Skocz do zawartości

Dodatkowe wymiany oleju - ASO czy warsztat?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy chcąc poza ASO wymienić olej co 10k km w trakcie gwarancji BMW będzie i tak wiedziała o wymianie (czyli czy  czujniki ciśnienia oleju spadną do zera i zostaną zarejestrowane przez system)?  Czy należy zatem odłączyc akumulator podczas wymiany oleju? Zawsze jest obawa, że w razie większej awarii silnika serwis może podnieść pretekst, że niewłaściwy olej został dodany, itp. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja robię pozaprogramowe wymiany w ASO. Z trzech powodow:

1) cena jest znośna (ostatnia wymiana w V8, gdzie wlali 10.5 litra oleju, ze wszystkimi gratami i robocizną wyszła w cenie 950 brutto - czyli na poziomie zbliżonym do warsztatów niezależnych)

2) zawsze mam w silniku ten sam, oryginalny olej i święty spokój

3) unikam ewentualnych trudnych rozmów na wypadek jakiejś awarii (odpukać)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Jutro jadę do BMW Sikora w Mikołowie, wymiana za 899zł (podobno jakaś promka z 1200)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Wymiana oleju w Auto Fus Warszawa w X5 40i przy przebiegu ok 3 tyś km koszt 695 zł brutto - mechanik nagrał nawet filmik z wymiany oleju. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Właśnie dzwoniłem do Inchcape w Wrocławiu i usłyszałem 1795 za wymianę w X5M. Tysiaka bym dał ale dwa to już przesada.

Opublikowano
7 godzin temu, hornet17 napisał(a):

Wymiana oleju w Auto Fus Warszawa w X5 40i przy przebiegu ok 3 tyś km koszt 695 zł brutto - mechanik nagrał nawet filmik z wymiany oleju. 

Olej + filtr + robocizna?

Opublikowano
16 godzin temu, Yogipol napisał(a):

Olej + filtr + robocizna?

Tak, komplet. W Inchcape Warszawa taką samą usługę wycenili telefonicznie na 1100 zł. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 3.06.2024 o 12:02, _holek napisał(a):

Właśnie dzwoniłem do Inchcape w Wrocławiu i usłyszałem 1795 za wymianę w X5M. Tysiaka bym dał ale dwa to już przesada.

ja zawsze robię w każdym poza serwisem , zamawiasz olej i filtry np na części do bmw pl i wychodzą grosze , oczywiście każda wymiana z wpisem do bazy BMW , więc warsztat musi mieć kompa BMW 😉 

male-bmw-2.png
Opublikowano

Takie grosze to nie bardzo bo 10,5 litra oleju, filtr i korek kosztują 750. Do tego sama wymiana 350 (w ASO). 1100 to uczciwa cena. A do tego nie muszę się martwić że w razie czego będą kombinowali z wyłączeniem gwarancji skoro sami zrobili 😉

Opublikowano
W dniu 23.09.2023 o 15:00, klepek napisał(a):

Ludzie poruszacie temat jakby dotyczył technologii kosmicznej. Wymiana oleju to chyba najprostsza rzecz którą ogarnia każdy warsztat. Mam gwarancję na wymianę oleju i filtrów na 5 lat, ale mam to w „d…”. Dlaczego? Wymiany w okresie gwarancji przewidują interwały co 30 tys. Jeśli wymieniasz częściej np. co 15 tys.  to płacisz jak klient z ulicy i nie jest to wpisywane do systemu ( tak mi powiedziano jak robiłem taką wymianę). Koszty takiej wymiany nie są małe w serwisie i zależne od rejonu. A więc kupuję w sklepie oryginalny olej za 65 zł litr (455 zł 7 litrów)+ 110 oryginalny filtr i wymieniam w warsztacie lokalnym za 150-200zł= koszt całkowity: około 700-800zł z VAT. Co drugi raz jak ktoś jest „centusiem” może jechać do serwisu na wymianę co 30tys. Serwis nie dochodzi i nie dojdzie ze sam wymieniłem po 15 tys. u siebie w warsztacie, nie stwierdzi jaki olej wlałem jedynie zweryfikować mogą czy filtr był oryginalny. Z racji straty całego dnia na dojazd do serwisu, zostawienie auta itd. to odpuściłem sobie całkowicie wszelkie ich wymiany „darmowe” w okresie do 5 lat. Swego czasu za klocki do m zaśpiewali mi 4,5 tys. A ja kupiłem oryginalne i wymieniłem w kwocie poniżej 1,5 tys. Pamiętajcie, że te darmowe wymiany mają często na celu szukanie innych usterek, za które każą sobie słono płacić. Moja x5 hula jak nowa (przebieg 65tys. ) a serwisy omijam szerokim łukiem. Choć na koniec znalazłem jeden plus serwisów, zawsze umyją mi pięknie auto. 

