Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Krążą takie informacje, że wały korbowe w silnikach N57 padają przy ok. 250 tys. km.  przebiegu. To prawda czy mit? Samochód z 2010r. Silnik N57S, przebieg 235 tys. Rozrząd wymieniony przy 150 tys. Wymiany oleju co 10-15 tys. 

Opublikowano

Wiadomo, że wszystko zależy od eksploatacji, interwałów olejowych itp. Kolega z pracy ma taki sam silnik i około 350 tyś przebiegu. Nigdy nie miał problemu z silnikiem. Olej zmienia co 8 tyś. Jedynym problemem z tego co mówił były wtryskiwacze. 

Opublikowano

Przed chwilą byłem u speców od BMW, co jest silników wyjętych to szok diesel/bena 4/6/8 garów ,  ostatnio 11 wyciągali  razem. 
Porozmawialiśmy trochę bo mojego N57D30B też robił i twierdzi że wszystkie się sypią tylko tych N57S jest poprostu mniej więc mniej przyjeżdża padniętych. Ogólnie jest coraz gorzej bo auta coraz nowsze a coraz więcej napraw głównych, ludzie wierzą w longlajf i but na zimno, poprostu słaba świadomość użytkowników też daje swoje …

Opublikowano

U mnie w 35d przy 206 padła panewka oporowa, wał poszedł do sprawdzenia i ….krzywy - bije do wywalenia, teraz co się stało przez co, krzywy wał pierwszy czy panewka go przegrzała? Wyglądał ok kolorowy to nie😎

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ponoć w 35d są inne wały (mocniejsze) niż w 30d które nie krzywią.  Dlatego wały od 35d zalecają do 30d w sytuacji gdy się skrzywił.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Inny wał wg katalogu jest tylko w m50d. Reszta identyczna. Najwięcej przypadków widuję właśnie w 35d.

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie wał jest ten sam, N57 N57N N57S czy N57Z ma to samo, ciekawe że wał waży 20kg według katalogu a do 50d jest inny i waży niby 18kg…

Edytowane przez Davo76
Opublikowano

U mnie niedawno poszly panewki główne, po sprawdzeniu wału okazało się że był krzywy i mikropęknięcia . Przebieg 310, f10 535 xd, w tym samym czasie miał jeszcze 3 z tym samym problemem. Wydaje mi się że to jest loteria, ale koszt naprawy nie mały jeśli chce się to zrobić dobrze. Jest wiele ogłoszeń za granicą z padniętymi silnikami, można zrobić po kosztach, wal za 4 k, panewki za grosze i do sprzedania. Kupujący nigdy nie wie co ma w środku.

Opublikowano

To jest ten sam wał. Ciekawostka taka: jeśli zamówicie nowy wał do 313KM dostaniecie ten od wersji 204/245KM 😄 

Wał od tej wersji jest najcięższy, ma 8 przeciwwag, gdzie pozostałe mają 4.

Wały od wersji 258/313 mają też mniejszą średnicę otwór olejowych niż 258/313/381

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najmocnijeszy wal to 50d, ma najwyzsze hrc, pozniej jest ten 245/306. Jak mozna mowic o wadzie fabrycznej przy 250tys przebiegu??? Zaznaczam, mowimy o autach z 3ma turbinami, 400koni i prawie 800nm. Zrobcie taki setup w m57 oslawionym, wywali sie po 10tys kilometrow. 

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pytanie to tych co "mieli panewkę"

- jaki silnik? produkcja do 08.2011 czy po 08.2011?

- robiliście rozrząd i wymienialiście koło pasowe? (jeśli tak to przy jakich przebiegach)

Mi sie nie wierzy w te mity o wale i pęknięciach z fabryki... bardziej uwierzę w to że wał się krzywi od wibracji i przeciwwag kołoPasowe<->rozrząd, lub dwumasą w manualu lub konwerterem w skrzyni automat. Do tego dochodzi skrzynia automat 8HP - która trzyma niskie obroty - 1000-1200 - słabe cieśnienie oleju, F10 chyba niema pomiaru tego... Jak by to był problem wału korbowego z fabryki to każdy by miał problem z tym po 250k km... albo i szybciej...

Do tego jest info że wały z N57 do 08.2011 są cięższe i maja 8 przeciwwag a wały po 08.2011 są lżejsze i mają 4 przeciwwagi.

Opublikowano

U mnie koło pasowe bardzo ładne, rozrząd po rozebraniu okazał się prawie idealny i mimo to panewka oporowa zrobiła się złota, reszta bialutkie ….

Opublikowano (edytowane)
W dniu 3.11.2023 o 15:22, LoGik napisał(a):

Do tego dochodzi skrzynia automat 8HP - która trzyma niskie obroty - 1000-1200 - słabe cieśnienie oleju, F10 chyba niema pomiaru

Ogladalem juz kilka razy w serwisie EKG jak w Audi robili taki upgrade, zeby skrzynia zmieniala biegi wyzej i nie schodzila na tak niskie obroty (zwiekszlali cisnienie)

Orientujecie sie, czy w Bmw tez jest taka modyfikacja mozliwa?

