Skocz do zawartości

F11, N57, 245HP - problem z skrzynią ZF8HP70


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry,

Proszę nie bić jeśli ten temat już był, nie znalazłem...

Dopiero się uczę żyć z tym samochodem 🙂

Co mam:

- przebieg 230k km, przyczepy były ciągane widać po haku

- olej wymieniony raz przy ~90k km (filtr i obudowa VAICO sugerowała wymianę oleju), drugi raz wymieniłem przy 220k km statycznie

Co niepokoi:

- jak wrzucam z P na D albo z P na R to czasem jest lekkie uderzenie - czy to konwerter? - jak to sprawdzić/diagnozować/przetestować?

            - może to wina łącznika elastycznego na wale - mam do wymiany

- jak wrzucam z P na D albo z P na R to silnik zaczyna działać inaczej jak by miał pod górkę - są większe wibracje na D/R niż na P?

- przy ruszaniu z świateł np., na drugim biegu - obroty silnika nie rosną a prędkość samochodu rośnie, jakby sprzęgiełka sie wolno łączyły albo były zużyte albo ciśnienie za małe? (pozostałe biegi pracują wzorowo) - jak to diagnozować/testować? 

 

Adaptacje skrzyni z ISTA -

Czy wartości o czymś mówią?

Czy warto robić adaptację?

Czy warto kasować adaptację?

photo_5920117508910726504_y.jpg.505573291c6e1ee2acfc24b8682579c5.jpg

A tu jest sekwencja działania:

zf8hp45_70_gear_ratio.jpg.ed228c1b356a5bdb2ff085743b6c3abc.jpg

Edytowane przez LoGik
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy tak slabym silniku ciezko zajechac 8hp70. Inna praca/drgania na R/D, stuki, sprawdz poduszki silnika. Adaptacje wygladaja ok, przypadkiem ich nie kasuj, wbrew obiegowym twierdzenia, po tym zabiegu jest gorzej niz lepiej. 

Opublikowano
W dniu 3.11.2023 o 17:12, kkx5 napisał(a):

Przy tak slabym silniku ciezko zajechac 8hp70. Inna praca/drgania na R/D, stuki, sprawdz poduszki silnika. Adaptacje wygladaja ok, przypadkiem ich nie kasuj, wbrew obiegowym twierdzenia, po tym zabiegu jest gorzej niz lepiej. 

no niby tak, 8HP70 - to 700NM a 530d 245hp ma - 540NM.

Jak rozumiem, prościej jest wymienić skrzynie na przytomną niż remontować czy sprawdzać 8HP... bo chodzą po 2k zł 🙂 

Opublikowano

U mnie przy 130k przebiegu olej wymienilem ostatnio drugi raz, I tez czasem puknie/stuknie jak przełacze na D , olej sprawdzałem był niezły, zawsze jest trochę szlamku z docierki. Nie mam haka. To chyba zależy jak się ułoży przy zatrzymaniu albo jak jest opór na kole np przy krawężniku. Najważniejsze że nie kopie podczas jazdy, jedynie na zimnym czuć popchnięcie czasem, ale nie kopnięcie 

Opublikowano
17 godzin temu, Użytkownik525xd napisał(a):

U mnie przy 130k przebiegu olej wymienilem ostatnio drugi raz, I tez czasem puknie/stuknie jak przełacze na D , olej sprawdzałem był niezły, zawsze jest trochę szlamku z docierki. Nie mam haka. To chyba zależy jak się ułoży przy zatrzymaniu albo jak jest opór na kole np przy krawężniku. Najważniejsze że nie kopie podczas jazdy, jedynie na zimnym czuć popchnięcie czasem, ale nie kopnięcie 

U mnie kopało/uderzało przy hamowaniu 3->2, ale po wymianie oleju statycznie kopnięcia przestały.

Natomiast była zmuła i została na 2-m biegu... jak na manualu kończące się sprzęgło - obroty idą w górę a prędkość się nie zmienia... tylko po jakimś czasie się załącza 3-ka i już jest ok...

Może to tak ma działać i szukam dziury w całym...

Opublikowano

No nie, jeśli Ci definitywnie przeciąga odsprzęglenie to coś jest nie tak, obroty nie powinny zdarzyć urosnąć podczas przerzucania biegu. No może czasami sie zdarza na zimnym zeby nie szarpneło, ale nieznacznie 

Opublikowano
W dniu 3.11.2023 o 15:32, LoGik napisał(a):

 

 

Adaptacje skrzyni z ISTA -

Czy wartości o czymś mówią?

