Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, 

Czy ktoś z was miał problem z poduszkami silnika firmy Lemforder bądź innego zammiennika? 

Po wymianie poduszek z oem na lemforder na początku zerwało jedna, a za jakiś czas druga. 

Po raz kolejny wymienione zostały na nowe Lemfordera.

Tydzień było w porządku i znów podczas cofania i naciśnięcia hamulca pojawia się pojedyncze stuknięcie także prawdopodobnie znów któraś się uszkodziła. 

Poduszki w wersji bez podciśnienia, xdrive, manual. 

 

Czy ktoś mial podobny przypadek i czy zakup oryginału załatwi sprawę? 

 

Opublikowano

Nie mam pudełek, mechanik mi je wymienial. Na pewno na pudełku jest napisane "made in china" 

Generalnie drgan nawet na zerwanych nie miałem jakiś wielkich. 

Więc jakby ktoś szukał objawów uderzenia w podloge przy szybkim zjeździe z ronda bądź skrzyżowania, stuk na wstecznym przy naciśnięciu hamulca to są poduszki. Raz zerwało mi górne nakrętki, a drugim razem nie było to widoczne gołym okiem, a dopiero po odkręceniu poduszki. 

 

Nr poduszki oem 22116773742. Nie ma już podziału na lewą, prawą. 

 

Także w moim przypadku ponad 800 zl w plecy. 

 

LEMFÖRDER jest strasznie twardy więc jeśli ktoś chce wymienić to tylko na oem. 

Opublikowano (edytowane)

Jak są Made in China to na pewno nie oryginalne. Oryginał produkował Lemforder ale w Czechach i takie też są dostępne jedynie w ASO. Stąd też nie ma na nich loga BMW bo niegdyś szły jednocześnie do pudełek OE i Lemforder. Z tego co mi powiedzieli w czescidobmw i bmwstore BMW zakończyło wyprzedaż magazynów i resztę trzyma dla siebie. Wiem trochę masło maślane.

Edytowane przez raz3rek
Opublikowano

Ja wymieniałem ostatnio sam. Miałem OEM i wymieniałem na Corteco. Wszystko działa bez problemu. Ja to bym upatrywał błędu w montażu. Może dokręcane pneumatem na 600 Nm.

Opublikowano
15 minut temu, kubagoller napisał(a):

Ja wymieniałem ostatnio sam. Miałem OEM i wymieniałem na Corteco. Wszystko działa bez problemu. Ja to bym upatrywał błędu w montażu. Może dokręcane pneumatem na 600 Nm.

Spadnie temperatura poniżej 10 stopni i dalej będzie aksamitnie jak na OEM to winszuję.

Bo trafić na dobry jakościowo zamiennik graniczy z cudem.

Ja na lemfie też myślałem, że jest super,  dopóki nie zrobiło się chłodniej.

Opublikowano

Dlatego takie elementy to trzeba kupowac z aso. Niestety tu musi być najwyższa jakość. Sam kupilem Febi, ale przed montażem cos mnie tknęło i oddałem je a wziąłem oryginały. Stare byly mocno zgniecione i przenosiło wibracje na bude. 

Jako ze jakosć aftermarketów poszybowała w dół, czasem trzeba sie zastanowic czy kupno droższej częsci w ogolnym rozrachunku nie będzie tańsze.

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Troszkę walczyłem ostatnio z poduszkami e90 i e46, zakładałem Corteco i wydaje mi się że produkcja Czechy albo Słowacja(na pewno nie Ch) napisane oczywiście.

Na tej do e90 to jakiś znaczek chociaż był, te od e46 wyglądały jak z szopy pod Pekinem.

IMG20231021171641.thumb.jpg.3537aa561a95248f6497cb92bf7e736f.jpg

IMG20230729130821.thumb.jpg.d9470b9dd05adb97b62f8baec0046537.jpg

Off: Myślałem że 4cyl muszą drżeć - co nieco dało się jednak poprawić, jakim cudem silnik leżał na swoim miejscu...

Jak urwać poduszkę w tydzień - to chyba nie jest kwestia kraju pochodzenia.

 

Edytowane przez smiehoo
Opublikowano

Febi kupione w Intercarsie "siadły" po tygodniu tak, że w zakrętach silnik dobijał do obudowy poduszek.

Opublikowano (edytowane)

Mam podobny problem. Wymieniłem ostatnio poduszkę od strony pasażera na lemforder i powiem tak, jest gorzej niż było na starej oryginalnej. Mam wrażenie że jak stoję na światłach to silnik klekocze dużo głośniej. Dodatkowo nie pozbyłem się tego charakterystycznego stukania przy np. zjeżdżaniu z ronda (chyba że od początku stuka coś innego). Stara poducha nie była zerwana, ale trochę wygnieciona (było ewidentne kilka mm różnicy w wysokości  między starą a nową poduszką). 

Edytowane przez GabryK
Opublikowano

No niestety u mnie siedzą kolejne lemfordera i kultura pracy jak jest chłodniej zrobiła się straszna. Stuk przy hamowaniu na wstecznym powrócił. Rozważam montaz kolejnych tym razem oem... Generalnie z zewnątrz jak i wewnątrz auto mimo upływu lat wygląda dobrze, materiały w środku też, ale zakup używanego samochodu z przebiegiem powyzej 200 tys km w połączeniu z xdrive jest nieopłacalne. Lepiej takie auto zezlomowac. 

