Skocz do zawartości

BMW m52b25 12.1996 r. pomoc przy wymianie licznika z golasa na full OBC + navi 4:3 + MFL + tempo


shawn_karwoski

Rekomendowane odpowiedzi

52 minuty temu, szumrak napisał(a):

Sprawdź ten przewód od sterownika do wtyczki, bo może coś ci przegryzło. Sprawdź działanie przepływomierza bo może się zesrał i ekonomizer też wtedy nie działa.

A jak sprawdzić to działanie przepływomierza bo nie mam pojęcia? 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 224
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Godzinę temu, szumrak napisał(a):

Sprawdź ten przewód od sterownika do wtyczki, bo może coś ci przegryzło. Sprawdź działanie przepływomierza bo może się zesrał i ekonomizer też wtedy nie działa.

Potwierdź mi proszę czy to będzie ten 9 pin od DME na który mam przedzwonic z 13 pinu niebieskiej wtyczki nowego licznika? 😁

IMG_20230923_150652.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Inpa, połącz się z DME, pewnie wartości analogowe i tam masę powietrza trzeba szukać.

Wtyczka powinna mieć pisane skrajne styki resztę trzeba policzyć, ewentualnie gniazdo sterownika ma opisane skrajne styki

Screenshot_2023-09-23-15-22-55-478-edit_com.dcsoftware.eu.bmwwdsviewer.free.jpg

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, shawn_karwoski napisał(a):

Jedyne nieprawidłowe podpięcie które było to to które zmieniałem na retroficie - skreślone podejście do pinu 25 niebieskiej i przepięte do białej wtyczki od nowych zegarów na pin 13. Wszystkie pozostałe połączenia dokładałem jako nowe więc żadnego błędnego podpięcia nie było.

Zgadza się, pytanie co jest na pinie 25 niebieskiej wtyczki i co poszlo na sterownik silnika pin 9.  Możliwe że na sterownik poszła masa jak ten pin jest nieuzywany

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
6 godzin temu, piotr520 napisał(a):

Pierwsze podpięcie bylo nie w ten pin co trzeba i jak dla mnie uszkodzony został stetownik silnika

Sygnał wstecznego, dlatego światła nie działały, sygnał chyba wychodził z licznika i prosto na DME

Screenshot_2023-09-23-17-08-24-807-edit_com.dcsoftware.eu.bmwwdsviewer.free.jpg

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, piotr520 napisał(a):

Zgadza się, pytanie co jest na pinie 25 niebieskiej wtyczki i co poszlo na sterownik silnika pin 9.  Możliwe że na sterownik poszła masa jak ten pin jest nieuzywany

Na pinie 25 niebieskiej teraz nie ma nic a wcześniej był sygnał RS z pinu 4 czarnej wtyczki oryginalnego licznika. Do pinu 7 ktory jest polaczony z 9 DME nie szlo wczesniej nic (zobacz schemat retrofita ktory wrzucilem pare postow wyżej). Dopisane na czerwono połączenia zgodnie z sugestią kolegi Szumraka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, shawn_karwoski napisał(a):

Na pinie 25 niebieskiej teraz nie ma nic a wcześniej był sygnał RS z pinu 4 czarnej wtyczki oryginalnego licznika. Do pinu 7 ktory jest polaczony z 9 DME nie szlo wczesniej nic (zobacz schemat retrofita ktory wrzucilem pare postow wyżej). Dopisane na czerwono połączenia zgodnie z sugestią kolegi Szumraka.

Faktycznie, źle spojrzałem na schemat, na telefonie to tak średnio, więc pozostaje sprawdzenie przejscia między 9 pinem stetownika a 7 wtyczki. Jutro zerknę na chemat wtyczek licznika z plecakiem bo dziś nie mam jak.

Co do fioletowej wtyczki czytnika mk3 to pewnie masz przewody na pinie 1 jest to sygnał świateł cofania, i pin 10 sygnał prędkości przedniego lewego koła. Tak na dobrą sprawę to do niczego nie jest ci potrzebne, bo nie będzie jeździł na oryginalnej nawigacji. Ostatnia mapa do mk3 wyszła w 2019r, więc była uaktualniona o dane z 2018r. Mk3 na dzień dzisiejszy jest potrzena tylko do tego żeby mieć obraz na monitorze. 

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, szumrak napisał(a):

Inpa, połącz się z DME, pewnie wartości analogowe i tam masę powietrza trzeba szukać.

