Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie. Jest już co prawda post na ten temat, ale stary i może się coś zmieniło. Czy da się zamontować do N55B30 306KM lpg? Widziałem, że niektórym się udało, a obdzwoniłem już prawie całe Kielce i okolice jeśli chodzi o zakłady montujące LPG i głownie mam opinie, że nie da się w ogóle założyć. Inni twierdzą, że się da, ale zaraz wtryski padną. Znalazłem tylko jeden zakład który chciał się tego podjąć i zapewniali, że będzie to działać jak powinno, ale koszt instalacji 10 000zł. Udało się komuś z Was zamontować LPG do tego silnika i macie jakiś sprawdzony warsztat?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

1.  333 KM w BMW M335i F30 N55B30 zasilane LPG po montażu instalacji gazowej KME w Abart Wrocław

 

 

2.  BMW 640i N55B30 on LPG 

 

 

 

3.   BMW N55B30 - niegazowalny? Nie dla LPGTECH

https://gazeo.pl/informacje/wiadomosci/BMW-N55B30-niegazowalny-Nie-dla-LPGTECH,wiadomosc,10772.html

Edytowane przez Zafi
Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
W dniu 24.11.2023 o 10:24, OneHandsomeGuy napisał(a):

W Krk znam dobry warsztat który poprawiał po partaczu co mi zamontował lpg. Raczej na spokojnie by zamontowali, tylko terminy mają odległe - ale to normalne jak są porządni 

Jeśli możesz to podeślij namiary. Nie zależy mi na czasie tylko na tym żeby to ktoś dobrze zrobił 🙂

Zafi dzięki za linki. Od Abarta już mam ofertę i faktycznie nie widzą problemu w montażu LPG, ale mam do nich pół Polski do przejechania 😕 Zapytam jeszcze w pozostałych które przesłałeś. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 10.12.2023 o 21:23, Chmielo napisał(a):

Mascar w Radomiu też montuje do tego lpg. Z tego co wiem to już parę sztuk z tym silnikiem zrobili i jeżdżą.

Dzięki za namiar. Robili już takie X3. Już się umówiłem na instalacje 🙂 Dam znać jak działa jak zamontują. 

Opublikowano

Coś czuję że zdjęcia mojego bagażnika zrobione w środę to były robione dla Ciebie. Robiąc zdjecia mówili o kliencie z okolic Kielc co mu nikt nie chce do x3 F25 n55b30 zamontować LPG.

Opublikowano
W dniu 15.12.2023 o 17:33, Chmielo napisał(a):

Coś czuję że zdjęcia mojego bagażnika zrobione w środę to były robione dla Ciebie. Robiąc zdjecia mówili o kliencie z okolic Kielc co mu nikt nie chce do x3 F25 n55b30 zamontować LPG.

Hehe no dokładnie dla mnie 🙂 Prosiłem żeby zrobili bo nie wiedziałem jak z tą podłogą to będzie wyglądało 🙂

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki koszt tej instalacji i w ktorym miejscu butle montuja? Mialem dla kolezanki X3 z USA sciagac, ale wlasnie przez brak miejsca na butle i droga instalacje LPG, wybrala Jeepa Grand Cherokee ze zwyklym silnikiem bez wtrysku bezposredniego i normalnym miejsce na butle.

Opublikowano

Ja płaciłem 7400zł. Butla jest pod podłogą ale trzeba niestety podnieść podłogę do góry o jakieś 10cm. W butle wchodzi 43 litry.  Modyfikacja podłogi jest w cenie. Nawet estetycznie jest to zrobione, ale przestrzeni niestety sporo się traci. Można ewentualnie zamontować mniejszą butlę w którą wchodzi 30 litrów i jest o jakieś 4 cm niższa. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdzie oni to wciskaja? Tam jest aku w podlodze, plus wydechy ida pod spodem. Niezla gimnastyka. 🙂

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Aktualizacja odnośnie spalania. Nie wiem jak koledze Chmielo, ale u mnie średnia z ostatniego zbiornika (330km) wyszła 12 litrów LPG + 4,5 benzyny/100km. Cykl mieszany z przewagą trasy. Jadę niebawem na regulację po pierwszym tysiącu kilometrów. Zobaczymy czy uda się ograniczyć spalanie PB bo wychodzi sporo.

Opublikowano
W dniu 7.01.2024 o 09:38, Mrozu23 napisał(a):

Aktualizacja odnośnie spalania. Nie wiem jak koledze Chmielo, ale u mnie średnia z ostatniego zbiornika (330km) wyszła 12 litrów LPG + 4,5 benzyny/100km. Cykl mieszany z przewagą trasy. Jadę niebawem na regulację po pierwszym tysiącu kilometrów. Zobaczymy czy uda się ograniczyć spalanie PB bo wychodzi sporo.

