Skocz do zawartości

Modyfikacja licznika E39 High na wersję M5 cluster diy


szumrak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Praca zbiorowa razem z kolegą Piotr520. To prawdopodobnie 2 takie liczniki na świecie 😉 Zmodyfikowany licznik na bazie zwykłego HIGH, diody rozgrzewające i sygnalizacja zmiany biegów, temperatura oleju zamiast ekonomizera, temperatura oleju na wyświetlaczu. Działa jak wersja M5. Modyfikacja kompatybilna z silnikami R6 benzyna na sterownikach MS42 i MS43 (M52TU i M54)

Testy na stole:

https://youtube.com/shorts/Gu8w9EPO6yY?si=N1DvwvMVH6wff-Ig

 

IMG-20230320-WA0020.jpeg

IMG_20230320_173843.jpg

IMG-20230406-WA0013.jpeg

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Potwierdzam 😎, da się to zrobić. Pracy przy tym sporo, ale dostępność i koszt oryginalnego licznika z e39 m5 , sprawia że dla wielu jest nieosiągalny. Tu mamy identycznie działający licznik, kwestia tarczy, ja zamawiałem na allegro ( sprzedający venom64), taką jak mi pasowała,ilość diod i działanie to już indywidualna kwestia. Taka mała foto relacja z budowy, przymiarek, testów. Zdjęcia robocze, często robione w pośpiechu i na kolanie, wymiana doświadczeń z kolegą szumrak, także nie wybrzydzać 😀

 

 

 

 

 

 

ScreenShot057.jpg

ScreenShot015.jpg

ScreenShot013.jpg

ScreenShot016.jpg

ScreenShot017.jpg

ScreenShot018.jpg

ScreenShot019.jpg

ScreenShot020.jpg

ScreenShot027.jpg

ScreenShot028.jpg

ScreenShot051.jpg

ScreenShot052.jpg

ScreenShot009.jpg

ScreenShot010.jpg

 

 

 

 

ScreenShot053.jpg

ScreenShot054.jpg

ScreenShot055.jpg

ScreenShot056.jpg

Edytowane przez piotr520
Aktualizacja
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Całość projektu to kilkadziesiąt godzin, poszukiwania sygnałów które fabrycznie w liczniku M5 sterują układem odpowiedzialnym za sterowanie diodami, budowa układu prototypowego 😉 moje tarcze wydrukowane na drukarce 3d, poniżej kilka fotek.Screenshot_2023-10-30-21-18-43-489-edit_com_miui.videoplayer.thumb.jpg.6134a3a56cbaf60b7529eceb3fcc66ef.jpg

Screenshot_2023-10-30-21-20-03-231-edit_com.miui.videoplayer.jpg

Screenshot_2023-10-30-21-21-35-384-edit_com.miui.gallery.jpg

Screenshot_2023-10-30-21-24-46-170-edit_com.miui.gallery.jpg

Screenshot_2023-10-30-21-25-37-010-edit_com.miui.gallery.jpg

Screenshot_2023-10-30-21-26-31-141-edit_com.miui.gallery.jpg

Screenshot_2023-10-30-21-28-27-461-edit_com.miui.gallery.jpg

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawosci, czujnik temperatury oleju dolozyles sam? Z tego co kojarze to fabrycznie chyba tylko m5 mialy. Ja mam dolozony zegar a czujnik w misce olejowej, ale nie jestem pewny czy to najlepsze miejsce na niego, mam wrazenie ze czasem troszke przeklamuje, szczegolnie na trasie jak powietrze dmucha po misce.

Ogolnie to wyglada to niezle, chociaz "ostrosc czcionki" troche mnie gryzie w oczy, ale tak to wyglada fajnie.

Drugie pytanie - jesli dobrze rozumialem to sam ustawiasz kiedy maja znikac te zolte kreski odpowiedzialne za rozgrzanie oleju by moc krecic silnik wyzej. Jestes w stanie podac tabelke przy jakich temperaturach jakie obroty sie odblokowuja? I czy masz te wartosci z ori m5 czy sam ustawiales wedlug wlasnego uznania? 
Osobiscie jak jezdze to staram sie nie przekraczac 3k rpm tak do 50C oleju (a to i tak potrafi zajac pare km), potem tak od 50C to 70C mniej wiecej do 3.5k rpm, jesli dobrze pamietam to w instrukcji bmw od 75C mozna krecic do konca, chociaz ja wole poczekac tak do 80-85C. W sumie to jest mega slabe ze bmw w tak wielu modelach nie podawalo temperatury oleju, u mnie jak wskazowka wody jest pionowo to czesto olej nie ma nawet 40C.. a tyle razy slyszalem od ludzi ze jak woda jest ok to mozna palowac, a potem faktycznie masa ludzi jezdzi do odcinki gdy olej ma 40C 😵

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Każdy ms42 i ms43 posiada czujnik temperatury oleju ,zamontowany w podstawie filtra oleju. Temperatura jest potrzebna do sterowania zmiennymi fazami rozrządu. Dla m62 też się to da zrobić, wgrywając odpowiedni soft, i aktualizację do softu. Nie zgłębiałem tematu dla tego silnika, ale wszystko masz opisane tutaj

https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2155153-State-of-the-mod-M5-cluster-gt-540-(yes-I-ve-read-the-old-threads)

Dla ms42 i ms43 trzeba wgrać wsad z ms43 wiki. I też niekoniecznie, jeżeli mamy wersję wsadu 066 lub 069. Polecam jednak zaktualizować sterownik do wersji 069, ponieważ jest to najnowszy i ostatni wypust wsadu do e39. Pod niego na ms43 wiki, jest aktualizowana wersja Patchlist, czyli lista poprawek dla sterownika. Ta poprawka umożliwia uruchomienie diod led w liczniku, ponieważ to sterownik silnika wysyła dane o temperaturze do licznika.

Strona ms43 wiki, prawie na samym dole macie opcję M Cluster LED Control

https://www.ms4x.net/index.php?title=Siemens_MS43

A tutaj najnowszy Patchlist dla ms43, z opisem funkcji jakie możemy dodać do sterownika

https://www.ms4x.net/index.php?title=Siemens_MS43

Jak się zabrać za aktualizację sterownika, wgranie nowego wsadu, co to patchlist i jak tego używać macie opisane tutaj

https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&t=166530&start=0

Wiem że wiele rzeczy może być na początek niezrozumiałych, ale będziemy starć się z kolegą szumrak wszystko dokładnie opisać.

Tu ustawienia mojego sterownika pod diody

 

 

 

 

 

ScreenShot009.jpg

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z rozpiski pinów sterownika silnik dla m62 wynika, że dopiero m62tub na sterowniku ME7, posiada termiczny czujnik poziomu i temperatury oleju w misce olejowej. Wcześniejsze wersję niby nie, a jeśli tak, to nie podpięte do sterownika silnika, bo nie ma takich pinów w rozpisce.

http://www.fekzen.se/StandAlone/

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Pracy jest przy tym naprawdę sporo i to takiej precyzyjnej. Zawsze jest spore ryzyko przy ściąganiu wskazówek i ponownym montażu żeby to wszystko grało jak fabryka przykazała. Ale efekt myślę że jest, tu test licznika zrobionego na zamówienie.

ScreenShot051 (2).jpg

ScreenShot052 (2).jpg

ScreenShot053 (2).jpg

ScreenShot054 (2).jpg

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.