Skocz do zawartości

e39 3,0d automat GM - po rozgrzaniu rusza z dwójki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak w temacie..

1) na zimnym - (dopóki silnik / olej w skrzyni się nie rozgrzeje) - ZAWSZE rusza z jedynki..

2) na rozgrzanym - ZAWSZE rusza z dwójki (z wyjątkiem pkt. 3 i 4)

3) na rozgrzanym, jak rozpędzę się do powyżej 70 km/h (tak, że skrzynia wrzuci ostatni - piąty bieg) po czym się zatrzymam, to ZAWSZE rusza z jedynki.

4) na rozgrzanym, po wrzuceniu na N / R i potem D - ZAWSZE rusza z jedynki

5) w trybie 'sport' - ZAWSZE rusza z jedynki (niezależnie ciepły czy zimny)

Poza tym skrzynia chodzi bardzo dobrze, biegi przerzuca płynnie. Pół roku temu wymieniłem olej (przed wymianą czasem delikatnie potrafiła szarpnąć z jedynki na dwójkę - tylko na zimnym). Przed wymianą oleju zachowanie podczas ruszania (z dwójki) wyglądało tak samo, jak teraz.

to tak ma być, czy coś jest nie teges..?

image.png.e1d4ddc70a74c72efc3da2d8cf2497b0.png

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak ma być. Ta skrzynia ma funkcję wykrywania jazdy w korku. Samochód rusza wtedy z 2. biegu. Ma to zwiększać komfort jazdy, ograniczyć zużycie paliwa i zmniejszyć tendencję do pełzania podczas postoju samochodu. Mocne naciśnięcie pedału gazu podczas ruszania powinno spowodować redukcję do 1. biegu.

Opublikowano

ok, dzięki w takim razie za konkretne info👍, trochę mnie uspokoiłeś 😉

faktycznie, przy mocnym wciśnięciu gazu podczas ruszania zrzuca na 1. jednak myślałem, że powinno tak być tak, że jak się zatrzymam pod dosyć stromą górkę, to powinien ruszać jednak z jedynki.

z innej beczki.. zastanawiał się ktoś z was, czy warto stosować taki 'Liqui Moly 5135 Dodatek do automatów ATF'

cyt:"...dodatek do automatycznych skrzyń biegów, który uszczelnia, zapobiega wyciekom i chroni elementy przekładni. ATF ADDITIV nie zagęszcza oleju a jego funkcja polega na działaniu aktywnej chemii, która delikatnie spulchnia wszystkie gumowe uszczelnienia..." 

image.png.8b3b35f6fec2f77739f6baa867395d99.png

nie lubię eksperymentować, ale auto dosyć stare, więc i uszczelnienia w skrzyni pewnie już nie takie jak kiedyś.

Jeden z cenionych przeze mnie mechaników (ale nie spec od skrzyń) wypowiadał się mega pozytywnie o tym środku. wiele pozytywów czytałem też w sieci. jednak nikt nie pisze o skrzyniach (GM). a jak wiadomo skrzynie te są dość 'specyficzne' na tyle, że część mechaników nawet nie chce się podejmować wymianę oleju, wręcz ją odradzają.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 7.11.2023 o 10:36, sabina2008 napisał(a):

z innej beczki.. zastanawiał się ktoś z was, czy warto stosować taki 'Liqui Moly 5135 Dodatek do automatów ATF'

A wymieniłeś olej w skrzyni biegów? Masz GM więc podobno jest jakieś wyzyko, u siebie w ZF wymieniałem przy jakichś 270 000km i nie było problemu, wręcz poprawa.
A co do ruszania z drugiego biegu. U mnie to było normalne, zawsze ruszał z dwójki przy normalnej jeździe. Z jedynki tylko jak zmieniłem na M/S, albo jak wybrałem mu jedynkę manualnie.

Opublikowano

tak, olej zmieniałem pół roku temu. poprawa jest, bo jak pisałem wcześniej potrafiła skrzynia agresywniej przerzucić z 1 na 2 przy nierozgrzanym oleju.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ciesz się, że działa i wymień olej kolejny raz po 60 tys. km.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.