Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, cześć! 
 

Ostatnio nabyłem sobie E39 535i sedan, manualna skrzynia 5-biegowa, rok 1996.

Otóż jako, że to jest forum dla tego modelu, to chciałem się doinformować właśnie tutaj.

Do sedna... Jakie płyny, oleje i filtry tutaj potrzebuje? Piszcie według własnych odczuć i doznań: do czego olej/płyn, ile potrzebuje tego oleju/płynu, jaki to jest olej/płyn, jakie interwały wymian prowadzić, generalnie wszystko co potrzebuje do poprawnej eksploatacji, a wymienić chciałbym wszystkie płyny po kolei, by mieć już spokój i prowadzić sobie swoją własna dokumentacje serwisową.

Jakie najlepiej brać klocki, tarcze i zaciski? Samochodzik jest na daily, więc co sugerujecie oraz polecacie?

Co jeszcze po zakupie polecacie ze startu wymienić aby mieć i prowadzić spokojny żywot?

 

Teraz przejdźmy do kwestii usterkowych, a mianowicie..

1. Moduł komfortu. Nie mam pewnosci dopóki się nie wychylę przez okno żeby sprawdzić czy mam kierunki włączone czy długie światła bo kontrolki się nie zapalają. Również radio chodzi sobie zależnie od nastroju, czasem w ogóle nie da sie załączyć. Czy to będzie ten moduł?

2. Obstawiam wspomaganie, ale nie wiem co dokładnie. Nie wiem czy ogólnie się tak opornie kręci w tym modelu czy nie, ale dość to się kręci oraz trochę mi samochód wyje przy przyśpieszaniu, chociaż wydaje mi się, że na wyższych biegach już jest spokojniej. Co to może być?

3. Nieszczelność w układzie wydechowym? Czasami, a w sumie dość często wyczuwalna jest benzynka i ja sam obstawiam nieszczelność w wydechu bo generalnie czuć to z tyłu, ale jeżeli sie mylę to mnie poprawcie i nakierujcie.

4. Obroty i praca... Na biegu jałowym buda się telepie i obroty wydaje mi się siedzą poniżej 500. Co tutaj może być przyczyną? Myślałem żeby odpiąć silniczek krokowy i wymienić czujnik wałka, bo o czujniku mnie powiadomiono, że raczej trzeba go wymienić ponieważ auto na jałowym nierówno chodzi. Czy to będzie to?

5. Drzwi pasażera za kierowcą. Tutaj są dwie kwestie; jedna to szyba, a druga to klamka. Drzwi można otworzyć z zewnątrz, a od środka już brak możliwości. Szyba opadła, odkręciłem boczek podniosłem założyłem taki jakby haczyk w wypustkę w mechanizmie, bo wypadł, dało się raz odsunąć i zasunąć, jednakże wypada cały czas i szybę da się odsunąć, ale zasunąć już nie.

6. Pedał gazu. Przy wciśnięciu go i opuszczeniu on jakby nie odpuszcza się cały tylko schodzi kapkę, a po 2-3 sekundach już całkowicie opada i obroty wtedy zaczynają dopiero schodzić. Co jest przyczyną?

7. skrzynia biegów. Gdy zbyt mocno wrzucam bieg to słychać taki metaliczny odgłos, normalnie mogę wybić jakiś rytm tym. Najczęściej słyszane gdy wbijam go w dół i tak jakby stukam drążkiem o coŚ metalowego. 
 

Wydaje mi się, że to chyba wszystko.

Pomóżcie, doradźcie, powiedzcie co mogę zrobić sam, a co lepie oddać komuś do roboty.

Liczę na waszą pomoc 😀

Opublikowano

ad 2 - w jakim przedziale prędkości wyje? 

ad 3 - a nie czasami sama rura wlewu paliwa - zbiornik?

ad 4 - NPA lub ISTA prawdę Ci powie

 

Opublikowano
W dniu 21.09.2023 o 23:35, stasiukot napisał(a):

Cześć, cześć! 
 

Ostatnio nabyłem sobie E39 535i sedan, manualna skrzynia 5-biegowa, rok 1996.

Otóż jako, że to jest forum dla tego modelu, to chciałem się doinformować właśnie tutaj.

Do sedna... Jakie płyny, oleje i filtry tutaj potrzebuje? Piszcie według własnych odczuć i doznań: do czego olej/płyn, ile potrzebuje tego oleju/płynu, jaki to jest olej/płyn, jakie interwały wymian prowadzić, generalnie wszystko co potrzebuje do poprawnej eksploatacji, a wymienić chciałbym wszystkie płyny po kolei, by mieć już spokój i prowadzić sobie swoją własna dokumentacje serwisową.

