Skocz do zawartości

Terminy dostaw, opóźnienia, restrykcje


Mati_WZL

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 8.06.2024 o 22:52, Pawlar napisał(a):

Witam. Mam informację, że samochód ma status 150 i produkcja będzie gdzieś za 2 tygodnie. Wychodzi na to ,że samochód do odbioru będzie max do połowy lipca.

Gratulacje ! Teraz już nic go nie ruszy z produkcji 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a jaki konfig? 

cos dlugo… moze dealer po prostu sprzedal ci takiego slota poznego… 

u mnie 520d, wszystkie pakiety + systemy asystujace prof, takze prawie pelne wyposazenie… wiec jakies restrykcje by mnie dopadly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pawelo9 napisał(a):

a jaki konfig? 

cos dlugo… moze dealer po prostu sprzedal ci takiego slota poznego… 

u mnie 520d, wszystkie pakiety + systemy asystujace prof, takze prawie pelne wyposazenie… wiec jakies restrykcje by mnie dopadly

Nie da się sprzedać "późnego slota"... można nie mieć wcześniejszego i czekać na przyznanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kojarze ze dealer ma pule slotow na rozne tygodnie… np W10 i W30… i mozna bylo ustalic kiedy chcesz odebrac auto mniej wiecej. mozliwe ze sie myle, nie bede sie sprzeczal

 

jak wytlumaczyc taka roznice w takim razie? 3msc v 8msc

Edytowane przez pawelo9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo zniesmaczony taką sytuacją. Mam prawie full opcję, ale miał być maj czerwiec max, a okazuje się, że początek września dopiero będzie już mój. Więc od lutego to naprawdę sporo czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pawelo9 napisał(a):

kojarze ze dealer ma pule slotow na rozne tygodnie… np W10 i W30… i mozna bylo ustalic kiedy chcesz odebrac auto mniej wiecej. mozliwe ze sie myle, nie bede sie sprzeczal

 

jak wytlumaczyc taka roznice w takim razie? 3msc v 8msc

Tak, ale nie 😉 Dealer dostaje tzw. paczki slotów ale w sposób bardzo nieregularny. I tak, np. w styczniu dostanie info, że centrala 15.01 będzie wrzucała sloty na produkcję lutową i marcową. Później w lutym pada info o kwietniu. W marcu info o maju i czerwcu, a w maju, że będzie plan na lipiec sierpień i wrzesień... To często jest serio nie do przewidzenia kiedy będzie trzeba wrzucać auta na produkcję.

Jak dealer dostaje info to z automatu wrzucane są auta pod klientów, ale też dealer może zablokować kilka konkretnych slotów (jak się zgodzi centrala oczywiście). Dlatego może się zdarzyć, że dealer teraz w czerwcu ma sloty na wrzesień, ale nie ma pojęcia jakie sloty będzie miał na październik czy listopad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, pawelo9 napisał(a):

a jaki konfig? 

cos dlugo… moze dealer po prostu sprzedal ci takiego slota poznego… 

u mnie 520d, wszystkie pakiety + systemy asystujace prof, takze prawie pelne wyposazenie… wiec jakies restrykcje by mnie dopadly

U mnie podobny konfig jak Twój, zamówiłem auto z końcem marca i do tej pory cisza. Wstępny termin mam na koniec sierpnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mario1989 napisał(a):

Ja zamowilem 25 marca a auto odebrałem pod koniec maja , 520i 

Też czekam na 520i. Dość rzadki wybór i ciężko znaleźć innych użytkowników, dlatego zapytam @mario1989 jak dotychczasowe wrażenia z tego silnika? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połowa kwietnia zamówione, 520d z prawie wszystkimi opcjami (jedynie bezasystenta parkowania professional czy jak ten wyższy poziom się nazywa).

Obiecywany był początek czerwca, potem połowa czerwca, potem początek lipca i teraz słyszę że w 2 tygodniu lipca dowiem się kiedy będzie ale raczej październik.

Chyba pójdę do Audi po auto ze stocku. A mają bezkonkurencyjnie finansowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.06.2024 o 15:21, kivlov napisał(a):

Daj znać jak będzie wyglądał dalszy proces realizacji i czy występują jakieś ewentualne opóźnienia, których oczywiście nie życzę.

Witam. Samochód zamówiony początek lutego, wyprodukowany połowa czerwca. Po dwóch tygodniach w Polsce u dilera. Można powiedzieć, że cały proces od zamówienia do odbioru trwał u Mnie 5 miesięcy. Podobno w tej chwili coś drgnęło i produkują szybciej. Powodzenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pawlardzięki za info. A jak wrażenia na spokojnie z auta, zrezygnowałbyś lub dodałbyś coś z konfiguratora? Czy zadowolony jesteś z tego auta? Bo powoli powiem tracę wiarę i chyba zrezygnuję z zakupu jak mam czekać do połowy września. Dużo widzę ostatnio na mieście Mercedesów E klasa W214 i nie ukrywam bardzo mi się podobają ( sam mam W213) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, kivlov napisał(a):

