Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, mam problem z falowaniem obrotów w czasie jazdy, samochód kupiłem niedawno i na początku tego nie miał, problem ukazał się po dosłownie tygodniu.

Obroty nie skaczą na wolnych obrotach. 

Tylko podczas jazdy - szarpie budą a niekiedy tylko widać na wskazówce.

Efekt jazdy z przyczepką, raczej przy niższych obrotach 

Wartość oczekiwana na przepływomierzu cały czas wynosi 2000mg

Początkowo odpięcie wtyczki przepływomierza lub EGR niwelowało problem do zera. Jednak ostatnio problem się nasilił i odpięcie wtyczki nie rozwiązuje problemu.

Wyczyściłem cały dolot, wymieniłem EGR oraz przepływomierz, problem pozostaje nadal. 

Oba przepływomierze mierzą dobrze, gaz w podłodze - 1200 a na wolnych 250

W programie wysterowanie Turbo nie zmienia się zbyt wiele, pokazuje 4-6-8 % max a sztanga chodzi normalnie 

Proszę o pomoc. Dołączam screeny

 

 

IMG_20231019_143454.jpg

IMG_20231019_143437.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Automat?

Podczas jednostajnej jazdy po prostu falują obroty?

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bimmer-tool mase powietrza liczy zle. Zostaw to. Jakiej firmy wstawiles egr? 

Opublikowano
1 godzinę temu, Kuj0n napisał(a):

Automat?

Podczas jednostajnej jazdy po prostu falują obroty?

Automat i do tego xdrive - jak jadę na tempomacie to zwłaszcza skaczą, góra dół i tak w kółko. Nie wiele ale czuć na aucie

A przy przyspieszaniu jest taki efekt że obroty rosną nie równomiernie tylko tak stopniowo, jakby się zatrzymywały na moment i znów, efekt podobny jak idzie wskazówka sekundnika w zegarze analogowym, po prostu nie płynnie..

Nawet mocne przyspieszanie jak dam 3 i but to też nie idzie rowno do góry tylko takimi falami, w całym zakresie obrotów

Bimmer tool - raz pokazał mi tylko oczekiwane właściwe - i były zbieżne z tymi mierzonymi na przeplywce, potem już zawsze pokazywał mi oczekiwane 2tys. 

EGR wstawiłem używkę oryginał z allegro. Dobrze działa, mam wrażenie że tak samo jedna i druga, w bimmer jak zadam 65% to udusi silnik spalinami więc chyba działa jak trzeba, ta sztanga też schodzi do samego dołu i nie zwiesza się na rolce

Myślałem nawet o konwerterze, ale problem z znikał całkowicie po odpięciu przepływki lub EGR a co to ma do skrzyni ...

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli na odpietym egr chodzi dobrze to dlaczego szukasz gdzie indziej rozwiazan? 

Opublikowano

Chodził tak dobrze na odpietym EGR lub przepływce, jakieś 2tygodnie, i potem już nawet odpinanie tych wtyczek nie wnosiło zmian. 

Pozatym EGR i przepływka już zamienione i wciąż to samo, a na wypietych kostkach nie chciałem jeździć bo za chwilę będzie koncert z DPF jak EGR nie działa to go nie wypali...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeplywke zostaw, one nigdy w tym silniku nie siadaja, to nie m47. Uzywane czesci z alle to nie jest naprawa, to bladzenie. Ciezko ustalic co jest problemem, moze egr, moze konwerter, moze reduktor, czasami takie objawy daja zle dobrane opony. Trzeba szukac. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.