Jakie najlepiej brać klocki, tarcze i zaciski? Samochodzik jest na daily, więc co sugerujecie oraz polecacie?

Co jeszcze po zakupie polecacie ze startu wymienić aby mieć i prowadzić spokojny żywot?

 

Teraz przejdźmy do kwestii usterkowych, a mianowicie..

1. Moduł komfortu. Nie mam pewnosci dopóki się nie wychylę przez okno żeby sprawdzić czy mam kierunki włączone czy długie światła bo kontrolki się nie zapalają. Również radio chodzi sobie zależnie od nastroju, czasem w ogóle nie da sie załączyć. Czy to będzie ten moduł?

2. Obstawiam wspomaganie, ale nie wiem co dokładnie. Nie wiem czy ogólnie się tak opornie kręci w tym modelu czy nie, ale dość to się kręci oraz trochę mi samochód wyje przy przyśpieszaniu, chociaż wydaje mi się, że na wyższych biegach już jest spokojniej. Co to może być?

3. Nieszczelność w układzie wydechowym? Czasami, a w sumie dość często wyczuwalna jest benzynka i ja sam obstawiam nieszczelność w wydechu bo generalnie czuć to z tyłu, ale jeżeli sie mylę to mnie poprawcie i nakierujcie.

4. Obroty i praca... Na biegu jałowym buda się telepie i obroty wydaje mi się siedzą poniżej 500. Co tutaj może być przyczyną? Myślałem żeby odpiąć silniczek krokowy i wymienić czujnik wałka, bo o czujniku mnie powiadomiono, że raczej trzeba go wymienić ponieważ auto na jałowym nierówno chodzi. Czy to będzie to?

5. Drzwi pasażera za kierowcą. Tutaj są dwie kwestie; jedna to szyba, a druga to klamka. Drzwi można otworzyć z zewnątrz, a od środka już brak możliwości. Szyba opadła, odkręciłem boczek podniosłem założyłem taki jakby haczyk w wypustkę w mechanizmie, bo wypadł, dało się raz odsunąć i zasunąć, jednakże wypada cały czas i szybę da się odsunąć, ale zasunąć już nie.

6. Pedał gazu. Przy wciśnięciu go i opuszczeniu on jakby nie odpuszcza się cały tylko schodzi kapkę, a po 2-3 sekundach już całkowicie opada i obroty wtedy zaczynają dopiero schodzić. Co jest przyczyną?

7. skrzynia biegów. Gdy zbyt mocno wrzucam bieg to słychać taki metaliczny odgłos, normalnie mogę wybić jakiś rytm tym. Najczęściej słyszane gdy wbijam go w dół i tak jakby stukam drążkiem o coŚ metalowego. 
 

Wydaje mi się, że to chyba wszystko.

Pomóżcie, doradźcie, powiedzcie co mogę zrobić sam, a co lepie oddać komuś do roboty.

Liczę na waszą pomoc 😀


ad1 - nie wiem 😞
ad2 - troche trudno cos powiedziec, za mala sczegolowosc, wyje przy skreconych kolach? jak jedziesz na wpost? 
ad3 - ogarnij pierw ad4 i wroc do ad3, jak pisales potem - masz nierowna prace, silnik dostaje za duzo paliwa, jak ogarniesz kulture pracy silnika i dalej bedzie z tym problem to wtedy szukaj jakichs nieszczelnosci
ad4 - wroce do tego punktu na koncu z szersza wypowiedzia
ad5 - typowa usterka przedliftow, te mechanizmy sa cholernie wadliwe, ale nie jest to jakies trudne w naprawie, trzeba rozebrac drzwi i wymienic mechanizm podnoszenia szyby, co do klamki to nie wiem, mam podejrzenie o co chodzi ale nie umiem wytlumaczyc, jak rozbierzesz drzwi to raczej bedziesz wiedziec
ad6 - o kurde, to wyglada zle, ale niech sie madrzejsi co do tego wypowiedza
ad7 - ze skrzynia u siebie jeszcze problemow nie mialem wiec tez sie nie wypowiem, ale pewne jest to ze tak NIE powinno byc 😛 

