Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jezeli ktos sie zagłebiał w temat wadliwych bloków pokrytych Nikasil-em, niech mi wyjasni jak rozróżnic silnik z blokiem pokrytym tym syfem, a nowszy poprawionej genracji. Generalnie chodzi mi od kiedy i w jakich modelach problem został usunięty i jaki symbol mają poprawione silniki.

Przeszukałem Real-OEM i znalzałem informacje, że od 04/1994 do 8/2000 roku wychodziły silniki M52 ale o róznych symbolach (w zaleznosci od roczników i modeli aut). Wśród wszystkich M52 czesc była pokrywana nikasil-em, a cześć juz nie.

 

Moje auto posiada silnik 2,5 litra M52 o symbolu (256S3 - pierwsze modele M52 jakie wychodziły) i jest to rocznik auta 11/1995 (gładzie cylindra pokryte nikasilem według twierdzenia jednego z forumowiczów).

 

Od 04/1994 silnik M50 znalazł konkurenta w postaci silnika M52, (który był lzejszy poniewaz posiadał aluminiwy blok i ogólnie był nowszej generacji, ale jego gładzie cylindrowe dla utwardzenia były pokrywane syfem zwanym Nikasil (mieszanka krzemu i niklu) który jest nietrwały i poddany dziłaniu siarki zawartej w paliwie obiawem zurzycia sie warstwy ochronnej jest zwiekszone branie oleju przez te silniki), a od 07/1995 został zastąpiony całkowicie tym silnikiem i był montowany do końca produkcji modelu E36.

Silniki te w E36 miały nastepujące symbole: 2,0 M52 (206S3), 2,5 M52 (256S3) (taki jak mój) i 2,8 M52 (286S1).

 

Z tego rozumie, że wszystkie te 3 silniki (M52) o symbolach podanych wyzej montowane do konca produkcji E36 bez wyjątku były pokryte Nikasilem i każdy jeden, moze posiadac problem brania oleju. Ponieważ M52 początkowo był pokrywany Nikasilem co sie niby pózniej zmieniło.

 

Ktos napisał, że rozwiazaniem jest wziecie bloku, lub całego silnika z 1999 roku, bo niby od tego roku został ten problem rozwiazany, gdyż został zmieniony materiał z którego był zrobiony blok silnika.

 

Szukałem informacji i znalazłem, że już wczesniej niz w 1999 roku został ten silnik zmieniony (poniewaz zmieniły sie jego symbole), ale nie wiem czy zmnia ta wiazała sie ze zmianą bloku i czy ide dobrym tropem, ale w E46 2,8 M52 od 04/1997 była juz inna jednostka niz w E36, bo miała symbol (286S2), a nie tak jak E36 (286S1), a od 07/1997 pojawiły sie kolejne dwie jednostki o zemienionych symbolach 2.0 M52 (206S4) i 2,5 M52 (256S4).

 

Czy to są juz jednostki z poprawionym blokiem ????????

 

Podobnie ma sie sprawa modelu E39 w którym do 08/1998 montowane były silniki M52 ze satarą numeracją (taką jak ja mam), czyli: 2,0 (206S3) 2,5 (256S3) i 2,8 (286S1),

a od 09/1998 do 08/2000 juz nowsze czyli: 2,0 (206S4), 2,5 (256S4) i 2,8 (286S2)

 

 

Z tego wynika, że musiałbym podszukac silnika z E46 o symbolu M52 (256S4) (ja mam M52 (256S3), albo silnika z E39 o takim samym symbolu. tylko w przypadku silnika z E39 konieczna była by zmiana miski olejowej.

 

Gdybym ewentualnie chciał zmienic silnik na wiekszy (2,8 litra) pomocna była by równierz E38 ale równierz z silnikiem nowszym M52 2,8 (286S2) który był montowany w E38 podobnie jak w E39 dopiero od 09/1998 roku. Wczesniej były te wadliwe.

 

 

Prosze mnie poprawić, lub uswiadomić jezeli cos zle napisałem. Być moze zmiana tych symboli na silniku nie ma zwiazku z rozwiazaniem przez firme BMW problemu pokrywania bloku nietrwałym Nikasil-em. Tylko jak wtedy odróznic te silniki ???????????

