Skocz do zawartości

BMW m52b25 12.1996 r. pomoc przy wymianie licznika z golasa na full OBC + navi 4:3 + MFL + tempo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Potrzebuję pomocy przy zmianie kluczy i kodowaniu auta po kilku retrofitach. Mam jak w temacie e39 z 12.1996r. m52b25. Auto fabrycznie byl golas czyli klimatronik dwustrefowy, automat, bez komputera, tempomatu, MFL, radio tylko kaseta, elektryka tylko przód, zamki ręczne z centralem. Retrofity: wymiana wzmacniaczy antenowych na te z obsługą radiówki do kluczyka, dopisałem do EWSa nowy kluczyk i doprogramowałem go - działa perfect, położyłem oryginalną wiązkę do nawigacji z 2001 r., zamontowałem ekran 4:3, czytnik MK3, fabryczny wzmacniacz audio, tuner BM24, fabryczny tuner tv z 2001 r., zmieniarę fabryczną CD, wymieniłem kierę na serducho z MFL - działa git, dołożyłem tempomat, moduł bluetooth i DVB-t2, wymieniłem zegary na pełen BC z plecakiem, zmieniłem w nim przebieg na aktualny i pasoftem przekodowałem ZCS/FA z EWS do IKE. Mam interfejsy Pasoft 1.4 i Inpa/NCS. I teraz co mi nie działa i co trzeba chyba jeszcze zrobic:

W liczniku nie działa obrotomierz, ekonomizer, świecą cyferki numerów biegów - brak wyświetlania pozycji literowej skrzyni, świeci na stałe ikona klocków i inspekcji olejowej, nie świeci ikona włączonego tempomatu - sam tempomat działa. Nie działają też światła wstecznego - żarówki ok. Inne zegary zachowują się identycznie. Oryginalne zegary golasy działają prawidłowo.

Z tego co czytalem to trzeba chyba dokodowac nowe wyposazenie do sterownikow, przekodowac chyba też LCM, nowe klucze i może coś jeszcze. Sam boję się grzebac dalej bo nie mam az takiego doswiadczenia a nie chcę popierdolic czegoś. Aha, jeszcze nie działa gong, i czytnik navi wypluwa cały czas plyte z mapami - plyta oryginal.

Aha, jeszcze nie mam dzwięku z tunera DVB-t2 jak włączę tv na monitorze. 😁

Obraz jest. Przejściówkę z dwóch wtyczek na trzy robiłem według oryginalnego retrofita BMW.

Jeszcze, w teście zegarów działa wszystko oprócz kontrolki tempomatu.

Jeszcze jedno: komputer w liczniku nie pokazuje żadnych komunikatów a powinien o niskim poziomie płynu w chłodnicy (czujnik nie podłączony) ani o nie zgaszonych światłach - gong w trybie testowym działa. Włożyłem w to auto juz wiele pracy. Póki co wszystko robiłem sam ale utknąłem. Trochę się boję metodą prób i błędów samemu dalej kodowac i programowac sterowniki bo nie mam takiego doswiadczenia. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

  • Odpowiedzi 224
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Na ten moment dzięki uprzejmości kolegi piotr520 (ogromny SZACUN i WIELKIE DZIĘKI!!!) udało się pójść o parę kroków dalej. Zaktualizowaliśmy kody ZCS dodając OBC, i przekodowaliśmy IKE pustym plikiem .man ale utknęliśmy na przekodowaniu LCMa. Musiałem zmienić plik kodowania z okna komunikatu na lcm.c15 bo wogóle nie chciał pójść. Poszło krok dalej ale dalej mam błędy jak niżej. Kolega piotr520 podpowiedział mi że prawdopodobnie mam zły moduł LCM (mój obecny moduł na zdjęciu). Ktoś coś podpowie?

