Skocz do zawartości

BMW m52b25 12.1996 r. pomoc przy wymianie licznika z golasa na full OBC + navi 4:3 + MFL + tempo


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Daj jeszcze foto kodowanie LCM, gong źle podpięty.

Screenshot_2023-09-22-00-05-54-017-edit_com.dcsoftware.eu.bmwwdsviewer.free.jpg518 czarny wtyk 522 biały

X10113 biały wtyk nowego 

 

Screenshot_2023-09-22-00-10-10-484-edit_com.dcsoftware.eu.bmwwdsviewer.free.jpg

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Odpowiedzi 224
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

W teście zegarów ekonomizer oczywiście działa. Po wyczyszczeniu błędów, odpaleniu auta i odczytaniu błędów ponownie: jeden błąd w silniku, w ABS żadnych błędów, jeden błąd w ike i trzy błędy w lcm.

IMG_20230922_001408.jpg

IMG_20230922_001535.jpg

IMG_20230921_235353.jpg

Opublikowano

Gong mam podpięty tak jak na moim schemacie z retrofita. T1 idzie do białej wtyczki nowych zegarów na PIN 18, T2 do tej samej wtyczki na PIN 17. Gdzie wchodzą do gonga widać na zdjęciu. Na środkowe dwa piny, dwa zewnętrzne to zasilanie.

IMG_20230922_002350.jpg

IMG_20230922_002355.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Lcm czepia się pokrętła regulacji podświetlenia, czujnik poziomu oleju to 90% E39 ma skopany. W dme czysto, shadow to błąd który występował kiedyś. No i tym gongiem coś nie tak z połączeniem T3 czyli biała wtyczka starego licznika pin16 do białej wtyczki nowego licznika Pin11, sprawdź czy dobrze to połączyłeś.

 

W gongu brakuje ci białej wtyczki 3pin X522

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
1 minutę temu, szumrak napisał(a):

Lcm czepia się pokrętła regulacji podświetlenia, czujnik poziomu oleju to 90% E39 ma skopany. W dme czysto, shadow to błąd który występował kiedyś. No i tym gongiem coś nie tak z połączeniem T3 czyli biała wtyczka starego licznika pin16 do białej wtyczki nowego licznika Pin11, sprawdź czy dobrze to połączyłeś.

Czepia się bo mam ramkę zegarów odpiętą. 😁

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W gongu brakuje ci białej wtyczki 3pin X522 i to do niej powinno iść zasilanie oraz sygnał T3!

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
2 godziny temu, szumrak napisał(a):

Na starym liczniku ekonomizer działał? Zobacz w parametrach silnika czy przepływomierz mierzy masę powietrza, bo może przepływka zdechła.

Gdzie w parametrach silnika sprawdzić to czy przepływomierz mierzy masę powietrza?

Opublikowano

Wpiąłem się na pin16 w białej wtyczce starego licznika, połączyłem go z pinem T3 wtyczki x522 na gongu i działa!!! W IKE już nie błędów! Panowie dzięki wielkie za dziś!!! 👍👊👏 Zostaje nam dalej zagrycha z ekonomizerem.... No i parę jeszcze dodatkowych problemików ale o tym później. 😁

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Sprawdź jaki kolor przewodu jest na pinie nr 9 sterownika silnika, i taki sam kolor ma iść na pin licznika opisany jako ekonomizer.

I druga sprawa, to że ekonomizer działa w teście licznika nie musi oznaczać że licznik jest sprawny.

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 minut temu, piotr520 napisał(a):

Sprawdź jaki kolor przewodu jest na pinie nr 9 sterownika silnika, i taki sam kolor ma iść na pin licznika opisany jako ekonomizer.

I druga sprawa, to że ekonomizer działa w teście licznika nie musi oznaczać że licznik jest sprawny.

Jak wyżej przedzwoń multimetrem, 1 sonda w pin9 sterownika silnika, 2 sonda w pin13 niebieskiej wtyczki nowego licznika.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Godzinę temu, piotr520 napisał(a):

Sprawdź jaki kolor przewodu jest na pinie nr 9 sterownika silnika, i taki sam kolor ma iść na pin licznika opisany jako ekonomizer.

I druga sprawa, to że ekonomizer działa w teście licznika nie musi oznaczać że licznik jest sprawny.

Pin opisany jako ekonomizer to nr 7 w czarnej wtyczce starych zegarów. To u mnie kolor biały z cienkim czarnym paskiem. Z tego co pamiętam to u mnie w przedlifcie do sterownika silnika jest taka kurewsko wielka 80 pinowa wtyczka - nie wiem jak ją rozebrać? Jest jakiś inny sposób na sprawdzenie tego? 😁

Opublikowano

Jeżeli można to sprawdzić w innym punkcie to wolałbym uniknąć rozbierania tej wtyczki. Ona z tego co pamiętam to jest w takim termokurczu a nie w rozbieralnej obudowie. 🙃

Opublikowano

Poza tym na chłopski rozum jeżeli w starych zegarach ekonomizer działał to połączenie pinu 9 sterownika silnika do 7 w czarnej wtyczce starego licznika musi być ok. Sprawdzę jeszcze raz połączenie tego pinu i 13 w nowej niebieskiej wtyczce. 😁

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 godzin temu, shawn_karwoski napisał(a):

Jeżeli można to sprawdzić w innym punkcie to wolałbym uniknąć rozbierania tej wtyczki. Ona z tego co pamiętam to jest w takim termokurczu a nie w rozbieralnej obudowie. 🙃

Wtyczki nie trzeba rozbierać wystarczy ją wypiąć ze sterownika i przyłożyć sondę do złącza na pin 9

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Dzisiaj zrobiłem jeszcze jeden myk i podpiąłem stare zegary do oryginalnych wtyczek i o dziwo na nich ekonomizer też nie chodzi. 😱Mam też jeszcze jedne liczniki z plecakiem, podpiąłem i na nich też ekonomizer nie działa. 🤔

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Masz sterownik silnika na podmianę? I podłączyć wtedy stary licznik.

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdzieś w trakcie walki zapomniałeś może Aku odłączyć i coś się zwarło. Podmień sterownik lub otwórz stary, przedzwoń pin 9 gdzie na płytę wchodzi i pewnie zaraz jest jakiś rezystor lub tranzystor upalony.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
16 minut temu, szumrak napisał(a):

Gdzieś w trakcie walki zapomniałeś może Aku odłączyć i coś się zwarło. Podmień sterownik lub otwórz stary, przedzwoń pin 9 gdzie na płytę wchodzi i pewnie zaraz jest jakiś rezystor lub tranzystor upalony.

Nie ma opcji. Zawsze wszystko robię na odłączonym aku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwsze podpięcie bylo nie w ten pin co trzeba i jak dla mnie uszkodzony został stetownik silnika

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
3 godziny temu, piotr520 napisał(a):

Pierwsze podpięcie bylo nie w ten pin co trzeba i jak dla mnie uszkodzony został stetownik silnika

Jedyne nieprawidłowe podpięcie które było to to które zmieniałem na retroficie - skreślone podejście do pinu 25 niebieskiej i przepięte do białej wtyczki od nowych zegarów na pin 13. Wszystkie pozostałe połączenia dokładałem jako nowe więc żadnego błędnego podpięcia nie było.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź ten przewód od sterownika do wtyczki, bo może coś ci przegryzło. Sprawdź działanie przepływomierza bo może się zesrał i ekonomizer też wtedy nie działa.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.