Skocz do zawartości

Dodatkowe wymiany oleju - ASO czy warsztat?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Michael1916 napisał(a):

 

Klocki Textar ( lepsze niz te z ASO) 

Ty tak na powaznie czy sie zgrywasz? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

 

Żeby nie zaczynac niepotrzebnej dyskusji na temat jakosci "oryginalnych" czesci.

Edytowane przez Michael1916
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale zaczales... Sadzisz, ze filmik z jakims gosciem (nawet nie ogladam), jest w stanie cos udowodnic? Gdzie realna wiedza od strony warsztatu? No wiec jest taka: nie ma lepszej jakosci jak OEM jesli chodzi o klocki (pomijam te do sportu Hawki, Dba itp). Nawet Textar oem jest znacznie lepszy niz Textar aftermarket. 

Opublikowano

Jak wydać mniej kasy ( niż w ASO) na wymianę klocków, nie tracąc przy tym gwarancji. Proszę o odpowiedź 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze nie slyszalem, aby ktos utracil gwarancje po zamontowaniu samemu klockow hamulcowych, wiec lewarek, kolo do gory i wymienic. To najtanszy, znany od poczatku motoryzacji, sposob. 

Opublikowano

Pytam bo to moje pierwsze auto na gwarancji a szkoda wydawać kilka klocków na zwykłą wymianę klocków :). Gdzie w w Wawie , Lublinie wymienię klocki z wpisem do historii??

Opublikowano
1 minutę temu, PAVKO napisał(a):

Pytam bo to moje pierwsze auto na gwarancji a szkoda wydawać kilka klocków na zwykłą wymianę klocków :). Gdzie w w Wawie , Lublinie wymienię klocki z wpisem do historii??

Dałem Ci namiar wyżej na Lublin 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
14 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Ale zaczales... Sadzisz, ze filmik z jakims gosciem (nawet nie ogladam), jest w stanie cos udowodnic? Gdzie realna wiedza od strony warsztatu? No wiec jest taka: nie ma lepszej jakosci jak OEM jesli chodzi o klocki (pomijam te do sportu Hawki, Dba itp). Nawet Textar oem jest znacznie lepszy niz Textar aftermarket. 

Nie chce wchodzic w ta dyskusje bo wiem juz z przeszłosci, że to do niczego dobrego nie prowadzi. Powiem tylko, że ten gośc z podlinkowanego filmiku to nie jest jakiś youtuber tylko prezes Intercars. Swoją wiedzę opieram nie na doświadczeniu warsztatowym tylko na kontraktowaniu cześci, ktore potem są sprzedawane jako "oryginały". Kazdy może wierzyć w wyjątkową jakość częsci z ASO ja natomiat wiem, że są to częsci zawsze spełniające wszystkie normy jednak nie jakieś najlepsze tylko te na które producent dostał najlepszą ofertę od producenta czytaj najtańsze ze spełniających jego wymagania jakościowe..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wlasnie o te wymagania producenta sie rozchodzi. Prezes IC musi tak mowic, a co ma powiedziec? prawde, ze to z aso jest najlepsze? Przeciez to jego zarobek... Wez panewki KS aftermarket a wez panewki KS oem, przeciez to jest przepasc, tak jest z kazda czescia, wez klocek Textar aftermarket a klocek Textar oem, przepasc, wiec nie pisz ze cos jest lepsze w IC niz oem, to jest bzdura. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zostawmy to. Nikt tu nikogo nie przekona. Ja wiem co sprzedawałem, Ty wiesz co montujesz. Te czesci sa rozne w roznym okresie czasu. Raz klocki pochodza od jednego dostawcy a po wypełnieniu kontraktu bywa ze na kolejny okres dostawca sie zmienia. Raz sa lepsze raz sa gorsze - generalnie zawsze dobre. O panewkach sie nie wypowiadam. Nie wiem ilu jest potencjalnych dostawcow i czy w ogole jest tam jakas konkurencja. Jesli chodzi o hamulce to wybor jest tak wielki na rynku a produkt tak technologicznie prosty, że nie ma co się przywiązywac do jednej marki - tu główną rolę w kwestii ceny gra marketing.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W zasadzie chodzi o kazde czesci jakie kupujesz, wahacz, poduszke silnika, rozrzad, tarcze, klocki, tloki, pierscienie, amortyzatory itp itd, oem jest najlepszy, od zawsze tak bylo, nie ma tu nic marketing do tego bo sie nim nie kieruje, w warsztacie marketing nic nie daje jak masz zwroty po paru tygodniach. Nie chodzi mi o to aby Ciebie przekonac, tylko o to aby ktos czytajac, nie pomyslal ze aftermarket jest lepszy niz oem. Tak nie jest. Na tym koniec. 

