Skocz do zawartości

22 cale vs 21 cale


Serek3005

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, filipo12 napisał(a):

Oj jak dla mnie różnica jest kolosalna. Przed zamówieniem miałem jazdy z zawieszeniem adaptacyjnym raz na 21' później na 22'. Uważam że X5 na 22 cale bez pneumatyki to jakieś nieporozumienie, chyba że ktoś jeździ tylko po równiutkich autostradach lub bulwarowo.

Rozmowa byla o zawieszeniu pneumatycznym 😉 kolega wyzej napisal ze przy  jezdzie  na 21' a 22' kolach z pneumatyka  nie widzi prawie zadnej roznicy . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Godzinę temu, PanTom napisał(a):

A jakie jest Wasze zdanie przy opcji bez pneumatyki? myślałem nad 21, ale kuszą czarne 22 cale 🙈

image.thumb.png.4efbf7db4e8513d3a57b3697c806378f.png

Bierz 22 cale. Mam wspomniane czarne 22” bez pneumatyki i jestem bardzo zadowolony z komfortu.
W porównaniu z zimowymi 20” nie widzę praktycznie różnicy w utracie komfortu, a samochód prowadzi się do znacznie lepiej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzialem te 21 ze zdjecia, niebieskie zaciski i kolor CB, a teraz bym poszedl w czarne 22, czerwone zaciski i tanzanite blue. Wszystko kwestia gustu ale uwazam ze takie kombo swietnie ze soba pasuje. Wogole te niebieskie zaciski w realu okazuja sie duzo ciemniejsze niz byly w konfiguratorze i juz tak sie nie wyrozniaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2023 o 15:06, PanTom napisał(a):

A jakie jest Wasze zdanie przy opcji bez pneumatyki? myślałem nad 21, ale kuszą czarne 22 cale 🙈

Moje zdanie, jak bez pneumatyki to zdecydowanie 21 cali. 22 to jakieś nieporozumienie, osobiście porównywałem. Jazda po mieście to udręka, nie godzi się to z taką klasą auta. X5 autem sportowym nie będzie pomimo 22 cali, wygląd to nie wszystko.  Tak na marginesie pneumatyka w x5 przy tej klasie i cenie auta to powinna być w standardzie z opcją wyboru sportowej jak u konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, filipo12 napisał(a):

Moje zdanie, jak bez pneumatyki to zdecydowanie 21 cali. 22 to jakieś nieporozumienie, osobiście porównywałem. Jazda po mieście to udręka, nie godzi się to z taką klasą auta. X5 autem sportowym nie będzie pomimo 22 cali, wygląd to nie wszystko.  Tak na marginesie pneumatyka w x5 przy tej klasie i cenie auta to powinna być w standardzie z opcją wyboru sportowej jak u konkurencji.

Niestety BMW kaze sobie doplacac za kazda pierdole,  nie  wspominajac o abonamentach  😕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie spostrzeżenie - mega ciekawe jak bardzo odmienne opinie padają na temat tego samego zagadnienia, to pokazuje jak różne odczucia mamy i oczekiwania. Też myślę nad większymi na lato i bardziej przymierzam się do 22, a mam adaptacyjne, więc z zainteresowaniem czytam opinie, ale przykładowe zebrane tylko z tej strony, zupełnie różne dla opcji bez pneumatyki:

"Bierz 22 cale. Mam wspomniane czarne 22” bez pneumatyki i jestem bardzo zadowolony z komfortu.
W porównaniu z zimowymi 20” nie widzę praktycznie różnicy w utracie komfortu, a samochód prowadzi się do znacznie lepiej. "

"Zdecydowanie 22. Nie ma żadnej różnicy w komforcie między 22 a nawet 20. Na dzisiaj ja by, dobrał pneumatyke. Tragedii nie ma ale odczuwalność nierówności jest spora."

"Mogę powiedzieć to samo. Po zmianie z 22 na zimowe 20 nie odczuwam jakieś różnicy."

I ostatnia:

"Moje zdanie, jak bez pneumatyki to zdecydowanie 21 cali. 22 to jakieś nieporozumienie, osobiście porównywałem. Jazda po mieście to udręka, nie godzi się to z taką klasą auta. X5 autem sportowym nie będzie pomimo 22 cali, wygląd to nie wszystko.  Tak na marginesie pneumatyka w x5 przy tej klasie i cenie auta to powinna być w standardzie z opcją wyboru sportowej jak u konkurencji."

