Skocz do zawartości

Ubywa płynu chłodniczego, a nie ma wycieku w silniku BMW N47. Gdzie szukać przyczyny?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przez 6 lat użytkowania auta miałem dwie dolewki po 0,5 litra tak rok po roku . Śladu zero . Po tym miałem wymianę chłodniczki EGR po 1,5 roku następna wymiana chłodniczki wraz z zaworm EGR . Ostatnia awaria to pęknięcie króćca pod kolektorem ssącym. Ubytki były już dość duże bo po przejechaniu 20 km dolewałem nawet 2 litry . Płyn widać na poduszce silnika cały był mokry. Puszcza tez pompa wody ewentualnie sprawdzić łączenia na chłodnicy . 

Opublikowano

Cześć u mnie było podobnie,wycieków zero a płynu ubywało.Okazało się że płyn uciekał w bardzo małych ilościach do oleju silnika poprzez uszczelki w wymienniku ciepła oleju .Po wymianie wszystkich uszczelek problemu nie ma

 

Opublikowano (edytowane)

U mnie wyciekał płyn przy króćcu wodnym do chłodnicy i pompie wody. Uszczelki #2 i #9 zrobiły się plastikowe.

water_pump_n47d20a.png

Edytowane przez raz3rek
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Siema co prawda mam silnik N57 ale u mnie był pęknięty krociec wodny na łączeniu i sparciała uszczelka przy silniku wymieniłem i problem zniknął też nie mogłem zlokalizować bo ubywało go mało i jak silnik był gorący to odparowywał Pozdro

Edytowane przez Camell33
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Może to być chłodnica EGR. Sprawdź po VIN w ASO czy nie podlega pod akcje techniczną na wymianę Bardzo dużo aut z silnikami N47 i N57 ale też B47 i B57 podlega pod tą akcje.

Oczywiście najpierw sprawdź wszystkie powyższe informacje.

 

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Ubaw poziomu płynu chłodniczego bez widocznego wycieku może być uciążliwym problemem. Oto kilka miejsc, gdzie warto sprawdzić przyczynę:

  1. Sprawdź chłodnicę: Czy masz widoczne plamy na chłodnicy? Mogą pojawiać się na przedniej osłonie samochodu.

  2. Kontrola pod blokiem: Czasem płyn chłodniczy może wyciekać i parować natychmiast po kontakcie z gorącym silnikiem, więc sprawdź obszar pod blokiem silnika.

  3. Wentylator chłodnicy: Upewnij się, że wentylator chłodnicy działa poprawnie. Jeśli nie, może to prowadzić do przegrzewania i parowania płynu.

  4. Wewnętrzna utrata: Sprawdź, czy nie ma wilgoci wewnątrz samochodu. To może świadczyć o uszkodzeniu nagrzewnicy, która mogłaby być przyczyną wycieku chłodnicy do wnętrza.

  5. Sprawdź odpowietrzniki: Czasem w powietrznikach może gromadzić się powietrze, co wpływa na prawidłowy obieg płynu chłodniczego.

  6. Korek chłodnicy: Upewnij się, że korek chłodnicy działa poprawnie i nie dopuszcza do ucieczki płynu.

Jeśli wszystko wizualnie wydaje się w porządku, ale płyn chłodniczy ubywa, a nie ma widocznego wycieku, warto skonsultować się z mechanikiem. Mogą użyć specjalnych narzędzi do sprawdzenia systemu chłodzenia i wykrycia ewentualnych nieszczelności.

Pamiętaj, że system chłodzenia jest kluczowy dla zdrowia silnika, więc warto szybko zidentyfikować i rozwiązać ten problem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.