Skocz do zawartości

Pozycja za kierownicą w X5 vs X6 - który model i jakie fotele wybrać, żeby siedziało się możliwie najniżej?


maciek_w

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

zanim odsądzicie mnie od czci i wiary, powiesicie na latarni, lub uprzejmie zignorujecie, przyznam, że nie powiodły się moje próby znalezienia na tym forum odpowiedzi na pytanie zadane w temacie wątku

Planuję rozstać się z moim g11 740d i rozważam m60i… pewnie ostatnie nie-eMkowe v8 w BMW, na jakie być może będzie mnie stać. Stąd taka decyzja. Ale mam stracha - w zasadzie tylko o jedną rzecz, tj. Że będę siedział jak na koźle w wozie drabiniastym, że będzie wysoko i bujająco (jeśli faktycznie zdecyduję się na zmianę, to wiem na pewno, że zawieszenie będzie m pro, czyli z aktywnymi stabilizatorami; w 7er mam pneumatykę z executive drive, czyli też z aktywnymi stabilizatorami i komfort jest taki sobie, ale na szczęście nie buja w zakrętach; pneumatyki w SUVie nie chcę z obawy i bujanie właśnie; nie dla komfortu myślę o v8…)

ad rem - słyszałem, że w poliftowych X5 siedzi się wyżej niż w przedliftowych, co mnie bardzo zmartwiło, bo jeszcze bardziej utrudni mi przesiadkę z sedana do SUVa. I tu pojawiają się pytania

  1. czy faktycznie w x5 lci siedzi się jeszcze wyżej niż przed liftingiem?
  2. czy jest jakaś różnica w wysokości siedzenia w zależności od rodzaju fotela, jaki się wybierze (podobno sportowe fotele osadzone są niżej - alboo pozwalają się niżej ustawić - w porównaniu do komfortów)?
  3. czy w x6 siedzi się niżej niż w x5? (Choć x6 jest tak szkaradne, że płakałbym…)

Dzięki z góry za Wasze uwagi i przemyślenia

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to jak z serii 7 przesiądziesz się na X6 z najtwardszym zawieszeniem i z pozycją za kierownicą pół metra w górę to możesz się lekko zdziwić. Lepiej potestuj dobrze te zawieszenia przed kupnem a nie zdawaj się na opinie na forum bo każdemu pasuje co innego. 

Ja uważam że pneumatyka jest tutaj (X5,X6) najlepszym wyborem - raz że komfort a dwa że mozna te kilka centymetrów w dół pojechać i jednak polepszyć troche prowadzenie. W wersjach Mperfornance zestrojenie pneumatyki jest twardsze i nawet w Comfort jakoś specjalnie nie buja. Taka moja opinia ale Twoje wrażenia mogą być inne więc testuj!

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też długo nie mogłem się pogodzić z pozycją za kierownicą w X5.

Najniżej wg mnie siedzi się w standardowych fotelach sportowych i dlatego nie wziąłem polecanych przez wszystkich komfortów.

Zawsze korzystam z najniższego możliwego ustawieniu i mimo tego dalej mam ochotę go jeszcze obniżyć. Nie wiem dlaczego nie dało się zjechać jeszcze kilku cm co też by ułatwiło wsiadanie i wysiadanie z auta, które też nie jest komfortowe.

W X6 fotele są nieco niżej i siedzi się lepiej ale to bardziej "sportowy" wóz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno w X5 jak i X6 siedzi się wysoko, miałem jedno i drugie. Nie ma co się oszukiwać, ale takiej pozycji jak w serii 7 nie znajdziesz w tych wozach, trzeba się przestawić i przyzwyczaić. Ja również tak jak kolega wyżej pisał, długo się przyzwyczajałem do stołków w X-ach, ale z czasem się udało;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, broniek napisał(a):

Też długo nie mogłem się pogodzić z pozycją za kierownicą w X5.

Najniżej wg mnie siedzi się w standardowych fotelach sportowych i dlatego nie wziąłem polecanych przez wszystkich komfortów.

Zawsze korzystam z najniższego możliwego ustawieniu i mimo tego dalej mam ochotę go jeszcze obniżyć. Nie wiem dlaczego nie dało się zjechać jeszcze kilku cm co też by ułatwiło wsiadanie i wysiadanie z auta, które też nie jest komfortowe.

W X6 fotele są nieco niżej i siedzi się lepiej ale to bardziej "sportowy" wóz.

