Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Auto z dsc3 , E46 330i 2001

Świeciła mi się kontrola trakcji (łącznie dwie lampki : trójkącik oraz wykrzyknik , obie na zolto). ABS działał mimo tego.

 

By to naprawić mechanik pierwszy zdiagnozował że do wymiany czujnik prędkości pod siedzeniem pasażera. Wziął kasę za wymianę czujnika a po 7km lampki znów się zapaliły. Mechanik ów stwierdził , że to musi być w takim razie czujnik kąta skrętu na kierownicy w okolicach pedałów. Kupiłem go ale póki co nie wymieniłem. Jeździłem bez dsc. Olałem sprawę. Przez ten czas kontroli czasem gasły po zgaszeniu i odpalenia silnika ale w trakcie jazdy załączała się kontrola trakcji wraz z wywaleniem na blacie kontrolek żółtych.

Po roku czyli teraz przed zimą postanowiłem wrócić do tematu, dałem do innego mechanika. Przywolalem tamta sytuację , on po podłączeniu kompa zapewnił mnie że zrobił już masę BMW i Mercedesów z podobnymi usterkami i to na bank jest walnięty sterownik na pompie hamulcowej a nie czujnik kąta skrętu. Zawierzyłem mu, kupiłem pompę (oczywiście używkę bo nowej nie dostanę) i niestety ledwo od niego wyjechałem ponownie zapaliła się tym razem jednak lampka tzn trójkącik na żółto. Jestem kolejne 250 (pompa) +300 (robota) w plecy a dalej coś jest nie tak. 

Pomocy, co dalej ? ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

300 za przełożenie sterownika? No chyba że całą pompie przekładał. Niestety jak nie masz kabelka, nie podepniesz kompa i nie podasz pełnego kodu błędu z jego opisem to nikt ci nie pomoże.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

300 wziął za przełożenie pompy całej. A da się przełożyć sam sterownik ? Bo z tego co widziałem to ten sterownik jest częścią stała pompy.... Jak będę miał możliwość to podam kod błędu. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście że się da, 15min pod domem.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Nie we wszystkich wersjach niestety to takie proste. Niektóre e46 raz, że mają pompe pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego po stronie kierowcy i jest słaby dostęp, a dwa że sterownik może być zintegrowany z częścią hydrauliczną pompy i nie da się go odkręcić i odpiąć od niej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Tarcza napisał(a):

 dwa że sterownik może być zintegrowany z częścią hydrauliczną pompy i nie da się go odkręcić i odpiąć od niej

Kolega poda numery takiego sterownika, chętnie zobaczę te kosmiczną technologię łączenia aluminiowego bloku z elektrozaworami z plastikową obudową sterownika.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Chodziło mi o taką pompę jak tutaj w filmiku poniżej, ale widzę że faktycznie masz rację i można to normalnie rozkręcić. Dostęp do niej niestety i tak mało przyjemny w porównaniu do tych pomp co są na wierzchu po stronie pasażera.

Pomyliłem temat z poprawianiem lutów na płytce gdzie w tym modelu trzeba plastikową obudowę sterownika rozciąć a była wersja z obudową skręcaną (np. 6751768)

 

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymieniają trafić nie mogą.  Sprawdź stan przewodów od czujników ABS czy nie jest gdzieś przetarty i nie robi zwarcia . Miałem kiedyś taki problem że kontrolka raz świeciła A raz gasla

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

cześć, dzięki Wam za odpowiedzi. Problem dalej nierozwiązany, czekam na przypływ gotówki bo niestety sam nie mam mozliwości (brak miejsca) i wiedzy by coś podziałać. A pompa rzeczywiście jest po stronie kierowcy i dosyć kiepski dostęp do niej. Mamy tu jakiegoś ogarniętego mechanika od BMW na slasku ?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie te kontrolki zapalały się czasem po odpaleniu auta, a czasem po przejechaniu 20 kilometrów. Był błąd 5DF5 - wewnętrzny błąd sterownika. Kupiłem używaną pompę. Szukałem z tymi samymi numerami jakie miała moja, ponieważ mam automat i nie wiedziałem czy można dać pompę z innymi numerami. Po wymianie trzeba zakodować VIN twojego samochodu do wsadzonej pompy i zrobić kalibrację czujnika kąta skrętu. Wymieniałem i kodowałem sam. Wymiana nie jest skomplikowana.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.