Wtyczka powinna mieć pisane skrajne styki resztę trzeba policzyć, ewentualnie gniazdo sterownika ma opisane skrajne styki

Screenshot_2023-09-23-15-22-55-478-edit_com.dcsoftware.eu.bmwwdsviewer.free.jpg

Live data analogowe z DME, silnik nie rozgrzany:

IMG_20230923_202307.jpg

IMG_20230923_202336.jpg

IMG_20230923_202410.jpg

IMG_20230923_202429.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, piotr520 napisał(a):

Faktycznie, źle spojrzałem na schemat, na telefonie to tak średnio, więc pozostaje sprawdzenie przejscia między 9 pinem stetownika a 7 wtyczki. Jutro zerknę na chemat wtyczek licznika z plecakiem bo dziś nie mam jak.

Co do fioletowej wtyczki czytnika mk3 to pewnie masz przewody na pinie 1 jest to sygnał świateł cofania, i pin 10 sygnał prędkości przedniego lewego koła. Tak na dobrą sprawę to do niczego nie jest ci potrzebne, bo nie będzie jeździł na oryginalnej nawigacji. Ostatnia mapa do mk3 wyszła w 2019r, więc była uaktualniona o dane z 2018r. Mk3 na dzień dzisiejszy jest potrzena tylko do tego żeby mieć obraz na monitorze. 

Gdybym jednak chciał uruchomic ta fabryczną nawigację to gdzie podpiąć te sygnały świateł cofania i prędkości przedniego lewego koła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze na chwilę przeskoczę na temat telewizji bo ładnie sobie wszystko podłączyłem ale nie mogę sobie poradzić z dźwiękiem. Nie mam w ogóle głosu macie jakiś pomysł jak to uruchomić? Wszystko podpiąłem do białej wtyczki tunera telewizyjnego tak jak znalazłem w opisie ale podejrzewam że to jest kwestia przestrojenia. Dodam że zmiany pal/secam w tunerze telewizyjnym i ntsc/pal w monitorze nic nie dają. 😭

IMG_20230923_205217.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
20 minut temu, shawn_karwoski napisał(a):

Gdybym jednak chciał uruchomic ta fabryczną nawigację to gdzie podpiąć te sygnały świateł cofania i prędkości przedniego lewego koła?

Nawigacja będzie działać bez tych sygnałów, one są potrzebne tylko wtedy gdy czytnik zgubi sygnal gps, wtedy drogę liczy z obrotu koła. Sygnał koła ze sterownika abs, sygnał świateł wstecznych z lcm.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czyli sprawdź jeszcze połączenie między sterownikiem a licznikiem jak ok, to sterownik uszkodzony, jak masz ten tuner podłączony w chwili obecnej, video i dźwięk, która wtyczka i które piny?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
34 minuty temu, shawn_karwoski napisał(a):

Tuner mam do białej wtyczki tunera tv: pin15 V-, pin6 V+, dźwięk stereo zmostkowany na mono i pin4 A+, pin5 A-

Podlaczenie jest ok, nie wiem czy w programie navcoder są jeszcze jakieś dodatkowe ustawienia dla modułu tv ale raczej nie, może coś nie tak z tunerem.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
44 minuty temu, shawn_karwoski napisał(a):

Tuner mam do białej wtyczki tunera tv: pin15 V-, pin6 V+, dźwięk stereo zmostkowany na mono i pin4 A+, pin5 A-

Co znaczy zmostkowany na mono?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, piotr520 napisał(a):

Podlaczenie jest ok, nie wiem czy w programie navcoder są jeszcze jakieś dodatkowe ustawienia dla modułu tv ale raczej nie, może coś nie tak z tunerem.

A co to za program ten navcoder? Tuner jest nówka sztuka, nie ma opcji że jest coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, szumrak napisał(a):

Czyli sprawdź jeszcze połączenie między sterownikiem a licznikiem jak ok, to sterownik uszkodzony, jak masz ten tuner podłączony w chwili obecnej, video i dźwięk, która wtyczka i które piny?

Właśnie sprawdziłem i jest połączenie między pinem 9 wtyczki dme a pinem 7 w czarnej wtyczce starych liczników i pinem 13 w niebieskiej wtyczce nowych. 😞 Czyli z tego co mówicie jest walnięty sterownik jak to sprawdzić co poszło? I czym odkręcić te dziwne śrubki, macie jakieś patent?

IMG_20230923_221031.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do tych śrub jest torx wewnętrzny, możesz spróbować zwykłą nasadką może się uda. Multimetrem sprawdź gdzie idzie ścieżka od pinu 9 i co tam po kolei jest, przyjrzyj się dobrze czy któryś element nie ma wypalonej dziurki albo czy ścieżka nie jest przepalona.

Odnośnie tv to rozłącz te mostki i podepnij tylko jeden kanał. Oby miał zabezpieczenie i się audio nie skopało.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.