Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Prośba o pomoc:
Pacjent: F31 2015 r. (przedlift) N47 184 km,  150k ori przebiegu, bardzo zadbana. 
 
objawy:
Po 3-4 sekundach od uruchomienia silnika czasem pobuja budą na boki, ta sama reakcja po przegazowaniu auta jak zejdzie z obrotów. Czuć Lekkie drgania na kierownicy i fotelu na niskich obrotach - drgania po rozgrzaniu zazwyczaj znikają, ale bujanie nie. W czasie jazdy (wyższe obroty) 0 objawów, jest moc, nie drży nic, skrzynia chodzi płynnie. Obroty nie falują. Rozrząd sprawdzany, nie słychać nic niepokojącego. Co ciekawe ta dziwna twardsza praca silnika, która objawia się drżeniem pojawia się po 2-3 sekundach od odpalenia. Pierwsze sekundy cicho bez drgania.. dopiero po 2-3 czuć że coś się załącza i zaczyna głośniej chodzić i drgać + to bujanie (choć nie zawsze). 
 
co zostało już zrobione:
Wymienione poduchy pod silnikiem, wymienione koło pasowe + wszystkie rolki, sprzęgło od alternatora, pasek osprzętu (wszystko ORI częściach), sprawdzone wtryski (korekcje od -0.2 do +1.0 na zielono w normie, wrzucam foty), płukanie układu wtryskowego na maszynie liquid molly, wyczyszczenie dolotu i kolektora, klapek (nie było tragedii), wymieniono zawór egr (używany w dobrym stanie).
 
Mechanicy sprawdzili wszystko po x razy.. i rozkładają ręce.  Weszło mi to już na ambicję i chcę to gówno ogarnąć - jakieś pomysły co może powodować takie objawy lub ktoś z doświadczeniem z naprawą BMW z Warszawy do polecenia? Myślę czy to nie sprzęgło hydrokinetyczne - choć skrzynia nie szarpie, chodzi ładnie, zrzuca i zmienia biegi b. płynnie (olej wymieniony metodą statyczną), ewentualnie wtryskiwacze.. ale czy takie byłyby objawy? 
 
Pozdrawiam i dziękuję

wtryski1.jpg

wtryski2.jpg

Opublikowano

Czy jak wrzucisz D i puścisz nogę z hamulca bez dodawania gazu czujesz rytmiczne bujanie tak jak by auto jechało na jednym krzywym kole? Prosta droga bez dziur? 

Ja właśnie tak mam co prawda w B47 F11. 

Też wymieniłem poduszki narazie i nic się nie zmieniło. Myślę nad wymianą zaworu sterującego podciśnieniem poduszek 🤷‍♂️

No i zastanawiam się czy to może konwerter powodować takie objawy? 

Opublikowano

sprawdzę i dam znać, po wrzuceniu D na hamulcu drgania lekko się zwiększają. Bujanie pojawiało się nawet przy wyłączeniu nawiewu i dlatego wszystkie rolki wymieniłem.. teraz już nie buja po wyłączeniu nawiewu klimy. Ale przy odpaleniu i przegazowaniu nadal występuje 🤪 

Opublikowano
31 minut temu, yoshimba napisał(a):

Ja mam czasem dziwne stuknięcie przy uruchamianiu xD Coraz bardziej tęsknie za moją Octavią😉 

A ja za passatem 🤣

Ale powoli, w końcu się uda nam nadzieję rozwiązać bolączki i będzie czas na cieszenie się autem 😁

  • Lubię to 1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 19.09.2023 o 11:31, raki napisał(a):

Ja jeszcze borykam się ze stukiem wyłączeniu silnika i zastanawiam się czy to nie jest ze sobą powiązane. Może konwerter? 🤷‍♂️ 27 wrześnie oddaje auto do speców od skrzyń w celu wyjaśnienia tego dźwięku. 

https://youtu.be/VpOrryxJOXc?si=M2tE7SR7fmexYIqv

 

I jak z tym konwerterem? to mój ostatni typ na liście 😞 

Opublikowano
8 minut temu, yoshimba napisał(a):

I jak z tym konwerterem? to mój ostatni typ na liście 😞 

Auto oddałem, w zasadzie było u dwóch specjalistów od skrzyń i jeden od BMW. Od skrzyń nie widzieli żadnych zastrzeżeń, auto jezdzi jak należy, dzwiek przy gaszeniu dochodzi z okolic skrzyni ale póki co nie przejmować się tym 🤷‍♂️

Z kolei specjalista BMW chciał zrzucać skrzynie i najprawdopodobniej zamieniać na używkę. Nie wiem może to dobry trop może nie. 

