Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć mam problem z modułem FRM3, nie mogę połączyć się z nim aplikacja bimmercode ponieważ pisze że są w nim błędy, tak jak na zdjęciu niżej, sprawdziłem błędy wyskoczyły takie błędy jak E598, A8B6, A8C3. Błędy usunąłem nie wyskakują już lecz dalej nie mogę nic zakodować w frm bo w bimmercode nic to nie zmieniło. Wiecie może gdzie może być problem i jak to naprawić?Screenshot_2023-10-27-21-24-11-18_f27de91b41a8806aaad75c7e25c33493.thumb.jpg.c7f50bc90aa334ec2328072d3821350a.jpg

Opublikowano

Ja miałem ten sam problem jak nie miałem odpowiedniego modułu zakodowanego.

Miałem mieć FRM3 max brose, a miałem XE i nie chciało puścić, po zmianie już działało jak należy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie prawda. Bimmer wylapuje wewnetrzne bledy frm, takie, ktore podczas kodowania, uwala ten modul dlatego go blokuje. Wgrasz nowego flash na stole i juz bedzie dobrze. Nie ma tu znacznia jaki frm3 jest zamontowany. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
32 minuty temu, kkx5 napisał(a):

Nie prawda. Bimmer wylapuje wewnetrzne bledy frm, takie, ktore podczas kodowania, uwala ten modul dlatego go blokuje. Wgrasz nowego flash na stole i juz bedzie dobrze. Nie ma tu znacznia jaki frm3 jest zamontowany. 

Czyli mogę jakość obejść ten błąd żeby dostać się do kodowania frm?

Opublikowano
31 minut temu, kkx5 napisał(a):

Bimmer nic nie zrobisz. Ncs expert. 

NCS expert można pobrać i kodować za darmo czy trzeba kupować oryginalną wersję jakąś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mozna pobrac za darmo, ale, skoro pytasz=nie masz doswiadczenia z nim, nie baw sie w to. To jest dosc "powazny" program. Poza tym, e90 to stare auto z mala iloscia mozliwych zmian, co tam chcesz dlubac? 

Opublikowano
3 godziny temu, kkx5 napisał(a):

Nie prawda. Bimmer wylapuje wewnetrzne bledy frm, takie, ktore podczas kodowania, uwala ten modul dlatego go blokuje. Wgrasz nowego flash na stole i juz bedzie dobrze. Nie ma tu znacznia jaki frm3 jest zamontowany. 

Ciekawe bo błąd i tak miałem jeden i ten sam, na jednym i drugim frm'ie, a mimo to robiąc wszystko to samo puściło dopiero na tym fabrycznym frm, błąd był od zwarcia, a zwarcia nie było, bo soczewka się zablokowała i trzeba było ręcznie rozruszać.

Opublikowano
27 minut temu, kkx5 napisał(a):

Mozna pobrac za darmo, ale, skoro pytasz=nie masz doswiadczenia z nim, nie baw sie w to. To jest dosc "powazny" program. Poza tym, e90 to stare auto z mala iloscia mozliwych zmian, co tam chcesz dlubac? 

Chce włączyć składanie lusterek z pilota, i aktywować xenony przy światłach powitalnych 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ah tam. Po co tak pisac. Blad miales od soczewki a nie od frm3. Nie mieszaj. Jesli masz zwarcie w aucie, czy awarie podzespolu, nie wazne jaki modul zalozysz, zawsze problem pozostanie. Bimmer uwalil cala mase frm w przeszlosci, zrobili aktualizacje i teraz jesli cos jest nie tak, nic nim nie zrobisz. 

Opublikowano
2 godziny temu, kkx5 napisał(a):

Ah tam. Po co tak pisac. Blad miales od soczewki a nie od frm3. Nie mieszaj. Jesli masz zwarcie w aucie, czy awarie podzespolu, nie wazne jaki modul zalozysz, zawsze problem pozostanie. Bimmer uwalil cala mase frm w przeszlosci, zrobili aktualizacje i teraz jesli cos jest nie tak, nic nim nie zrobisz. 

