Skocz do zawartości

Dodatkowe wymiany oleju - ASO czy warsztat?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 11.11.2024 o 14:56, hornet17 napisał(a):

Dwa tygonie temu, ponowna wymina oleju w 40i w BMW Auto Fus Warszawa cena 695 zl brutto. 

Wiesz jaki olej?

Opublikowano
Godzinę temu, Michael1916 napisał(a):

Za 695zł to na bank 5w-30 niemniej i tak cena dodatkowej wymiany bardzo atrakcyjna jak na ASO.

Obecnie chyba wszystkie ASO w Warszawie mają taką cenę na wymianę międzyinterwałową, i nie jest to wymiana na 5w30.

Opublikowano
15 godzin temu, Leon napisał(a):

Wiesz jaki olej?

Nie pamiętam, musiałbym sprawdzić na zleceniu. Szczerze mówiąc, aż tak nie wnikam w lepkość oleju, ważne spełniał wymagania producenta, żeby wymieniać co max 15k km... no i żeby nagrali filmik z wymiany oleju 🙂  co w ASO robią.

Opublikowano

Oferta od Inchcape Warszawa:

     „koszt wymiany oleju z filtrem - 1078 zł brutto i będzie to olej 0W30 LL04”

Taką otrzymałem ofertę od doradcy serwisowego.

  • Lubię to 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 6.06.2024 o 05:04, wehyr napisał(a):

ja zawsze robię w każdym poza serwisem , zamawiasz olej i filtry np na części do bmw pl i wychodzą grosze , oczywiście każda wymiana z wpisem do bazy BMW , więc warsztat musi mieć kompa BMW 😉 

Ja dokładnie tak samo. Akurat mam to szczęście, że tata ma warsztat 😁 Wszystko wpisujemy do bazy BMW - miałem naprawę gwarancyjną i nie było żadnych problemów (ASO lubi ściemniać że trzeba u nich wymieniać, a nie jest to prawda - ale trzeba to robić zgodnie z wymaganiami producenta - rozporządzenie 461/2010 UE). Więc jeżeli macie sprawdzony warsztat, który ma dostęp do bazy z zaleceniami producenta to śmiało można tam jeździć. 

Opublikowano (edytowane)

W ramach ciekawostki:
- miedzyinterwalowa wymiana w Audi SQ8 TFSI wg wyceny ASO -> 2700 zł brutto. Tak, dobrze czytacie. Tylko olej, filtr, 1 czy 2 uszczelki i robocizna.
- to samo w Vcentrum na oleju załatwionym przez nich -> 2000 zł brutto, nadal przegiecie.
- to samo w Vcentrum na oleju załatwionym przez klienta -> robocizna, oryginalny filtr, 1 czy 2 uszczelki, razem 400 zł brutto, a olej w InterCars 600 zł brutto (9.5 L go wchodzi, dlatego tyle kosztuje). Łącznie 1000 zł brutto.

Widze, ze ASO BMW troche bardziej szanuje klienta.

Edytowane przez Semtex93
  • Lubię to 1
Opublikowano
20 minut temu, rafo91 napisał(a):

Ja dokładnie tak samo. Akurat mam to szczęście, że tata ma warsztat 😁 Wszystko wpisujemy do bazy BMW - miałem naprawę gwarancyjną i nie było żadnych problemów (ASO lubi ściemniać że trzeba u nich wymieniać, a nie jest to prawda - ale trzeba to robić zgodnie z wymaganiami producenta - rozporządzenie 461/2010 UE). Więc jeżeli macie sprawdzony warsztat, który ma dostęp do bazy z zaleceniami producenta to śmiało można tam jeździć. 

No właśnie, co znaczy "zgodnie z wymaganiami producenta"? Pytam serio, bo wiadomo że jest dużo warsztatów i jest też rozporządzenie UE co do możliwości serwisowania poza ASO. Kiedy warsztat jest uznany za ok i spełniający wymagania? Są jakieś konkretne wytyczne? I ostatnie pytanie - czy jeśli warsztat ma system BMW, czyli może robić wpisy do bazy itd., czy to z automatu znaczy, że spełnia wymagania (czyli, że jeśli dostaje autoryzacje, to ktoś to tym samym potwierdza)?

28 minut temu, Semtex93 napisał(a):

W ramach ciekawostki:
- miedzyinterwalowa wymiana w Audi SQ8 TFSI wg wyceny ASO -> 2700 zł brutto. Tak, dobrze czytacie. Tylko olej, filtr, 1 czy 2 uszczelki i robocizna.
- to samo w Vcentrum na oleju załatwionym przez nich -> 2000 zł brutto, nadal przegiecie.
- to samo w Vcentrum na oleju załatwionym przez klienta -> robocizna, oryginalny filtr, 1 czy 2 uszczelki, razem 400 zł brutto, a olej w InterCars 600 zł brutto (9.5 L go wchodzi, dlatego tyle kosztuje). Łącznie 1000 zł brutto.