 

Ja nawet w moje 7er non stop łapię się na tym, że ręka wędruje do tego hebla obniżającego fotel i z rozczarowaniem stwierdzam, że fotel jest już ustawiony najniżej, jak się da. Chciałoby się niżej 😞

 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 24.09.2023 o 17:28, maciek_w napisał(a):

Hej,

zanim odsądzicie mnie od czci i wiary, powiesicie na latarni, lub uprzejmie zignorujecie, przyznam, że nie powiodły się moje próby znalezienia na tym forum odpowiedzi na pytanie zadane w temacie wątku

Planuję rozstać się z moim g11 740d i rozważam m60i… pewnie ostatnie nie-eMkowe v8 w BMW, na jakie być może będzie mnie stać. Stąd taka decyzja. Ale mam stracha - w zasadzie tylko o jedną rzecz, tj. Że będę siedział jak na koźle w wozie drabiniastym, że będzie wysoko i bujająco (jeśli faktycznie zdecyduję się na zmianę, to wiem na pewno, że zawieszenie będzie m pro, czyli z aktywnymi stabilizatorami; w 7er mam pneumatykę z executive drive, czyli też z aktywnymi stabilizatorami i komfort jest taki sobie, ale na szczęście nie buja w zakrętach; pneumatyki w SUVie nie chcę z obawy i bujanie właśnie; nie dla komfortu myślę o v8…)

ad rem - słyszałem, że w poliftowych X5 siedzi się wyżej niż w przedliftowych, co mnie bardzo zmartwiło, bo jeszcze bardziej utrudni mi przesiadkę z sedana do SUVa. I tu pojawiają się pytania

  1. czy faktycznie w x5 lci siedzi się jeszcze wyżej niż przed liftingiem?
  2. czy jest jakaś różnica w wysokości siedzenia w zależności od rodzaju fotela, jaki się wybierze (podobno sportowe fotele osadzone są niżej - alboo pozwalają się niżej ustawić - w porównaniu do komfortów)?
  3. czy w x6 siedzi się niżej niż w x5? (Choć x6 jest tak szkaradne, że płakałbym…)

Dzięki z góry za Wasze uwagi i przemyślenia

Przesiadłem się z G31 540d na X5 40d. Generalnie całe życie byłem anty SUV, właśnie z uwagi na zbyt wysoką i bardziej pionową pozycję oraz gorszą aerodynamikę, wyższy środek ciężkości. Po szkodzie na G31 zdecydowałem się na wyższe auto (nie trę podwoziem poza asfaltami) a BMW niestety nie oferuje 5 "Cross" Touring.

X5 mam krótko, jeszcze się przyzwyczajam. Ale pozycja jest faktycznie bardzo wysoka. Wyższa niż w jakimkolwiek innym aucie (np. Q7). Testowałem różne warianty. Dwie rzeczy, które po tych testach były absolutnie must have to pneumatyczne zawieszenie (można obniżyć auto dzięki temu) oraz koła 22". Pneumatyka Executive Drive (testowałem w X7 - rewelacja) niedostępna do diesla 40d - pytanie, czy na tym zawieszeniu auto również idzie w dół?

Odpowiadając:

1. mam ostatni miesiąc przedlita. nie zauważyłem, żeby LCI siedziało wyżej. to raczej kwestia rodzaju tapicerki / fotela.

2. w serii 5 każdy wariant fitował inaczej. miękkie tapicerki zapadają się niżej niż sztywniejsze ekoskóry. tak samo perforacja. 

3. nie zauważyłem, żeby X6 było niżej osadzone. szyba ma inny kąt, podwozie jest takie samo, czyli wysoko...

 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odświeżę własny temat i zapytam, jak w długich trasach sprawdzają się „wielofunkcyjne fotele przednie M”? Siedziałem i jeździłem w takich na krótkich odcinkach po mieście i wydawały mi się co najmniej tak wygodne jak osławione komforty. Jedyna irytująca rzecz to sztywne i nieregulowane podparcia boczne na siedzisku. I dlatego pytanie kieruję do osób mających za sobą dłuższe trasy - nie męczą się Wam uda od takiego stałego ustawienia nóg na wprost? 
 

 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w F95 i w żony G06, ja sobie bardzo je  chwalę. Wygoda zależy od anatomii kierującego lub pasażera, dla drobnych osób są suuuper, ale dla trochę bardziej korpulentnych może być problemem siedzisko. Dla mnie komforty są jak kanapa w salonie, niestety super się siedzi ale w trakcie jazdy za mało mnie trzymają.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam je w F95 - jeśli mieścisz się na siedzisku, to są bardzo wygodne i oczywiście o niebo lepiej trzymają w zakrętach, etc. Ale kluczowe jest sprawdzenie, czy nie uciskają Cię, bo siedzisko jak to zostało wspomniane nie ma niestety możliwości regulacji. Jeżdżę duuużo tras i nigdy nie mam z nimi problemów. Ale jeśli nie ma kompletnie znaczenia trzymanie fotela a liczy się tylko wygoda, to pewnie bezpieczniej wziać komforty. Jeśli przechodzisz z komfortów, to trzeba się też w pierwszym momencie przyzwyczaić do innego zagłówka - w tych nie ma poduszki.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.