Skocz do zawartości

Zawieszenie EDC G31 Sport Plus, Indyvidual


kapibara22

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, pytanie do posiadaczy G31 z EDC. Samochód mam jeszcze na dotarciu, ale cały okres docierania byłem załamany bujaniem auta na ustawionym SPORT INDYVIDUAL na (AMORTYZACJA SPORT oraz UKŁAD KIEROWNICZY SPORT) przy szybkim skręcie kierownicą na przykład przy 80 km/h albo 150 km/h. Natomiast dzisiaj wcisnąłem tryb SPORT PLUS. I mam wrażenie jakby autem w końcu nie bujało i prowadziło się znacznie znacznie lepiej jakby kierownica zmieniła swój skok, a amortyzator się jeszcze o 15% utwardził. Czy to tak jest czy mam po prostu złudzenie?

Edytowane przez kapibara22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 12.09.2023 o 22:02, kapibara22 napisał(a):

Witajcie, pytanie do posiadaczy G31 z EDC. Samochód mam jeszcze na dotarciu, ale cały okres docierania byłem załamany bujaniem auta na ustawionym SPORT INDYVIDUAL na (AMORTYZACJA SPORT oraz UKŁAD KIEROWNICZY SPORT) przy szybkim skręcie kierownicą na przykład przy 80 km/h albo 150 km/h. Natomiast dzisiaj wcisnąłem tryb SPORT PLUS. I mam wrażenie jakby autem w końcu nie bujało i prowadziło się znacznie znacznie lepiej jakby kierownica zmieniła swój skok, a amortyzator się jeszcze o 15% utwardził. Czy to tak jest czy mam po prostu złudzenie?

Generalnie w G30/G31 EDC nie jest już tak 'spektakularne' jak w F10/F11 - tzn różnice między trybami są subtelne.

Ale też miałem wrażenie że na Sport Plus jak i Comfort Plus jest 'bardziej' niz bez 'plus'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Różnice są wyraźne z Adaptive Drive. Bez tego w przedliftowym G30 jednak trochę za mocno bujało, na Comfort w zasadzie nie dało się jeździć, 95% jeździłem na Sport+, bo inaczej bujało, auto nurkowało przy hamowaniu, przechylało na zakrętach. Ale nawet na Sport+ nie było idealnie. Z Adaptive Drive w polifcie jest wreszcie tak jak powinno być. Sztywniutko, auto jest zwarte, nie wykonuje nerwowych ruchów czy przechyłów. Zazwyczaj jeżdżę na Sport+, ale tutaj czasem nawet sobie przełączę na Comfort i...da się jeździć (ten tryb zwłaszcza do spokojnej, miejskiej jazdy się nadaje). Jest bardziej miękko niż na Sporcie, lepiej amortyzuje na nierównościach, ale wciąż jest przewidywalne i w miarę sztywne. No, ale i tak 85-90% czasu jednak używam Sport+, to uzależnia.

Edytowane przez s0nar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj jechałem znów A1 (zawieszenie EDC, G31) na południe Polski i przez większość czasu przy 140 km/h była to walka o utrzymanie auta w pasie, z powodu bocznych podmuchów. Ciągle konieczne korekty kierownicy, nawet w trybie Sport (nie mam Sport+, bo wersja 520d X-drive). Żałuję, że jednak nie wziąłem zawieszenia m-sport, pewnie byłoby stabilniej przy wietrznej pogodzie. Oczywiście przy bezwietrznej aurze jest jak na szynach - nawet przy większych prędkościach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja właśnie mam zawieszenie mpakiet opcja 704. Przy zakupie nie wiedziałem, że takie mam. Auto brałem ze stocku, cena dobra i umknęła mi ta opcja 🤷🤦‍♂️ 

Na początku jak się zorientowałem byłem załamany, wcześniej jeździłem raczej autami miękkimi i bardzo miękkimi. W pracy jeżdżę Multivanem i pierwsze odczucia po kilku miesiącach były takie, że to właśnie VW zaczyna mnie wk… bo buja jak głupi, założyłem szersze opony, niższy profil i nic to nie dało, dalej jest jak łódka.

Bmw za to jeżeli chodzi o drogi proste bez dziur o gładkiej nawierzchni, autostrady, ski, nowe drogi to nie ma lepszego auta jeżeli chodzi o prowadzenie i odczucia z jazdy, jest po prostu pięknie, stabilnie i komfortowo, ale…. Problem pojawia się jak są dziury i słabe nawierzchnie, odczucia są nieprzyjemne, czuję każdą nierówność, najgorsze są nierówności poprzeczne i tutaj przyjemność z jazdy spada bardzo. Druga sprawa, że zwracam na to uwagę, więc odczucia też są zwiększone. Chciałem coś z tym zrobić, ale jedyne co mi zaproponowano to wymiana sprężyn i amortyzatorów i nie wiem czy warto. Jak myślicie? Czy można temu jakoś zaradzić?