 

Ciężko będzie się zdecydować... 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na to pewną teorię. Wiele zależymy jakie drogi mamy wokół siebie, tam gdzie poruszamy się na codzień np. do pracy.

Jeśli nasze miasto słynie z dróg typu dziura na dziurze to mamy problem i to spory jeśli jednak poruszamy się w większości wyremontowanymi ulicami trasami to mamy zupełnie inne odczucia i wybaczamy ten dyskomfort na gorszych drogach gdzie zaglądamy rzadko. Dodatkowo auto jest na tyle świetnie, często wyczekane, pierwsze premium itp że nasz stosunek do niego nie jest obiektywny.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę od siebie dodać, że jeżdżę na 20 lato/zima bo najbardziej zależy mi na komforcie (inna sprawa, że przy zakupie były restrykcje na 22 a sporo osób pisało, że 22 bez RF są bardziej komfortowe niż 21 z RF) i niestety pod tym kątem pomimo, że mam pneumatykę to jestem zawiedziony. Jest komfortowo ale szału nie ma. Nie jestem w stanie jednak powiedzieć jak jest na 21 czy 22, możliwe, że faktycznie nie ma jakiejś dużej różnicy, choć akurat dla mnie 22 cali w SUV to trochę nieporozumienie (estetycznie co kto lubi ale nie po to kupuję SUV aby potem się bać wjechać na jakikolwiek krawężnik, choć może wyolbrzymiam i nie robi to też jakiejś istotnej różnicy). Sam przetestowałbym pewnie 21 tylko niestety mi akurat strasznie nie podobają się wzory 21.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.10.2023 o 00:11, Serek3005 napisał(a):

W zimie duzo jezdze po Polsce, w Angli zimowe opony sa zbędne 😉

Właśnie dzisiaj dotarl komplet  na zime 😍

20231005_112500.jpg

 

opony z homologacją bmw?

bo jak bez to po gwarancji na naped   4x4. 

Chyba ze akurat gwarant nie zauważy... ale z tego co wiem to dopi*dalaja się do wszystkiego byle nie uznać gwarancji (nie samo bmw a firma która płaci...) 
tak więc jak są bez homologacji i uklad 4x4 zacznie padać, to zmieniaj na opony z homologacja 😉
 

 

  • ??? 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.09.2023 o 14:31, Jarsonik napisał(a):

Ja sie zastanawiam nad 20 na zime. mam 21 na lato......sam nie wiem czy to ma jakiś większy sens

W poprzednim G05, którym jeździłem 3 sezony miałem 21 cali lato, 20 zima. Przy pneumatyce nie czuć większej różnicy. Jedynie hałas na letnich większy, bo zimę 20 miałem 4 x 275, a lato tył 315, przód 275. W obecnie odebranym G05 FL 40d zostawiam również zimę w 21 calach. Ostatnie śniegi na 21 calach zima 315 + 275 auto radzi sobie świetnie. Również jest pneumatyka. Nie mam pojęcia jak się sprawdzają 22 cale w pneumatyce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2023 o 15:06, PanTom napisał(a):

A jakie jest Wasze zdanie przy opcji bez pneumatyki? myślałem nad 21, ale kuszą czarne 22 cale 🙈

image.thumb.png.4efbf7db4e8513d3a57b3697c806378f.png

Bez pneumatycznego zawieszenia odpuściłbym sobie 22 cale. Troszkę twardo. Na 21 również auto świetnie wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, koleżanki, pamiętajcie zrobić sobie geometrię co 15.000 km. Kosztuje to niewiele bo u mnie ok. 200 - 250 zł (w BMW wołąją 1500 ;)) a unikniecie problemu zużycia opon przed czasem. Xdrive jest trochę dziwny ale cóż zrobić. Mi zjechało letnie opony 2x315 + 2x275 po 30 tys. km. Były poząbkowane, wyły i do wymiany. W serwisie powiedzieli mi, że BMW zaleca zrobić w xdrive geometrię co 15 tys. km. Fajnie tylko nikt mi o tym nie powiedział przy odbiorze nowego auta i po 1,5 sezonu musiałem kupić nowe letnie za chyba 6 czy 7 tysi. W obecnie świeżo odebranym G05 FL od razu wstawiłem auto na geometrię i znowu okazało się, że fabryczne ustawienia były do bani. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.12.2023 o 15:13, kenhor napisał(a):