Widze, ze ASO BMW troche bardziej szanuje klienta.

Grubo.

Opublikowano
25 minut temu, kenhor napisał(a):

No właśnie, co znaczy "zgodnie z wymaganiami producenta"? Pytam serio, bo wiadomo że jest dużo warsztatów i jest też rozporządzenie UE co do możliwości serwisowania poza ASO. Kiedy warsztat jest uznany za ok i spełniający wymagania? Są jakieś konkretne wytyczne? I ostatnie pytanie - czy jeśli warsztat ma system BMW, czyli może robić wpisy do bazy itd., czy to z automatu znaczy, że spełnia wymagania (czyli, że jeśli dostaje autoryzacje, to ktoś to tym samym potwierdza)?

Grubo.

Są programy które pokazują co masz zrobić i w jaki sposób - dobry warsztat taki program posiada (trochę to kosztuje). Wpisy to inna bajka, ja od niedawna je robię bo wcześniej nie było takiej możliwości i nikt w BMW się nie czepiał o to. Teraz z tego co kojarzę chyba ASO są zmuszone do tego żeby udostępniać możliwość wpisywania do komputera wykonywanych serwisów innym warsztatom (które oczywiście wykupią coś tam, ale dokładnie nie wiem co to jest). I wydaje mi się, że nie ma konieczności wpisów do elektronicznej książki.

Ogólnie rzecz biorąc serwisując poza ASO trzeba dopytać czy mają wgląd do zaleceń producenta - najlepiej niech wydrukują kartę z tego programu, zaznaczą co robione i podbiją się. Ludzie są coraz bardziej świadomi i częściej korzystają z serwisu poza ASO - kiedyś nie było tej świadomości. My testowaliśmy na Audi i VW teścia, w Audi ASO wymieniało sterownik silnika. Na początku się czepili że były serwisy poza ASO, ale dostali wydruki wszystkiego co było robione i naprawa gwarancyjna się odbyła. 

Opublikowano (edytowane)

Z tego co widzę, BMW traktuję Was z ulgą 😄

Wymiana oleju, filtra oleju / powietrza / kabinowego -> 2400 zł brutto dla audi a5 45 tfsi, ASO. Za sam olej bez robocizny (castrol 0w20, 5.2l) wołają 800 zł. Rozbój w biały dzień.

Koszt filtrów (Tych samych, oryginalnych) + oleju poza aso to 900 zł brutto.

Edytowane przez revq
Opublikowano

W moim przypadku (m60i) wymiana oleju w ASO poza interwałami serwisowymi - cena katalogowo 2060 zł, po moim komentarzu, ze drogo jak na samochód kupiony u tego dealera - cena promocyjna 1200 zł (ale tylko ten jeden raz…), inne ASO polecone przez znajomego - 800 zł. 

  • ??? 1
  • Przykro mi 1
Opublikowano

40d LCi / 45e pre LCI .. czy to w Bawaria, czy FUS zawsze płacę 699 PLN - filtr oleju, olej, i tam  inne dodatki do tej procedury. 

BMW ma bardzo akcetpowalne ceny serwisowe, tańsze chyba ma tylko Volvo (dawne czasy s90). 

VAG czy to SKODA,czy AUDI ma chore ceny za usługi i koszta serwisowe, i jeszcze często robią problemy z własnym olejem (mimo że orgialny ten sam) .. kroją straszliwe na częściach i usłudzę.

Opublikowano
3 godziny temu, Big_daddy napisał(a):

40d LCi / 45e pre LCI .. czy to w Bawaria, czy FUS zawsze płacę 699 PLN - filtr oleju, olej, i tam  inne dodatki do tej procedury. 

Powołam się na znajomość z Tobą 😉

Wszędzie, gdzie nie pytam w Warszawie, to chcą około 1100zł.

Czy olej, który leją, to: 0W30 LL04?

Opublikowano
4 godziny temu, Big_daddy napisał(a):

40d LCi / 45e pre LCI .. czy to w Bawaria, czy FUS zawsze płacę 699 PLN - filtr oleju, olej, i tam  inne dodatki do tej procedury. 

BMW ma bardzo akcetpowalne ceny serwisowe, tańsze chyba ma tylko Volvo (dawne czasy s90). 

VAG czy to SKODA,czy AUDI ma chore ceny za usługi i koszta serwisowe, i jeszcze często robią problemy z własnym olejem (mimo że orgialny ten sam) .. kroją straszliwe na częściach i usłudzę.

