Skocz do zawartości

F07 550i - Bierze dużo oleju - N63


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, mam pytanie do specjalistów marki.

Tak jak w tytule, mój 550i zjada za dużą ilość oleju i dymi tym olejem. Dlatego też pragnę podpytać o najprawdopodobniejszą przyczynę zanim mi go pokroją na części. Internety wspominają o takich możliwych usterkach.

Silnik to N63 z przebiegiem 180k

 

  1. Turbiny i przepuszczanie oleju do kolektorów ssących
  2. Uszczelniacze zaworowe
  3. Pierscienie olejowe na tłokach
  4. Cylindry uszkodzone przez nieprawidłową pracę wtryskiwaczy
  5. Odma

 

Kilka faktów:

  • Samochód spala ok 1L oleju na 1000km
  • Auto na zimno nie kopci, problem pojawia się dopiero na dobrze rozgrzanym motorze.
  • Gdy czekam na światłach dłuższą chwilę (2-3) min i ruszam to pojawia się spora chmura dymu za mną.
  • Na stromym stoku i tył auta na górze to strasznie dymi nawet na wolnych obrotach.
  • Na obrotach 1000-1200 podczas jazdy jest wyczuwalna nie równa praca jakby wypadały jakieś zapłony
  • Silnik ma moc a turbin w ogóle nie słychać

 

Auto idzie do mechanika, co przypilnować lub poprosić w pierwszej kolejności do sprawdzenia?

Cisnienie na cylindrach etc ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I ja bym obstawiał uszczelniacze zaworowe.

To bolączka w zasadzie wszystkich nowożytnych V8, począwszy od np. e60.

Temat do ogarnięcia bez zdejmowania głowic, ale pewnie trzeba wyciągnąć motorownię z komory.

pzdr

yaz

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

wiec tak, po diagnozie i przeswietleniu całego silnika stwierdzono dużo oleju przy uszczelniaczach trzonka zaworowego. Turbiny suche, katalizatory jeszcze niezapchane, tuleje cylindrów bez rys a kompresja na każdym cylindrze przynajmniej 12,5bara. 

pytanie czy warto iść w wymianę bez zdejmowania głowic + odma, czy po Bożemu wraz z wymianą rozrządu. Auto ma dopiero 180k. Specjaliści wycenili mi wyjęcie silnika wraz z jego naprawą na 75rb/h do tego części co znalazłem 8k a więc zabawa na przeszło 30tyś pln

Nie mam pojęcia ile kosztuje wymiana samych uszczelniaczy bez zdejmowania głowic. może ktoś się orientuje?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem skąd jesteś ale możesz zadzwonić do Sebka z forum 7er --> https://bimmergarage.pl/#kontakt

Oni robią m.in. uszczelniacze w silnikach z serii N.

 

pzdr

yaz

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Auto naprawione, tanio nie było i też tego się spodziewałem. 

Wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowić = 15k PLN

polecam Stando Serwis BMW pod Wrocławiem.

Przejechałem już 2k km i nic się nie zmieniło w ilości oleju a przed naprawą musiałem już 3 razy dolewać. 

 

 

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.