Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Końcem listopada odbieram iX w wersji 50.

Na decyzję wpłynęło m.in. półtoraroczne użytkowanie iX3 (choć to auto żony 😉), które naprawdę jest fajnym autem (o czym zresztą wielokrotnie dyskutowaliśmy w dziale dedykowanym iX3) i dzięki któremu przekonałem się do samochodów elektrycznych.

Doświadczenia były na tyle pozytywne, że zdecydowałem się na drugiego elektryka 🙂 a jednocześnie pożegnam się ze swoim autem spalinowym.

Dlaczego iX 50 a nie 40…? W tym wypadku nie chodziło o moc, bo 326 KM w wersji 40 jest moim zdaniem w zupełności wystarczające lecz o zasięg. Zależało mi aby drugi elektryk miał większy zasięg niż iX3 (który ma zasięg podobny do iX 40).

Mam nadzieję, że są na tym forum jacyś użytkownicy iX 🙂 i będziemy mogli wymienić się doświadczeniami.

Zachodnie fora dotyczące iX są bardzo aktywne, jednak fajnie byłoby popisać też coś po polsku 🙂

Edytowane przez Pe.te
Opublikowano

Od miesiąca użytkujemy IX 50. Wzięliśmy auto z placu, do zakupu zmotywowała nas chęć zamiany 2 aut: Audi A8 D4 i Jaguara I-Pace na jedno. Po obniżce cen chodziła nam po głowie Tesla Model X, ale jakość wykonania po A8 jednak nie do zaakceptowania. EQE SUV 43 AMG ma zasięg jak Jaguar, Q8 Etron pomimo sympatii do Audi nie braliśmy pod uwagę. Na razie z komfortu i zasięgu jesteśmy bardzo zadowoleni. Jako wada auto jest nastawione na komfort prowadzi się zdecydowanie gorzej niż genialny w tym aspekcie I-Pace. Mamy też Kię EV6 (wbrew pozorom świetne auto) i trochę nie rozumiem, że IX w przeciwieństwie do niej ma manualną klapkę do gniazda ładowania czy nie ma łopatek przy kierownicy do regulacji rekuperacji. Na razie nie widzę żadnej przewagi laserów, nie dopłaciłbym za to w aucie do konfiguracji. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spotkałem się już z uwagami nt. braku łopatek rekuperacji przy kierownicy. Dla mnie to akurat nie problem, bo w iX3 właściwie zawsze korzystam z aktywnej rekuperacji - jak dla mnie jest super.

Ale faktycznie - dodanie łopatek to nie problem, a sporo osób, z tego co czytam, z nich korzysta.

Jakie masz zużycie w 50-ce na trasie?

Opublikowano

Rekupercja adaptacyjna w BMW jest bardzo dobra, ale przyzwyczaiłem się po mieście do one-pedal driving i t w tym trybie tego mi brakuje. Za to na trasie aktywne rekuperacja jest świetna (w EV6 też korzystam).

Na razie miałem trasy mieszane eski/autostrady z drogami lokalnymi i wychodziło 25-28.  Jakieś 10-15 % więcej niż EV6 AWD i tyle samo mniej niż I-Pace. W trasie efektywność jak na takiego dużego kloca jest bardzo dobra. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To akceptowalne zużycie (do EV6 raczej trudno porównywać, bo to jednak auta inne gabarytowo).

Mnie wybierając xDrive50 najbardziej zależało na zasięgu właśnie na S i A, żeby z Waw dojechać do przykładowego Trójmiasta bez konieczności ładowania. Stąd M60 odpadł (choć jak pisałem w innym wątku dobrze doposażona 50-ka jest bardzo blisko ceny M60).

Natomiast jak ktoś jeździ tylko po mieście to 40-ka jest w zupełności wystarczająca (to podobny zasięg jak u żony w iX3, ona ładuje raz na tydzień albo i rzadziej - najczęściej w weekend, bo wtedy można korzystać z energii z PV) 🙂

Opublikowano

U nas kryterium były trasy z Poznania do Warszawy i Szczecina. Latem na pewno do zrobienia jadąc 140-150 km/h. Planuję przetestować jak wygląda to zimą i czy trzeba będzie jechać poniżej przepisów. 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na tej trasie masz akurat Ionity, więc w razie co przy ładowaniu 200kW ledwo z toalety można skorzystać żeby pojechać dalej 😉 zresztą na Trasie do Trójmiasta tak samo.

Opublikowano

Byłem EV6 w Chorwacji i potwierdzam rewelacja, ale liczę, że jednak dojedzie na tych zimowych kołach na raz. W lutym kończy mi się taryfa Kia Charge po 1,35 zł, dobrze, że będzie BMW Charging za 1,50 zł na 12 miesięcy. 