IMG_20230916_093828.jpg

IMG_20230916_093855.jpg

IMG_20230916_094259.jpg

IMG_20230916_094333.jpg

IMG_20230507_152657.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Odczytaj LCM NCS plik Man, podrzuć go na pocztę, [email protected] ale prawdopodobnie trzeba będzie go wymienić na LCM2 lub nawet LCM3. Odnośnie obrotomierza sprawdź czy w czarnej wtyczce (X11175) która szła do starego licznika masz pin nr6 obsadzony. Jeśli tak to tam masz obroty silnika i trzeba to wpiąć do licznika high we wtyczkę niebieską (X10114) pin3. Na schemacie z retrofit tego nie ma bo jest on do licznika bez plecaka gdzie obroty idą po can. To posprawdzaj i później ruszymy z Piotrem dalej 😉

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Dzięki wielkie. Sprawdzę czy dam radę odczytać ncsem mojego LCMa bo mialem wlasnie z tym problem. Zgodnie z sugestią kolegi Piotra, nie czekając na dalszy rozwój wydarzeń, zamówiłem już lcm 2 jak na foto. Mam nadzieję że w razie czego będzie pasował. 😁

Screenshot_2023-09-18-16-58-14-450_pl.tablica-edit.jpg

Opublikowano
17 godzin temu, szumrak napisał(a):

Odczytaj LCM NCS plik Man, podrzuć go na pocztę, [email protected] ale prawdopodobnie trzeba będzie go wymienić na LCM2 lub nawet LCM3. Odnośnie obrotomierza sprawdź czy w czarnej wtyczce (X11175) która szła do starego licznika masz pin nr6 obsadzony. Jeśli tak to tam masz obroty silnika i trzeba to wpiąć do licznika high we wtyczkę niebieską (X10114) pin3. Na schemacie z retrofit tego nie ma bo jest on do licznika bez plecaka gdzie obroty idą po can. To posprawdzaj i później ruszymy z Piotrem dalej 😉

Poniżej fotka mojej przejściówki. Czarna wtyczka X11175 to akurat ta w lewym dolnym narożniku i tu widać że pin 6 jest obsadzony więc pół biedy. 😁

IMG_20230215_211056.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba sprawdzić pin out LCM I i LCM II

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba sprawdzić pin out LCM I i LCM II

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wstępnie pasują p&p mogę ci na maila wysłać. W wds są przedziały rocznikowe i na tej podstawie sprawdzałem pin outy LCM

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
23 godziny temu, szumrak napisał(a):

Odczytaj LCM NCS plik Man, podrzuć go na pocztę, [email protected] ale prawdopodobnie trzeba będzie go wymienić na LCM2 lub nawet LCM3. Odnośnie obrotomierza sprawdź czy w czarnej wtyczce (X11175) która szła do starego licznika masz pin nr6 obsadzony. Jeśli tak to tam masz obroty silnika i trzeba to wpiąć do licznika high we wtyczkę niebieską (X10114) pin3. Na schemacie z retrofit tego nie ma bo jest on do licznika bez plecaka gdzie obroty idą po can. To posprawdzaj i później ruszymy z Piotrem dalej 😉

Sprawa ma się tak, że po podpięciu kabelka z czarnej wtyczki - pin 6 do niebieskiej - pin 3 obrotomierz ożył! 👏👍 Ekonomizer dalej martwy. 🤔 Niestety tak jak wspomniałem ncs nie ma połączenia z modułem LCM. Błędy jak niżej. Przy okazji pytanko do czego w bagażniku z lewej przy wiązce modułu tv jest ta wtyczka? 😁

IMG_20230916_094259.jpg

IMG_20230916_094333.jpg

Opublikowano
1 godzinę temu, szumrak napisał(a):

Wstępnie pasują p&p mogę ci na maila wysłać. W wds są przedziały rocznikowe i na tej podstawie sprawdzałem pin outy LCM

To mógłbyś rzucić fachowym okiem czy poniższe moduły będą p&p?