@Pawlardzięki za info. A jak wrażenia na spokojnie z auta, zrezygnowałbyś lub dodałbyś coś z konfiguratora? Czy zadowolony jesteś z tego auta? Bo powoli powiem tracę wiarę i chyba zrezygnuję z zakupu jak mam czekać do połowy września. Dużo widzę ostatnio na mieście Mercedesów E klasa W214 i nie ukrywam bardzo mi się podobają ( sam mam W213) 

Zamówiłem w zeszły piątek 520 xD, termin mam wpisany na koniec stycznia.  Co do w214 mogę się podzielić moimi doświadczeniami - byłem, jeździłem, dotykałem, poważnie rozważałem to auto, w moim zdaniem bardzo mocnej wyposażeniowo konfiguracji, ale zrezygnowałem, poniżej powody, dla których odpuściłem mercedesa i kupiłem kolejne 5er:

- pozycja za kierownicą w tym samochodzie była dla mnie nie do zaakceptowania. Mimo wyboru wielokonturowych foteli. Siedziałem w dwóch fotelach, tym średnim i właśnie wielokonturowym, miałem problem ze znalezieniem pozycji dla siebie - jak się odsunąłem na odpowiednią odległość, to kierownicy nie mogłem wysunąć w moja stronę na tyle mocno, żeby móc skorzystać z podłokietnika w boczku i na tunelu środkowym. Jak mogłem oprzeć łokcie, to z kolei nie miałem miejsca na nogi. Nie wiem jak Ty, ale ja mam tendencje to delikatnego zsuwania się w fotelu, bo tak mi po prostu wygodniej - w BMW to działa, w nowej e klasie już nie. Inna sprawa, że mam 196 cm wzrostu. Szkopuł tkwi w tym, ze G60 ma większy zakres regulacji kierownicy oraz mocniej podciętą deskę przy tunelu środkowym.

- Mercedes niby fajny, niby ma więcej bajerów, niby jest bardziej premium...ale ja tego nie odczułem. Nie widzę przepaści w jakości i wykonaniu tych aut. Moim zdaniem jedno i to samo - mercedes ma podłokietnik na tunelu środkowym zakończony plastikiem rodem z butelek cocacoli, z tego samego plastiku wykonana jest zabudowa zagłówków od tyłu. Przyciski na boczkach do regulacji foteli działają dziwnie - nigdy nie wiesz czy już go nacisnąłeś czy nie i czy zadziała. W dodatku, może to pierdoła, ale widok live z przedniej kamery w mercedesie włącza się tylko na skrzyżowaniach, w g60 masz to cały czas. Jedyne, w czym dla mnie Mercedes wypada lepiej to możliwość wybrania opcji, których G60 nie ma - szyby akustyczne, otwierany dach, dociągi, masaż w fotelach - mercedes z szybami akustycznymi będzie chyba lepiej wygłuszony, niż g60.

- obsługa w mercedesie to żenada... ja odniosłem wrażenie, że o zakup auta trzeba się prosić.

- jak weźmiesz pakiet serwisowy na 5 lat, 100 tys. To różnica w serwisie mercedesa, a bmw (oczywiście nie zalecenia producenta, tylko interwały 10 dla oleju, 30 dla filtra paliwa, 60 dla skrzyni) To jakieś 30 tys. w zakresie 0-200 000 km.

- polityka rabatowa jest słaba - przeważnie masz rabat na poziomie 4-5 %, chyba, że jesteś lekarzem lub prawnikiem, to masz 9%. Ja przez znajomą firmę załatwiłem rabat na poziomie 10%, ale to nie jest na porządku dziennym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc, to poza tym, że Mercedes jest sporo droższy, to nie widzę innych zalet G60 w tym porównaniu. To co opisujesz to bardzo subiektywne odczucia, w dodatku jak rozumiem wynikające z obejrzenia auta w salonie, bez jazdy próbnej.

Dla mnie wejście do G60 po 12 latach jazdy F10 i G30 to jak przesiadka do Skody. 

Mercedes jeśli chodzi o jakość to 2 półki wyżej, chociaż w kilku miejscach rzeczywiście plastiki i funkcjonalność są do poprawy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, przemekk23 napisał(a):

Szczerze mówiąc, to poza tym, że Mercedes jest sporo droższy, to nie widzę innych zalet G60 w tym porównaniu. To co opisujesz to bardzo subiektywne odczucia, w dodatku jak rozumiem wynikające z obejrzenia auta w salonie, bez jazdy próbnej.

Dla mnie wejście do G60 po 12 latach jazdy F10 i G30 to jak przesiadka do Skody. 

Mercedes jeśli chodzi o jakość to 2 półki wyżej, chociaż w kilku miejscach rzeczywiście plastiki i funkcjonalność są do poprawy. 

