Skocz do zawartości

22 cale vs 21 cale


Serek3005

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Serek3005 napisał(a):

Mam również gwarancję:) i w czym to przeszkadza ???  Jeśli cokolwiek by się stało z x drivem  ( w co watpie ze opony niehomologowane moga sie do tego przyczynic 🙂 to zmieniłbym na opony homologowane letnie i tyle , niby jak by mi udowodnili ze jezdzilem na oponach niehomologowanych ?? 😁

 

Gorzej jak będziesz miał unieruchomione auto i przyjedzie po nie laweta 😉 Co powiesz, Panie najpierw pod garaż i będziem kręcić koła na letnie (w środku zimy)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Serek3005 napisał(a):

Mam również gwarancję:) i w czym to przeszkadza ???  Jeśli cokolwiek by się stało z x drivem  ( w co watpie ze opony niehomologowane moga sie do tego przyczynic 🙂 to zmieniłbym na opony homologowane letnie i tyle , niby jak by mi udowodnili ze jezdzilem na oponach niehomologowanych ?? 😁

 

BMW uwielbia takie praktyki. Ceny pakietów gwarancyjnych szybują jak po red bullu 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Serek3005 napisał(a):

Mam również gwarancję:) i w czym to przeszkadza ???  Jeśli cokolwiek by się stało z x drivem  ( w co watpie ze opony niehomologowane moga sie do tego przyczynic 🙂 to zmieniłbym na opony homologowane letnie i tyle , niby jak by mi udowodnili ze jezdzilem na oponach niehomologowanych ?? 😁

 

Taka ciekawostka - nie wiem jak to dokładnie działa/wygląda ale w LCI mi pokazuje normalnie jakie mam aktualnie koła założone (jaki rozmiar dokładnie, nie tylko ile cali), więc zakładam, że to gdzieś w jakiejś historii się zapisuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, evol napisał(a):

Taka ciekawostka - nie wiem jak to dokładnie działa/wygląda ale w LCI mi pokazuje normalnie jakie mam aktualnie koła założone (jaki rozmiar dokładnie, nie tylko ile cali), więc zakładam, że to gdzieś w jakiejś historii się zapisuje.

Rozmiar może tak 🙂 ale napewno nie pokaze czy to  są opony z * czy  nie 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Serek3005 napisał(a):

Nie jeśli letnie maja taki sam rozmiar  🙂 I teoretycznie  nie zmieniałem  wogole na zimowe 😉

zdziwiłbym się, gdyby w warunkach gwarancji nie było inf o tym, że w okresie zimowym trzeba jeździć na zimówkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kingu napisał(a):

a co ma gwarancja do opon zimowych? To tak jakby warunkiem gwarancji było ubezpieczenie auta, bez sensu.

myślę, że tyle samo co gwarancja do opon z homologacją 😉 a tak na poważnie, to z tego co czytałem w warunkach gwarancji jest obowiązek eksploatacji pojazdu zgodnie z instrukcją - pytanie czy w instrukcji jest gdzieś napisane, że w okresie zimowym należy używać opon zimowych/całorocznych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, evol napisał(a):

myślę, że tyle samo co gwarancja do opon z homologacją 😉 a tak na poważnie, to z tego co czytałem w warunkach gwarancji jest obowiązek eksploatacji pojazdu zgodnie z instrukcją - pytanie czy w instrukcji jest gdzieś napisane, że w okresie zimowym należy używać opon zimowych/całorocznych

Kurcze jak juz ma sie zepsuc ten x drive to  niech sie psuje w lecie 😉 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

For what it’s worth… na pytanie “czy w instrukcji użytkownika samochodów marki BMW znajduje się wymóg stosowania opon zimowych w okresie zimowym?”, chat gpt odpowiada:

Nie, w instrukcji użytkownika samochodów marki BMW nie ma wymogu stosowania opon zimowych w okresie zimowym. Stosowanie opon zimowych w Polsce nie jest obowiązkowe, a jedynie zalecane. Decyzja o sezonowej wymianie należy więc tylko do kierowcy. Jednak opony zimowe zapewniają znacznie lepszą trakcję, przyczepność na zakrętach i hamowanie niż opony letnie w temperaturach poniżej 7°C1. Dlatego zaleca się zmianę opon na zimowe, gdy tylko warunki otoczenia na to pozwalają. Oryginalne opony zimowe BMW z gwiazdką osiągają doskonałe wyniki na każdej nawierzchni i są idealnie dopasowane do podwozia i systemów adaptacyjnych BMW1. Oryginalne koła i opony BMW można znaleźć i skonfigurować na stronie internetowej BMW1.”

  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.11.2023 o 16:48, Serek3005 napisał(a):

Mam również gwarancję:) i w czym to przeszkadza ???  Jeśli cokolwiek by się stało z x drivem  ( w co watpie ze opony niehomologowane moga sie do tego przyczynic 🙂 to zmieniłbym na opony homologowane letnie i tyle , niby jak by mi udowodnili ze jezdzilem na oponach niehomologowanych ?? 😁

 

Jak wylądujesz na drzewie, czy w rowie ... czego Ci oczywiście absolutnie nie życzę... rozumiem że pierwsze co zrobisz, to zadzwonisz do szwagra, żeby CI 21" przywiózł? 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, dariojaydee napisał(a):

Jak wylądujesz na drzewie, czy w rowie ... czego Ci oczywiście absolutnie nie życzę... rozumiem że pierwsze co zrobisz, to zadzwonisz do szwagra, żeby CI 21" przywiózł? 😛

Zastanow sie co ty piszesz 🙈Jak  bym na drzewie wyladowal  to juz zadna gwarancja by nie pomogla 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2023 o 16:18, Serek3005 napisał(a):

Zastanow sie co ty piszesz 🙈Jak  bym na drzewie wyladowal  to juz zadna gwarancja by nie pomogla 🤣

W tym momencie akurat gwarancji nie miałem na myśli, a ubezpieczyciela, który zapewne też zwraca uwagę na to do czego można się przyczepić.