Czy warto robić adaptację?

Czy warto kasować adaptację?

photo_5920117508910726504_y.jpg.505573291c6e1ee2acfc24b8682579c5.jpg

 

 

Wartości raczej dobre, sterownik skrzyni potrafi adaptować do bodaj 750mbar, u ciebie max jest 220mbar. Minusowe wartości są w zasadzie lepsze niż dodatnie, oznaczają że sterownik nie musi nawet takiego ciśnienia używać by operować sprzęgłami jakie jest produkcyjnie zamierzone, dlatego korekta w dół. 

Inna sprawa że te wartości nie obrazują całego stanu skrzyni więc gdyby były złe, można by jakieś wnioski wysnuwać ale że są raczej dobre na moje oko, to ja bym na pewno ich nie ruszał.

spacer.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No ja bym mimo wszystko skasował adaptacje w jakimś spokojnym miejscu gdzie można się rozpędzić płynnie zmieniając od 1 do 8 żeby się ułożyła skrzynia ładnie od nowa. Już to robiłem kilka razy przez lata i nic mi się nie stało korekty wręcz lepsze niż po kupieniu auta. Oczywiscie skrzynia musi byc zagrzana. Po 3 latach jako ze olej byl ok zdecydowałem się na wrzucenie xhp (mozna wrzucic xhp z korektami do +350 bezpiecznie) , i chociaż autko pracowało ładnie przed tym, to teraz wrażenie jakbym się do nowego przesiadł ( jeśli chodzi o współpracę skrzyni z silnikiem ). 

Myślę że mechanicy nie kasują adaptacji bo na świeżym oleju stare korekty będą pracowały lepiej więc nie podejmują dodatkowo ryzyka gdzie raz na 100 przypadków skrzynia zacznie stawać dęba i będzie trzeba klientowi ja odkupić. 

Czynnikiem dodatkowym może być też brak serwisowania tych skrzyń,  czyli tak jak zaleca bmw - jeździj do póki nie padnie. Taka skrzynia po 200k nalotu na jednulym oleju faktycznie może zacząć orać, ale jak był olej wymieniany to raczej nie ma się czego bać. Jakbym był mechanikiem to pewnie ze bym przyjął zlecenie na wymianę bo zarabiać jakoś trzeba, ale zminimalizował bym odpowiedzialność po takim zabiegu - dlatego się skrzyni nie adaptuje ponownie. ( to tylko moja teoria bo jak wspomnialem ja kasuje adaptacje i jest wszystko w porządku ) 

 

 

Opublikowano

Przed xhp nie robiłem adaptacji, po przeczytaniu linka faktycznie może juz lepiej nie robić po wgraniu xhp bo jest bardzo bardzo szybka (tak jakby na moto bez sprzęgła biegi przerzucać - nie wiem jak to możliwe ze takiego cielaka aż tak szybko przepina) , więc dziękuję Ci za tego linka.

Wczesniej kasowałem kilka razy i nic się nie stało, układała sie skrzynia przez kilka km i stoi na mniejszych korektach do dzisiaj. Rozumiem że skrzynia z dużą dodatnią korektą po skasowaniu może się poprostu rozje**ć, ale jeśli korekty są takie jak u @LoGik i go denerwuje praca skrzyni to ja bym zaryzykował i zaryzykowałem. Skłonilo mnie moje myślenie tzn to że skrzynia jak była nowa to była od nowości używana (90tys km / 6 lat) przez poważną kobiete, a ja jeżdżę z goła inaczej, i musiało mi coś nie pasować w pracy skrzyni jeśli to zrobiłem. To było już ponad 2 lata temu. Nie wiem czy moje myslenie jest słuszne, wypowiadam sie tylko o swoich decyzjach i ich skutkach. W każdym razie śmiga bardzo ładnie, a resetowałem, i wymieniłem niedawno olej I wszystko wyglądało na tyle ładnie, że zaryzykowałem z xhp. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak. Dokladnie jest tak jak napisales. Jesli adaptacje sa ok, mozna (jesli ktos sie bardzo upiera), je skasowac i nic sie nie stanie. Osobiscie kasuje tylko w przypadku gdy naprawialem skrzynie, nie wazne czy 6hp, czy 8hp. W innych sytuacjach, np wymiana oleju, tego nie robie. Prawda jest tez ze xhp robi niezla robote z 6hp czy 8hp.😉