Opublikowano (edytowane)

Pracuje z branza automotive i z OEM jest jak z chemia z niemiec..ludzie ciagle mysla ze jest to lepsze ;). A prawda jak zawsze jest po srodku, sa czesci OEM lepsze i sa zamienniki lepsze.

 

klocki hamulcowe - textar imho to nie najlepszy wybor, tak samo OEM klocki uwazam ze sa zbyt miekkie, zbyt mocno pyla i slabo odprowadzaja cieplo, szedl bym w EBC lub dba … 

Edytowane przez Big_daddy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja niczego nie mysle, ja to zakladam od lat wiec cos wiem o oem vs aftermarket. Podaj choc jeden aftermarket lepszy niz oem, klocki ebc/dba/hawk nie maja legalnego zastosowania, do cywilnych aut, klientowi, bez uzgodnien nie mozna stosowac. Textar to akurat bardzo dobry klocek. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie, produkcja tych klockow kosztuje ok.50zł. Jednego 48 drugiego moze 51. Reszta to roznego rodzaju marze dustrybucyjne i logistyka. Jak kupujemy klocki za 200zł to jest to z tej perspektywy sporo , jak renomowane aftermarketowe za 500-600zł to juz ładne marze ma producent. Jak za to samo płacimy 2000zł w BMW no to juz niech sobie kazdy znajdzie na to okreslenie. Mamy wolny wybor. Sa kobiety co kupuja torebki po 500zł ( calkiem juz solidne), sa takie co zapłaca 10000zł za Luis Vuitton a sa takie co lubia wydac 400-500tys na Hermes Birkin. Nie musze chyba pisac jak przedstawiaja sie marze na tych wyrobach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przemyślcie jeszcze panowie temat oleju. "Oryginalny" BMW jest dosc tani, ok.60zl za litr. Widzac jakie sa marze na czesciach zastanowcie sie przez chwile w jakiej cenie ten olej jest kupowany przez BMW od producenta? Jaka w zwiazku z tym to wyjatkowa jakosc jest w tej buteleczce z logo BMW🤣

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie bardzo rozumiem dlaczego brniesz w marketing i ceny? Rozmowa sie tego nie dotyczy. Przeciez rozmawiamy o jakosci.... Temat oleju jest tak goracy jak temat opon z gwiazdka bmw. Niby te same a jednak calkowicie inne. Ja tez uwazam ze kroja strasznie w aso ale, tu, w tej rozmowie, jest o jakosci, ta zapewnia tylko czesc oem. Udowodnione w wielu watkach. 

Opublikowano
2 godziny temu, kkx5 napisał(a):

Podaj choc jeden aftermarket lepszy niz oem, klocki ebc/dba/hawk nie maja legalnego zastosowania, do cywilnych aut, klientowi, bez uzgodnien nie mozna stosowac. Textar to akurat bardzo dobry klocek. 

EBC podstawa(chyba yellow, juz nie pamietam  tych kolorow )to ta sama pułka co ate np.. wiec juz nie gadaj ze trzeba miec zgode 😂
 

przyklad z dawnego psa teraz stelantis  - oem tarcze bardzo latwo przegrzac i bija jak szalone. Mialem pluga 508 (tego najnowszego przed fl) i na gwarancji mi wymienili 3 komplety OE tarcz.. wkurzylem sie i zgodzili sie zalozyc zimmermany i problem sie skonczyl. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Od strony handlowej zapewniam Cie, ze zaden z dostawcow/producentow nie pogarsza jakosci tych czesci przed zapakowaniem ich we własne pudełka. Po co miałby to robić? Zaprojektowanie i testy tej hipotetycznie pogorszonej czesci bylyby przeciez drozsze niz pakowanie tego samego.

