Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Kupiłem samochód i przejechałem około 1000 km. Przebieg samochodu 120K. Pojechałem wymienić olej bo 20k już wybiło od ostatniej wymiany i po odebraniu i przejechaniu 2 km zapalił się check engine. Okazało się że wyrzuca błąd Vanosa P13C9 po stronie wylotu. Po zmianie przez tego mechanika solonoidów i skasowaniu błędu po chwili to samo, wiec solonoidy raczej OK. Może przypadek a może przy wymianie oleju coś zapchało vanosa.... nie ustalę teraz. Mechanik proponuję wymianę 2 cześci (chyba vanosa i elektrozaworu) koszt części to 1500zł i robocizna 1000zł, lub tylko jakąś część za 300 zeta, ale jak nie pomoże to koszt kolejnego rozkręcania silnika za 1000 zł po mojej stronie. Niechętnie chciałbym wymieniać dobry Vanos na 1200 tylko dlatego, żeby 2 razy silnika nie rozkręcać. Moje pytanie - czy ktoś miał podobny przypadek i czy można na oko po rozkręceniu silnika sprawdzić co się faktycznie zepsuło, czy te części się wymienia bez możliwości weryfikacji ich stanu.

 

Tak na marginesie to dodam, że niby jedzie ok. Myślałem, że nie ma spadku mocy, bo po mieście nie wyczułem, ale jednak jest co na autostradzie zauważyłem na V max. 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dla potomnych....

Błąd P13C9 to tak naprawdę błędy 130714 i 130716. Zależy jakim programem zczytamy. Błąd silnika po wymianie oleju i problem Vanosa to prawdopodobnie zbieg okoliczności. Po rozebraniu silnika okazało się, że zawór centralny vanosa short 11368617694 był uszkodzony - brakowało części siateczki. Z przezorności za jedną robotą wymieniony został nastawnik. To pomogło.  Usterka dodatkowo objawiała się słabym "dołem" (jakby z 50-80 KM zabrali), gorszym odpalaniem.

Temat zamknięty.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Mi się właśnie po raz drugi od zakupu auta pojawił błąd z VANOS, pierwszego nie pamiętam jaki był dokładnie, a ten nowy:

130713

 

Zawór elektromagnetyczny VANOS po stronie dolotowej: pozycja nie została osiągnięta

Co ciekawe, zazwyczaj leci zawór od strony wydechowej, dlatego jestem zaskoczony. Na razie to pojedyncze 2 przypadki na dystansie już ponad 30 tys. km, jednakże oglądałem film na YT właśnie dokładnie z silnikiem B48 i te elektrozawory lecą niestety, typowa przypadłość silników b[3/4/5]8. Na razie chyba tego nie ruszam, dopóki jakiś komunikat nie wyskoczy, albo coś się zauważalnie zacznie dziać. Zawory idzie dostać już w okolicach 520 zł/szt. (idą 2), a robocizna wyjdzie, bo trzeba ściągać pokrywę zaworów + do tego przy okazji nowe uszczelki OE.

Edytowane przez adziopak

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

Opublikowano

Nie wiem czy oglądaliśmy ten sam filmik, ale tam gość naświetla różne potencjalne błędy i co można/trzeba zrobić zapobiegawczo. Kolega też ma taki samochód i miał właśnie coś z Vanosem i chyba to był elektrozawór, jakoś przy 90k km.
Wybrane info z filmu:

- Okrągłe elektrozawory [€50] umieszczone z tyłu silnika
- Centralne zawory vanosa [€180] mogą się zużywać - warto je wymienić zapobiegawczo, gdyż mogą się przyczynić do uszkodzenia zębatki regulacyjnej [€554]

Nazwa filmu: "BMW 3 series F30 ALL Main Issues of the Petrol Engines 2011-2019" na kanale "different car review"

icon3.png G30 530i xDrive

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.