Powrot do ad4 - no to teraz co bym Ci drogi forumowiczu polecal - opre to na wlasnych doswiadczeniach.
1) przy nastepnej wymianie oleju sciagnij dolna miske i obejrzyj co tam sie dzieje, jest pare czestych problemow:
- odkrecajaca sie pompa oleju, jak Ci spadnie to masz zatarty silnik, warto sprawdzic a wiele watkow na forach o tym jest
- poszukac w misce czy nie ma jakichs niespodzianek typu kawalki slizgow
2) Kup sobie kabel by podlaczyc auto do kompa, nie ma sensu jezdzic z tym do warsztatow bo bedziesz tego uzywac DZIESIATKI razy, serio. Jak nie ogarniasz to lepiej zaplacic komus by Ci to zainstalowal, skonfigurowal i wtedy masz mozliwosc korzystac kiedy tylko chcesz.
3) Te silniki sa BARDZO podatne na lewe powietrze, jesli ktos w miare niedawno tego nie robil to moge sie zalozyc o spore pieniadze ze masz lewe powietrze. Wymagana wymiana uszczelek: kolektora ssacego, wtryskow benzynowych, przepustnicy, odmy i w zasadzie wzdluz calego dolotu. Sa rozne metody by to sprawdzic, np. podlaczenie generatora dymu w dolot lub psikanie jakims brake cleanerem po silniku jak jest wlaczony i patrzysz czy podbija sie obroty - jak tak to znaczy ze masz nieszczelnosc, ta metoda jest polecana i krytykowana przez wielu, dla mnie raczej jest ok.
4) Odma - warto zrobic profilaktycznie, jak bedziesz (a pewnie bedziesz) wymieniac uszczelki by usunac lewe powietrze to i tak kolektor bedzie musial byc podniesiony a wtedy wymiana odmy latwizna bo jest na wierchu i tak a nie jest droga. 
5) Swiece, tanio a warto sie upewnic ze sa ok
6) Cewki, sprawdzic chociaz organoleptycznie czy fajki nie sa uszkodzone itd

W zasadzie to dopiero poczatek, nie chce Cie zasmucac ale V8 nie jest proste w utrzymaniu i wiekszosc mechanikow kompletnie nie potrafi tego diagnozowac. Albo znajdziesz sobie jednego ogarnietego mechanika ktory bedzie poznawac to auto razem z Toba i znal jego historie a zmieniajac mechanikow oni beda zawsze od poczatku poznawac auto co wiaze sie ze zlymi diagnozami. Najlepiej jak bedziesz rozumiec sam co tam sie moze dziac i wtedy z mechanikiem to doprecyzowywac. Ile razy mi proponowali mechanicy zmiany rzeczy ktore okazywaly sie w pelni dobre..

Nie chce by to brzmialo jakos turbo pesymistycznie, ale to auto da sie utrzymac w sensownych kosztach TYLKO I WYLACZNIE gdy nie placisz za robocizne. Z racji ze juz masz problemy z silnikiem. moze bedziesz mial szczescie i trafisz za pierwszym razem a potem bedzie tylko sluzyc, ale przygotuj sie ze to moze kosztowac i trwac.
Problem jest taki, ze w utrzymaniu auta bardzo szybko wlozysz w nie tyle ze te pieniadze nigdy nie beda do odzyskania, albo to zaakceptujesz albo kup cos tanszego w utrzymaniu 😛 Bo jesli masz miec z tylu glowy "dalem za auto 25k, wlozylem juz 25k a sprzedac je teraz moge za 30k" i bedzie Cie to meczyc to troche slabo. Jak zakochasz sie w tym modelu a o to nie jest trudno to zaraz bedziesz myslec o modyfikacjach typu dolozenie dyfra z LSD, jakies mpakiety czy tam miliard innych mozliwosci, co tylko poteguje problem wspomniany wyzej - pieniadze ktorych nigdy nie odzyskasz. Ja to zaakceptowalem i od tamtego czasu mam zdecydowanie wieksza przyjemnosc z posiadania e39.

Opublikowano (edytowane)

Z drzwiami pasażera z tyłu mam to samo. Jednak rzadko ktoś jedzie po lewej stronie z tyłu więc sobie odpuściłem naprawę.

Co do obrotów i pracy na jałowym to raczej bym proponował najpierw pod kompa podpiąć, bo tak to możesz wymieniać w nieskończoność. Czujniki raczej polecam oryginalne,bo zamienniki często źle albo w ogóle nie działają.

Na początek to wymień olej i filtry. 

Dobry i niedrogi olej Shell Helix Ultra 5W40.

Proponuję też wykonać płukankę, polecam od K2 bo dobra jakość a kosztuje grosze.

Możesz do oleju dolać cerateca od LiquiMoly dobrze zrobi motorowi. Jednak do V8 musiałbyś wlać 2 puszki, a tani nie jest, ale warto.

Filtry oleju paliwa i powietrza polecam Mahle/Knecht bo są bardzo dobrej jakości a nie kosztują wiele więcej od np. Filtrona.

 

Pedał gazu pewnie linka się zacina, tutaj tylko oryginał, nie jest drogi.

Kierownica też chodzi mi dość opornie w porównaniu np do VW. Lecz na pewno mam wszystko sprawne i tak chyba po prostu jest. Przy większych prędkościach trochę męczące bo ciężko wykonać delikatny precyzyjny ruch.

