Skocz do zawartości

Bmw 520d xDrive nagle szarpanie silnika, brak napędu przy kręconych kołach.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam 
Spotkała mnie dziś dziwna sytuacja, po zrobionej trasie 750km na sam koniec praktycznie przed domem zjeżdżają z autostrady usłyszałem dziwne terkotanie pod samochodem, coś jakby turbina z wyłączonym blowoffem ale dłuższe i przy hamowaniu. Silnik zaczął szarpać przy zmianie biegu 1-2 i 2-1, parkując nie miałem już napędu, jest tylko podczas jazdy na wprost z szarpnięciem. Auto mam od dawna olej w skrzyni i xDrive robiłem jakieś 40000km temu. Packent 520d 190km xdrive 2015 r skrzynia automatyczna. Podczas tej trasy wskoczyło mi 280000 przebiegu.  Co może być? Nie mam w tej chwili możliwości podłaczebia komputera, ale może ktoś z was coś kojarzy. Podczas postoju była informacja że nie można wrzucic P bo auto znajduje się w ruchu czy jakoś tak. Skrzynia wrzucała neutral, P po naciśnięciu nie załączal się. 
 

Jeszcze jedna sprawa dwa dni temu po umyciu samochodu przestał mi działać przycisk hamulca pomocniczego, nagle stał się luźny, myślałem że może coś zalało albo przycisk się połamał, podczas zrzucania hamulca jest opór jak zawsze był ale podczas zaciągania nie ma żadnej reakcji a przycisk luźno lata. 
 

Dajcie znać jeśli macie jakieś pomysły. 

Żaden błąd mi nie wyskoczył 

Edytowane przez Andrzejbaranski
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu nie ma czego szukac jesli chodzi o diagnoze. 100% reduktor. To akurat moja dziedzina. Zerwany walek reduktora napedzajacy tylna os. Albo uzywka albo regeneracja. 

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Regeneracja z zalozeniem 3.5tys. Uzywane nie wiem bo to bez sensu. 

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bylo dobrej konstrukcji i musieli spierd.... Jak to BMW. 

Opublikowano

Mam do Ciebie jeszcze jedno pytanie. Reduktor wymieniony na regenerowany, więc to jest wykluczone ale wciąż przy pełnym skręcie kół, napęd znika. Czy coś podejrzewasz? To prawdopodobnie doprowadziło do uszkodzenia tej skrzynki. Tak myślę. Tylko co to może być? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znika z przedniej osi, przeciez ruszyc teraz mozesz, prawda? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, Andrzejbaranski napisał(a):

Na wprost jedzie normalnie, ale ciężko skręca jest opór i brak mocy. 

Brak wykonanej prawidlowo kalibracji systemu xdrive. Te reduktory nie kalibruja sie same i jesli ktos go po prostu zalozyl, bedzie blokowac auto przy skrecie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, Andrzejbaranski napisał(a):

Znika z przedniej osi zgadza się. Przedni dyfer? 

Wszystko prawidlowo. Tak powinno byc. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.