Edytowane przez Lendio
Opublikowano
11 godzin temu, Lendio napisał(a):

Ogladalem juz kilka razy w serwisie EKG jak w Audi robili taki upgrade, zeby skrzynia zmieniala biegi wyzej i nie schodzila na tak niskie obroty (zwiekszlali cisnienie)

Orientujecie sie, czy w Bmw tez jest taka modyfikacja mozliwa?

Podobno soft z skrzyni 8HP od Alpina'y lepiej działa i tzyma wyższe obroty albo soft xHP - https://www.xhpflashtool.com/

W dniu 3.11.2023 o 17:11, Davo76 napisał(a):

U mnie koło pasowe bardzo ładne, rozrząd po rozebraniu okazał się prawie idealny i mimo to panewka oporowa zrobiła się złota, reszta bialutkie ….

Ostatnio na YT oglądałem mechanika który stwierdził że to wina bloku nie trzyma wału jak trzeba... bo np BMW w 550d dodali  dodatkowe wzmocnienia + śruby przez cały silnik żeby związać górę i dół.

A na fejsbuku to ktoś doradzał jeździć na "sport" cały czas 🙂

 

To jest dla lift przed-lift F10/F11 - śruby w 550d M12x176 a w 530/5d M10x85...

image.thumb.png.944553f9197e132fc52cbe20b862d27e.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 6.11.2023 o 11:39, LoGik napisał(a):

bo np BMW w 550d dodali  dodatkowe wzmocnienia + śruby przez cały silnik żeby związać górę i dół.

Wytrzymuje więcej (i mocy jak i czasu) ale też są takie problemy.

535d - wymiana silnika co 160 tys km

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widze ze sami YT znawcy... To ile wy takich silnikow rozebraliscie? Bo ja zadnych wzmocnien w m50d nie widzialem, wymiana silnika 35d co 160k, no to jest hit absolutny, co mam powiedziec klientom co maja 300tys, 400tys? Nie wymyslajcie Panowie. Zasada jest bardzo ale to bardzo prosta. Trwalosc silnika, nie istotne czy to bedzie m57, n57, b57, spada wraz ze wzrostem mocy. 325d n57 przejedzie 3razy tyle co m50d (nie istotne ze ma najmocniejsze graty) , cala reszte wstawcie sobie gdzies po srodku. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 8.11.2023 o 08:39, kkx5 napisał(a):

Widze ze sami YT znawcy... To ile wy takich silnikow rozebraliscie? Bo ja zadnych wzmocnien w m50d nie widzialem, wymiana silnika 35d co 160k, no to jest hit absolutny, co mam powiedziec klientom co maja 300tys, 400tys? Nie wymyslajcie Panowie. Zasada jest bardzo ale to bardzo prosta. Trwalosc silnika, nie istotne czy to bedzie m57, n57, b57, spada wraz ze wzrostem mocy. 325d n57 przejedzie 3razy tyle co m50d (nie istotne ze ma najmocniejsze graty) , cala reszte wstawcie sobie gdzies po srodku.

 

Tu jest moje pytanie podstawowe...

W dniu 3.11.2023 o 15:22, LoGik napisał(a):

Pytanie to tych co "mieli panewkę"

- jaki silnik? produkcja do 08.2011 czy po 08.2011?

- robiliście rozrząd i wymienialiście koło pasowe? (jeśli tak to przy jakich przebiegach)

Mi sie nie wierzy w te mity o wale i pęknięciach z fabryki... bardziej uwierzę w to że wał się krzywi od wibracji i przeciwwag kołoPasowe<->rozrząd, lub dwumasą w manualu lub konwerterem w skrzyni automat. Do tego dochodzi skrzynia automat 8HP - która trzyma niskie obroty - 1000-1200 - słabe cieśnienie oleju, F10 chyba niema pomiaru tego... Jak by to był problem wału korbowego z fabryki to każdy by miał problem z tym po 250k km... albo i szybciej...

Do tego jest info że wały z N57 do 08.2011 są cięższe i maja 8 przeciwwag a wały po 08.2011 są lżejsze i mają 4 przeciwwagi.

 

Nie jestem znawcą tylko laikiem i próbuje się dowiedzieć, tylko żaden Pan mechanik nie raczy  zrobić statystykę (da się to wykminić - jeśli zrobić 100-300 silników, lepiej 1000, ale to już trzeba kilka warsztatów połączyć... które więcej padają, które mniej)

Tylko każdy knuje swoje, opinie się mnożą, a odpowiedzi niema...

*Moje podejrzenia - to zbiór opinii mechaników z warsztatów w których robiłem swoje auto (łącznie z 5), niestety nie mam tego "jednego mojego" mechanika tylko jeżdżę do rożnych, żeby w końcu znaleźć dobry warsztat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale to tak sie nie da, zapominasz o procencie wyprodukowanych aut. Z mojego doswiadczenia, przerobilem wszystkie n57, m50d-200tys i jest po wszystkim, 40d-250/300tys, najslabsze 300/350. Sa wyjatki oczywiscie ze jezdza dluzej. Jak dla mnie, zadne kola pasowe, dwumasy itp. Przeciagniete interwaly olejowe przez pierwszego wlasciciela, wiekszosc miala olej co 30-40tys.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panewki mozna wymienic.... z nowym walem albo zdjac stary, zrobic glowne na 0.25 i wtedy nowe nadwymiar. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.