Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W pierwszej kolejności chciałbym się przywitać bo to mój pierwszy post tutaj.

Do tej pory czerpałem wiedzę którą dzielili się inni ale z moim problemem nie mogę sobie poradzić.

Otóż od niedawna jestem posiadaczem E39 1999r. 2.0 benzyna.

Już podczas kupna sprzedający informował, że jest do wymiany moduł AIRBAG bo paliła się kontrolka poduszki.

Nr. modułu to 65.77-6900727.

Więc kupiłem moduł i pojechałem do mechanika żeby podpiął kompa i zczytał błędy przed podmianką.

Okazało się, że nie ma komunikacji z AIRBAG-ami.

Więc podmieniliśmy moduł i znowu to samo.

Pomyślałem,że moduł jest nie sprawny i go wymieniłem na kolejny.

Po podmiance o dziwo kontrolka poduchy sama zgasła ale jak się okazało kolejnego dnia tylko na 200m.

Podpięcie do kompa i znowu brak komunikacji.

Moduł podobno sprawdzony na stole poza autem i jest sprawny.

Wszystkie bezpieczniki posprawdzane, klema pirotechniczna na akumulatorze też i wszystko jest ok.

Jeden elektronik dostał auto na tydzień i znalazł kolejny problem (nie wiem czy to może mieć związek).

Zegary (duży wyświetlacz) były wymieniane ze względu na piksele ale ktoś wsadził z wersji USA (było spalanie w galonach itp.) i okazało się, że nie można przypisać im prawidłowego VIN-u.

Nie pokazują też komunikatów o np. otwartych drzwiach czy niskiej temperaturze nie działa gong.

Po przytrzymaniu na manetce BC nie mam możliwości wyboru na ekranie nawigacji pozycji które mają być na liczniku.

Czy zegary mogą mieć jakiś związek z komunikacją AIRBAG?

Co można jeszcze sprawdzić? Ewentualnie wie ktoś gdzie powinno być jakie napięcie na kostce do modułu AIRBAG?

I kolejne pytanie czy można coś zrobić z tymi zegarami bo już dwóch elektroników się poddało 😞

Byłby ktoś w stanie coś poradzić ewentualnie polecić jakiegoś dobrego elektryka/elektronika od BMW w promieniu powiedzmy 100km od Kutna?

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Auto było fabrycznie wyposażone w licznik z dużym wyświetlaczem? Przez które gniazdo w samochodzie łączysz się z poduszkami, OBD2 pod kierownicą czy 20pin pod maską? W jaki sposób sprawdzony sterownik airbag na stole, jak została nawiązana komunikacja, na linii Tx czy I-bus? W liczniku idzie wszystko zmienić w kilka minut, jak nie chce przyjąć kodowania to trzeba pasoftem edytować eprom. Poszukaj kogoś w okolicy z pasoftem i NCSem.

Jeżeli chodzi o komunikaty to do przekodowania jest moduł LCM który pewnie też masz zmieniony.

Podaj VIN auta.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

1. Auto było fabrycznie wyposażone w licznik z dużym wyświetlaczem?

Tego na 100% nie wiem ale raczej tak.

2. Przez które gniazdo w samochodzie łączysz się z poduszkami, OBD2 pod kierownicą czy 20pin pod maską?

Przez gniazdo pod maską. OBD2 łączy się tylko z silnikiem.

3. W jaki sposób sprawdzony sterownik airbag na stole, jak została nawiązana komunikacja, na linii Tx czy I-bus?

Tego nie wiem. Dostałem tylko info, że był sprawdzany poza autem.

4. Jeżeli chodzi o komunikaty to do przekodowania jest moduł LCM który pewnie też masz zmieniony.

Faktycznie przypomniałeś mi teraz. Coś było z LCM, że VIN był inny i przebieg w nim zapisany też się nie zgadzał.

Ze zmian to jeszcze gość zmienił ekran navi na poliftowy (navi była fabrycznie nie dokładana).

VIN: WBADM21090GL07025

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jaki masz moduł AIRBAG założony MRSZ2, MRSZ3A czy MRSZ4?

Jakiego koloru jest przewód na pinie nr 9 sterownika airbag? Na tej podstawie ustalimy czy komunikacja powinna być po linii ibus czy po Rx. LCM do przekodowania na high OBC, jak ZCS w EWS jest fabryczne to ncs łączysz się przez EWS, wchodzisz w LCM i kodujesz do serii pustym plikiem, komunikaty powinny zacząć działać, tak samo z licznikiem i powinieneś mieć wersję europejską

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to działaj

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nie było czasu żeby za bardzo bawić się komputerem ale sprawdziłem kolor przewodu o którym pisałeś.

Nr. 9 jest biały z czerwonym paskiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli diagnoza idzie po RX  bezpośrednio z gniazda, jak dobrze kojarzę licznik jest na tej samej linii. Odepnij moduł airbag i zobacz czy uda się połączyć z licznikiem. Jeżeli tak to moduł jest do przekodowania bo prawdopodobnie jest ustawiony na k-bus. Inne rozwiązanie pin nr 9 airbag przeciać i podpiąć pod k-bus.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ok. Więc dzisiaj miałem chwilę i odpiąłem moduł AIRBAG. Ogólnie to poduszka w ogóle zgasła ale jak podpiąłem z powrotem masę do stelaża modułu to się pali znowu.

Podpiąłem kompa i udało się połączyć z zegarami. Ale zauważyłem, że nie mogę zmienić rzeczy wyświetlanych na zegarach (np. PRND432 itd.), nie mogę zrobić testu zegarów i wyrzuciło dwa błędy które po skasowaniu nie pojawiły się przy kolejnym skanowaniu.

Nie jestem pewny na 100% ale wcześniej raczej test mogłem zrobić, co do zmian wyświetlanych informacji to nie wiem bo wcześniej nie próbowałem.

Jutro znowu podepnę kompa z podpiętym modułem i zobaczę czy te błędy wrócą.

Mógłbyś mi na priv podesłać jak krok po kroku zakodować te zegary (pisałeś mi o tym wcześniej) pustym plikiem? Bo powiem szczerze, że nie do końca rozumiem co i jak 🙂

1.jpg

2.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poszło PW. 

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.