U mnie podobne spalanie, ale tego się spodziewałem po silniku 3,0 i mocy ponad 300 koni.

Spalanie wychodzi ok 0,5 litra na cylinder przy jeździe na LPG (0,5*6=3 litry) + na rozruch zanim się rozgrzeje i jedzie na samej PB (ale szybko przełącza się na LPG)

Średnie spalanie około 17-18 litrów łącznie (4-5 PB + 12-13 LPG) ale jak pocisnę to pali więcej LPG natomiast spalanie PB jest na takim samym poziomie (i to mi się podoba 🙂 bo ten silnik spali tyle ile się mu wlaje przy agresywnej jeździe).

Opublikowano
20 godzin temu, Chmielo napisał(a):

U mnie podobne spalanie, ale tego się spodziewałem po silniku 3,0 i mocy ponad 300 koni.

Spalanie wychodzi ok 0,5 litra na cylinder przy jeździe na LPG (0,5*6=3 litry) + na rozruch zanim się rozgrzeje i jedzie na samej PB (ale szybko przełącza się na LPG)

Średnie spalanie około 17-18 litrów łącznie (4-5 PB + 12-13 LPG) ale jak pocisnę to pali więcej LPG natomiast spalanie PB jest na takim samym poziomie (i to mi się podoba 🙂 bo ten silnik spali tyle ile się mu wlaje przy agresywnej jeździe).

Czyli pewnie takie spalanie zostanie 🙂 To też fakt, że osiągnąć spalanie rzędu 20 litrów PB w tym silniku to jest żaden problem 🙂

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Nie rozmyślaj tylko montuj 🙂 Przy obecnych cenach paliwa po niecałym roku się zwróci. Moja do tej pory działa bezawaryjnie. Zrobiłem jakieś 6 tysięcy kilometrów. W taką pogodę jak teraz (około 15-20 stopni) przełącza się na gaz dosłownie po przejechaniu 200 metrów. Jedyny minus to fakt, że X3 nie ma zbyt bogatego bagażnika, a po podniesieniu podłogi jest znacznie gorzej. Roletę bagażnika zdemontowałem zupełnie bo nic się pod nią i tak już nie mieściło. W codziennej jeździe nie jest to jakiś duży problem, ale planując wakacje na pewno będę potrzebował zamontować box na dachu. Jak masz jakieś pytania to pisz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Takie X3 miałem dłuższy i średnie spalanie na PB oscylowało od 11 do 13.5L przy jeździe normalnej czasem agresywnej 30-40% Warszawa reszta trasa.  Z długiego okresu komputer pokazywał średnie ok. 12 i zgadzało się z tankowaniem różnice do 0.2L. 

Jak wam wychodzi 12-13 LPG + 4.5L PB to jest to żadna oszczędność. 

15 czy 20zł na 100km doliczając do tego koszty instalacji i obsługi to instalacja zwróci się po 40-50tyś km. Przy takiej kalkulacji ma to sens jak ktoś planuję jeździć autem min 100tyś km żeby zarobić te z 10tyś ale przy sprzedaży wartość też będzie niższa więc wg mnie gówno nie interes. 

Opublikowano

Mówimy o silniku N55B30 306KM? Bo jak tak to chyba miałeś jakąś bardzo szczęśliwą wersję, albo posiadasz ponadprzeciętne umiejętności eko-drivingu 🙂

Mieszkam w Kielcach, gdzie nie ma jakichś nie wiadomo jakich korków. Jeżdżę raczej spokojnie. Jadąc do pracy 6km po mieście w jedną stronę komputer pokazuje mi 16-17 litrów z odcinka. W zimę bardziej 18. I to taka jazda od świateł do świateł nie przekraczając 50-60km/h. 

W trasie w pojedynkę + niewielki bagaż, 140km/h na tempomacie 12,5litra. Jedyna sytuacja gdzie zbliżyłem się do spalania około 11 to trasa nie przekraczając 90km/h. Wskazania z komputera, tak jak u Ciebie, pokrywają się ze wskazaniami z dystrybutora. No może bardziej +-0,5L niż 0,2L. Średnie spalanie 50/50 trasa/miasto wychodzi mi 14,5-15L. I nie jeden post widziałem nawet na tym forum gdzie użytkownicy bujali się od serwisu do serwisu i od ASO do ASO bo myśleli, że coś jest nie tak z silnikiem bo tyle pali, ale on po prostu tyle pali 😄 Też byłem zaskoczony na początku spalaniem i zrobiłem pełną diagnostykę od sprawdzenia wtrysków przez turbo i milion innych rzeczy i nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości także nie mam pojęcia jak Ci się udało uzyskać 12L średniego spalania i to jeżdżąc po Warszawie.