Edytowane przez kkx5
Literowka
  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 27.11.2023 o 17:07, kkx5 napisał(a):Prawda jest tez ze xhp robi niezla robote z 6hp czy 8hp.😉

Mam pytanie do osób które robiły Xhp w skrzyni 8hp, czy przebieg ma jakieś znaczenie? Chciałem zrobić sobie Xhp ale osoba która się tym zajmuje odradzała mi ponieważ samochód ma ok.300 tys. przebiegu, nawet jak parametry wyjdą dobrze to nie warto ryzykować. Skrzynia chodzi według mnie dobrze. Co o tym myślicie, czy warto ryzykować ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

300tys to nie jest duzy przebieg. Nie musisz od razu kupowac ich map ots, podstawowy flash robi fajna robote. To nie jest tak ze xhp podciaga cisnienia itp, wrecz nawet masz mozliwosc obnizenia zadnego momentu, zmiany biegów wyzej/nizej. Odczytaj sobie najpierw adaptacje, jesli sa w normach, wgrywaj xhp. Warto. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Poczytalem trochę  na forach i wszyscy naprawdę zachwalają wgranie Xhp, nie było negatywnych opini. Nie jestem znawcą w tym temacie więc trzeba będzie poszukać kogoś kto to dobrze zrobi a z tym to już pewnie będzie problem🤪

Opublikowano
10 godzin temu, Bartek1976 napisał(a):

Poczytalem trochę  na forach i wszyscy naprawdę zachwalają wgranie Xhp, nie było negatywnych opini. Nie jestem znawcą w tym temacie więc trzeba będzie poszukać kogoś kto to dobrze zrobi a z tym to już pewnie będzie problem🤪

Jeśli xhp to tylko stage 3 inne nie dają żadnego odczucia. Każdy kto ogarnie kodowanie Ci to wgra. To żadna trudna robota.

Opublikowano

Jeśli ktoś chce to mam gościa w Krakowie ma swój serwis bmw zjadł zęby na tych autach, działa na licencji xhp kupuje pakiety pod VIN auta wszystkie stage na raz i masz już w cenie zmiany stage od 1 do 3 bezpłatnie kiedy będziesz miał ochotę podjeżdżasz 15min i gotowe. Jestem inżynierem ale wolę takie rzeczy jednak położyć na ramionach serwisu bo nie mialem wczesniej z tym do czynienia🙂 jeśli ktoś chce to zapraszam. 

Btw fakt faktem xhp ma appke tak skonstruowaną że jak ktoś ogarnia i nie chce płacić prowizji za usługę to jest to dość proste do wykonania  

Ale do tego jest potrzebne dobre obd za 300 zł więc już wychodzi podobnie jak zrobienie tego u fachmana, jak się okaże że miałeś zdupioną skrzynie to przynajmniej za serwis taniej będzie (ceny i tak najlepsze w krk jak na serwis typowo bmw) 

Opublikowano
14 godzin temu, kkx5 napisał(a):

300tys to nie jest duzy przebieg. Nie musisz od razu kupowac ich map ots, podstawowy flash robi fajna robote. To nie jest tak ze xhp podciaga cisnienia itp, wrecz nawet masz mozliwosc obnizenia zadnego momentu, zmiany biegów wyzej/nizej. Odczytaj sobie najpierw adaptacje, jesli sa w normach, wgrywaj xhp. Warto. 

Czyli twierdzisz, że flash za 170E wystarczy? Co mogę ustawiać mając tylko to? Pewnie jest wiele opcji ale aby je ustawiać potrzeba chyba trochę pojęcia. Stage1-3 nie są dostępne, prawda?

Sam zastanawiam się nad kupnem, mam już x-delete od nich i działa spoko, myślę że i XHP powinno działać.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko to co jest dostepne jak kupisz stage jest tez dostepne jako podstawowa opcja, ich mapy niczego nie dodaja. 

Opublikowano

A czy znacie kogoś zaufanego z pomorskiego kto wykona modyfikacje Xhp . Pierwsza firma nie chciała się podjąć tego przy tym przebiegu a w drugiej powiedzieli że wykonają ,sami przygotowują soft pod skrzynie, ale kwota 1800 zł wydaje mi się trochę wysoka, mogę się mylić🤪.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

No i wszedł Stage 2. Parametry skrzyni przy przebiegu ponad 300 tyś. bardzo dobre. Różnica kolosalna, nawet nie sądziłem że taka może być. Naprawdę warto było to zrobić 👍.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może kolego napisz gdzie robiłeś zmianę programu i ile to kosztowało?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.