Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej w n55 z przebiegiem 135tys cieknie mi mocno miska, więc będzie ściągana niedługo. Czy przy takim przebiegu warto wymieniać już panewki? Czy wymienia się na kolbeshmitt czy oryginały? Mówią niby, że tylko oryginały bo pasowanie oznaczone na wale korbowym inne do każdej panewki?

Edytowane przez kawbandos
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Warto.. ja tam jestem zwolennikiem Ori mimo wszystko 

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

dzwoniłem w kilka miejsc i potwierdzają moją teorię. Że wymiana panewek da dwa efekty; nic się nie stanie i wtedy bez wymiany też by nic się nie stało. A drugi wariant obróci w krótkim czasie panewkę po wymianie, a bez wymiany po dłuższym czasie. Dlaczego? Bo przyczyną nie są zużywające się panewki, tylko problemy z cisnieniem oleju oraz krzywienie wału. Więc nadal nie wiem co robić. 

Opublikowano

Przeczytaj mój wątek, myślę że jeszcze jestem w stanie odpowiedzieć na pytania.

 

Czy robić czy nie, zależy od zawartości portfela. Samemu części 3k, na pewno warto. Zapłacić komuś 10k raczej nie ma sensu, te auta raczej nigdy nie nabiorą wartości.

 

Fakt że czasowo wymiana samej uszczelki miski wygląda podobnie, ale zdejmowanie pompy oleju, itd... trzeba mieć spore zaufanie żeby to komuś zlecić.

 

W sumie po spokojnym przejechaniu 1kkm dawałem już w palnik i nic się nie rozleciało. Muszę zajrzeć czy uszczelka miski trzyma.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

No tyko, że to N54. Masz zakuty wał, a same problemy z panewami są w tym silniku nie są tak częste jak w moim. Ja mam n55, tak jest trochę inna sprawa. U Ciebie się zużywają panewy, w n55 i n57 zużywa się wał i rozwala panewy. Chyba skontroluje stan panew przy uszczelnianiu miski. Wrzucę nowe sruby. Jak coś będzie drapnięte to niestety trzeba bedzie pomyśleć o wymianie wału. A jak nie to przechodzę na 0w40, wlewam ceramizator. Wymieniam regulator cisnienia ten w podstawie filtra. U Ciebie chyba tego nie ma. 

Edytowane przez kawbandos
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Aż tak bardzo się n55 nie interesowałem, ale wydaje mi się że to dość zbieżne konstrukcje z n54, jeżeli chodzi o dół silnika, twarde panewki to chyba dopiero następna generacja silników.

 

Co do dodatkowych działań, jak wymiana regulatora, to myślę że trzeba to robić zależnie od inspekcji panewek / wału, każda dodatkowa robota to ryzyko że coś pójdzie nie tak.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prosta odpowiedź jest taka że warto jak robisz sam, jak płacisz za to to Cie skasują grubo nie tylko za roboczogodziny ale też gwarancję na jakiś czas, że to będzie chodzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.