Nie zgadzam się. Ostatnie cztery lata wymieniałem olej w serwisie (pakiet 5 lat). Do systemu serwis BMW wpisywał przeglądy wywoływane przez system jak i te pomiędzy za które płaciłem. Aktualnie sprzedałem swoje BMW i już posiadam nowe. Po zdobytym doświadczeniu nie kupuję żadnego pakietu serwis, gdyż w szczególności ten nowo proponowany olejowy jest nie opłacalny. Ograniczenie kilometrów w sposób wskazany w propozycji BMW np. 40k tymczasem gdy pierwszy przegląd wskazywany jest przy przebiegu 30k km  jest daleko odbiegający od korzyści, które głoszą reklamy. Koszty serwisu w tym wypadku są niższe bez pakietu. Podobnie kolejne. Pierwszy serwis wywołany dotyczy tylko wymiany oleju oraz filtra. Będę wymieniał olej na własny koszt po ok. 1.5k - 2k km. I tak dalej.

ps. (miałem X5 G05 2.5d 2020 r. dobrze się jeździło) Teraz mam 3.0d 24 r pakiet sport. Odebrałem 29.05.24 r

pozdr

Opublikowano
1 godzinę temu, LegalCounsel napisał(a):

Nie zgadzam się. Ostatnie cztery lata wymieniałem olej w serwisie (pakiet 5 lat). Do systemu serwis BMW wpisywał przeglądy wywoływane przez system jak i te pomiędzy za które płaciłem. Aktualnie sprzedałem swoje BMW i już posiadam nowe. Po zdobytym doświadczeniu nie kupuję żadnego pakietu serwis, gdyż w szczególności ten nowo proponowany olejowy jest nie opłacalny. Ograniczenie kilometrów w sposób wskazany w propozycji BMW np. 40k tymczasem gdy pierwszy przegląd wskazywany jest przy przebiegu 30k km  jest daleko odbiegający od korzyści, które głoszą reklamy. Koszty serwisu w tym wypadku są niższe bez pakietu. Podobnie kolejne. Pierwszy serwis wywołany dotyczy tylko wymiany oleju oraz filtra. Będę wymieniał olej na własny koszt po ok. 1.5k - 2k km. I tak dalej.

ps. (miałem X5 G05 2.5d 2020 r. dobrze się jeździło) Teraz mam 3.0d 24 r pakiet sport. Odebrałem 29.05.24 r

pozdr

...... w uzupełnieniu- oczywiście wszystko w serwisie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 19.09.2023 o 22:19, Leon napisał(a):

Hej!

Chcę robić dodatkowe wymiany oleju i filtra w X5 LCI 30d (bez kasowania zwykłego interwału serwisowego). ASO zgodnie z książką zalewa olej 0W20 lub 0W30, niezależny warsztat specjalizujący się w BMW sugeruje wymianę na 5W40 z ori filtrem, tłumacząc to lepszą ochroną silnika. Jakie jest Wasze zdanie? Co lepsze?

ASO za taką wymianę woła 1500 brutto minus indywidualny rabat, w niezależnym ogarnę pewnie za połowę tej kwoty.

Pozdro!