Takie spostrzeżenie - mega ciekawe jak bardzo odmienne opinie padają na temat tego samego zagadnienia, to pokazuje jak różne odczucia mamy i oczekiwania. Też myślę nad większymi na lato i bardziej przymierzam się do 22, a mam adaptacyjne, więc z zainteresowaniem czytam opinie, ale przykładowe zebrane tylko z tej strony, zupełnie różne dla opcji bez pneumatyki:

"Bierz 22 cale. Mam wspomniane czarne 22” bez pneumatyki i jestem bardzo zadowolony z komfortu.
W porównaniu z zimowymi 20” nie widzę praktycznie różnicy w utracie komfortu, a samochód prowadzi się do znacznie lepiej. "

"Zdecydowanie 22. Nie ma żadnej różnicy w komforcie między 22 a nawet 20. Na dzisiaj ja by, dobrał pneumatyke. Tragedii nie ma ale odczuwalność nierówności jest spora."

"Mogę powiedzieć to samo. Po zmianie z 22 na zimowe 20 nie odczuwam jakieś różnicy."

I ostatnia:

"Moje zdanie, jak bez pneumatyki to zdecydowanie 21 cali. 22 to jakieś nieporozumienie, osobiście porównywałem. Jazda po mieście to udręka, nie godzi się to z taką klasą auta. X5 autem sportowym nie będzie pomimo 22 cali, wygląd to nie wszystko.  Tak na marginesie pneumatyka w x5 przy tej klasie i cenie auta to powinna być w standardzie z opcją wyboru sportowej jak u konkurencji."

 

Ciężko będzie się zdecydować... 🙂

Bez pneumatyki weź max 21, bo będziesz żałował. Z pneumatyką pozwól sobie na 22 jeśli tak bardzo Ci się podobają. Tak czy inaczej pneumatyka to inny komfort jazdy niezależnie od wielkości felgi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.12.2023 o 21:16, PawelX5Kato napisał(a):

Bez pneumatycznego zawieszenia odpuściłbym sobie 22 cale. Troszkę twardo. Na 21 również auto świetnie wygląda.

Właśnie po rozmowie ze sprzedawcą zrozumiałem, że nie praktycznie różnicy w komforcie bo 21 są RF, a więc twardsze i porównywalne do 22 które nie są RF 🤔

Wciąż jeszcze rozkminiam czy nie brać pneumatyki albo wrócić do 21 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2023 o 23:30, PanTom napisał(a):

Właśnie po rozmowie ze sprzedawcą zrozumiałem, że nie praktycznie różnicy w komforcie bo 21 są RF, a więc twardsze i porównywalne do 22 które nie są RF 🤔

Wciąż jeszcze rozkminiam czy nie brać pneumatyki albo wrócić do 21 😅

Bierz pneumatyke ! Inna bajka 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mialem w x5 21 na lato i 20 na zimowe na zawieszeniu M i było jak dla mnie optymalnie jeśli chodzi o kompromis pomiędzy komfortem a prowadzeniem. 22 cali absolutnie bym się nie bał, bo sa nonROF, więc komfort będzie zbliżony. Obecnie mam x5m i 22 na lato/21 na zimę i mimo twardego zawieszenia nie narzekam na komfort, ale ja lubię pewne zawieszenie w aucie. Co do pneumatyki to nie jestem jej fanem, bo nawet w sport+ buja budą na większych nierównościach czy zakrętach, więc u mnie szybko odpadła. Ale dla wielu to nie jest problem.

Jest jedna kwestia na którą nikt nie zwrócił uwagi. Mam wrażenie że przy 22 calach nonROF felga jest dużo słabiej chroniona. Jak zawsze miałem zadbane felgi bez żadnej rysy, tak w obecnym x5m zryłem już 3 felgi letnie i 1 zimowa. Najczęściej od krawężników przy ciasnych manewrach w wąskich parkingach albo przy parkowaniu równoległym. Dlatego rezygnując z ROF, warto mieć imho opcje tylnych skrętnych kół.