A co do czasu zwrotu to ja to obliczyłem tak: 

15L PB x 6,8zł to około 100zł/100km

a na LPG: 12L x 2,8zł = 33,60zł + 4,5L PB x 6,8zł = 30,60zł w sumie 64,20zł 

Więc oszczędzasz nie 15-20zł tylko 36zł. No i wiadomo. Jak ktoś robi 500km/miesiąc to LPG nie ma sensu. Ja robię bardziej 1500km więc miesięcznie mam 540zł w kieszeni. Po około roku instalacja się zwraca. Jeśli ktoś jeździ głownie po mieście zwróci się jeszcze szybciej. I co najważniejsze nie jadę z jednym okiem na ekonomizerze żeby nie zostawić fortuny na stacji paliw tylko jadę tak jak mam aktualnie ochotę 🙂 Ja LPG polecam, ale nikogo nie namawiam. Każdy sam powinien ocenić czy mu się to opłaca czy nie.  

 

Opublikowano
12 godzin temu, Mrozu23 napisał(a):

Mówimy o silniku N55B30 306KM? Bo jak tak to chyba miałeś jakąś bardzo szczęśliwą wersję, albo posiadasz ponadprzeciętne umiejętności eko-drivingu 🙂

Mieszkam w Kielcach, gdzie nie ma jakichś nie wiadomo jakich korków. Jeżdżę raczej spokojnie. Jadąc do pracy 6km po mieście w jedną stronę komputer pokazuje mi 16-17 litrów z odcinka. W zimę bardziej 18. I to taka jazda od świateł do świateł nie przekraczając 50-60km/h. 

W trasie w pojedynkę + niewielki bagaż, 140km/h na tempomacie 12,5litra. Jedyna sytuacja gdzie zbliżyłem się do spalania około 11 to trasa nie przekraczając 90km/h. Wskazania z komputera, tak jak u Ciebie, pokrywają się ze wskazaniami z dystrybutora. No może bardziej +-0,5L niż 0,2L. Średnie spalanie 50/50 trasa/miasto wychodzi mi 14,5-15L. I nie jeden post widziałem nawet na tym forum gdzie użytkownicy bujali się od serwisu do serwisu i od ASO do ASO bo myśleli, że coś jest nie tak z silnikiem bo tyle pali, ale on po prostu tyle pali 😄 Też byłem zaskoczony na początku spalaniem i zrobiłem pełną diagnostykę od sprawdzenia wtrysków przez turbo i milion innych rzeczy i nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości także nie mam pojęcia jak Ci się udało uzyskać 12L średniego spalania i to jeżdżąc po Warszawie.

A co do czasu zwrotu to ja to obliczyłem tak: 

15L PB x 6,8zł to około 100zł/100km

a na LPG: 12L x 2,8zł = 33,60zł + 4,5L PB x 6,8zł = 30,60zł w sumie 64,20zł 

Więc oszczędzasz nie 15-20zł tylko 36zł. No i wiadomo. Jak ktoś robi 500km/miesiąc to LPG nie ma sensu. Ja robię bardziej 1500km więc miesięcznie mam 540zł w kieszeni. Po około roku instalacja się zwraca. Jeśli ktoś jeździ głownie po mieście zwróci się jeszcze szybciej. I co najważniejsze nie jadę z jednym okiem na ekonomizerze żeby nie zostawić fortuny na stacji paliw tylko jadę tak jak mam aktualnie ochotę 🙂 Ja LPG polecam, ale nikogo nie namawiam. Każdy sam powinien ocenić czy mu się to opłaca czy nie.  

 

Mamy takie same spalanie auto jeździ głównie po mieście i po niże 15 l. nie idzie zejść chyba że będę ją pchał 😆 zimą 18.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak jeździcie 6km do pracy to po co wam LPG 🙂 instalacja zwraca się po 2 latach ja tu sensu nie widzę bo doliczając spadek wartości auta to nigdy się nie zwróci. 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy czy możecie podrzucić zdjęcie bagażnika Waszych X3 po założeniu LPG ? 

Zastanawiam się nad zakupem X3, nastawiam się na N55 albo N52, więc pewnie LPG wpadnie, tylko kwestia tego bagażnika mnie nurtuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.