W temacie ładowania 200 EV6 miałem rekord na Ionity chyba 234, architektura 800v robi robotę, szkoda, że IX tego nie ma.

Myślę, że jako auto na trasy A6 Etron z baterią 100 kw, niskim nadwoziem i architekturą 800v może pozamiatać rynek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Raczej nie pozamiata, za duża konkurencja, poza tym za chwilę wjadą chińczyki…

eDrive6 w BMW też już kończy testy, od 2025 będzie standardem we wszystkich BEV, pełna architektura 800V + nowy typ baterii projektowany we współpracy z CATL (wg. zapowiedzi 30% większa pojemność z tych samych gabarytów).

Tesla moim zdaniem za chwilę też przestanie być na piedestale - stąd ta seria ostatnich obniżek, żeby złapać jak najwięcej rynku póki może. Zresztą Tesla i tak nie dla mnie, nie jestem w stanie zaakceptować tamtej jakości wykonania 🙂

Edytowane przez Pe.te
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 godzin temu, Pe.te napisał(a):

Raczej nie pozamiata, za duża konkurencja, poza tym za chwilę wjadą chińczyki…

Tego chińskiego wjazdu nie byłbym taki pewien. UE już szykuje mechanizmy obronne przed obniżonymi dotacjami rządowymi cenami chińskich elektryków.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja wolałbym aby chińskiego wjazdu nie było, ale spójrz jak wyglądały tegoroczne targi motoryzacyjne w Monachium… zdominowane przez firmy chińskie, które zajmowały większość powierzchni wystawowej…

Co do mechanizmów ochronnych (opartych w dużym mierze na wykorzystaniu polityki celnej) nie dalej jak przedwczoraj czytałem, że BYD (największy chiński producent) jest bardzo bliski decyzji aby wybudować dużą fabrykę na terenie UE…

Ja zdecydowanie kibicuję europejskiej motoryzacji, ale chińskie auta pojawią się w Europie tak czy siak i to raczej w dużej skali…

Jak faktycznie będzie - zobaczymy i to pewnie już niedługo. Moim zdaniem mainstream’owe europejskie marki będą musiały obniżyć ceny aby wytrzymać konkurencję z chińczykami. A jeśli chodzi o europejskie marki premium… hmm… niewykluczone, że staną się jeszcze bardziej premium, bo w przyszłości mogą być zdecydowanie droższe od marek popularnych, niż ma to miejsce dzisiaj.

Zwłaszcza, że jak czytam - BMW póki co nie planuje obniżek cen mimo nadciągającej chińskiej konkurencji.

https://www.bmwblog.com/2023/11/06/bmw-emphasizes-no-interest-in-price-war/

Edytowane przez Pe.te
Opublikowano

Co do Neue Klasse to czas najwyższy - osobiście nie jestem fanem konwersji aut spalinowych na elektryczne. I ogólnie się trochę zgadzam, że po I3 BMW zaspało. Wkurza mnie w IX to, że ładuje się wolniej i jest osiągi spadają wraz ze spadkiem SOC  zdecydowanie szybciej niż w dużo tańszym EV6. 

Co do Chińczyków znajomy ostatnio opowiadał z dużym entuzjazmem o nowym aucie kolegi: NIO ES8. To elektryczny SUV wielkości IX. Znajomy jeździ dobrymi autami i był zszokowany poziomem tego samochodu. Powiedział, że środek jest dużo bardziej premium niż w Tesli X.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 7.11.2023 o 16:45, hitch5 napisał(a):

Na razie nie widzę żadnej przewagi laserów, nie dopłaciłbym za to w aucie do konfiguracji. 

A propos świateł laserowych - miałem ostatnio okazję jechać w nocy i moim zdaniem jest duża różnica (choć nie odnoszę tego do iX bez laserów, bo takim nie jeździłem w nocy, lecz do świateł LED adaptive w serii 5 oraz w iX3).

Przy czym należy mieć na uwadze, że moduł laserowy jest włączany tylko dla świateł drogowych oraz powyżej prędkości 60 km/h. Dla świateł mijania (zawsze) oraz drogowych poniżej 60km/h działają tylko moduły LED - więc w tych przypadkach myślę że świecą podobnie jak standardowe reflektory LED.

Opublikowano

Wiem jak działają, zastrzeżenia mam do właśnie ledowych świateł mijania, porównując do innych aut, którymi jeżdżę:  Audi A5 ma zdecydowanie lepsze światła mijania,  a ev6 porównywalne. Dam znać jak przetestuję w jakichś warunkach, gdzie lasery będą miały okazję się wykazać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.