Skrzynia biegów to jest dość specyficzna. U mnie odkąd kupiłem występuje wrażenie jakby każdy bieg wchodził przed zębatki ale nie zgrzyta. Wymieniłem olej w skrzyni i sprzęgło i jest to samo. Stwierdziłem że nie ma sensu z tym dalej tańczyć jak się rozwali to wstawię inna używana napewno taniej wyjdzie niż wymieniać wszystko 😉

Filtry i olej wymieniać co 10 000km chyba że latasz głównie trasy to możesz co 15tys.

Oleju chyba wchodzi 7.5L

Tarcze i klocki osobiście kupiłem firmy Quarro dużo ludzi twierdzi że to badziew, ale osobiście zrobiłem już na nich 10 tys i złego słowa nie powiem.

Edytowane przez AndrzejWxx
Opublikowano

Wszędzie ten sam olej lać? Tylko silnik czy gdzie jeszcze go wlewać? Chciałbym wymienić wszystko na raz jednocześnie żebym miał auto pod kontrolą..

Pompa wspomagania pracuje głośno jak otworzę maskę i jeszcze wycieka po obu wężykach. Auto tak chodzi dziwnie, może coś właśnie jak "wycie" na pierwszym i drugim biegu.

Dodatkowo na rozgrzanym silniku gdy auto stoi i się lekko podnosi obroty to słychać głośno wiskoze i wentylator czasami się sam załącza z wewnątrz jak i z zewnątrz głośno go słychać.

No i jeszcze zauważyłem, że w ogóle nie świecą światła wsteczne.

Tak więc rzeczy eksploatacyjne, które ja wiem jakie zrobić tj. Olej silnika, płyn chłodniczy, tarcze, klocki, świece, ale co jeszcze wymienić? Płyn hamulcowy? jakieś uszczelki czy przewody, jeżeli tak to jakie? 
części tylko oryginalne, ale gdzie takowe znaleźć, bo Allegro wszystkiego nie ma, na stronach z częściami tez często nie ma niektórych, bo to już stary samochód, aso chyba ostateczność, wydaje mi się, że tam drożyzną wieje 😆
 

 

Opublikowano

Ogolnie to mysle ze wymiana oleju itd to teraz malo wazna, masz mase rzeczy do ogarniecia pierw. Chcesz zaczac od wymiany plynow a potem by zrobic wiele rzeczy bedziesz musial te nowe oleje zaraz spuszczac, moze sie nie znam ale mi sie wydaje to troche zla kolejnosc. Nie wiem jakie masz podejscie ale ja bym tym autem teraz nie jezdzil tylko odstawil do warsztatu/badz sam zaczal robic to wszystko po kolei. 
 

Cytat

części tylko oryginalne, ale gdzie takowe znaleźć, bo Allegro wszystkiego nie ma, na stronach z częściami tez często nie ma niektórych, bo to już stary samochód, aso chyba ostateczność, wydaje mi się, że tam drożyzną wieje 😆

Zalezy jaki masz budzet, ale strzelam ze podejscie "czesci tylko oryginalne" Ci szybko przejdzie jak bedziesz musial za OE zaplacic czasem 500% ceny dobrego zamiennika ^^ No ale fakt, czasem nie ma wyjscia jak cos zamowic z ASO bo po prostu nie ma zamiennikow badz nigdzie poza aso nie jest dostepne.

Dam Ci taka mala sugestie od siebie - skoro i tak masz juz problemy z silnikiem plus masz manual, wsadz sobie 4.4, serio 🙂 Moja e39 oryginalnie miala 3.5 i po swapie na 4.4 to po prostu inne auto. W wielu watkach juz pisali "3.5 pali jak 4.4 a jedzie jak 3.0", teraz sie z tym absolutnie zgadzam. Swap z 3.5 na 4.4 jest prosty a jak kupisz slupek to mozesz sobie go doprowadzic do ladu i skladu od razu jak jest wyciagniety. Sam slupek aktualnie kosztuje z 8-10k, majac go na wierzchu od razu bym zrobil wszystkie nowe uszczelki, rozrzad i ogolna inspekcje tego co sie da, razem z montazem powinienes sie zmiescic w granicach 15-18k. A jednak 235hp -> 282hp (gdzie malo ktora ma tak malo, wiekszosc 4.4 ma okolo 290-295 a podobno bywaly i nawet 310hp) oraz z 320Nm -> 420Nm i te niuty wlasnie robia PRZEPASC.
 

Zrobisz jak zechcesz ale polecam rozpisac sobie liste napraw ktore potrzebujesz by nie robic pare razy tego samego bez sensu.. Skoro i tak masz juz problemy z autem to wymiana olejow nic nie da, cos juz tam jest zepsute, jezdzac z tym sprawisz ze bedzie tylko gorzej. Pierw trzeba zlokalizowac gdzie jest problem i sie nim zajac.

