Skocz do zawartości

X3 E83 wymiana zawieszenia "sportowego" raz jeszcze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Na forum znajduje się kilka tematów nt. prośby o patenty na wymianę elementów zawieszenia na bardziej komfortowe, jednak odpowiedzi są w stylu "ten typ tak ma, zwykłe też jest twarde" i w zasadzie nic nie wnoszą do tematu.

Wkrótce prawdopodobnie będę musiał wymienić jeden amortyzator w X3 z 2006 (zawieszenie siedzi jeszcze oryginalne...). Po sprawdzeniu w sprawdzaczkach VIN WBAPB11050WE46946 okazało się, że prawdopodobnie mam wersję ze "sportowymi nastawami zawieszenia", symbol S226 w VIN. Ogólnie auto jest sztywne, ale może z przyzwyczajenia do innych aut nie wydaje mi się jakoś zupełnie tragiczne pod tym względem. W każdym razie przy okazji wymiany chciałbym zrobić wszystko kompleksowo i wymienić amortyzatory ze sprężynami na "normalne/miękkie". Podobno wersje poliftowe bez nastawów sportowych są wyraźnie bardziej komfortowe. Tutaj konkretne pytanie:

- czy ktoś ma sprawdzony zestaw podzespołów tj. sprężyny i amortyzatory (konkretne marki producentów i modele/nr części) do wymiany w zawieszeniu BMW X3 E83 przedlift 2.0d manual z zawieszeniem "sportowym" S226 na zasadzie Plug-n-Play (to jest wymiana bez dodatkowej rzeźby), aby w tym aucie zmiękczyć i ucywilizować zawias do normalnej, codziennej jazdy? Im bardziej komfortowe, tym lepiej, nie interesuje mnie zupełnie prowadzenie jak bolidu Formuły 1 w zakrętach...

Będę wdzięczny za SPRAWDZONE patenty, działające w aucie, a nie teorie, rozmyślania, dywagacje i opisy "Niemiec tak zrobił to niech tak zostanie, drogi mamy coraz lepsze, to sportowy wóz itd.". Może ktoś już przebrnął przez ten problem i podzieli się wrażeniami z wymiany. Z góry dziękuję.

Opublikowano

Katalog nie odpowie, czy standardowe zawieszenie (sprężyny + amortyzatory) podejdą do wersji "usportowionej" bez wymiany innych elementów (zawieszenia różnią się też innymi elementami).

 

Jeszcze raz proszę o sprawdzone, wypróbowane patenty bez odsyłania do katalogów części online bo to dalej nic nie wnosi do tematu...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Edit. Odpowiem sam sobie i może komuś to pomoże. Jakiś czas temu wymieniłem całe zawieszenie tj. sprężyny i amortyzatory z przodu i z tyłu i bez żadnych przeróbek pasują części od standardowej wersji do "usportowionej" S226. Sprężyny różnią się choćby grubością zwojów, dodatkowo teraz na tyle mam sprężyny typu progresywnego. Samochód jest dużo bardziej cywilizowany i wygodniejszy. Co prawda nie robiłem pomiarów wysokości nadkola od środka pasty, ale na oko auto chyba trochę się podniosło. Oczywiście samochód dalej jest stosunkowo sztywny, ale różnica jest bardzo zauważalna, na + oczywiście.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.