Z olejem nie robili, na starcie mówili, że mogę przyjechać ze swoim. Natomiast jęczeli o filtry, że używają tylko oryginalnych. Zamówiłem więc oryginalne (nr katalogowe podane przez inne aso) i z grymasem przyjęli 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Robione dzisiaj: wymiana w M60i w ASO, olej oryginalny 0W-30 LL12FE 10.7 litra (tak mam na fakturze), oryginalne filtr i korek, robocizna - 950 zł brutto 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano (edytowane)
41 minut temu, maciek_w napisał(a):

wymiana w M60i w ASO, olej oryginalny 0W-30 LL12FE 10.7 litra (tak mam na fakturze), 

Do mnie (X5MC) wchodzi dokładnie 10.0l i mam stan max; ciekawe co się zmieniło w tych silnikach, że 0,7l wchodzi więcej?

Edytowane przez wilk325
Opublikowano
6 godzin temu, wilk325 napisał(a):

Do mnie (X5MC) wchodzi dokładnie 10.0l i mam stan max; ciekawe co się zmieniło w tych silnikach, że 0,7l wchodzi więcej?

może zmienił się serwisant 😉

Opublikowano

Dzisiaj byłem na wymianie płynu hamulcowego wg wskazania komputera w BESTAUTO Lubiln czyli serwis BMW. Chciałem przy okazji wymienić olej między interwałami więc zamówiłem sobie 7l oleju oryginalnego BMW a tu zonk- już przy umawianiu wizyty poinformowano mnie, że uznają tylko olej kupiony w ASO i mi nie wymienią. Dzwoniłem do serwisów w stolicy i tam nie ma problemów. Myślałem, że autoryzowane serwisy mają jednakowe zasady, jednak nie.

Teraz muszę umówić się w Warszawie i przy okazji wymienić klocki bo tym zdziercom w Lublinie nie dam zarobić 😞

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, PAVKO napisał(a):

Dzisiaj byłem na wymianie płynu hamulcowego wg wskazania komputera w BESTAUTO Lubiln czyli serwis BMW. Chciałem przy okazji wymienić olej między interwałami więc zamówiłem sobie 7l oleju oryginalnego BMW a tu zonk- już przy umawianiu wizyty poinformowano mnie, że uznają tylko olej kupiony w ASO i mi nie wymienią. Dzwoniłem do serwisów w stolicy i tam nie ma problemów. Myślałem, że autoryzowane serwisy mają jednakowe zasady, jednak nie.

Teraz muszę umówić się w Warszawie i przy okazji wymienić klocki bo tym zdziercom w Lublinie nie dam zarobić 😞

TMS Bawaria, mega specjalista w kwestii BMW, ma autoryzację BMW AG, robi wszystko z wpisami do systemu i komputera. Polecam.

Opublikowano

A jak to jest z klockami?? Auto na gwarancji ale za klocki będę musiał zapłacić - czy mogę kupić części na własną rękę czy muszę wszystko w ASO bo stracę gwarancję?? W apce pokazuje jakieś 1700 km do wymiany tylnych klocków, dziś pomiar wykazał po 5mm grubości na każdym kole czyli można się szykować na wymianę wszystkich klocków na raz a to już spory koszt w serwisie. Jak to zrobić, żeby nie przepłacać a nie tracić gwarancji??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Zawsze wymieniałem sobie klocki na jakie chciałem i gdzie chciałem i nigdy nikt mi ani tego nie sprawdzal ani nie odmawiał żadnych napraw gwarancyjnych. Zreszta to samo z wymiana oleju. Czasem te wymiany miedzy przegladami robiłem w ASO a czasem w małych osiedlowym warsztacie mojego kolegi bez żadnego wpisu i z filtrem Mann a nie z logo BMW. W tym przypadku też nikt nic mi w ASO BMW nie mowił że z tego powodu mi czegos nie naprawia.

Co do klockow. Klocki tył + przod w ASO jakies 4000zł + robocizna. Klocki Textar ( lepsze niz te z ASO) ok.350zł tył i ok.600zł przod. Mozna kupic mniej renomowane za połowe tej ceny (nadal dobre TRW,BOSH,Zimnermann). Robocizna w ASO ok 2000zł vs ok.500-600zł w solidnym serwisie nieautoryzowanym gdzie mechanic poswieca 3 godziny na wymianę przednich klockow żeby wszystko oczyścic jak należy. W ASO 45 min i po sprawie. Podsumowujac klocki przod+tył 1500zł vs ok.6000zł w ASO a do tego lepsze klocki i wymiana na najwyższym poziomie staranności.

Edytowane przez Michael1916
Opublikowano

Właśnie o to chodzi- różnica w cenie dosyć duża a chodzi o zwykłe klocki a nie o jakieś sprawy elektroniczne/softowe gdzie serwis mógłby mieć wyłączność. Kto osatnio przerabiał wymianę klocków poza ASO i może się jeszcze wypowiedzieć???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.