Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pomoc! Maj 2014 F30
Błąd: Awaria sterowania światłami hamowania
Objaw: lekkie naciśnięcie hamulca i brak błędu, nieco mocniejsze naciśnięcie i pojawia się błąd...po czym znika po puszczeniu pedału hamulca.
Światła stop/wszystkie żarówki działają prawidłowo
Wymienione żarówki hamulcowe
Wymieniony włącznik świateł stop na pedale hamulca.

Ista pokazuje kody błędów: 8040AF, 804892
 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rear Electronic Module (REM) nie widzi informacji o statusie włącznika świateł stop (S25). Jeśli włącznik jest dobry to trzeba sprawdzić instalację.

7.png

Opublikowano

Dokładałem masę dodatkowo, lecz nic to nie zmieniło. W REM lub FEM raczej nic się nie spaliło, oba moduły idzie kodować bez żadnych problemów. Próbowałem odłączać linie którymi jest połączony FEM z REM, przy odłączeniu 3 przewodów, komunikat z Awarią świateł stop wyświetla się dopiero po około minucie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To, ze mozesz kodowac REM lub FEM, nie oznacza, ze nie uwalilo sie cos w nich. Chociaz w tym przypadku, to raczej tylko FEM jest podejrzany. Jak sprawdziles oba przewody, czyli miedzy wlacznikiem i FEM, oraz FEM a REM, to masz dwie opcje. FEM zle mierzy pobor pradu przez wlacznik, przez co nie rozpoznaje prawidlowo oczekiwanej wartosci, ktora nie miesci mu sie w zakresach lub cos mechanicznie sie stalo w miejscu gdzie jest mocowany wlacznik i czujnik Halla w pewnym momencie pokazuje wartosci z nieba. Mozesz sie wpiac miernikiem pomiedzy FEM a czujnik i zmierzyc pobor pradu. Pedal niewcisniety: prad 2 to 5 mA. pedal wcisniety: 12 to 17 mA.

Opublikowano (edytowane)

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Jutro sprawdzę prąd przechodzący przez czujnik. Masę dołożyłem w miejsce obok żarówki, gdzie na niewciśniętym pedale oporność do masy z klemy wynosiła 9ohm, po dołożeniu spadla na 1 ohm. Uważam że żaden moduł nie jest uszkodzony, wszystkie inne podzespoły samochodu działają prawidłowo, wszystkie bezpieczniki są sprawne. Z eksperymentów które jeszcze robiłem, to Resetowałem FEN przez iste na uruchomionym silniku, po resecie błąd się nie pojawia, aż do momentu zgaszenia silnika. Czytałem też że czasami błędy się pojawiają z racji przestarzałych sterowników, myślicie że flash FEM i REM mógłby rozwiązać problem?

Edytowane przez snazeczek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kolego. Zrozum, ze moze byc uszkodzona tylko ta czesc FEM, ktora mierzy prad, jaki pobiera wlacznik swiatel. Caly FEM moze dzialac bez zarzutu. Nie wiadomo, czy FEM jest zabezpieczony przez zwarciem na tym kanale itd. Jaki byl cel podawania tej masy??

Jezeli wczesniej dzialalo a teraz nie dziala, to jak moze to byc wina softu w sterowniku? Ewidentnie FEM widzi zle wartosci pradu z wlacznika przy pedale.

Patrzyles w ogole czy stary wlacznik swiatel ma te same wartosci opornosci jak nowy albo czy pobiera te same ilosci pradu?

Edytowane przez mmw
Opublikowano

Sprawdziłem, oba czujniki mają tę samą wartość rezystancji. Pobór prądu przez czujnik wydaje się okej, na wciśniętym pedale pobiera 14mA, a na niewciśniętym pobiera 3mA.

Czy można jeszcze coś sprawdzić, czy zostaje tylko wymiana FEMU?
 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No jezeli polaczenie REM z FEM na 100% jest ok, to niestety wszystko wskazuje na FEM. Nie mam innego pomyslu, zreszta, to jest prosty uklad, wiec nic innego nie moze miec wplywu na problem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej nie. Nie chce mowic, ze na pewno, ale nie widzialem nigdy mozliwosci zmiany takiego parametru jak komunikat o bledzie. Sam FEM uzywany pewnie kosztuje jakies grosze, tylko o ile kojarze, to trzeba przeprogramowac go z nowym VINem no i dopisac go do sterownika silnika/immobilizera.

Opublikowano

Właśnie FEM kosztuje 500zł, plus klonowanie kolejne tyle. Trochę szkoda tyle wydawać skoro wszystko działa. Dlatego pytałem, czy istnieje opcja zablokowania błędu w systemie.

Czytałem, że w zakładce DemDtcInhibition można wpisać kody błędów, które chcemy ignorować. Jednak próbowałem użyć tego na wszelakie sposoby i nic nie działa.
 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.