Skocz do zawartości

BMW m52b25 12.1996 r. pomoc przy wymianie licznika z golasa na full OBC + navi 4:3 + MFL + tempo


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 224
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź jednak najlepiej co faktycznie masz w napędzie, bo było podobno kilka wersji tego samego typu. Kształt taśmy i cos tam jeszcze się różniło.

Opublikowano

Udało mi się wreszcie uruchomić napęd składając z dwóch jeden. 😁 Przełożyłem cały moduł obsługi płyty i ruszył. Powiedzcie mi teraz czy trzeba zmieniać kody wyposażenia żeby wszystko prawidłowo działało? Niby działa ale mam wrażenie, że bardzo wolno odświeża ekran, tak jakby nie śledził na bieżąco zmiany położenia auta (mapa przesuwa mi się co ok. 1 min). Nie słyszę też komunikatów. Zmiana ustawienia głośności działa. Kiedyś gdzieś czytałem że trzeba zrobić też kalibrację. Co prawda jeszcze nie podłączałem kompa bo być może są też jakieś błędy przez które fiksuje. 😁 Wszedłem w tryb serwisowy nawigacji i tak wyglądają odczyty.

IMG_20240415_225550.jpg

IMG_20240415_225725.jpg

IMG_20240415_225802.jpg

IMG_20240415_225832.jpg

IMG_20240415_225916.jpg

IMG_20240415_230039.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powinna płynnie działać jak zwykła nawigacja. Czytnik jest podłączony do sterownika ABS?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

U siebie wpinałem się właśnie w przedni lewy czujnik pompy abs. Z tego co pamiętam, to w starszych modelach gdzie jest osobny sterownik abs, to tam się wpinamy. W nowszych gdzie wszystko siedzi w pompie abs, wpinamy się w złącze pompy. Ostatnia fota którą wstawiłeś, ma pozycję wheel sensor, i musi się zmieniać w czasie jazdy. Nie jestem przekonany na sto procent, że to jest przyczyna, ale od czegoś trzeba zacząć szukanie. Antenę gps masz podłączoną do czytnika?

 

Tu jest retrofit navi

http://www.e38.org/e38_nav_retrofit.pdf

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Powinno działać płynnie, możliwe że jest problem z odczytem płyty, spróbuj nagrać w innym napędzie lub z inną prędkością (możliwe też że laser wymaga czyszczenia). Podpięcie pod czujnik ABS z tego co kojarzę jest potrzebne gdy gubisz sygnał GPS np. w tunelu wtedy pozycja jest przez pewien czas ustawiana na podstawie kierunku jazdy i prędkości, ale mogę się mylić 😉

 

Dźwięku navi nie masz bo pod te piny w radiu podłączyłeś tuner DVB-T

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak wstępnie działa tuner DVB-T2 HEVC narazie jeszcze trwa walka z antenami!

 

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
W dniu 16.04.2024 o 17:41, szumrak napisał(a):

Tak wstępnie działa tuner DVB-T2 HEVC narazie jeszcze trwa walka z antenami!

 

No szacun! Mega bajer. 👏👍

Opublikowano
W dniu 16.04.2024 o 16:56, piotr520 napisał(a):

U siebie wpinałem się właśnie w przedni lewy czujnik pompy abs. Z tego co pamiętam, to w starszych modelach gdzie jest osobny sterownik abs, to tam się wpinamy. W nowszych gdzie wszystko siedzi w pompie abs, wpinamy się w złącze pompy. Ostatnia fota którą wstawiłeś, ma pozycję wheel sensor, i musi się zmieniać w czasie jazdy. Nie jestem przekonany na sto procent, że to jest przyczyna, ale od czegoś trzeba zacząć szukanie. Antenę gps masz podłączoną do czytnika?

 

Tu jest retrofit navi

http://www.e38.org/e38_nav_retrofit.pdf

Dzięki za retrofita. Antenę mam oczywiście wpiętą. Pytanie jak wygląda kostka do której trzeba wpiąć sygnał prędkości i gdzie u mnie w m52b25 z 96 r. mam się wpiąć bo nie widzę w retroficie takiego silnika jak mój? Zrobilem odczyt bledow i w abs mam blad ktorego nie moge skasowac.

IMG_20240416_174055.jpg

Opublikowano
W dniu 16.04.2024 o 17:25, szumrak napisał(a):

Powinno działać płynnie, możliwe że jest problem z odczytem płyty, spróbuj nagrać w innym napędzie lub z inną prędkością (możliwe też że laser wymaga czyszczenia). Podpięcie pod czujnik ABS z tego co kojarzę jest potrzebne gdy gubisz sygnał GPS np. w tunelu wtedy pozycja jest przez pewien czas ustawiana na podstawie kierunku jazdy i prędkości, ale mogę się mylić 😉

 

Dźwięku navi nie masz bo pod te piny w radiu podłączyłeś tuner DVB-T

Dźwięk powinienem mieć bo wiązkę mam oryginalną (i działa gdy reguluję głośność komunikatów w ustawieniach navi) a dźwięk z DVB-T wpinałem równolegle. 😁 Pewnie go nie ma dlatego ze auto "nie rusza z miejsca" z braku podpiecia sygnalu obrotowego kół.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ABS w ogóle działa skoro masz ten błąd? W skrzynce sterownika silnika masz osobny sterownik abs asc?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten sterownik jest raczej za schowkiem wtyk 88pin. Pin 9 lewe przednie koło, pin 11 prawe przednie koło. Czytnik nawigacji MK3 wtyk fioletowy pin 10 sygnał lewy przedni czujnik (jak masz z nim coś nie tak to podepnij do prawego)

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego to jest pompa ABS, ale czy jest zintegrowana że sterownikiem silnika tego nie wiem, wygląda że to stary typ bez sterownika. Sprawdź w skrzynce tam gdzie sterownik silnika, a jak nie ma to za schowkiem pasażera. Ma mieć wtyk 88 pin jak napisał szumrak.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O tutaj.

Screenshot_2024-04-18-21-33-38-762-edit_com.dcsoftware.eu.bmwwdsviewer.free.jpg

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
W dniu 7.04.2024 o 22:25, szumrak napisał(a):

Możesz wziąć 5v bezpośrednio z tunera TV, jest przefiltrowane i stabilizowane.

A możesz mi podpowiedzieć z którego miejsca w tunerze tv wziąć to przefiltrowane 5V bo z tego co patrzyłem to w kostkach go nie ma? 🤔

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A to już zależy jaki masz model bo są aż 3 wersję. Daj zdjęcie jak są gniazda antenowe wyprowadzone.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pin 13 to 5v możesz się tu podlutować, masa pin 16

IMG_20240427_162915.jpg

IMG_20240427_162927.jpg

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz też odpiąć wtyczkę od Ori głowicy i wpiąć się pinami do wtyczki.

IMG_20240427_163654.jpg

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

 

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.