Każde odczucia są subiektywne 😉 za to uważam, że stwierdzenie dotyczące pozycji za kierownicą przy dwóch metrach wzrostu jest dosyć rzeczowe. Dla mnie jedna rzecz, którą mercedes bije G60 na głowę, to przycisk od dezaktywacji start-stopu oraz ambient, a nie te biedne światełka które BMW zafundowało zwolennikom wersji spalinowych. Poza tym, kiedyś marzył mi się mercedes, więc chciałem spróbować z W214. Niestety, przy moim wzroście, dla mnie ten samochód był po prostu niewygodny. Poświęciłem łącznie z dwie godziny, żeby ustawić fotel pod siebie - zarówno w trakcie jazdy, jak i na postoju - niestety nic z tego.

 

Co do reszty Twojej wypowiedzi - ilu ludzi, tyle opinii. Miałem F10 LCi, mam G30 preLCI i owszem, dostrzegam, że jakościowo jest to ciut droższe auto, ale nadal daleko mu do skody. Może mój odbiór jest zaburzony przez to, że poprzednie 5 kupowałem używane, ze słabym wyposażeniem, a G60 zamówiłem nowe, moim zdaniem naprawdę dobrze skonfigurowane. To może być powód, dla którego się jaram, ale chyba o to chodzi.

 

Natomiast, starając się być obiektywnym, czytając wiele opinii, że jakościowo między G60, a W214 jest przepaść, po obejrzeniu mercedesa stwierdzam, że ja tej przepaści nie widzę. I okey, są rzeczy, w których BMW trochę zakpiło, jak np. kieszenie w drzwiach bez okładziny, ale czy to ogólnie wpływa na na to, że odbieram to auto negatywnie - nie, bo i tak w tych kieszeniach niczego nie trzymam, bo mimo okładziny w G30, nadal to tłucze o część, na której okładziny nie ma, a to mi przeszkadza.

 

I jak napisałem wcześniej, jeśli dla kogoś wyznacznikiem są masaże czy dociągi, to niestety G60 tego nie oferuje, a szkoda, bo oprócz webasto były moim marzeniem 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby kupować patrząc jedynie na zdjęcia w internecie to Mercedes by wygrał, na żywo jednak wnętrze nie robi aż tak super wrażenia i mi również 5tka lepiej leży. BMW przy kontakcie na żywo wew i na zewnątrz bardzo zyskuje. Potwierdzają to również testy na Youtube, gdzie 5 z reguły wygrywa porównanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.07.2024 o 22:04, freeq93 napisał(a):

Zamówienie 20 lutego (520i) i dalej cisza z terminami, nic nie wiedzą. Miał być na początku sierpnia.

Dowiedziałem się, że "wstępnie" połowa września. Myślę nad rezygnacją bo będę miesiąc bez samochodu i rozważam wzięcie czegoś "z placu". Jak to wygląda w kwestii zaliczki, wie ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.07.2024 o 14:32, Betelhem napisał(a):

Gdyby kupować patrząc jedynie na zdjęcia w internecie to Mercedes by wygrał, na żywo jednak wnętrze nie robi aż tak super wrażenia i mi również 5tka lepiej leży. BMW przy kontakcie na żywo wew i na zewnątrz bardzo zyskuje. Potwierdzają to również testy na Youtube, gdzie 5 z reguły wygrywa porównanie. 

 

G60 przy kontakcie na żywo zyskuje? No nie wiem... Z zewnątrz jak dla mnie to jest dramatyczny zjazd jeśli chodzi o wygląd auta w stosunku do G30 i F10. G60 jest za wielkie i za wysokie, przez co gubi proporcje. 

W środku zjazd jest również dramatyczny, z uwagi na zastosowane materiały i brak wielu opcji kojarzonych powszechnie jako wyróżniki segmentu premium. 

Szczerze mówić, to nie widziałem na Youtubie testów, w których G60 wygrywa porównanie z nową klasą E, chociaż zapewne takie są. W większości to raczej narzekania na spadek jakości BMW i zaskoczenie jeśli chodzi o wysoką (co nie oznacza, że jest idealnie) jakość nowego Mercedesa, z czym ostatnio w Mercedesie bywało bardzo różnie. 

Edytowane przez przemekk23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, przemekk23 napisał(a):

 

G60 przy kontakcie na żywo zyskuje? No nie wiem... Z zewnątrz jak dla mnie to jest dramatyczny zjazd jeśli chodzi o wygląd auta w stosunku do G30 i F10. G60 jest za wielkie i za wysokie, przez co gubi proporcje. 

W środku zjazd jest również dramatyczny, z uwagi na zastosowane materiały i brak wielu opcji kojarzonych powszechnie jako wyróżniki segmentu premium. 

Szczerze mówić, to nie widziałem na Youtubie testów, w których G60 wygrywa porównanie z nową klasą E, chociaż zapewne takie są. W większości to raczej narzekania na spadek jakości BMW i zaskoczenie jeśli chodzi o wysoką (co nie oznacza, że jest idealnie) jakość nowego Mercedesa, z czym ostatnio w Mercedesie bywało bardzo różnie. 

Co do kanałów - Carwow na YT chociażby. Co do ceny - to Mercedes jest przecież dużo droższy. 
 

Daj sobie trochę czasu, a w końcu G60 będzie Ci się podobać, z każdym nowym BMW jest narzekanie na kontrowersyjny design, a po czasie się podoba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.