Skocz do zawartości

[F20] 118D awaria sygnalizacji ciśnienia opon


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, jestem tu nowy, więc witam wszystkich. 🙂

Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje możliwość wyłączenia sygnalizacji ciśnienia w oponach? Ostatnio wyskoczył mi ten błąd - opony trzymają ciśnienie, więc pewnie czujnik. Nie przejmowałbym się tym, ale raz, że ciągle wywala mi ten błąd i praktycznie nie można korzystać z fabrycznego systemu, a dwa, że wyłącza mi kontrolę trakcji. 

 

Z góry dzięki za odpowiedź. 

Miłego wieczoru. :) 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jaki dokladnie masz komunikat? Ktory rocznik auta? Masz czujniki w kolach czy pokazuje Ci spadek cisnienia w kole poprzez ABS?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 17.10.2023 o 19:15, mmw napisał(a):

A jaki dokladnie masz komunikat? Ktory rocznik auta? Masz czujniki w kolach czy pokazuje Ci spadek cisnienia w kole poprzez ABS?

"Awaria sygnalizacji uszkodzenia opony" 

Byłem u wulkanizatora, to stwierdził, że nie mam czujników - przynajmniej wkrecanych w wentyle, bo wentyle są miękkie, a z czujnikami byłyby sztywne. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Daj no VIN auta to Ci powiem czy masz czy nie. Jezeli bys nie mial, to ten komunikat jest dosc dziwny, bo wtedy sygnalizuje Ci na podstawie mierzenia obrotow kol. Jak jedno sie kreci szybciej, to znaczy ze masz kapcia. Zreszta jakbys mial czujniki to w menu w iDrive widzisz przeciez cisnienia w kazdym kole.

Edytowane przez mmw
Opublikowano
W dniu 28.10.2023 o 14:36, mmw napisał(a):

Daj no VIN auta to Ci powiem czy masz czy nie. Jezeli bys nie mial, to ten komunikat jest dosc dziwny, bo wtedy sygnalizuje Ci na podstawie mierzenia obrotow kol. Jak jedno sie kreci szybciej, to znaczy ze masz kapcia. Zreszta jakbys mial czujniki to w menu w iDrive widzisz przeciez cisnienia w kazdym kole.

WBA1C11090E867574

Proszę i dzięki 🙂

Opublikowano
W dniu 28.10.2023 o 19:15, Borsuczek napisał(a):

Podłącz pod kompa i sprawdź błędy.

Podłączałem pod taką amatorską apkę na androida przez obd i nic nie znalazlo związanego stricte z czujnikami/abs. Chyba muszę pojechać na stację diagnostyczną po prostu... 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie masz czujnikow. Jezeli nic Ci sie nie dzieje z ESP lub ABS generalnie, nie wlacza Ci sie kontrola trakcji bez powodu, nie wyswietla Ci nsgle błędów z kontroli trakcji  to dziwna sprawa.

Opublikowano
44 minuty temu, mmw napisał(a):

Nie masz czujnikow. Jezeli nic Ci sie nie dzieje z ESP lub ABS generalnie, nie wlacza Ci sie kontrola trakcji bez powodu, nie wyswietla Ci nsgle błędów z kontroli trakcji  to dziwna sprawa.

Ogółem po tym jak wyskoczy awaria sygnalizacji uszkodzenia opon, to potem wskakuje błąd "stabilizacja jazdy, udaj się do najbliższego serwisu" 

Opublikowano
48 minut temu, mmw napisał(a):

Nie masz czujnikow. Jezeli nic Ci sie nie dzieje z ESP lub ABS generalnie, nie wlacza Ci sie kontrola trakcji bez powodu, nie wyswietla Ci nsgle błędów z kontroli trakcji  to dziwna sprawa.

Właśnie mi się przypomniało, że brałem typów z autotesto, którzy podłączali do kompa, wyskoczyło mu kilka błędów, ale wszystkie usunął. Mam te zdjęcia i rzeczywiście jest coś z ESP...

