Skocz do zawartości

BMW m52b25 12.1996 r. pomoc przy wymianie licznika z golasa na full OBC + navi 4:3 + MFL + tempo


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie spotkałem jeszcze bm54 na starej kostce, a już na pewno nie z 2004r. On powinien mieć już aktywną funkcje aux, wystarczy dokupić kabel z rezystorami.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Odpowiedzi 224
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, piotr520 napisał(a):

Nie spotkałem jeszcze bm54 na starej kostce, a już na pewno nie z 2004r. On powinien mieć już aktywną funkcje aux, wystarczy dokupić kabel z rezystorami.

A widzisz a ja mam. 😁 To faktycznie podobno rzadkość. Zrobiłem sobie przejściówkę. I próbowałem z rezystorami na pinach wyjściowych i [BAD]. Gdzieś na zagranicznym forum znalazłem jakiegoś posta gdzie gość opisywał że przeprogramowuje jakoś tunery i softwarowo to aktywuje. Ostatecznie kupiłem bm24 i przerobiłem fale AM na wyjście AUX. 😁 Działa bajecznie. Ale wnerwia mnie to gubienie zmieniarki jeśli dałoby się jakoś tego bm54 przerobić na AUX to bym podłubał. Jest w perfekcyjnym stanie a to w tym modelu rzadkość bo często padają w nich końcówki mocy.

Edytowane przez shawn_karwoski
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zwykła zmieniarka będzie działać, MP3 nie. Nawet jak softowo aktywujesz AUX może się okazać że nie będzie działać z powodu braku elementów na płycie.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żeby przeprogramować tuner to musi się zgadzać jego budowa, porównaj sobie fotki ze swoim.

https://www.bmw-klub.pl/forum/topic/209959-tuner-bm54-aktualizacja-softu-aktywacja-aux-tagi-mp3/#comment-2297211

 

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

To teraz chyba czas już na ostatni wątek a mianowicie moduł bluetooth. 😁 Mam taki moduł i takie wiązki. Uprzedzając Wasze pytania mikrofon juz podłączyłem i zamieniłem schowek w podłokietniku na rynienkę z guzikiem do parowania. Wszystko na fotkach. Juz wiem ze jakims cudem w tej kostce nr 1 nie mam zasilania 12 v bo jak podłączę moduł to nie wykrywa go guzik w podłokietniku nie ma podświetlenia i navka tez nie widzi telefonu. Gdzies czytalem ze uklad pinow w tej kostce czasem trzeba poprzepinac. Macie jakas wiedze skad najszybciej zasilic ten modul i jak powinny byc te piny ogarniete? 😁

IMG_20230926_163125.jpg

IMG_20230926_163111.jpg

IMG_20230926_180623.jpg

IMG_20230926_180709.jpg

IMG_20230926_165140.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz tu temat specjalisty , kolegi szumrak, mnie też pomagał przy montażu TCU, bo moduł bluetooth z e46 średnio działa.

https://www.bmw-klub.pl/forum/topic/198583-e39-przed-lift-tcu-retrofit-potrzebna-pomoc-techniczna/#p2875495

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten ulf jest w miarę świeży możesz spróbować się z nim połączyć, może będzie to działać, z naciskiem na może.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

To po lekturze z wątku mam prośbę do kolegów aktualizację kodów ZCS z dopisanym tym modułem ULF chyba że pójdzie bez tego. 🙂 Pytanko skąd u Was są doprowadzone do kostki 54 pinowej 12V stałe, po stacyjce, GND i Ibus? Oraz którą z wtyczek antenowych (z ktorym numerem z moich zdjęć) wpiąć do jedynego białego złącza antenowego w ULF? 😁

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powinno być wszystko w tej czarnej kostce, zasilanie i komunikacja Ibus, no chyba że to idzie u ciebie kostką nr5 która jest nie wpięta. Kostka numer 5 jest wpinana w taki rozgałęźnik na tylnym lewym blotniku tak jak kostka navi. Jeżeli nie masz tam gniazda to właśnie z kostki navi musisz wziąć wszystko. Co do wtyczek antenowych to mają różne wycięcia i pasują tylko w swoje miejsce. Bez kodowania musi się wyświetlić opcja na monitorze. Poszukam numeru opcji ulf i możemy zakodować.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ten wzmacniacz ze zdjęcia jest ci nie potrzebny, używa się go z modułem Motoroli gdzie słuchawka jest na kablu, i jest to wzmacniacz GSM (antena w szybie)

Masz antenę BT?

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
8 godzin temu, piotr520 napisał(a):

Powinno być wszystko w tej czarnej kostce, zasilanie i komunikacja Ibus, no chyba że to idzie u ciebie kostką nr5 która jest nie wpięta. Kostka numer 5 jest wpinana w taki rozgałęźnik na tylnym lewym blotniku tak jak kostka navi. Jeżeli nie masz tam gniazda to właśnie z kostki navi musisz wziąć wszystko. Co do wtyczek antenowych to mają różne wycięcia i pasują tylko w swoje miejsce. Bez kodowania musi się wyświetlić opcja na monitorze. Poszukam numeru opcji ulf i możemy zakodować.