No i tak jak pisalem wyzej, dla mnie absolutnym must have to sciagniecie dolnej pokrywy miski olejowej, to Cie prawie nic nie kosztuje - nowa uszczelka z 60zl? no i chwile zabawy a z racji ze nie znasz historii auta to bezwzglednie powinienes tam zajrzec.
Podsumowujac co wedlug mnie powinienes zrobic:
- sciagnac dolna miske olejowa przed wymiana oleju
- zmierzyc kompresje
- podpiac kompa pod auto
- pojechac na hamownie, jedna oska to 100-150zl a powie co tam zostalo z tego silnika

A co do czesci to polecam polubic sie z realoem 🙂 https://www.realoem.com/bmw/enUS/select tam wpisz sobie albo koncowke VIN albo wybierz model, rocznik, silnik itd i bedziesz widziec wszystkie czesci ktore sa potrzebne. Kupowanie po filtrach allegro moze przyprawic Cie o bardzo drogi bol glowy jak kupisz czesc ktora okaze sie nie pasowac bo wielu sprzedawcow opisuje ze czesc pasuje gdy w ogole nie pasuje - BARDZO czesta sytuacja z czesciami do polifta, pisza w aukcji ze pasuje do przedlifta a to G.... prawda. Dlatego musisz w realoem szukam numerow i porownywac, to jedyna droga ktora zapewni pewnosc udanych zakupow 😉 

Opublikowano

A i co bym jeszcze proponowal - poszukaj u siebie w okolicy kogos kto ma e39 z v8 bys mogl porownac auto, to tez moze ulatwic diagnostyke 🙂 a juz w ogole super jakbys mial znajomego ktory ma tez przedliftowe 3.5 (lub 4.4 bo wiele czesci jest kompletnie takie same), czasem fajnie miec mozliwosc podjechac do kolegi i pozyczyc jego czesc na 5min by zobaczyc czy po podmiance problem ustapil czy nie, bo inaczej to czasem nie ma wyjscia jak kupowac i liczyc ze sie trafi. 

Opublikowano

@Arclight

pewnie, generalnie z objawów, które są to drogo nie będzie żeby powymieniać części eksploatacyjne i jakieś uszczelki pompy czy inne odmy, także póki jedynie osprzęt się sypie a silnik jest w porządku, to nie widzę sensu go wyciągać, bo i tak jestem zadowolony (chociaż chciałem 4.4...) No ale nie udało się znaleźć niczego sensownego w manualu, a auto w sumie kupiłem po to by siedzieć przy nim i je usprawniać i upiększać, kiedyś 4.4 pewnie tam zawita, bo znaleźć w dobrych pieniądzach manuala trochę ciężko mi się wydaje.

Zrobię najpierw osprzęt później płyny, bo i tak do następnego oleju jeżeli robiłbym co 10k brakuje 6k kilometrów. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Problem ze swiatlami i radiem raczej leży w module lcm. Zajrzyj czy nie jest zalany, przeczysc wtyczki.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
W dniu 26.09.2023 o 08:35, piotr520 napisał(a):

Problem ze swiatlami i radiem raczej leży w module lcm. Zajrzyj czy nie jest zalany, przeczysc wtyczki.

Sprawdzę to

Opublikowano
W dniu 26.09.2023 o 08:35, piotr520 napisał(a):

Problem ze swiatlami i radiem raczej leży w module lcm. Zajrzyj czy nie jest zalany, przeczysc wtyczki.

Z tym ze zeby sie dostac do LCM to trzeba rozlozyc bok tapicerki pod schowkiem, jest to troche zabawy a w dodatku te rozne plastiki tam lubia sie lamac, wiec potem bez zakupu nowych moze sie nie dac tego ladnie poskladac.

Z drugiej strony:

Cytat

No i jeszcze zauważyłem, że w ogóle nie świecą światła wsteczne.

dla pelnej klarownosci, mowa tylko o swietle cofania czy wszystkich w lampach (obu?)

Bo jesli to tylko swiatlo cofania to w pierwszej kolejnosci bym zajrzal do zarowek, to jest robota na 1 minute a LCM troche dluzej. Z drugiej strony co moze w tym LCM zobaczyc? No jak bedzie widac ze zalany to ok, w miare ewidentne, ale w takiej sytuacji to by pewnie nic nie swiecilo, przod rowniez. Odpiac wtyczki wcale nie jest tak prosto, to cholerstwo siedzi bardzo mocno plus trzeba wiedziec jak te wtyczki odpinac by tego nie polamac, dla mnie to bylo bardzo nieintuicyjne i gdyby nie pomoc kolegi to bym pewnie zniszczyl a nie wyjal. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pisałem do punktu ad1, jeżeli chodzi o światła wsteczne, to najprędzej wtyczka przy skrzyni, albo sam czujnik. Nawet nie zakładam że autor pyta o światła wsteczne, a nie sprawdził żarówek .