Błąd był z frm, chyba lepiej wiem co naprawiałem od a do z? Krytyczny błąd w bimmer zniknął dopiero po założeniu takiego frm jaki miał być pod skrętny xenon.

A  Błąd od ZWARCIA dopiero po ręcznym rozruszaniu soczewki, na moje oko to modul smc wysyłał taki Sygnał bo soczewka blokowała.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sluchaj, blad miales nie dlatego ze zly frm3 zakladales (xe jest do skretnych), tylko dlatego ze miales uszkodzony ten wlasnie frm. Nie jest prawda ze musi byc pod dane auto. To musisz zrozumiec. Mozesz wstawic sobie frm2 i zadnego bledu krytycznego nie bedzie. Po prostu twoje funkcje w aucie nie beda dzialac i tyle. Nadal bedzie sie kodowal bez problemu. Za duzo tego przerobilem abym mogl sie z twoja teza zgodzic. 

Opublikowano
7 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Sluchaj, blad miales nie dlatego ze zly frm3 zakladales (xe jest do skretnych), tylko dlatego ze miales uszkodzony ten wlasnie frm. Nie jest prawda ze musi byc pod dane auto. To musisz zrozumiec. Mozesz wstawic sobie frm2 i zadnego bledu krytycznego nie bedzie. Po prostu twoje funkcje w aucie nie beda dzialac i tyle. Nadal bedzie sie kodowal bez problemu. Za duzo tego przerobilem abym mogl sie z twoja teza zgodzic. 

Ok, założony był frm 2 był błąd krytyczny, założony frm 3 xe też błąd krytyczny, oba frm sprzedałem i działają u innych, to powiedz mi jakim cudem zadziałało mi dopiero na tym który miał być? Zauważyłem, że myślisz, że wiesz wszystko najlepiej, ale XE kolego Nie jest od skrętnych, od skrętnych jest AHL i Max brose.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I tu sie zgodze. XE nie jest do skretnych, rozpedzilem sie. Krecisz kolego strasznie. Teraz juz wychodzi ze miales frm2 pozniej xe a na koniec brose. Tak, to co chciales uzyskac (skretne) zadzialaly dopiero na tym co powinien byc, to juz dawno pisalem i to jest logiczne, ale, kazdy z nich w aucie dzialal i dzialal w swoim zakresie po odsprzedaniu. 

Opublikowano
1 minutę temu, kkx5 napisał(a):

I tu sie zgodze. XE nie jest do skretnych, rozpedzilem sie. Krecisz kolego strasznie. Teraz juz wychodzi ze miales frm2 pozniej xe a na koniec brose. Tak, to co chciales uzyskac (skretne) zadzialaly dopiero na tym co powinien byc, to juz dawno pisalem i to jest logiczne, ale, kazdy z nich w aucie dzialal i dzialal w swoim zakresie po odsprzedaniu. 

Kręcę? Po co miałem wspominać wcześniej o frm2? Zresztą prześledź sobie moje wpisy na tym forum, pisałem o tym nie raz, nie sądziłem, że Tobie będę musiał to tłumaczyć. 

Temat nie był o tym, Ty teraz odwracasz kota ogonem, to co napisałeś jest oczywiste, ja cały czas biję do tego, że w bimmercode był błąd krytyczny sterownika i nie szło nic kodować dopóki nie włożyłem frm taki jak jest seryjnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No widzisz, czasami, nawet do tych co sadzisz ze wiedza wszystko, trzeba pisac od poczatku co robiles 🫡ja sie z tym nigdy nie spotkalem ale jesli miales takie doswiadczenie, musze przyznac racje. Ja zakladalem ze autor tego tematu nie zmienial modulu a ma ten blad. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
7 godzin temu, Oreł napisał(a):

Kręcę? Po co miałem wspominać wcześniej o frm2? Zresztą prześledź sobie moje wpisy na tym forum, pisałem o tym nie raz, nie sądziłem, że Tobie będę musiał to tłumaczyć. 

