Skocz do zawartości

Komunikat zła wartość zaworu ciśnienia oleju ograniczona moc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od tygodnia jestem posiadaczem BMW f21 silnik 1.5 116d , bardzo byłem szczęśliwy z posiedzenia tego auta do wczoraj , więc tak: 

W czwartek postanowił wymienić olej no bo wiadomo auto po zakupie trzeba, pojechałem na wymianę olej Valvoline, podczas wymiany zaniepokoiło mnie że gość strasznie męczył się z zamontowaniem pokrywy filtra siłował się dość długo , zalał olej , odpaliłem i ok potem 1kilometr do garażu i wszystko ok, na drugi dzień rano do pracy 2kilometr i też ok, po pracy wyjazd i po przejechaniu jakieś 10kilometrow komunikat pisało coś o niewłaściwym wskazanie zaworu ciśnienia oleju ograniczona moc jedź wolno , zatrzymałem się zrobiłem skan bimmer tool wyskoczyły 2błedy , skasowałem błędy ,zgasiłem silnik na chwilę , po odpaleniu żądny błędów więc jadę dalej po około kolejnych kilku kilometrach może 3, znów to samo i za chwilę samochód pokazał jeszcze zatrzymać silnik niskie ciśnienie może dojść do przegrzania tłoka więc zatrzymałem się może po 500m zakończyłem jazdę bo się już bałem jechać . Po kilkunastu minutach odpaliłem tylko silnik zobaczyć co jest , silnik chodził równo i nie było żadnych błędów. Auto wrzuciło na lawecie bo boje się jeździ . 

Może ktoś miał taki przypadek co się mogło stać? IMG_20231014_173612.thumb.jpg.5c52f4dc5295b09d1887286925e41dca.jpg

Opublikowano

Auto pojechało na lawecie do znajomego mechanika, nie ma na razie czasu, muszę czekać do przyszłego tygodnia, ale wyjął tylko filtr oleju i powiedział że był źle zamontowany, będzie jeszcze sprawdzał ciśnienie oleju , a ja z tego wszystkiego nie mogę spać od wczoraj ☹️ , pytam bo może ktoś z was się z czymś takim zetknął, i czy mogło coś się stać przez ten filtr źle zamontowany?

Opublikowano
18 minut temu, pepe008 napisał(a):

Dlaczego nie zawieziesz auta z powrotem do warsztatu jako reklamacja ?

No właśnie byłem u gościa co mi wymieniał olej, to taki punkt wymiany olejów w mieście ale umywa ręce, auto kupiłem w poniedziałek do czwartku jeździłem nim i wszystko było ok nic się nie działo , dopiero po wymianie oleju tak się stało ale z drugiej strony jaką mam pewności czy gość który mi sprzedał auto (komis aut sprowadzonych) nie wcisnął mi jakiejś miny, sam nie wiem co mam o tym myśleć , gdzie szukać teraz winnego ?

Opublikowano
21 godzin temu, pepe008 napisał(a):

Dlaczego nie zawieziesz auta z powrotem do warsztatu jako reklamacja ?

No właśnie byłem u gościa co mi wymieniał olej, to taki punkt wymiany olejów w mieście ale umywa ręce, auto kupiłem w poniedziałek do czwartku jeździłem nim i wszystko było ok nic się nie działo , dopiero po wymianie oleju tak się stało ale z drugiej strony jaką mam pewności czy gość który mi sprzedał auto (komis aut sprowadzonych) nie wcisnął mi jakiejś miny, sam nie wiem co mam o tym myśleć , gdzie szukać teraz winnego ?

Opublikowano

Witam, dziś podpiąłem ista , wartości jakie mi pokazał to na zimnym silniku temperatura 40C , ciśnienie wartość zadana 1300.00hpa a wartość rzeczywista oscylowała w granicy 1312.00hpa nie była stała ale oscylowała w granicy 1300 , podczas lekkiej przygazówki tak do 2600-3100obr/min  wzrastała do około 2800.00hpa .

Czy to jest w normie ? Czy jak to powinno być według serwisówki. ?

Opublikowano

Witam, dziś podpiąłem ista , wartości jakie mi pokazał to na zimnym silniku temperatura 40C , ciśnienie wartość zadana 1300.00hpa a wartość rzeczywista oscylowała w granicy 1312.00hpa nie była stała ale oscylowała w granicy 1300 , podczas lekkiej przygazówki tak do 2600-3100obr/min  wzrastała do około 2800.00hpa .

Czy to jest w normie ? Czy jak to powinno być według serwisówki. ?

Opublikowano

Nikt nie wie ? , może ktoś ma iste i taki silnik jak mój i mógłby mi sprawdzić jakie ma ciśnie zadane na wolnych obrotach, i jak to u niego wygląda.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Borsuczek napisał(a):

1300 hPa czyli 1,3 bar na biegu jałowym jest ok. Na pełnym gazie silniki mają 4000 - 4500 hPa 😀

Dziękuję, bo już nie wiedziałem kogo zapytać, bo po całej tej sytuacji  którą opisałem wyżej to mi tu chcą silnik rozbierać bo twierdzą że to mało i do remontu, a problemem był filtr oleju dość że nie taki bo o symbolu 6004 a ja mam 6014 to jeszcze był źle zamontowany, nie trafił tym dziubkiem,więc osobiście kupiłem drugi filtr oleju po numerze Vin i zamontowałem go poprawnie i jak ręką odjął auto nic nie komunikuje że jest źle ,  jeżdżę z podpięta ista p i monitoruję ciśnienie , dlatego pytam, bo od tamtego momentu jeżdżę w pampersie że strachu 😜.

Edytowane przez meo14
Opublikowano
W dniu 14.10.2023 o 19:13, Borsuczek napisał(a):

Przede wszystkim trzeba sprawdzić czy nie ma wycieków, czy filtr jest właściwy i dobrze zamontowany?

Trafiłeś w 100procentach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.