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

LCM wymontowalem, komfortu też i na oko wyglądają w porządku.

Co nie działa? Światło cofania, a przy tym pdc, radio kompletnie bez jakiegoś sygnału życia, kontrolki kierunków i ich cykanie, generalnie jedyna kontrolka jaka działa podczas jazdy to od poduszki.

Co działa? Wszystkie światła oprócz cofania, podświetlenie zegarów świeci, i cała inna elektronika też hula. Żarówki sprawdziłem od razu i są dobre i w porządku, nowe nic nie zmieniły.

co ciekawe wczoraj próbowałem wymienić koła oryginalnymi narzędziami z BMW i nie chciało iść, przeszedłem się do sklepu po odrdzewiacz, wracam a tu swieci się lewe postojowe z przodu i tyłu. Odpaliłem auto, przełączyłem na pozycyjne i z powrotem na zero zgasiłem i nie było. Po ponownej próbie wykręcenia koła, dość tym autem ruszałem przód/tył gdy się siłowałam, patrzę na tył i świeci prawe cofania. Wrzuciłem jałowy, odpaliłem, zgasiłem, wsteczny i nie ma już.

Dlatego nie wiem czy jednak może sprawa nie leży w jakiejś wiązce, a tu to chyba wole komuś oddać auto chyba, ze wiecie co mam robić. Ewentualnie skoro takie sztuczki ona robiła przy probie wykręcenia przedniego lewego koła, to może jakiś moduł, czujnik, czy coś innego jest w tych okolicach i nie spina prawidłowo? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może miałeś lewy kierunek włączony skoro świeciła tylko lewa strona?

Jeżeli LCM nie nosi śladów zalania, to dałbym mu spokój.

Odczytaj błędy z licznika i lcm, interesuje nas błąd magistrali Ibus, jeśli widnieje to któreś urządzenie robi zwarcie na linii. Jeśli masz moduł nawigacji lub zmieniarkę CD to odłącz, to one najczęściej powodują problem.

Pozostaje kwestia słabej masy lamp i kostki stacyjki.

Ogólnie bez programu Inpa to szukanie po omacku.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano (edytowane)

Do inpa potrzebne jakieś specjalne urządzonko? Mam od delphiego i myślałem żeby po prostu kupić adapter i wtedy się bawić w to, ale nie mam pewności czy będzie wszystko grało.

Dodatkowo jeżeli chodzi o demontaż radia, to mam mały problem, ponieważ wszędzie jest jakiś otwór gdzie się niby przekręca śrubokrętem czy torxem jakimś, a u mnie to trochę inaczej wygląda.

IMG_2881.jpeg

IMG_2882.jpeg

Edytowane przez stasiukot
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do inpy potrzebujesz interfejsu za około 120zl.

Co do wyswietlacza to  mid ma śrubkę, ty masz  Iris i po prawej stronie otworu masz blaszkę, na godzinie 3, którą dajesz w prawo i wyświetlacz ciagniesz do siebie.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Radio udało się ściągnąć, ale wypiąć nie dałem rady bez ściągania odtwarzacza na kasety, więc póki nie ma mnie w domu i swoim garażu nic nie wymyślę bez jakichkolwiek podstawowych narzędzi, ciszy i spokoju. Więc na razie nie wiem czy ono jest problemem. Następna kwestia to czy gdybym włożył inne radio nieoryginalne to czy będzie ono działać skoro aktualne nawet nie reaguje?

To urządzonko do inpa poszukam na dniach i kupię zobaczę jak to z tym wygląda i spróbuje sprawdzić sam coś za jego pomocą.

Co więcej zauważyłem, że alternator no słabo ładuje, nie wiem czy tak powinno być ja jałowym bez gazu auto stoi, po dodaniu nagle mocniej naświetla podświetlenie zegarów oraz lampy przód, tył i napięcie wzrasta do 14.5, bez gazu stoi sobie między 12.6-12.8. I dzisiaj rano przy temperaturze bodajże było 8 stopni, po odpaleniu godzina na radiu, udało się je włączyć posłuchać 2 minuty, cykanie kierunków i kontrolki wróciły, a po tych właśnie dwóch minutach bam, nie ma już niczego. Wpadło mi do głowy, że może to przez alternator ale nie mam pewności, poprzedni właściciel mówił o module komfortu żeby go zrobić, bo właśnie wypadają kontrolki albo radio samo się wyłącza albo nie działa całkiem (dlatego w temacie od razu o tym module napisałem)

jeszcze na dodatek zauważalnie słychać stukanie po lewej stronie samochodu po wymianie kół. Śruby oryginalne były, ale z przodu krótsze z tyłu dłuższe. Na wymianie gdy zapytałem powiedziano mi, że skoro takie były to takie mają być. Wcześniej były stalówki teraz są alusy, opona ten sam rozmiar co były na stalówkach. 

co sądzicie?