Opublikowano

Nie mogłem cię odnaleźć na forum bo nie pamiętałem co masz w nicku za dragonem ale sam się ujawniłeś. Widzę że masz problemy z niklasilem i ja właśnie z obawy przed tą delikatną warstwą wybrałem M50B25 i wkładam go do swojego iesa a moje pytanie właśnie dotyczy czy jak wkładałeś swój silnik do iesa to czy może przez jakiś czas miałeś M52 zamontowany razem ze sprężynami od iesa z przodu? Interesuje mnie czy przód bardzo mi siądzie z tym silnikiem M50 na sprężynach od czterocylindrówki.

 

 

SORRY ZA OT ALE CHCIAŁEM TO WYSŁAĆ NA PW I SIĘ POMYLIŁEM I WYSŁAŁEM NA FORUM

Opublikowano

qrcze .. niewiem jaki ja mam symbol, ale moja M52 jest z `97 i ja nie mam zadnych problemow z braniem oleju .. przez ostatnie 5000km wzial moze z 100-200ml ... a jezdze na 0w-30 czyli bardzo zadkim oleju ..

 

wydaje mi sie ze na sile probojesz znalezc dziure w calym .. ja bym ci radzil zmienic silnik badz zrobic mu remoncik generalny ..

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
ja mam M52 wyprodukowany we wrzesniu 96r, zrobiłem juz 2 wymiany oleju i nie bierze mi dosłownie ani kropli :!: , wymieniam olej miedzy 8-10 tyś i stan na bagnecie jest zawsze identyczny, niedługo zmieniam olej zleje go i oblicze ile wylałem spowrotem z wlanych 6,5 litra, wiadomo ze min różnica będzi bo nie da się zlać całego oleju

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

Powiem tobie, że dziwna sprawa ale auto stało wysoko zupełnie normalnie dopiero zmiana sprężyn na sportowe od wersji 6 cyl opusciło auto w dół.

 

Mysle ze problemem nie jest wysokosc stania ale to ze auto na dziurach moze skakac jak spręzynka, poniewaz sprezyny moga byc mniej sztywne od wersji silnikowych cieższych. Nie jezeziłem nią wtedy to nie powiem czy ta teoria jest własciwa. Wiem tylko ze stała normalnie (bardzo wysoko) i to było dla mnie zaskoczeniem według tego co słyszałem.

Opublikowano

Kujon: Znaczenie napewno ma przebieg bo im wiekszy tym wiecej siarki przeleciało przez ten silnik. Byc moze ja mam przebieg grubo ponad 200 tys. ty masz napewno sporo mniejszy.

 

Jezeli pokusze sie o zmiane silnika nie chce juz kupic starego i z potencjalnym zagrozeniem zuzyciem się warstwy Nikasilu.

 

Zreszta zauwazyłem ze silniki nowsze mozna kupic taniej niz te starsze. Widziałem na Allegro kilka ofert silników 1999-2001 duzo taniej niz 1995 rok, tylko ze one są za nowe dla mnie i bedzie problem podłaczenia

Opublikowano

Kiloff:

 

Masz silnik 286S1

 

Jaką dziure w całym ????. Problem ewidentnie podjety nie na jednym forum BMW nie tylko w polsce to fakty. Nikasil zużywa sie w silnikach M52 i powoduje ostre branie oleju. Długo prowadze ten temat i słucham wypowiedzi forumowiczów. Własnie obadałem temat remontu kapitalnego lub zmiany uszczelniaczy i według licznych wypowiedzi remont moze byc ryzykowny i moze nie wiele pomóc. Nie mam zamiaru wpakowac sie w koszta i miec klops. Dlatego załozyłem ten post zeby sie dowiedziec do którego rocznika wychodziły bloki pokrywane nikasilem. Wole kupic silnik wolny od tego problemu z niskim przebiegiem niz wpakowac sie znowu w takie gówno.

 

Szczerze kupiłbym M50 bo o taki silnik to nie problem i cena nie astronomiczna i walił to wszystko, ale nie bede sie cofał w postępie technicznym i mopntował stary silnik. Dlatego jezeli mam sie podjąc ewentualnej zmiany chce cos juz sprawdzonego.

Opublikowano

Co do sprężyn to u mnie może nie będzie tak źle bo mam już fabryczny M-technik i są niższe niż standard.

