Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Rozmiar kół ma zauważalny wpływ na maksymalny zasięg, co nie jest nowością, ale pojawiły się konkrety jeśli chodzi o iX.

Dla xDrive50 testowanego w tych samych warunkach wygląda to tak (testy robione przez amerykańskie EPA, stąd zasięg w milach):

kola 20 cali (235/60) zasięg: 324 mile

kola 21 cali (255/50) zasięg: 315 mil  (M60: 288 mil)

kola 22 cale (275/40) zasięg: 305 mil  (M60: 274 mile)

Jak widać różnice są zauważalne, sama tylko zmiana kół z 22 na 20 dodaje około 30km zasięgu. Oczywiście we wszystkich przypadkach były używane dedykowane koła z serii Aero, choć brak informacji o oponach (czy był zakładany ten sam model opony).

Choć 22-calowe koła dla iX są naprawdę ładne, to dla swojego auta celowo wybrałem 21, a na zimę 20 cali (na szczęście 20-ki są dostępne także w ciemnym kolorze, bo srebrne wyglądają fatalnie) 😉

Edytowane przez Pe.te
Opublikowano

W aucie do konfiguracji mieliśmy wybrane 21, ale trafiła się świetna oferta na auto od ręki na kołach 22 cale i w sumie nie żałujemy. Auto nadal jest bajecznie komfortowe, a same koła bardzo ładne. Różnica w zasięgu jest pomijalna: 614 km vs 618 km dla 21 cali (dla 20 BMW podaje 632 km). Na zimę też kupiliśmy czarne koła 20 cali, wyglądają akceptowalnie w przeciwieństwie dla koszmarnej srebrnej wersji, tu pełna zgoda. 🙂

Trochę obawiam się tylko stabilności na oponach 235 przy miękkim zawieszeniu i mocniejszym wietrze.

 

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja ostatecznie zdecydowałem się jednak na zimowe 21 cali.

Mialem już kupione 20-ki (czarne), nawet odebrane - ale oddałem i dopłaciłem do 21 cali 🙂

Jakoś finalnie nie mogłem przekonać się do tych całych czarnych felg, zwłaszcza, że mam czarne auto. Natomiast w Twoim kolorze te czarne felgi wyglądają dobrze.

Poświeciłem więc u siebie te kilka km zasięgu zimą na rzecz estetyki 😉 mam nadzieję że przy dużym mrozie nie zabraknie mi tych kilku kilometrów do ładowarki 😁

 

Edytowane przez Pe.te
Opublikowano

Jak to się ładnie mówi o gustach się nie nie dyskutuje: mnie do tych czarnych 20 przekonało to, że żadne felgi do I20 w rozmiarze 21 cali totalnie mi się nie podobają.

Co ciekawe, jest to pierwsze auto, którym jeżdżę, gdzie tak olbrzymia zmiana rozmiaru z 275/40 r 22 na 235/60 r18 daje tak niewielką różnicę w jeździe. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepszym przykładem niedyskutowania o gustach jest to, że niektórzy kupują… iX 😄

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jeszcze a’propos felg.

Jest pod Warszawą firma, która takie cuda potrafi robić 🙂 na frezarce CNC. Chciałem zrobić podobny manewr z tymi czarnymi felgami 20” ale okazuje się, że one akurat mają taką specyficzną krzywiznę ramion, że nie da się ładnie wykonać frezu.

IMG_6582.thumb.jpeg.2eead8682e0670b5fa9a7071993f0a99.jpeg


A druga ciekawostka odnośnie oryginalnych felg do iX to, że niektóre modele wykonane są z użyciem technologii Flow Forming.

Poniżej wyjaśnienie, gdyby ktoś zastanawiał się o co chodzi, bo BMW oznacza w konfiguratorze tak wykonane modele felg.

https://www.sportwheels.pl/pl/blog/felgi-flow-roming-co-to-znaczy

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 24.11.2023 o 22:28, hitch5 napisał(a):

Co ciekawe, jest to pierwsze auto, którym jeżdżę, gdzie tak olbrzymia zmiana rozmiaru z 275/40 r 22 na 235/60 r18 daje tak niewielką różnicę w jeździe. 

A’propos - jak sprawuje się pneumatyka na kołach 20 cali vis 22 cale? Jest jeszcze bardziej miękko?

Opublikowano

Generalnie, nadal uważam, że różnica jest tak naprawdę niewielka. Dla przykładu w a8 d4 bardziej czuć zmianę z letnich 255/45 r19 na zimowe 235/50 r19 niż tutaj zmiana z 275/40 r22 na 235/60 r18. Ba, nawet mam wrażenie, że jeździ mi się lepiej na tych 20, nie czuję tak bujania. Opcję są 3:

1. Przyzwyczaiłem się do nastawionego na komfort zawieszenia, doceniam wygodę, a na trasach szybkiego ruchu już automatycznie włączam Sport .

2. Letnie opony mają bardzo miękką mieszankę

3. Muszę porównać ciśnienie, może musze je zwiększyć w letnim zestawie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
42 minuty temu, hitch5 napisał(a):

Ba, nawet mam wrażenie, że jeździ mi się lepiej na tych 20, nie czuję tak bujania.

Można by powiedzieć, że to wbrew fizyce 😉

A na serio - to ja też się już chyba przyzwyczaiłem. Tak czy siak liczę na to, że kiedyś pojawi się jednak opcja indywidualizacji ustawień nie tylko w trybie Sport.

Opublikowano
W dniu 23.11.2023 o 18:37, Pe.te napisał(a):

Ja ostatecznie zdecydowałem się jednak na zimowe 21 cali.

Mialem już kupione 20-ki (czarne), nawet odebrane - ale oddałem i dopłaciłem do 21 cali 🙂

Jakoś finalnie nie mogłem przekonać się do tych całych czarnych felg, zwłaszcza, że mam czarne auto. Natomiast w Twoim kolorze te czarne felgi wyglądają dobrze.

Poświeciłem więc u siebie te kilka km zasięgu zimą na rzecz estetyki 😉 mam nadzieję że przy dużym mrozie nie zabraknie mi tych kilku kilometrów do ładowarki 😁

 

Czy opony 21 zakładasz na felgi które są w standardzie na 22? Czy tak się da?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie bardzo rozumiem pytanie 😉

Opony 21 zakładam na felgi 21. A właściwie to mam dwa komplety kół 21 cali, z ogumieniem letnim oraz zimowym.

W iX możesz zakładać koła od 20 cali do 22 cali (tarcze z zaciskami mieszczą się we wszystkich) - oczywiście w odpowiednich rozmiarach ogumienia, aby zachować tą samą średnicę koła, czyli:

20 cali - 235/60

21 cali - 255/50

22 cale - 275/40

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.