Opublikowano
7 godzin temu, stasiukot napisał(a):

Śruby oryginalne były, ale z przodu krótsze z tyłu dłuższe.

wszystkie mam tej samej długości....Nie ma różnicy w długości śrub na tył i przód

Opublikowano
7 godzin temu, stasiukot napisał(a):

że alternator no słabo ładuje, nie wiem czy tak powinno być ja jałowym bez gazu auto stoi, po dodaniu nagle mocniej naświetla podświetlenie zegarów oraz lampy przód, tył i napięcie wzrasta do 14.5, bez gazu stoi sobie między 12.6-12.8.

włącz jakikolwiek odbiornik prądu jak stoisz i wtedy sprawdź czy ładowanie się zwiększyło....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kup interfejs, zainstaluj Inpę i odczytaj błędy to coś rozjaśni w temacie. Moduł komfortu nie ma nic wspólnego ze światłami czy radiem. Oczywiście działa on na linii Ibus i jeśli on powoduje zwarcie tej linii to będą takie objawy. Na razie to nie wiemy czy idziemy w dobrym kierunku. Wystarczy odłączyć moduł komfortu i jeśli to jego wina, to wrócą kierunki, kontrolki i zacznie działać radio.

Tak można zrobić z każdym urządzeniem odpinając po kolei: radio, multifunkcja, moduł pdc (czujników cofania), moduł komfortu i jak trafisz to wszystko wróci do normy.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
W dniu 10.10.2023 o 20:17, 520i napisał(a):

włącz jakikolwiek odbiornik prądu jak stoisz i wtedy sprawdź czy ładowanie się zwiększyło....

Na włączonej klimie wzrasta.

 

W dniu 11.10.2023 o 19:25, piotr520 napisał(a):

Kup interfejs, zainstaluj Inpę i odczytaj błędy to coś rozjaśni w temacie. Moduł komfortu nie ma nic wspólnego ze światłami czy radiem. Oczywiście działa on na linii Ibus i jeśli on powoduje zwarcie tej linii to będą takie objawy. Na razie to nie wiemy czy idziemy w dobrym kierunku. Wystarczy odłączyć moduł komfortu i jeśli to jego wina, to wrócą kierunki, kontrolki i zacznie działać radio.

Tak można zrobić z każdym urządzeniem odpinając po kolei: radio, multifunkcja, moduł pdc (czujników cofania), moduł komfortu i jak trafisz to wszystko wróci do normy.

Odłączanie wszystkiego po kolei nic nie zmieniło... Moduł komfortu, LCM, PDC, kostka stacyjki, radio, odtwarzacz kaset, trzy kostki przy lewej tylnej lampie. Pytanie czy taśma kierownicy może odpowiadać za to, bo gdzieś czytałem w jakimś poście, że niby wymiana pomagała, a mi na dodatek czasem coś skrzypnie tak przy kręceniu kierownicą i to też był jeden z objawów kończenia się jej/uszkodzenia.

A jeżeli chodzi o diagnozę komputerem to mam kilka zrzutów ekranu i je tutaj wstawię może coś wydukacie z tego, w sensie czy któreś z tych spraw odpowiada za to. Na dodatek po diagnozie wsiadam za kierownicę i pedał sprzęgła wpadł w podłogę nie odbija, nie pompuje, biegu żadnego nie wrzucę, czemu tak się stało dlaczego? Jeździłem dzień wcześniej wszystko było w porządku, biegi nie szarpały ani nic z dziwnych objawów, jedyne co dzisiaj to do diagnozy samochód odpaliłem i używałem tylko pedału gazu sprzęgło nie było ruszane.

 

ZEGARY

1zegary.thumb.PNG.6b94fe60f511cd40a28326d1c39126bc.PNG2zegary.thumb.PNG.6dbd0224dfdd7d6717b05c8853be556f.PNG3zegaryu.thumb.PNG.5d6be4be5c10dab004e02edc563ba5a2.PNG

 

TUTAJ OD KLIMY

1klima.PNG.8a0e3e0f83c3a5bf8e80b3783a68b00a.PNG2klima.thumb.PNG.7aed577ea70e719e3215ce9bbc070c77.PNG 

 

TUTAJ CAŁA RESZTA (w kolejnośći tak jak napisałem): Poduszki, parametry z opcji motora, błędy ASC/ABS,cylindry, IC po nagrzaniu się na postoju oraz błędy, które były po odpaleniu auta