Cześć,

Za moment przekraczam 1500 km przebiegu w swojej x5 30d i chciałem dopytać gdzie finalnie wymieniałeś olej? I co Ci tam zalali? 0w20/30 czy 5w40?

Opublikowano

Dobijam właśnie przebiegiem w nowym G05 40i do 2000km i za chwilę mam w planach tygodniową podróż gdzie zrobię ok. 3000km. Czy lepiej wymienić olej już teraz czy po tych 5000km będzie też OK? 

Opublikowano
W dniu 1.08.2024 o 02:07, buster12 napisał(a):

Cześć,

Za moment przekraczam 1500 km przebiegu w swojej x5 30d i chciałem dopytać gdzie finalnie wymieniałeś olej? I co Ci tam zalali? 0w20/30 czy 5w40?

Mam za sobą 2 wymiany w róznych ASO, po 2000 km i 12000 km. Za pierwszym razem zalali 0W30 czyli książkowo, w drugim ASO zaproponowali 5W30 twierdząc, że to lepiej dla trwałości silnika. Wydaje mi się, że po drugiej wymianie silnik pracuje minimalnie ciszej 😉

Opublikowano
15 minut temu, Leon napisał(a):

Mam za sobą 2 wymiany w róznych ASO, po 2000 km i 12000 km. Za pierwszym razem zalali 0W30 czyli książkowo, w drugim ASO zaproponowali 5W30 twierdząc, że to lepiej dla trwałości silnika. Wydaje mi się, że po drugiej wymianie silnik pracuje minimalnie ciszej 😉

Komu wierzyć 😛

napisz jeszcze jaki silnik 

Opublikowano
2 godziny temu, buster12 napisał(a):

Komu wierzyć 😛

napisz jeszcze jaki silnik 

30d

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moje zaprzyjaźnione ASO (wiec ufam, że informacja jest wiarygodna), wytłumaczyło mi, że w ramach pakietu serwisowego leją 0w-30(płaci centrala) a w ramach dodatkowej wymiany 5w-30. Olej 5W-30 jest znacznie tańszy i mogą dzieki temu zaoferować konkurencyjną cenę tej dodatkowej wymiany.

Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, Michael1916 napisał(a):

Moje zaprzyjaźnione ASO (wiec ufam, że informacja jest wiarygodna), wytłumaczyło mi, że w ramach pakietu serwisowego leją 0w-30(płaci centrala) a w ramach dodatkowej wymiany 5w-30. Olej 5W-30 jest znacznie tańszy i mogą dzieki temu zaoferować konkurencyjną cenę tej dodatkowej wymiany.

To ma sens, bo za wymianę oleju z filtrem między interwałami w "moim" ASO zażyczyli sobie teraz prawie 1800 zł, a w drugim ASO, gdzie zalali mi 5W30 robią to za 899 zł 🙂

Przy okazji wymiany oleju kupiłem filtr powietrza i kabinowy, które wymieniłem sam w 20 min. pod domem po obejrzeniu Youtube 😃 W ASO za taką wymianę chcieli ponad 700 zł. Zwykle nie szukam oszczędności, ale stwierdziłem, że z przyjemnością sam odkręcę te kilka torxów😎

Edytowane przez Leon
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to sobie sprawdz ceny tych filtrow w aso a nie w aftermarket i wtedy wstawiaj komentarz o dymaniu. 

Opublikowano
4 godziny temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

@Leon 700 za te filtry to co najmniej dymanie w tylek klienta

To cena za samą usługę 😃 Filtry też do tanich nie należą, zwłaszcza ten podwójny kabinowy. Tak jak pisałem, zwykle nie szukam oszczędności ale taka robótka to sama przyjemność. Byłem też ciekawy jak będą wyglądać te filtry po roku i 12 kkm. Po tym co zobaczyłem wiem, że raz w roku będę je wymieniał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli robota 700zl to przepraszam... Krzys mial racje.... 

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Wymieniałem kilka dni temu w 40i ASO Szczecin

Olej 645

filtr 143

usługa 214

środek czyszczący 12

razem: 1014 PLN

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.