Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Więc może ja wtrącę swoje trzy grosze. W moim BMW jest silnik M52, miałem problem z dużym zużyciem oleju. Wymieniłem w silniku pierścienie i uszczelniacze zrobiłem głowicę, zalałem silnik pełnym syntetykiem. Po zrobieniu 4 tys. km nie mam problemu z poborem oleju.
Opublikowano
Tutaj sie zgodze z Kowalem w zupełnosci. Ja poprostu podniosłem temat po wypowidzi kilku forumowiczów na ten temat. Miałem tez sygnały o wykonaniu remotnów które nie wiele pomogły. Dlatego załozyłem ten post ale jak narazie nikt nie pomógł mi w tym temacie. Jedynie dowiedziałem sie ze te nowe silniki to sa 2xVanos i załozenie bedzie troche trudne.

 

 

Z tego co się orientuję to każdy M52 ma podwójny vanos. Co do padajacych silników z tym pokryciem nikasil (czy jakos tak) to byly one montowane w 4 krajach na swiecie i nie w europie (prócz uk jak to wczesniej ktos powiedział). Informacje zaciagnołem z bmwworld.com

Opublikowano

Z tego co się orientuję to każdy M52 ma podwójny vanos. Co do padajacych silników z tym pokryciem nikasil (czy jakos tak) to byly one montowane w 4 krajach na swiecie i nie w europie (prócz uk jak to wczesniej ktos powiedział). Informacje zaciagnołem z bmwworld.com

kolega jakis niedoinformowany wie ze dzwonia ale nie wie gdzie i wprowadza w blad

Opublikowano
Tutaj sie zgodze z Kowalem w zupełnosci. Ja poprostu podniosłem temat po wypowidzi kilku forumowiczów na ten temat. Miałem tez sygnały o wykonaniu remotnów które nie wiele pomogły. Dlatego załozyłem ten post ale jak narazie nikt nie pomógł mi w tym temacie. Jedynie dowiedziałem sie ze te nowe silniki to sa 2xVanos i załozenie bedzie troche trudne.

 

 

Z tego co się orientuję to każdy M52 ma podwójny vanos.

nidgy w życiu :!: :!: :!: Zresztą Vanos/y nie ma nic wspólnego z braniem oleju i ścierajacym się Nikasilem

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

  • 1 rok później...
Opublikowano

Co do silnika m52 to powiedziałbym ze jest to jednorazówka - tego sie nie remontuje i nie ma co robić pomiarów zużycia - warstwa nikasilu jest bardzo cienka a zarazem nie do zdarcia i nawet po sporym przebiegu km nie bedzie sladów zuzycia.

Jednak jest pewne ALE... wszystko dobrze dopóki nie przegrzejemy silnika, mialem przypadek że warstwa nikasilu zaczeła łuszczyć sie (odklejac ) od powierzchni cylindra a wtedy kaplica. Są firmy które regenerują takie cylindry ale koszt jest masakrystyczny (opłacalny jedynie w motocyklach gdzie mamy 1 cyl) Druga niefajna sprawa z silnikami m52 to to że nawet wymiana uszczelki pod głowicą niesie za sobą duże ryzyko że już silnika nie poskładamy... A to dlatego że w aluminiowym superlekkim bloku gwinty śrub głowicy baaardzo czesto lubią się zrywać.... Co prawda można próbować stosowac tulejowanie gwintów jednak nie jest to juz to samo. Jednym słowem BMW przedobrzyło z aluminium - nie ma jak stara ciężka ale poczciwa m50 -siątka :)

Opublikowano

jest patent na te aluminiowe bloki. Zda mi się że śruby z

TDSa są mocniejsze. We Wrocławiu auto-chip zna

szczegóły, bo robili u kumpla M52B28 i śmiga bezboleśnie.

Opublikowano

No to że są mocniejsze śruby to akurat nie ma nic do tego, ( byle były nowe ) gwinty zrywają sie w aluminiowym bloku a nie na stalowych śrubach.

