Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Po czysczeniu kolektora ssącego i wymianie czujnika temperatury powietrza doładowania ( błąd 4390) zaczął wyskakiwać następny:

4D03 "Czujnik ciśnienia spalin"

W RealOem znalazłem dwa czujniki idące do DPF:
image.png.07eb459a64814834a01cd3621824eb24.png

5: 13627805152
7: 13628507634

Co jest dziwne, zdjęcie nie przedstawia mojego kolektora "krewetki", mój jest bez zawinięcia ku kierowcy, ale to tylko na marginesie.

Czujnik numer 5 zakupiłem nowy, sprawdziłem opór - oba wskazania się różnią co widać w załączniku (wartość pełnej 1. jest dla nowego).
Na czujnik 7 czekam aż przyjdzie pocztą po zakupie. Sprawdziłęm też kostki i napięcia - kable są w poprawnych miejscach, komputer podaje 5V na kostkę.

Dodatkowym problemem jest fakt, że nie mogę wymusić wypalania DPF. Włącza się on samoczynnie na 5-7sek po czym równie samoczynnie się wyłącza.
Tutaj dziwną sprawą jest to, że włącza się przy ok 70% sadzy, a po tych 7sek wzrasta do ponad 83% od tak.
Domyślam się, że jest to spowodowane właśnie błędem czujnika stąd komputer nie wie jak bardzo niby zapełniony jest DPF.

W załączniku dodatkowe informacje jakie zebrałem.

Pytanie brzmi - czy potrzebuję faktycznie wymiany czujnika 7, czy może potrzebna jest jakaś adaptacja?
Będąc szczerym już zgłupiałem od momentu kiedy stary czujnik wymieniłem na nowy a błąd powraca


 

370288113_870039851349471_6305269256450453201_n.jpg

387508188_787255076507038_6007105808659210109_n.jpg

387529895_3655205548047097_7968742420433854237_n.jpg

387577279_1085349289292755_6966102501228675723_n.jpg

Opublikowano
3 godziny temu, Borsuczek napisał(a):

Sprawdź wartość ciśnienia otoczenia. Może sterownik silnika coś kombinuje?

Dzięki, sprawdzę.
Na czas obecny mam tylko bimmer-tool'a ale czujnik powinien być wylistowany.

Dzisiaj jeszcze miałem przejazd przez miasto, w środku podróży doskoczyły błędy:

- 480A "System filtracji cząsteczek stałych"
- 4011 "Czujnik ciśnienia spalin przed filtrem cząstek, sygnał
- 4B7F "DFC_SRCMinPTrbnUs"
- 481A "System filtracji cząstek stałych"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No jak. Sprawa jest prosta a bawisz sie w jakies pomiary. Wylaczasz silnik, wlaczasz zaplon, sprawdzasz cisnienie wsteczne, ma byc takie jak otoczenia ~1bar, jesli jest, czujnik jest sprawny. 

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, kkx5 napisał(a):

No jak. Sprawa jest prosta a bawisz sie w jakies pomiary. Wylaczasz silnik, wlaczasz zaplon, sprawdzasz cisnienie wsteczne, ma byc takie jak otoczenia ~1bar, jesli jest, czujnik jest sprawny. 

Racja 😉 sprawdzę i pochwałę się wynikami.

 

Tutaj jeszcze zauważyłem, że chyba mam ten zawór uwalony (element 2 na załączniku). Wydaje mi się, że powinien wracać sam a on nie rusza się zupełnie, nawet do 4k obrotów. Jedyne co to mogę palcem. Nawet przy wyciągniętym cięgnie ono przeskakuje jakbym wrzucił dwójkę w Komarze ;D

 

diag_8t99.jpg

Edytowane przez teetx
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To jest do sterowania klapą bypassu, działa zależnie od temperatury płynu. Jest otwarty do temp. 50stopni.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Opublikowano
16 godzin temu, Kuj0n napisał(a):

To jest do sterowania klapą bypassu, działa zależnie od temperatury płynu. Jest otwarty do temp. 50stopni.

@Kuj0n Rozumiem więc, że odskakiwać powinien dopiero na ciepłym silniku, tak?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak masz zimy silnik to sprawdź pozycję, po odpaleniu powinieneś zobaczyć różnicę w położeniu.

Jeśli nie działa to albo stoi albo podciśnienie. Nie pamiętam czy ista ma możliwość sprawdzenia ale pewnie tak.

spacer.png

Opublikowano

@Kuj0n

Nie rusza się nic a nic. Już jedzie do mnie używka 😉

 

@kkx5

Wszystko wskazuje na to, że "w pełni sprawny" czujnik z allegro robił jeszcze więcej zamieszania niż mój stary. Mimo wszystko wskazania raczej wskazują na wymianę, prawda? Skąd taka wartość minusowa czujnika i dodatkowo uber wysokie ciśnienie skorygowane?

Screenshot_2023-10-19-19-28-54-79_1416f938ee57ce661c832da32616b710-1.jpg

Screenshot_2023-10-19-19-04-18-71_3f0de1cd7ec17a41d4dc4c60cf157b75-1.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć wszystkim.

@kkx5

@Borsuczek

Najprostsza rada. Szybkie sprawdzenie wartości i wiadomo, że "w pełni sprawny" czujnik z Alledrogo nie taki sprawny.

Finalnie podmianka drugiego czujnika - 7: 13628507634 - załatwiła sprawę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli finalnie czujnik badajacy cisnienie turbo (7) byl wadliwy? 

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kazde ma dwa, no moze z wyjatkiem n47a. Jeden bada cisnienie przed turbo, drugi przed dpf. 

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.