IMG_20230918_231254.jpg

Screenshot_2023-09-18-16-58-14-450_pl.tablica-edit.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do tej czarnej wtyczki to musisz sprawdzić do czego biegną te przewody, do jakiej wtyczki wchodzą.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odnośnie ekonomizera to teraz podepnijmy jeszcze impulsy wtrysku pod licznik. Czarny wtyk od starego licznika pin7 podepnij do niebieskiej stycznia starego licznika pin13

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
37 minut temu, szumrak napisał(a):

Odnośnie ekonomizera to teraz podepnijmy jeszcze impulsy wtrysku pod licznik. Czarny wtyk od starego licznika pin7 podepnij do niebieskiej stycznia starego licznika pin13

Ale w starym mam tylko dwie wtyczki, białą i czarną. Czyli pin7 czarnej do pinu13 białej? 😁

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Autokorekta zrobiła swoje do niebieskiej wtyczki nowego licznika pin13

 

Wyświetlanie biegów, przewód od styku 4 na x11175 (26-pinowa,  czarna) starego licznika do pinu 13 x10113 (18-pinowa, kolor biały) nowego licznika. Na schemacie jest on podpięty inaczej więc zmień to połączenie.

Kontrolka tempomatu, X11175 (26 pionowa, czarna) pin15 do X16 (18 pionowa czarna) pin12 nowego licznika

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Teraz uwaga..... 😁 Po powyższych podpinkach: gasną już po kilku sekundach od odpalenia kontrolki inspekcji olejowej, podświetla mocniejszym światłem aktualną pozycję skrzyni biegów (ale pozostałe pozycje skrzyni też wyświetla), działają światła wstecznego i kontrolka tempomatu działa! @szumrak kolejne trzy ukłony dla Ciebie! (załączam fotę) 👏👍👊 Dalej ekonomizer nie ruszył i komp w zegarach nic nie komunikuje. 🤔

IMG_20230920_210527.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziwne że ekonomizer nie ruszył. Jeszcze przegladnę schematy.

Wtrysk jest prawidłowo podpięty? Czarny wtyk od starego licznika pin7 (jest tu wogole przewód?) podepnij do niebieskiej wtyczki nowego licznika pin13. 

Jaką masz tam skrzynię 5hp18? Jak masz ją zakodowaną w liczniku? Masz pasofta?

 

 

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Co do enigmatycznej czarnej kostki to ma dwa kabelki: żółty z cienkim czerwonym paskiem i biały z cienkim żółtym paskiem. Jest spleciona razem w wiązce z kostką transparentną przypiętą z prawej strony czytnika nawigacji i białą kostką modułu tv. Oba kabelki czarnej kostki prowadzą do fioletowej kostki czytnika nawigacji. Ta fioletowa kostka czytnika ma tylko te dwa kabelki. 😁 Może dlatego wywala mi tą płytę i jak wejdę na ekranie nawigację to chwilę pomyśli i zaraz mi ją robi szarą nieaktywną.

IMG_20230920_212641.jpg

Opublikowano
3 minuty temu, szumrak napisał(a):

Dziwne że ekonomizer nie ruszył. Jeszcze przegladnę schematy.

Wtrysk jest prawidłowo podpięty? Czarny wtyk od starego licznika pin7 (jest tu wogole przewód?) podepnij do niebieskiej wtyczki nowego licznika pin13. 

Jaką masz tam skrzynię 5hp18? Jak masz ją zakodowaną w liczniku? Masz pasofta?

 

 

Tak też podpiąłem. Był przewód i w niego się właśnie wlutowałem. Nie wiem jaką mam skrzynię. Jak ze startu liczyłem jak przełącza to według mnie 5. Mam pasofta i mam zakodowaną w ike jak na fotce.

IMG_20230918_195013.jpg

IMG_20230918_194954.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Skrzynię zmień na steptronic. Czy po włączeniu zapłonu świeci kontrolka silnika? Zobacz czy w starych wtyczkach licznika zostały jakieś przewody niepodpięte do nowego licznika, która kostka i który pin. 

Te dwa przewody co idą do czytnika to na których pinach?

Jak 1 i 10 to sygnał wstecznego i sygnał prędkości lewego przedniego koła. 

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Po zmianie na steptronic teraz jest tak jak na zdjęciu. Nie wiem o jaką kontrolkę silnika Ci chodzi (w golfie mam taką pomarańczową a tu nie ma żadnej 😁). Jak podświetliłem latarką kontrolki w zegarach to jest taka z napisem "check engine" ale ona się nie zapala. 😁

IMG_20230920_223118.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.