:idea: Chyba że chodzi o to te z TDSa są bardziej sprężyste i się bardziej rozciągają przy dokręcaniu ... :idea:

Opublikowano

Nikasil stosowany był w silnikach m52 do września 1998 r. Od października silniki miały stalowe tuleje cylindrów (po modyfikacji miały oznaczenie M52-TU3). Siarka zawarta w paliwie powodowała korozję Nikasilu, ale problem dotyczył tylko niektórych rynków, tzn. tych, gdzie sprzedawano paliwo bogate właśnie w siarkę, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii. BMW objęło auta programem naprawczym (wsteczna gwarancja) - naprawiało auta uszkodzone wskutek tankowania paliwem o wysokiej zawartości siarki (nie jestem pewien, ale najprawdopodobniej po prostu wymieniali silniki na te ze stalowymi tulejami).

 

Amerykańskie wersje M52 ponoć były wolne od tego problemu, w przeciwieństwie do M60.

 

Jeśli chodzi o M60, to znalazłem numery seryjne bloków i materiały, z których wykonano tuleje:

M60B30:

1 725 970 - Nikasil

1 741 212 - Nikasil

1 745 871 - Alusil

 

M60B40:

1 725 963 - Nikasil

1 742 998 - Nikasil

1 745 872 - Alusil

 

PS. Nikasil stosuje m. in. Ferrari, Honda, Jaguar i Porsche w 911.

Opublikowano

Kiedyś też sie sporo interesowalem tematem jak szukałem silnika M60 do mojej terenówki.

 

Jest tak jak parę osób pisało: problem w Europie występował w UK gdzie było paliwo z dużą ilością siarki - w reszcie Europy już nie. Pytanie tylko czy Polska została zaliczona tu do reszty Europy? Bardzo często szczególnie jeszcze w poprzednich latach dla ludzi z Europy zachodniej Europa kończyła się na Granicu Polski-Niemieckiej.

 

mój M52 z e36 ma prawie 200 tysięcy i nie bierze oleju ani grama - ale samochód jest z NIemiec, a ja nim tankuje na sprawdzonych firmowych stacjach - myśle że szukając samego silnika można też postarać się aby pochodził z samochodu z rynku Niemieckiego.

 

Ja tak zrobiłem kupując sam silnik 4.0 v8.

Ten silnik M60 jest bardzo popularny w rajdach terenowych, co druga prototypowa rajdówka jeżdząca w Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodód Terenowych ma włożony silnik M60B40. Mimo aluminiowej i lekkiej konstrukcji oraz zastosowania niklosilu silnik jest dość odporny na katowanie.

 

Z ciekawostek to z doświadczenia jednego z konstruktorów takich rajdówek i dwukrotnego mistrza Polski w RMPST wynika że niklosil jest nieodporny na przegrzanie tylko w wypadku przegrzania i natychmiastowego wyłączenia silnika - jeśli silnik się gotuje trzeba go za wszelką cene schłodzić puki pracuje (w wypadku niesprawnego układu chłodzącego były podobno przypadki polewania całego silnika wiadrami zimnej wody!!!! nie pytajcie mnie jak to możliwe że tak rozgrzane aluminuwm nie pękało, ale tak było!)

 

Inny przypadek widziałem na własne oczy w extremalnie przerobionym mercedesie G z właśnie z wsadzonym silnikiem M60B40 - samochód wisiał zawieszony na wyciągarce na prawie pionowym podjeździe, w tym czasie miał nie przerobioą jeszcze miskę olejową co spowodowało że z silinka pracujące w tak ekstremalnej pozycji zaczął odpływac olej - po krótkiej chwili schłychać było zupełnie inny dzwięk pracy silnka - taki suchy i bardziej metaliczny - częśc cylyndrów pracowała przez dobrych kilka minut zupełnie bez smarowania! Rozmawiałem później z kierowcą, mówił że kilka razy mu się to zdarzyło mimo to nie zauważył żadnej zmiany w eksploatacji silnika - jak nie brał oleju tak nie bierze.

 

Jeśli ktoś jest ciekaw jak wygląda taki Mercedes i jak brzmi ten silnik BMW z jednym tłumikiem ( a zapewniam że brzmi zupełnie inaczej:) ) to zapraszam do obejrzenia:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.