 

Natomiast co do przekładki silnika nowszego niż twój to weź pod uwagę że nowsze mają już podwójny vanos a jakbyś chciał M52 bez niklasilu a stare solidne żeliwo to szukaj silnika na amerykę bo tam M52 robili z żeliwnym blokiem właśnie ze względu na siarę w paliwie.

Opublikowano
Kujon: Znaczenie napewno ma przebieg bo im wiekszy tym wiecej siarki przeleciało przez ten silnik. Byc moze ja mam przebieg grubo ponad 200 tys. ty masz napewno sporo mniejszy.

Przebieg przebiegiem, ale dużo tez zależy od nogi poprzedniego włąsciciela, ale co do tego Nikasilu to też co nie co słyszałem o tym, słyszałem rózwnież że silniki M52 są mniej odporne na katowanie niż M50 , no ale cóż przecież nie ma sensu kupować 5 lat starszego samochodu żeby mieć silnik M50.

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano
ludzie prosze poczytajcie troche o nikasilu w m52 i V8 m62 silnikach, problem z niszczeniem tej warstwy stwierdzono tylko w USA i chwile w UK (gdzie bylo importowane paliwo z usa) w pl niegdy nie zanotowano tego problemu ani w calej europie (ex. UK) - przynajmniej nie ma na ten temat nigdzie informacji, paliwo musi byc naprawde mocno zasiarczone ! musi byc poprostu pomijany proces odsiarczania w rafinerii a i wtedy okres niszcenia nikasilu trwa kilkanascie tys. km
Jedyną dobrą rzeczą w przednim napędzie jest to ze gdy cofasz masz napęd na tył !
Opublikowano

Mój silnik ma 250 tys przebiegu i od wymiany do wymiany ubytek oleju na bagnecie jest znikomy.

Nikasil ta bardzo odbporna powłoka jest o wiele wytrzymalszy na ścieranie niż żeliwo. Jest powszechnie stosowany w motocyklach gdzie jego trwałość jest od 4 razy dłuższa od żeliwa. W motocyklach Crossowych w jednym cylindrze pokrytym Nikasilem można śmiało zurzyć do 4 tłoków bez jakiej kolwiek obróbki gładzi cylindra. W przypadku cylindra żeliwnego za każdym razem konieczny był by szlif.

Więc nie wiem czemu ta powłoka, miała by się nie sprawdzić w BMW w USA mają jakiś inny skład paliwa dla tego tam M52 miały wtłaczne tuleje żeliwne ale w europie wszystko powinno być OK :roll:

Opublikowano
NIe twierdze że NIKASIL jest odporny na działanie siarki. Tylko że jest o wiele trwalszy od żeliwa o ile jakość paliwa jest odpowiednia. Moja opinia oparta jest na doświadczeniach z motocyklami gdzie obciążenia są o wiele większe silniki o poj 125ccm mają ponad 40km mocy. Więc nie wim czemu to rozwiązanie miało by się nie sprawdzać w samochodach. Chyba że BMW kładło na cylindrach jakiś tańszy Nikasil. W twoim przypadku zdjął bym głowice i nawet bez wyjmowania tłoków przemierzył bym cylindry średnicówką i na tej podstawie podjął bym decyzje o remoncie tego silnika.
Opublikowano
Nie byłbym taki pewien co do jakości paliwa u nas bo do Europy to jeszcze nam daleko. A byćmoże dlatego nie ma odnotowanych przypadków niszczenia tej warstwy gdyż mało które bmw jest nowe salonowe i na gwarancji a jak komuś nikasil poleci w aucie 10 lub 15-letnim przywiezionym z Niemiec to machnie ręką i kupi następny silnik albo wleje doktora do silnika i sprzeda. Nie wszyscy użytkownicy beemek są na forach i nie wszyscy opisują swoje przypadki z autem. Nikasil jest odporny na ścieranie i niech wytrzyma nawet 10 kompletów pierścieni ale nie znaczy że wytrzyma to coś co sprzedają na niektórych stacjach co nazywają benzyną nie wiadomo skąd przywiezioną gdzie jest cała tablica Mendelejewa rozpuszczona a liczba oktanowa to może z 80.
Opublikowano
Tutaj sie zgodze z Kowalem w zupełnosci. Ja poprostu podniosłem temat po wypowidzi kilku forumowiczów na ten temat. Miałem tez sygnały o wykonaniu remotnów które nie wiele pomogły. Dlatego załozyłem ten post ale jak narazie nikt nie pomógł mi w tym temacie. Jedynie dowiedziałem sie ze te nowe silniki to sa 2xVanos i załozenie bedzie troche trudne.
Opublikowano
Jak chcesz mieć pewność możesz zawsze wytoczyć Nikasil i wtłoczyć tuleje żeliwne. Druga sprawa to to że niektórzy remontem nazywają samą wymiane pierścieni :) Ciekawe czy na blok z silnika z dwoma vanosami pasuj głowica z jednym, wtedy można by załorzyć strą głowicę na nowy blok i miał byś rozwiązany problem kombinacji z elektryką do drugiego vanosa.
Opublikowano
Kolega chyba trafił nie do tego tematu co miał. Spróbuj użyc :search: "szukaj". Masz w opcjach na górze.
Opublikowano

