Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Przejdę od razu do konkretów.

Coś się psuje lecz nie wiadomo co.

Pierwszy raz jak coś się zaczęło dziać po kilku dniach stania odpaliła nie na wszystkie gary. Kolejnego dnia kolejna próba już trochę lepiej, rozgrzałem ją, przejechałem się i było ok. Kolejny dzień odpaliła jakby ok ale czuję po pracy silnika że nie jest to 100%, coś tam lekko nie tak działa, lecz po rozgrzaniu ok. Kilka przystanków po drodze do domu. Nagle odpala mega kulejąc z obr. w okolicy 400-500. Próbująca zapalić się kontrolka "check engine" w końcu się włączyła. Zgasiłem potem kilka prób odpalenia brak reakcji. Po postoju ok 30 minut pomyślałem może spróbuje bezpośrednio z LPG. Odpaliła elegancko pojechałem pod dom wszystko śmigało jak ta lala. Check engine zgasł od razu. Zgasiłem. Próba odpalenia na benzynie bez problemu. Podłączyłem inpe. Wypadanie zapłonu na cyl. 6,7,8. Skasowałem błędy. Znów problem na benzynie nie odpala na LPG tak. Kolejny dzień odpalam wszystko elegancko i pojeździłem. Kilka gaszeń i odpaleń wszystko git. Kolejny dzień ledwo odpaliła obr 400-500. Ponowna próba odpalenia i tu dziwna sytuacja brak czucia telepania silnikiem (jakby kompresja była zerowa) podczas rozruchu dosłownie jakbym kręcił samym rozrusznikiem. Przerażenie że coś się grubego wydarzyło. Odpuściłem. Wieczorem podłączam kompa zero błędów. Odpalam jakby nic się nie działo wszystko super.

Brałem pod uwagę układ paliwowy. To teraz wykluczam. Brałem pod uwagę świece cewki no ale w tej sytuacji raczej odpada. Więc gdzie dalej szukać problemu, który raz jest innym razem go brak.

Najgorsze chyba w tym wszystkim jest to, że nie wyskakują żadne błędy, by mieć jakiś punkt zaczepienia.

Czy ktoś z Was jest wstanie coś podpowiedzieć od czego zacząć? Bo w tej chwili strach jechać gdzieś dalej. 

Opublikowano

Sprawdził bym jeszcze odmy i czy nie bierze lewego powietrza.

Druga kwestia to valvetronik tego na ślepo nie ma co ruszać bo to złożona kwestia.

Opublikowano

Lewe powietrze odpada bo cały czas byłby problem a tu raz ok raz nie. Poza tym jest LPG który jest dużo bardziej czuły na lewe powietrze. Odmy no właśnie też nie sądzę. Skłaniam się ku czujników walka rozrządu póki co, lecz dlaczego nie pokazuje mi błędów? Raz tylko był błąd i mimo, że znów są problemy brak błędów. 

Opublikowano

No ok powiedzmy że to będzie czujnik wału lub czujniki walków rozrządu. Biorąc pod uwagę błąd, który pojawił się tylko Raz i nie powrócił (wypadanie zapłonu cyl. 6,7,8) czyli bank 2 to może któryś z czujników wałków nie domaga. Oprócz diagnozy poprzez podmianę czujników od kogoś innego lub używkę ori że szrotu, znacie inne sposoby na sprawdzenie sprawności czujnika? Miernik coś ciekawego pokaże? 

Opublikowano

Ok trochę źle patrzyłem czujniki wałków jest po jednym na bank nr 6 ze zdjęcia, a te o których myślałem te od przodu to elektrozawory vanos. 

Screenshot_20231114_011533_com.android.chrome.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnika nie sprawdzisz bo on nie zawsze jest niesprawny głównie temperatura robi tutaj robotę. I tak rzadko który w V8 działa sprawnie więc warto wymienić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.