1airbag.PNG.c4b39f4a292f815d3fffbf5142a228cf.PNG1.thumb.PNG.05e4bb354d27da128f8da55a0854f6ee.PNG2.thumb.PNG.8f2ae77b1741de1b554c8a20e65177a0.PNG3.thumb.PNG.27577494a18fd25fad47841db2ab1801.PNG4.thumb.PNG.183bdd493d3a4c5d9259a0501b3f6b8e.PNG5.thumb.PNG.28edba41d7d6f035679574c09947d3ad.PNG6.PNG.4c037efbfffc35d05e3b65fb65a77a2c.PNGCYLINDRYPONAGRZANIU.thumb.PNG.333a76a3bf82fa04cfa82ad7408c8879.PNGICNAPOSTOJU.PNG.20997d9e4e27c456f85cc379ea973b28.PNG

poodpaleniu1.thumb.PNG.70eaa6ce022287dac8ab32656c8ce4ab.PNGpoodpaleniu2.thumb.PNG.b1a39205b02f9931fe3dd12bc1bf300b.PNGpoodpaleniu3.PNG.01a4c7b07f8620eab01122695dcd9c3f.PNG

zegary po wylaczeniu.PNG

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Z błędów wynika że masz linię Ibus zwartą do masy dlatego to wszystko tak się zachowuje, dodatkowo błędy pamieci licznika i pamięci modułu lcm. Być może ktoś tam nieumiejetnie grzebał. Skoro masz Inpe, to powinieneś mieć i Ncs, odczytaj Zcs z licznika i ews a jesli są jednakowe to przekoduj pustym plikiem Man moduł Lcm. Na tę chwilę tyle można zrobić. Jeszcze pozostaje poprawienie, sprawdzenie wtyczek licznika. Po odlaczeniu modułu Lcm też nie ma poprawy? Mam tu na myśli radio.

Taśma kierownicy jak najbardziej, multifunkcja też działa po Ibus. Zerwana zwarta tasma narobi balaganu. Odłącz wtyczki pod kierownicą, tylko nie pomyl z wtyczka poduszki.

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Z tego co widze to jedna sonda lambda ci nie dziala. 

"lambda-czujnik napiecia 2" -> tu masz 0.45 czyli domyslna wartosc
"wartosc adaptacji dodanej 2" -> tu masz 0.00 czyli domyslna
"wartosc adaptacji multiplicativ 2" -> tu masz 0.00 czyli tez domyslna

to jest cos czym bym sie polecal zajac bo bedzie ci zalewac silnik, u mnie jak lambda umarla (akurat nie sama sonda a mialem przewod uszkodzony) to silnik gorzej pracowal, po naprawie sie znaczaco praca silnika poprawila.
Dodatkowo w rubryczce "lambda-czujnik napiecia 2" gdzie masz 0.45 po lekkim rozgrzaniu auta powinno skakac co jakies 1-2s mniej wiecej lewo-prawo-lewo-prawo, prawie minimum, prawie max. Ciezko to opisac dokladnie ale jak tam ci nie skacze ta wartosc to znaczy ze sonda nie dziala.

Drugi problem, w screenie z korekcjami na cylindrze nr 5 masz wartosc 0 - ona tak jest zawsze? z reguly wtedy to znaczy ze nie pali na ten cylinder, moze tam byc mala wartosc (nawet lepiej mala) ale z tego co kojarze to 0 znaczy ze jest zle, bardzo zle. Jesli sie myle niech mnie ktos poprawi. Dla testu odpal silnik, zobacz jak pracuje, wylacz silnik, odepnij prad na cewce i odpal go na 7 cylindrach - zobacz czy pracuje tak samo czy gorzej. Niektorzy mowia zeby odlaczac podczas pracujacego silnika ale wedlug mnie to nie jest najlepszy pomysl (kolega, ktory ma ogromne doswiadczenie mowil by nie odlaczac na pracujacym silniku, nie pamietam dlaczego ale wierze mu na slowo ze ma racje 😛). 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Próbowałeś odpiąć multifunkcję ?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano (edytowane)

Odpowiadając wam Panowie, nie próbowałem sprawdzać jeszcze licznika i lcm, odpinać taśmy, multifunkcji czy cewek, bo nie miałem po prostu czasu. 
Dziś lub jutro się tym zajmuje i zdaje relacje jakie są efekty prób i błędów.

edit. 
W dalszym ciągu czasami się załącza. W ciągu tygodnia kierunki i radio się załączyło dwa razy, a w dniu wymiany wysprzęglika nawet się raz już po zrzuceniu kierunkowskazu on dalej cykał i mrugał.

Edytowane przez stasiukot

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.