TLR:

Z tymi tulejami z żeliwa w bloku z stopu aluminium to byłby problem bo stopy te mają bardzo dużą różnicę w rozszerzalności cieplnej i jeśli juz stosuje się blok z stopu lekkiego a tuleje zeliwne to są one wykonane jako mokre, czyli zanurzone bezpośrednio w cieczy chłodzacej a tulejowanie przez rozwiercenie cylindrów i wstawienie cienkościennych tulei zeliwnych to najlepiej robić w bloku żeliwnym.

 

Natomiast co do silnika bi-vanos w E36 to widziałem niedawno taką przeróbę w 2.8 i jeździłem tym i nawet chodziło ładnie ale vanos wydechowy był niepodłączony gdyż swap był robiony na kolektorach dolotowym i wylotowym jak również komputerze od zwykłego E36 2.8 vanos. Szczerze mówiąc albo przekładać wszystko co potrzebne z takiego E46 (wątpię w opłacalność) albo lepiej kupic silnik z niemiec taki sam jak był.

Opublikowano

Kowal:

 

Czyli uważasz ze kupienie silnika 2x Vanos z kompletnym osprzetem wiazką i komputerem nie wystarczy ?

 

 

TRL:

 

Głowica powinna wejsc na blok bez problemu najmniejszego, ale ja nie chce kombinowanego silnika i grzebanego albo cały identyczny albo cały noweszej generacji od E46 albo E39. Pojemności 2,5 (ten co był montowany w 323i, 523i) lub 2,8

Opublikowano
białoniebieski:

 

Twierdzisz wiec ze nie ma co sie obawiac zuzytej powłoki i mozna smiało przeprowadzac remont ?. Silnik bedzie jak nowy ?

 

 

troche inaczej: po przeszukaniu internetu nie napotkałem sie na udokumentowane przypadki problemu złego paliwa i zniszczonego przez to nikasilu ani u nas w pl ani w zach.eu (nawet moi znajomi ktorzy jezdzą na importowanym u nas na południu paliwie ze wschodu zrobili wiele tys. kilometrów na m52 i m62 silnikach i nic złego sie im nie stało)

 

sam mam m52 i wiem ze ten typ gładzi jest duzo wytrzymalszy od zeliwnych w m50, moim zdaniem to ze wiążesz problemy swojego egzemplarza z syndromem siarka-nikasil jest mało prawdopodobne

 

jesli powłoka na gładzi jest uszkodzona u ciebie to raczej nie przez dzialanie sarki

pozdro

Jedyną dobrą rzeczą w przednim napędzie jest to ze gdy cofasz masz napęd na tył !
Opublikowano

Kowal:

Widziałem wiele silników z aluminiowymi blokami w które są wtłoczone żeliwne tuleje i nie są to tuleje mokre (praktycznie wszystkie czterosuwowe silniki motocyklowe chłodzone cieczą jak i powietrzem)

Opublikowano
Tak sobie pomyślałem, że jeżeli Nikasil nie jest odporny na działanie siarki (kwas) to jak wygląda sprawa ekspluatacji tych silników na LPG, produkty spalania gazu są kwaśne. Co o tym myślicie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.