Tej kostki nr 5 tak jak tej od navi nie mam gdzie wpiąć. Zabiorę w takim razie z drugiej kostki ktora jest do navi. Jest kilka wtyczek antenowych ktore pasuja w gniazdo modułu ULF. Maja naklejki gsm, wcd lub jakos tak i cos tam chyba jeszcze. Opcje telefonu na monitorze mam. 😁

Opublikowano
26 minut temu, szumrak napisał(a):

Ten wzmacniacz ze zdjęcia jest ci nie potrzebny, używa się go z modułem Motoroli gdzie słuchawka jest na kablu, i jest to wzmacniacz GSM (antena w szybie)

Masz antenę BT?

Antene mam wpieta pod mydelniczka w podlokietniku.

IMG_20220527_200233.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak powinna wyglądać wiązka do której idzie wtyczka nr5

 

ScreenShot096.jpg

ScreenShot097.jpg

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
9 godzin temu, piotr520 napisał(a):

Tak powinna wyglądać wiązka do której idzie wtyczka nr5

 

ScreenShot096.jpg

ScreenShot097.jpg

Jeżeli chodzi o mój przypadek to oprócz jedynej wtyczki którą miałem przed moimi retrofitami w bagażniku na pierwszym zdjęciu mam podobną ale tylko jednorzędową na wiązce którą dokładałem - zdjęcie drugie. 😁

IMG_20220503_143128.jpg

IMG_20230927_193049.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie było to samo 😀 golas , przez 4 lata troszkę się zmieniło

-doszła navi , okazało się że komunikaty działają tylko z licznikiem high więc

-doszedł licznik high, następnie

- elektryczne siedzenia z pamięcią, kupiłem najtańsze w skórze bo przeważnie w takiej wersji wychodziły, a że skóra mi nie podchodzi, to rozbiórka siedzeń, i na stelaże foteli skórzanych trafiły moje podgrzewane  welury

-potem elektryczna kolumna kierownicy z pamięcią

-na końcu moduł TCU

Jedyne czego brakuje to 2,8 -3,0 pod maską 😎

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie też był powiedzmy golas - 4x elektryczne szyby, szyberdach, skóra, skrzynia automat. 

Z czasem doszło, lusterko wewnętrzne fotochromatyczne, navi MK3 z ekranem 4:3 (w chwili obecnej 16:9), licznik high, TCU (BT), tuner zmienił się z BM24 na BM54 plus dodatkowy moduł BT wpięty w AUX, zmieniarka mp3, czujnik deszczu i zmierzchu, automatyczne światła. W garażu leży sterownik, pedał gazu i przepustnica z M54, kompresor od merca, ale nie wiem czy mi życia starczy 😉

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

To widzę że jestem wśród swoich. 🤣🙃 Dam znać co mi wyjdzie z dłubaniny z ULF. Póki co właśnie odebrałem kolejne egzemplarz MK3 i zmieniare. Zobaczymy co z dźwiękiem z telewizji i czy navka ruszy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze multifunkcja i licznik high przerobimy na M5 🙂 (diody rozgrzewające)

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
3 godziny temu, szumrak napisał(a):

Jeszcze multifunkcja i licznik high przerobimy na M5 🙂 (diody rozgrzewające)

U mnie się da? Multifunkcję mam już w kierze a diody są w zegarach od M5 a ja mam zwykłe? 🤔

Opublikowano (edytowane)

Podłączyłem zmieniarkę która przyszła i na razie wszystko git ale wymieniłem też czytnik MK3 i z wyświetlacza zniknęła mi pozycja nawigacji!!!??? Czy w czytniku muszę też zmienić numer VIN żeby ta pozycja na monitorze powróciła? Niestety dźwięk z telewizji dalej jest niesłyszalny więc pewnie tak jak mówiliście fabryczny moduł telewizji musiałbym wymienić bo pewnie spaliła się końcówka o zmostkowaniu dwóch kanałów audio. 😞

IMG_20230928_184701.jpg

Edytowane przez shawn_karwoski
Opublikowano

Aha. Jeszcze jedno. Pomimo tego że nalałem płynu do spryskiwacza i do głównego zbiornika i do intensywnego spryskiwania, to cały czas komputer pokazuje mi komunikat o niskim poziomie tego płynu??? Czyżby padł czujnik poziomu? 😁

Opublikowano

I jeszcze pytanko, co to może być za czarna puszeczka z prawej strony bagaja z kabelkami wpiętymi w wiązkę? Czy to jakaś stara centralka od alarmu czy od haka? Nie znalazłem śladu haka. 😁

IMG_20230928_190238.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.