Skocz do zawartości

Wypadanie zapłonu na cylindrach 1/3


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Posiadam e46 320Ci M54B22 z instalacją gazową BRC (instalacja ma już ze 4 lata) i w automacie. Od jakiegoś czasu mam problem z wypadającym zapłonem na pierwszym i/lub trzecim cylindrze. Prawdopodobnie na początku był też problem z piątym, ale aktualnie pokazuje na komputerze tylko 1 i 3. Objawia się to w ten sposób, że czasem po odpaleniu czuć że trzepie budą. Dziś (już drugi albo trzeci raz w przeciągu kilku miesięcy), po dojechaniu na miejsce i staniu na postoju z włączonym silnikiem, po jakimś czasie tak bez powodu zaczęło trzepać budą i zapalił się check. Czuć, że na wolnych obrotach, kiedy chcę ruszyć np z pod świateł, auto szarpie aż do momentu, aż się trochę rozpędzi. Zauważyłem też, że tak jakby brakuje mu mocy na średnich obrotach. Check sam się gasi po kilku dniach. Potem kilka dni jeździ się w miarę normalnie, a potem znowu zaczyna się od nowa.

Byłem już 2 razy u mechanika. Wcześniej okazało się, że były jakieś nieszczelności w dolocie. Załatali to, wymienili świece i pozamieniali kolejnością cewki. Nic to w zasadzie nie dało. Co mnie zastanawia to fakt, że jedna z wymienionych świec miała 2 z 4 tych zewnętrznych elektrod zwartych z tą środkową. Mechanik nie był w stanie powiedzieć dlaczego tak się stało, zasugerował mi jedynie, że może to być skutkiem spalania stukowego (że się świeca przegrzała i ją pokrzywiło, czy coś).

Poradźcie coś Panowie bo to auto mnie wykończy finansowo :E

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zakręć zawór na butli, wypał co zostało w instalacji. Skasuj korekty, pojeździe na samej benzynie. Jak będzie ok to do gazownika na regenerację (wymianę) wtrysków i reduktora.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

Nie wystarczy jak po prostu wyłączę instalacje przyciskiem i nie będe jej włączał?

Swoją drogą, kiedy występuje ten problem (zaczyna trzepać budą i zapala się check), wyłączenie gazu i przejście na benzyne nie pomaga. Za to zgaszenie samochodu na jakiś czas już tak.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wystarczy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A no takie że z czasem wytryski i reduktor się zużywają przez co zmienia się skład mieszanki. Sterownik silnika wprowadza korekty, np wydłuża czas wtrysku lub skraca. Odpalasz auto na benzynie a korekty nadal są w sterowniku, występuje spalanie stukowe i sterownik wyłącza poszczególne cylindry. To tak w skrócie.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podpinasz pod kompa, program inpa, w odczycie błędów.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Akurat nie dysponuje interfejsem, więc trochę problem.

A te korekty nie powinny się same po jakimś czasie skasować gdy już będe jeździł tylko na benzynie?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

mam inne pytanie swoją drogą a mianowicie czy nie da się ustawić oddzielnych map dla zasilania LPG oraz benzyną? 

co do powyższego pytania według mnie po jakimś czasie mapy powinny się ustabilizować, ale ile trzeba przejechać nie wiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.