Byłem w komisie obejrzeć podobna i ten miała ten stuk przy gaszeniu i tez się lekko bujała przy pełzaniu. Więc może za bardzo się czepiam 🤦🤷‍♂️

  • Lubię to 1
Opublikowano

No u mnie to samo - jeden twierdzi, że skrzynia lekko szarpie, a ASO BMW mówi, że prawidłowa praca skrzyni - na zimnym przeciągają delikatnie z 1-2 i z 2-3 biegu żeby wyższe ciśnienie oleju w koszach skrzyni było. Została mi jeszcze poduszka pod skrzynią, ale słyszałem że raczej rzadko padają, szczególnie przy przebiegu 150k. Wymienię, co mi pozostało ?;]

Opublikowano
46 minut temu, raki napisał(a):

Auto oddałem, w zasadzie było u dwóch specjalistów od skrzyń i jeden od BMW. Od skrzyń nie widzieli żadnych zastrzeżeń, auto jezdzi jak należy, dzwiek przy gaszeniu dochodzi z okolic skrzyni ale póki co nie przejmować się tym 🤷‍♂️

Z kolei specjalista BMW chciał zrzucać skrzynie i najprawdopodobniej zamieniać na używkę. Nie wiem może to dobry trop może nie. 

Byłem w komisie obejrzeć podobna i ten miała ten stuk przy gaszeniu i tez się lekko bujała przy pełzaniu. Więc może za bardzo się czepiam 🤦🤷‍♂️

ale stwierdzili jakieś usterki skrzyni, czy od tak chcieli zrzucać?:)

Opublikowano
Teraz, yoshimba napisał(a):

ale stwierdzili jakieś usterki skrzyni, czy od tak chcieli zrzucać?:)

No stwierdził że ten stuk idzie że skrzyni bądź konwertera, chcieli zlać olej ocenić stan skrzyni po oleju, zrzucić skrzynie obejrzeć konwerter z zewnątrz i na podstawie tych oględzin zadecydować czy zamieniać na używkę czy nie. Nie do końca mi się ten pomysł podobał bo wiem że nie są wstanie ocenić stanu konwertera bez jego rozcięcia, a skrzyni bez rozebrania. No może opiłki w oleju by mogły wskazywać jakieś zużycie elementów w skrzyni. Więc zabrałem auto do speców od skrzyni którzy stwierdzili że jest ok, tzn że coś jest nie do końca jak powinno ale jest to wcześnie stadium i nie chcą zgadywać 🤷‍♂️

Kolejni od skrzyń podobnie, więc chyba poprostu pojeżdżę jak jest 🤷‍♂️ kusi mnie trochę umowic się do Automatycznych ale jako że nie jestem w Polsce to byłoby to wyzwanie logistyczne 😁

Opublikowano
5 minut temu, yoshimba napisał(a):

No u mnie to samo - jeden twierdzi, że skrzynia lekko szarpie, a ASO BMW mówi, że prawidłowa praca skrzyni - na zimnym przeciągają delikatnie z 1-2 i z 2-3 biegu żeby wyższe ciśnienie oleju w koszach skrzyni było. Została mi jeszcze poduszka pod skrzynią, ale słyszałem że raczej rzadko padają, szczególnie przy przebiegu 150k. Wymienię, co mi pozostało ?;]

Jak czytam te różne fora to bardzo dużo aut cierpi na te szarpnięcia, nawet dużo młodszych. Nie wykluczone że po remoncie skrzyni takie coś może bardzo szybko powrócić 🤷‍♂️

Niestety nie trafiłem jeecze na fachowca ktory by mi to wyjaśnił 🤷‍♂️

Opublikowano

Najgorsze jest to, że powyżej jakiegoś pułapu już szkoda sprzedawać 😉 U mnie to raczej nie objawia się szarpaniem tylko przeciąganiem 1-2-3 zaraz po uruchomieniu. Potem już masełko. 

Opublikowano

poduszki pod skrzynią wymienione na nowe OE - ch. pomogło 😉 Pozostaje konwerter? Czy uszkodzenie konwertera może powodować drgania na niskich obrotach i na postoju, a w czasie jazdy 0 objawów? Ewentualnie lekkie przeciąganie na zimny oleju czasem wystąpi, poza tym skrzynia miodzio pracuje. 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ja się powoli zaczynam przestawiać na tryb "jeździć obserwować nic nie słuchać" . Możesz pół auta wymienić i dalej będzie problem. 

Jak jebni.e to bynajmniej będzie wiadomo co 😂

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Byłem w zakładzie regenerującym skrzynie na diagnostyce - skrzynia działa tip top. Ich zdaniem konwerter nie ma prawa powodować drgań na postoju, chyba że ktoś już coś w nim grzebał. Ostatnio zacząłem lać lepszą ropę ultimate i wydaje się że mniej drży - może czujnik ciśnienia paliwa jeszcze wymienię 😜 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

update - wymieniłem czujnik paliwa (ten z przewodem) i przepustnicę bo się przycinała - jest dużo lepiej. Choć nadal lekkie mrowienie czuć ale dopiero po 2-3 min od ruszenia. Przy samym odpaleniu nie drży. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.