Skocz do zawartości

[F10 preLCI] Adaptive Bi-xenon - Wewnętrzna soczewka jako światła drogowe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

zwracam się do Was z pytaniem, na które nie mogłem znaleźć odpowiedzi na forach.

Mianowicie, czy w F10 wyposażonym w Bi-xenon z funkcją asystenta świateł drogowych jest możliwość zakodowania wewnętrznych żarówek (H7/LED retrofit), które normalnie służą do doświetlania zakrętów aby wspomagały xenon w światłach drogowych? 

Spotkałem kiedyś na drodze X5 F15, w którym świeciły obydwie soczewki w lampach po zmroku i ciekawi mnie, czy istnieje możliwość zakodowania takiej opcji w F10.

 

EDIT.

Oczywiście dobrze byłoby, aby oprócz działania jako światła drogowe zachowały również swoją funkcję doświetlania zakrętów, kiedy długie nie są używane.

Na zagranicznych forach przeczytałem, że udawało się to zrobić w serii e90.

pozdrawiam
 

 

Edytowane przez Pioski
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czesc. Nie ma takiej opcji. W e90 tez nie bylo. Nie chodzi o kodowanie ale o soczewke, wlasciwie jej brak. 

Opublikowano
4 godziny temu, kkx5 napisał(a):

Czesc. Nie ma takiej opcji. W e90 tez nie bylo. Nie chodzi o kodowanie ale o soczewke, wlasciwie jej brak. 

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli mówiąc brak soczewki. Wiem, ze w zależności od wersji w niektórych lampach wewnętrzna soczewka jest pusta. Ale w tym przypadku mówiąc soczewka miałem na myśli wewnętrzną żarówkę, która w moich lampach działa i odpowiada za doświetlanie zakrętów. Znajduje się tam żarówka H7, która załącza się przy skręcie kierownicą. Jeśli więc jest zakodowana aby zapalała się przy ruchu kierownicy to czy nie da się zakodować aby obydwie żarówki wewnętrzne zapalały się kiedy bixenon przełącza się w tryb świateł drogowych?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak podejdziesz do auta to wewnetrzna "soczewka", nie ma soczewki, jedynie plastik w paski kierujacy strumien swiatla na boki do realizacji doswietlania, wlasnie dlatego kodowanie tego jako "dlugie" nie ma sensu. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak byś to właczył i jechał długi czas na długich to na 100% stopi się ring i ta niby soczewka od temperatury.

Opublikowano

Nie. Tylko jako doświetlanie pobocza przy skręcie i to do jakiejś prędkości. Włączenie przy pomocy kierunkowskazu możliwe jest tylko do bodaj 40kmh. A ogólnie w zależności od kraju działa do 70kmh.

spacer.png

Opublikowano

Wycinanie i światła drogowe to tylko zewnętrzna soczewka z ksenonem (LED chyba trochę bardziej rozbudowane jest).

Doświetlanie pobocza to już zależy, ksenon jest skrętny więc na zakrętach też zmienia kąt oświetlania. Poza tym asystent świateł drogowych używa różnego rozproszenia światła w zależności od jazdy w mieście, poza miastem a nawet autostradą. Przy małych prędkościach w doświetlaniu zakrętów jest używana wewnętrzna lampa (oczywiście jeśli nie jest to atrapa). Asystent świateł drogowych wyłącza światła drogowe tak czy tak przy mniejszych prędkościach - nie wiem 30 czy 40 kmh. Może w jakimś małym zakresie (ale podejrzewam bardzo małym) mogą być aktywne jednocześnie światła drogowe i wewnętrzna soczewka.

spacer.png

Opublikowano
W dniu 16.11.2023 o 11:16, gk tds napisał(a):

Jak byś to właczył i jechał długi czas na długich to na 100% stopi się ring i ta niby soczewka od temperatury.

Jak się włączy wsteczny to lewa i prawa wewnętrzna soczewka się zaświeca, ale jak się stoi dłuższą chwilę to się wyłącza i po chwili włącza ponownie.

 

1 godzinę temu, Użytkownik525xd napisał(a):

Domykając zapytanie - czyli od wycinania, doświetlania pobocza i swiatel drogowych i mijania służy tylko ta jedna zewnętrzna soczewka? 

w Xenonie tak. W preLCI nie ma wycinania (efektu tunelu) o ile dobrze pamiętam. Na 90% do wycinania potrzebny jest KAFAS2 i światła skrętne LCI (lub LED).

Jak są zwykłe xenony to doświetlanie przy skręcie da się w sporej części wersji włączyć przeciwmgielnymi.

Jak byś chciał zmieniać światła z xenonów preLCI (skrętnych lub nie) na skrętne xenony LCI (lub LED) to trzeba prowadzić dodatkowe przewody.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.