Jazda na kołach których producent nie zaleca jest takim wspaniałym punktem zaczepnym, szczególnie jeśli chodzi o wypadek, w którym zawsze może przyklepać, iż do przyczyny wypadku swoje 5gr dołożyły koła, których producent nie zaleca używać. 🙂

W dniu 23.11.2023 o 21:37, Serek3005 napisał(a):

A co to za problem ?? 30 min roboty przerzucić koła:)  

Jak coś takiego czytam to przed oczyma mam obraz Janusza BMW 🙂

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dariojaydee napisał(a):

W tym momencie akurat gwarancji nie miałem na myśli, a ubezpieczyciela, który zapewne też zwraca uwagę na to do czego można się przyczepić.

Jazda na kołach których producent nie zaleca jest takim wspaniałym punktem zaczepnym, szczególnie jeśli chodzi o wypadek, w którym zawsze może przyklepać, iż do przyczyny wypadku swoje 5gr dołożyły koła, których producent nie zaleca używać. 🙂

Jak coś takiego czytam to przed oczyma mam obraz Janusza BMW 🙂

Widocznie masz z nimi do czynienia  na codzien 🤣🤣🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.11.2023 o 16:48, Serek3005 napisał(a):

Mam również gwarancję:) i w czym to przeszkadza ???  Jeśli cokolwiek by się stało z x drivem  ( w co watpie ze opony niehomologowane moga sie do tego przyczynic 🙂 to zmieniłbym na opony homologowane letnie i tyle , niby jak by mi udowodnili ze jezdzilem na oponach niehomologowanych ?? 😁

 

Jak to Ci się wydarzy tak 1000km od domu i przyjedzie taki np niemiecki ADAC to.........

Edytowane przez wilk325
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja natomiast zastanawiam się czy brać komplet kól z felgami czy zakładać zimówki na 22cale w pneumatyce?
zimówki miałbym na 20calach, koszt kompletu po rabatach jakies 19tyś same opony to powiedzmy 6tyś, wiec różnica 13k. 
z jednej strony wygodniej jest mieć osobno felgi, z drugiej łatwiej jest transportować same opony ale znowu wymiana opon trwa nie 20min a dobrą godzinę lub więcej. 

ktoś się zdecydował na opcje przekładania opon i jedne felgi na cały rok i żałuje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, bartekbb napisał(a):

ja natomiast zastanawiam się czy brać komplet kól z felgami czy zakładać zimówki na 22cale w pneumatyce?
zimówki miałbym na 20calach, koszt kompletu po rabatach jakies 19tyś same opony to powiedzmy 6tyś, wiec różnica 13k. 
z jednej strony wygodniej jest mieć osobno felgi, z drugiej łatwiej jest transportować same opony ale znowu wymiana opon trwa nie 20min a dobrą godzinę lub więcej. 

ktoś się zdecydował na opcje przekładania opon i jedne felgi na cały rok i żałuje? 

Bierz 2 komplet, jednorazowy wydatek, nie dewastujesz kół i nie brudzisz wnętrza przekładając 2x w roku. Koła zostawisz sobie w depozycie. Komplet 20" ogarniesz za 17k w ASO, za wymianę i depozyt też liczą inaczej jak u nich weźmiesz (ja dostałem pierwszą wymianę z depozytem gratis).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wilk325 napisał(a):

Jak to Ci się wydarzy tak 1000km od domu i przyjedzie taki np niemiecki ADAC to.........

To trudno  pozegnam sie z gwarancja   I wyloze kase z wlasnej kieszeni 😕 sorry ale nie przetrawie wygladu auta za tyle kasy na jakis nedznych  20 calowych felgach 🤢 jeszcze te 21 cali bym jakos przetrawil ale tez  nie widze senu:) jak ktos wyzej napisal roznica komfortu miedzy 21 cali a 22 jest praktycznie zadna a wyglad  znaczny. A tak na marginesie  to ilu  z was rozsypal  sie x drive??? 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Leon napisał(a):

Bierz 2 komplet, jednorazowy wydatek, nie dewastujesz kół i nie brudzisz wnętrza przekładając 2x w roku. Koła zostawisz sobie w depozycie. Komplet 20" ogarniesz za 17k w ASO, za wymianę i depozyt też liczą inaczej jak u nich weźmiesz (ja dostałem pierwszą wymianę z depozytem gratis).

Zdecydowanie popieram słowa @Leon'a.

Przerzucanie opon to straszna męka, a im większy rozmiar, tym większa szansa, że po każdej wymianie felgi zostaną uszkodzone.

Oczywiście nie jakoś spektakularnie, ale przecież każdy z nas wie, jak taki proces przebiega 🙂

U mnie (miasto 40k mieszkańców) nie ma opcji wymienić na feldze 22", więc musiałbym latać od 60 do 90 km żeby wymienić koła.

Mając 2 komplet... mogę to zrobić sam na podjeździe, z nudów 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Serek3005 napisał(a):

jak ktos wyzej napisal roznica komfortu miedzy 21 cali a 22 jest praktycznie zadna a wyglad  znaczny

Oj jak dla mnie różnica jest kolosalna. Przed zamówieniem miałem jazdy z zawieszeniem adaptacyjnym raz na 21' później na 22'. Uważam że X5 na 22 cale bez pneumatyki to jakieś nieporozumienie, chyba że ktoś jeździ tylko po równiutkich autostradach lub bulwarowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.