach zawieszenia czy sworznie też ? 

zmierzyłem wymiar: dolny rant felgi-błotnik i wychodzi 597-599mm. Także jest poza normą. Chociaż tutaj nie widać dużej różnicy między prawą a lewą stroną wiec raczej to ściągania nie powoduje.
Może faktycznie zanim wymienię sprężyny spróbuje raz jeszcze patentu z luzowaniem zawieszenia i pobujaniem nim trochę. Może to coś zmieni.

IMG_1728.jpeg

IMG_1727.jpeg

Opublikowano

Tak, chodzi mi o śruby wahaczy, przy tulejach. Sworznie nic do tego nie mają. Ja bym poluzował i pobujał z kolegą - góra-dół., tak jak kiedyś sprawdzali sprawność amorków na giełdzie samochodowej;). Pewnie szału nie będzie ale u mnie była widoczna różnica.

Opublikowano

Spróbuję to ogarnąć wg tego co piszesz i dam znać czy coś się poprawiło. Sam jestem ciekawy, czy coś to pomoże 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.