Jeszcze raz od poczatku. Produkuje klocki. Startuje w przetargu do BMW. Konkuruje z wieloma innymi dostawcami. Kilku z nas spełnia wymogi jakosciowe BMW. Jesli zaoferuje najlepsze warunki handlowe to wygrywam przetarg. Potem pakuje w pudełka z logo BMW i dostarczam. Tak wyglada ten proces.

W każdej branży zreszta działa to tak samo. Odzież, opakowania, meble, napoje energetyczne, śrubki i gwoździe, budownictwo i cokolwiek sobie wymyślicie.Wszystko to składa sie z komponentow kontraktowanych od poddostawcow. Z takich komponentow składaja sie tez samochody. Najdrozej sprzedaje ten kto wypracował sobie najlepsza marke i/lub daje klientowi najwieksze poczucie komfortu i jakosci dodanej we współpracy. (Poziom obsługi klienta, ładny wystroj sklepu, dobra kawa w serwisie, kulturalni sprzedawcy, prestiż marki i wiele, wiele innych.)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
18 minut temu, Big_daddy napisał(a):

EBC podstawa(chyba yellow, juz nie pamietam  tych kolorow )to ta sama pułka co ate np.. wiec juz nie gadaj ze trzeba miec zgode 😂
 

przyklad z dawnego psa teraz stelantis  - oem tarcze bardzo latwo przegrzac i bija jak szalone. Mialem pluga 508 (tego najnowszego przed fl) i na gwarancji mi wymienili 3 komplety OE tarcz.. wkurzylem sie i zgodzili sie zalozyc zimmermany i problem sie skonczyl. 

Mieli dużo reklamacji wiec zaraz zmienia dostawce tarcz. Klient koncowy nie zauważy roznicy bo na pudełku cały czas bedzie to samo logo Peugeot.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli chcesz powiedziec, Textar z IC to ten sam Textar co z aso? Poduszka silnika Corteco z IC to to samo co z aso? Tarcza Jurid z Autoland to to samo co Jurid z aso? Moglbym tak wymieniac na dwie strony... To chyba nigdy tego nie zakladales... Ja bardziej widze to tak, dlaczego aftermarket jest tak beznadziejny do czesci z aso? Jak mozna placic za tak niska jakosc. Mnie, jako warsztat, nie interesuja sprawy kto i gdzie wygrywa przetarg, pisze o jakosci oem vs aftermarket. Nie jest taka sama i absolutnie wasze argumenty nie przemawiaja bo ja to montuje a nie sprzedaje. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Sa to tak tanie w produkcji (materiałowio) rzeczy (nie mowie o kosztach fabryki, marketingu) ze nie opłaca sie produkowac, opracowywac a potem homologowac dwoch lub wiecej rozniacych sie jakosciowo czesci do tego samego samochodu. Przeciez czasami jak jest nadprodukcja takich czesci do w aftermarketowe pudełka pakowane sa czesci ze startymi tylko logami BMW czy Peugeot czy innych marek. Nie widziałes takich czesci ze śladami usuwanie logo BMW?

Gdyby BMW rekomendowało wymiane oleju w skrzyniach automatycznych to tez bys mowił, ze zestawy ZF ale z logiem z BMW maja lepsza jakosc? Byłoby to zupelnie to samo tylko w 3x wyższej cenie. Jak nie ma tego w ofercie BMW to wszyscy uważaja, że ta miska + filtr + olej ZF sa super. Nie ma żadnej dyskusji i podważania ich jakosci.

Edytowane przez Michael1916
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale te czesci sa rozne jakosciowo, ile mam jeszcze o tym pisac? Nie wnikam czy warto czy nie, czy jest tak a nie inaczej. Czesci nie oem sa inne (gorsze) jakosciowo... Od zawsze. Przeciez ja tu nic nowego nie napisalem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nie jestem żadnym autorytetem w tym wzgledzie. Moze bedziesz mial jednak okazje kiedys zapytac o to ktoregos z producentow lub chociażby podlinkowanego przeze mnie prezesa Intercarsu. Ja miałem w życiu taka okazje i stad o tym pisze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja wyraznie napisalem, mam te okazje codziennie wiec jak czytam, gdy ktos pisze, twierdzac, ze Textar z IC jest taki sam badz, jeszcze ciekawsze stwierdzenie, lepszy niz Textar (dostawca bmw) w aso to niestety musze na to odpowiedziec tylko w jeden sposob, BZDURA. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.