Edytowane przez BMFun
  • Przykro mi 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2023 o 23:30, PanTom napisał(a):

Właśnie po rozmowie ze sprzedawcą zrozumiałem, że nie praktycznie różnicy w komforcie bo 21 są RF, a więc twardsze i porównywalne do 22 które nie są RF 🤔

Wciąż jeszcze rozkminiam czy nie brać pneumatyki albo wrócić do 21 😅

Bierz 22 i pneumatykę. 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć,

ja się ciągle waham nad setupem kół/zawieszenia. Kompletnie nie zależy mi na pneumatyce, podobno zawieszenie adaptacyjne M radzi sobie zaskakująco dobrze, a pneumatyka w BMW nie jest aż tak rewelacyjna jak w Mercedesie. Z drugiej strony to SUV, a nie sportowe auto, zwłaszcza w wersji 30d, więc z natury powinien być dość komfortowy. Pomijając estetykę auta, skonfigurowałem Zawieszenie adaptacyjne M + koła 20". Jeździłem autem znajomego: pneumatyka+21" i w trybie comfort za bardzo pływało wg. mnie i na mój gust. Opcjonalnie rozważam zawieszenie adaptacyjne M + koła 21", boje się z kolei, że to może być za twarde. Znajomy tez oddaje w tym roku felgi do regeneracji, przy zimowych 20" nie ma tego problemu, twierdzi też, że na 20 auto niżej stoi. Jeździłem takim setupem X6 (M-adaptive +21")  i było zdecydowanie za twardo, ale może X6 jest z natury twardsze? 

Z drugiej strony obawiam się kosztów napraw pneumatyki. Czy jest czego?

Z trzeciej strony.. adaptacyjne amortyzatory w BMW też nie grzeszą trwałością. Aktualnie mam w 3GT zawieszenie adaptacyjne i wygląda na to, że po 90kkm przednie amortyzatory są do wymiany (a w zasadzie były już po drugim roku użytkowania, ale ASO nie wymieniło ich wtedy na nowe, bo stwierdzili, że nie znaleźli usterki, a zawieszenie z rana ewidentnie stukało), a co dopiero w tak ciężkim samochodzie jak G05. Jakie są tutaj Wasze doświadczenia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Godlike napisał(a):

Cześć,

ja się ciągle waham nad setupem kół/zawieszenia. Kompletnie nie zależy mi na pneumatyce, podobno zawieszenie adaptacyjne M radzi sobie zaskakująco dobrze, a pneumatyka w BMW nie jest aż tak rewelacyjna jak w Mercedesie. Z drugiej strony to SUV, a nie sportowe auto, zwłaszcza w wersji 30d, więc z natury powinien być dość komfortowy. Pomijając estetykę auta, skonfigurowałem Zawieszenie adaptacyjne M + koła 20". Jeździłem autem znajomego: pneumatyka+21" i w trybie comfort za bardzo pływało wg. mnie i na mój gust. Opcjonalnie rozważam zawieszenie adaptacyjne M + koła 21", boje się z kolei, że to może być za twarde. Znajomy tez oddaje w tym roku felgi do regeneracji, przy zimowych 20" nie ma tego problemu, twierdzi też, że na 20 auto niżej stoi. Jeździłem takim setupem X6 (M-adaptive +21")  i było zdecydowanie za twardo, ale może X6 jest z natury twardsze? 

Z drugiej strony obawiam się kosztów napraw pneumatyki. Czy jest czego?

Z trzeciej strony.. adaptacyjne amortyzatory w BMW też nie grzeszą trwałością. Aktualnie mam w 3GT zawieszenie adaptacyjne i wygląda na to, że po 90kkm przednie amortyzatory są do wymiany (a w zasadzie były już po drugim roku użytkowania, ale ASO nie wymieniło ich wtedy na nowe, bo stwierdzili, że nie znaleźli usterki, a zawieszenie z rana ewidentnie stukało), a co dopiero w tak ciężkim samochodzie jak G05. Jakie są tutaj Wasze doświadczenia? 

Odczucie komfortu to bardzo subiektywna kwestia. Musisz przejechać się autami w konfiguracjach, które bierzesz pod uwagę. Mam zawieszenie adaptacyjne M + 21" z oponami RFT i dla mnie jest wystarczająco komfortowo nawet na gorszych nawierzchniach, auto świetnie się prowadzi, nie pływa, ale jest dość sprężyste, co może niekoniecznie odpowiadać fanom samochodów z bardzo miękkim zawieszeniem. Przy zmianie na zimowe 20" RFT różnica jest niewielka, można powiedzieć, że niezauważalna, więc nie szedłbym w mniejsze koła.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.