Opublikowano

Oj tam od razu auto warte ponad 30 tysięcy złomować. Te Lemforder miałeś Made in Czech Republic czy China? Bo jeśli China to od razu odsyłać.

W moim przypadku wymiana na OE załatwiła sprawę ale nie od razu. Widocznie poduszki musiały się ułożyć. Po aktualizacji sterownika, uszczelnieniu dolotu i podniesieniu obrotów na biegu jałowym wibracje znikły całkowicie nawet z kolumny kierowniczej.

Opublikowano
21 minut temu, raz3rek napisał(a):

Oj tam od razu auto warte ponad 30 tysięcy złomować. Te Lemforder miałeś Made in Czech Republic czy China? Bo jeśli China to od razu odsyłać.

W moim przypadku wymiana na OE załatwiła sprawę ale nie od razu. Widocznie poduszki musiały się ułożyć. Po aktualizacji sterownika, uszczelnieniu dolotu i podniesieniu obrotów na biegu jałowym wibracje znikły całkowicie nawet z kolumny kierowniczej.

Tzn. Do ilu podniosłeś obroty na jałowym? 

 

 

Opublikowano

Postanowiłem zamówić nowe poduszki oem oraz nowe śruby bo katalog pokazuje, że trzeba je zmienić przy montażu nowych. 

Czy może coś pójść nie tak przy montażu? Kilka lat temu miałem wyciągany silnik do wymiany rozrządu zostały stare oryginalne poduszki, a były zdemontowane i zamontowane ponownie a stukow nie było. Oraz czy ewentualnie ma ktoś dostęp do instrukcji montażu poduszek w 2.0xd? 

Dam znać pod koniec przyszłego tygodnia, czy jest jakaś większa różnica w kulturze pracy po wymianie. U mnie drgan mocnych nie ma na kierownicy, bardziej fotel kierowcy no i w temp poniżej 0 trasznie głośno pracuje. 

 

 

Opublikowano

Będziesz wymieniał sam? To zacznij od poduszki lewej po stronie kierowcy. Przechyliłem silnik podnośnikiem słupkowym za dyferencjał w jedną stronę aby wydostać poduszkę z gniazda w sankach. Potem trzeba manewrować bo się blokuje o wał napędowy, osłonę nadkola, kolumnę kierowniczą itd. Wyciągnąłem w końcu gorą.

Prawa idzie bez problemów wystarczy dźwignąć silnik np. belką do podwieszania silników.

Opublikowano

Nie, u mechanika. Mam obawy, że oryginalne mogą się zerwać po montażu bo rozumiem, że na chińskich lemforderach głośno silnik pracuje, czy drga, ale dziwi mnie fakt, że drugi raz zerwało. 

Opublikowano

A pamiętasz jakiej były produkcji?

Jeszcze nie wymieniałem swoich, ale mogę potwierdzić to co napisał kolega wcześniej odnośnie lemfordera produkowane go w Czechach, oem też jest czeskiej produkcji. Moje lmi były chińskiej produkcji. 

DSC_3011.JPG

Opublikowano

Temat można zamknąć. Poduszki wymienione na oem, kultura pracy silnika znacznie się zmieniła. 

Nie polecam natomiast zammiennika marki Lemforder, ponieważ silnik przy ujemnych temperaturach pracuje jakby miał się rozleciec, drgania są znacznie większe również te przy odpalaniu i gaszeniu silnika. W moim przypadku pojawiało się także pojedyncze stuknięcie w momencie nacisniecia hamulca w momencie cofania. 

  • Lubię to 2
Opublikowano
14 godzin temu, Kramarka napisał(a):

Temat można zamknąć. Poduszki wymienione na oem, kultura pracy silnika znacznie się zmieniła. 

Nie polecam natomiast zammiennika marki Lemforder, ponieważ silnik przy ujemnych temperaturach pracuje jakby miał się rozleciec, drgania są znacznie większe również te przy odpalaniu i gaszeniu silnika. W moim przypadku pojawiało się także pojedyncze stuknięcie w momencie nacisniecia hamulca w momencie cofania. 

Kolego skąd brałeś poduszki i ile zapłaciłeś?

Opublikowano
7 godzin temu, Smolki06 napisał(a):

Kolego skąd brałeś poduszki i ile zapłaciłeś?

Zamówiłem przez hurtownię, 520 pln/sztuka. 

Opublikowano
22 godziny temu, Kramarka napisał(a):

Temat można zamknąć. Poduszki wymienione na oem, kultura pracy silnika znacznie się zmieniła. 

Nie polecam natomiast zammiennika marki Lemforder, ponieważ silnik przy ujemnych temperaturach pracuje jakby miał się rozleciec, drgania są znacznie większe również te przy odpalaniu i gaszeniu silnika. W moim przypadku pojawiało się także pojedyncze stuknięcie w momencie nacisniecia hamulca w momencie cofania. 

Pisałem to od samego początku:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.