Ogólnie opinia wśród ludzi z którymi o tym rozmawiałem jest taka, że G30 na zawieszeniu mpakiet to najlepsze rozwiązanie bo jest to dobrze zgrane, ale sam nie wiem, mi się wydawało, że EDC to jest najlepsza opcja.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Najlepsza opcja w G30 to jest S2VW, natomiast problem z nią jest taki, że była dostępna tylko w 50i. Jest warta każdych pieniędzy. W pozostałych modelach miałbym naprawdę spory ból głowy, bo z jednej strony w przedlifcie wybrałem EDC, ponieważ chciałem mieć możliwość sterowania twardością zawieszenia. Tylko, że w 40i miałem tryb Sport+ i on bardzo ratował sytuację. Z drugiej strony, gdyby go nie było, to chyba jednak wolałbym sportowe M mimo jego wad na nierównościach. Jednak pewne i stabilne prowadzenie na trasie jest dla mnie ważniejsze niż drezyna w mieście. Gdyby komuś zależało na pontonie to jednak bym radził celować w Citroeny z hydro albo Mercedesy na pneumatyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , może ktoś przerabiał swoje zawieszenie w g30 ? Lub ktoś może doradzi w co najlepiej zainwestować aby samochód trochę usztywnić ? na trybie sport jest w miarę lecz nie jest tak sztywno  jakby człowiek chciał  ,  na comforcie to już jedynie spokojna jazda .  Sprężyny ? amortyzatory ? czy może coś jeszcze innego ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Na stronie eibacha, wpisz w necie. Jest przedstawiciel producenta. 

Tak obniżenie jest znaczne bo 3 cm przód i tył około 2,5cm.

Tak wygląda auto ze sprężynami eibacha:

P_20231117_215818.jpg

P_20231117_215824.jpg

P_20231117_215832.jpg

Edytowane przez maciekszz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
W dniu 16.11.2023 o 14:41, maciekszz napisał(a):

Na stronie eibacha, wpisz w necie. Jest przedstawiciel producenta. 

Tak obniżenie jest znaczne bo 3 cm przód i tył około 2,5cm.

Tak wygląda auto ze sprężynami eibacha:

P_20231117_215818.jpg

P_20231117_215824.jpg

P_20231117_215832.jpg

Siemasz 

powiedz które sprężyny zamówiłeś ??? Podasz link ?

 

Jestem świeżo po zakupie g31 540d 2019r i po tygodniu właśnie zauważyłem  że po prostu auto lubi sobie myszkować 

na pierwszy ogień poszły wahacze rozprężne , dałem amortyzatory do regeneracji , wymieniłem opony i nic do wczoraj szukałem dalej aż trafiłem na ten post i trochę mnie uspokoiłes bo wymienił bym pół auta i dalej  było by to samo 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesamowite jak różne i skrajne są odczucia ludzi. Gdy miałem jazdę testową w G20 320d z M-Sport parę lat temu, to gdyby wierzyć opiniom internautów to powinienem mieć wybite zęby na pierwszej nierówności. Tymczasem wcale tak nie było, a jeździłem E90 ze zwykłym zawiasem.

Teraz mam G30 530i w pełnym M-pakiecie i to zawieszenie jest wg mnie rewelacyjne. Auto prowadzi się znakomicie, bardzo dobrze się trzyma, na razie nie odnotowałem sytuacji aby było niestabilne. Nierówności poprzeczne oczywiście coś tam czuć, ale żeby to były takie dramaty jak tu ludzie wypisują to nie...Po prostu jest sztywniej, ale to nie jest poziom twardości jakiegoś super sportowego auta.

Z kolei miałem okazję jechać chwilę jako pasażer w 630d GT z komfortami i zawiasem adaptacyjnym (czyli to o czym jest temat) - i byłem załamany jak to się buja. Nie wiem na ile to były fotele a na ile zawias, ale liczyłem komfort, a tymczasem ciężko się było utrzymać w fotelu, straszna bujanka.

icon3.png G30 530i xDrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony zmieniaja odczucia diametralnie. A nawet w autach demo tego samego modelu u dealera potrafia byc od innych producentow. 

Edytowane przez saab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po 7000 km padła mi przekładnia kierownicza chrupała przy skrajnych położeniach na parkingu. Coś ala uszkodzone lozysko mcpersona. I huczała leciutko przy skręcie w lewo. Przy wolnej prędkości. Po wymianie na nową prowadzenie auta przy predkosciach +130 jest o wiele lepsze. Wczesniej musialem kontrować jazdę jak jechałem 160-170. Po trasie. A teraz jechałem 170-190 i jakby kierownica chodzi lżej i dodatkowo mój ruch kierownicą bardziej przekłada się na to co na kołach. Wystarczy ze lekko skręce i auto juz skręca. A wczesniej mialem jakby takie coś że jakby wedlug mnie trzeba bylo za mocno skrecic kierownica zeby skrecic autem.  Dodatkowo nie wiem jak to mozliwe ale zarzucało mi tyłem auta.przy ostrzejszym skręcie w prawo lub lewo (mini drift)było takie bujnięcie a teraz tego.jakby nie ma. Wchodzi sztywno w zakręt. Ale nie wiem czy to ma coś wspolnego z przekładnią czy to moze złudzenie  Jeszcze sprawdzę to na trasie i ewentualnie potwierdze czy na pewno cos sie zmieniło na plus. Bo narazie jechałem tylko 3x w "M.Niemieckiej bezwietrznej autostradzie". Tylko to pokazuje ze niektorym auta myszkują bo moze jest jakas wada fabryczna przekładni.

Edytowane przez kapibara22
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem na trasę i rzeczywiście przy predkosci przykladowo 180 km/h musze mniej przekrecic kierownice zeby skrecic i dodatkowo aktywny tempomat nie kontruje kierownica lewa prawo tylko stara się ją trzymac nieruchomo. Sztywno i oczywiscie zgodnie. Z droga skreca lekko. A wczesniej to tak lekko krecik lewo prawo jak jechal prosto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.