Znalazło 5 błędów w tabeli

"ESP MK 100 UDS"

 

Informacja FlexRay: kąt skrętu Nieważny sygnał (48069D)

Informacja FlexRay: kąt skrętu Nieważny sygnał  (480A02)

Informacja FlexRay: kąt skrętu Błąd wiadomości  (D35A53)

Informacja FlexRay: przyspieszenie wzdłużne  (D35A62)

Czujniki prędkości obrotowej kół Tryb pracy na rolk.st.kontr.aktywny (480A90)

 

Czyli coś z czujnikiem kąta skrętu  i abs...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

No ktoś Ci musi diagnostyke zrobic. Twój problem to nie to na co zwrociles uwage. Błąd systemu wskazujacego uszkodzonie opony, to tylko następstwo problemów kontroli trakcji.

 

 

 

 

 

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba oczywiście sprawdzić wskazania czujnika kąta skrętu. Ogólnie z w/w błędów wynikałoby że jest problem z modułem ICM lub połączeniem między nim a modułem DSC.

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.10.2023 o 11:50, Borsuczek napisał(a):

Trzeba oczywiście sprawdzić wskazania czujnika kąta skrętu. Ogólnie z w/w błędów wynikałoby że jest problem z modułem ICM lub połączeniem między nim a modułem DSC.

 

W dniu 30.10.2023 o 11:18, mmw napisał(a):

 

No ktoś Ci musi diagnostyke zrobic. Twój problem to nie to na co zwrociles uwage. Błąd systemu wskazujacego uszkodzonie opony, to tylko następstwo problemów kontroli trakcji.

 

 

 

 

 

Mechanicy rozkładają ręce, błąd jaki teraz wyskakuje to

480ab8 sterownik esp błąd wewnętrzny

Nawet w serwisie się z takim błędem niby nie spotkali nigdy

Jeszcze jest nadal d35a53 kąt skrętu błąd wiadomości i pytanie czy ten błąd kąta skrętu może powodować błąd sterownika esp?

Edytowane przez quercy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Informacja o kącie skrętu kierownicy pozyskana z czujnika kąta skrętu (w pająku pod kierownicą) jest przesyłana do modułu DSC na pompie ABS. Dalej z tego modułu do innych. Sprawdź w danych czasu rzeczywistego w module DSC jakie są te wartości kąta skrętu? 

Opublikowano
54 minuty temu, Borsuczek napisał(a):

Informacja o kącie skrętu kierownicy pozyskana z czujnika kąta skrętu (w pająku pod kierownicą) jest przesyłana do modułu DSC na pompie ABS. Dalej z tego modułu do innych. Sprawdź w danych czasu rzeczywistego w module DSC jakie są te wartości kąta skrętu? 

Powinno być to po wejściu w ukryte menu?

Opublikowano
W dniu 6.11.2023 o 12:16, Borsuczek napisał(a):

Informacja o kącie skrętu kierownicy pozyskana z czujnika kąta skrętu (w pająku pod kierownicą) jest przesyłana do modułu DSC na pompie ABS. Dalej z tego modułu do innych. Sprawdź w danych czasu rzeczywistego w module DSC jakie są te wartości kąta skrętu? 

Wydaje mi się, że mi dobrze podpowiadasz. Przypomniało mi się, że jakoś jednakowo przestał mi kierunkowskaz odbijać. Uderzam w czujnik kąta skrętu, 100zł używany, więc najwyżej tylko kierunkowskaz sobie naprawie. 

Opublikowano
W dniu 14.11.2023 o 11:07, mmw napisał(a):

Kup cały pająk i już.

Wymieniłem cały pająk, póki co bez zmian, ale czekam teraz na kalibrację czujnika kąta skrętu + usunięcie błędów. Zobaczymy jakie efekty. Jechać na zbieżność przed kalibracją czujnika kąta skrętu?  (Trochę ściąga w lewo.)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sciaganie auta w ktoras strone nie ma nic wspolnego ze zbieznoscia i geometria. Musialbys miec juz kola rozjechane na potege zeby Ci sciagalo. To najczesciej wina opon lub generalnie czegos co spowalnia jedno kolo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.