Temat nie był o tym, Ty teraz odwracasz kota ogonem, to co napisałeś jest oczywiste, ja cały czas biję do tego, że w bimmercode był błąd krytyczny sterownika i nie szło nic kodować dopóki nie włożyłem frm taki jak jest seryjnie.

Ja nie zmieniałem modułu ale dla pewności skąd wiedzieć jaki powinien być w aucie oryginalnie a jaki mam teraz? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oryginalnie w E90 LCI 2010 320d był 61359390491 (61356827064). Jaki jest obecnie sprawdzisz w programie diagnostycznym lub na obudowie modułu.

Opublikowano
7 godzin temu, Mietek2951 napisał(a):

Ja nie zmieniałem modułu ale dla pewności skąd wiedzieć jaki powinien być w aucie oryginalnie a jaki mam teraz? 

Wejdź sobie na bmwstore i sprawdź po VIN jaki powinien być. 

 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Mam tak samo w bimmercode a w btoolsie, iscie czy inpie zadnych błedów, tzn ze mam frm do przeprogramowania? Np nie mam oświetlenia kabiny po otwarciu drzwi i nie pokazuje otwartych drzwi podczas jazdy. Vin frma mam prawidlowy w inpie. Czy mam sie obawiać aktualizacji frm za pomoca winkfp?

Edytowane przez Er
Opublikowano
W dniu 19.11.2023 o 00:19, Er napisał(a):

Mam tak samo w bimmercode a w btoolsie, iscie czy inpie zadnych błedów, tzn ze mam frm do przeprogramowania? Np nie mam oświetlenia kabiny po otwarciu drzwi i nie pokazuje otwartych drzwi podczas jazdy. Vin frma mam prawidlowy w inpie. Czy mam sie obawiać aktualizacji frm za pomoca winkfp?

Podobno bimmer wyświetla taki błąd w frm3 bo nie chce go kodować bo frm3 można łatwo uszkodzić i to jest takie zabezpieczenie 

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Może ktoś miał tu taki przypadek. BMW M3 E93 z 2008 roku. Kupiłem komplet tylnych lamp LCI z przejściówkami oryginalne. Po założeniu świecą jak chcą. Z jednej strony hamulec zamiast pozycyjnych z drugiej wogole nie świecą. Przepinalem lampy po skosie więc obie świecą, ale jak chcą. Zawiozłem do kodowania i nie poradzili sobie z tym. Ponoć powinno swieci i tylko trzeba wykodowac żarówkę, która pokazuje, że jest przepalona. Ktoś mi doradził, żeby zmienić FRM. Aktualnie jest FRM2 AHL ( mam z przodu ksenony skretne) zr podobno zmiana na FRM 3 pomoże. Bo lampy są poliftowe. Czy to ma sens?

Screenshot_20240411_101515_OneDrive.jpg

Screenshot_20240411_101518_OneDrive.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 23.05.2024 o 22:14, Dan741685052490 napisał(a):

Może ktoś miał tu taki przypadek. BMW M3 E93 z 2008 roku. Kupiłem komplet tylnych lamp LCI z przejściówkami oryginalne. Po założeniu świecą jak chcą. Z jednej strony hamulec zamiast pozycyjnych z drugiej wogole nie świecą. Przepinalem lampy po skosie więc obie świecą, ale jak chcą. Zawiozłem do kodowania i nie poradzili sobie z tym. Ponoć powinno swieci i tylko trzeba wykodowac żarówkę, która pokazuje, że jest przepalona. Ktoś mi doradził, żeby zmienić FRM. Aktualnie jest FRM2 AHL ( mam z przodu ksenony skretne) zr podobno zmiana na FRM 3 pomoże. Bo lampy są poliftowe. Czy to ma sens?

Screenshot_20240411_101515_OneDrive.jpg

Screenshot_20240411_101518_OneDrive.jpg

Dla potomnych, jest różnica w kablach retrofit pomiędzy E92 i E93. Właściwy kabel pomógł i wszystko działa poprawnie 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.