Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, przymierzam się do kupna E60, na początku chciałem 530D ale w mojej okolicy i w promieniu 300km prawie nic nie ma lub ceny z kosmosu, dlatego zacząłem zastanawiać się nad 520D z silnikiem N47. Czytałem dosyć dużo o tych silnikach, bo wcześniej myślałem nad E90 z tym motorem. Byłem wczoraj oglądać jeden egzemplarz i auto zrobiło na mnie pozytywne wrażenie. Dzwoniłem więc do mechanika swojego, żeby się z nim przejechać jeszcze i obejrzeć przed kupnem i odradzał mi ten motor, bo mówił, że oprócz rozrządu to jeszcze silnik się wyciera. W sumie nie wiem co to znaczy i nie dopytalem o to, a też nigdy nic takiego nie przeczytałem. Auto ma przebiegu 285k km z 2007r. Obecny właściciel zrobił nią 100k km przez 3 lata i olej wymieniany co 10-12k km. Czy coś w tym silniku oprócz rozrządu jest jeszcze wadliwe? Mechanik mówił, że jego ojciec ma taki model i robił remont silnika przy 350k km. Na ogłoszeniach widzę, że jest dużo takich aut z przebiegami nawet powyżej 400k km. Wiem, że 530 byłoby lepsze ale w sumie wydać 40-50k zł za 15 letnie auto z przebiegiem 300k km i jechać na drugi koniec pl to nie widzi mi się. Proszę o jakieś nowe opinie o tym silniku, dziękuję i pozdrawiam 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja bym szukał z M47 - ostatni na żeliwnym bloku i porządnym łańcuchu.

 

520d 2005–2007 2.0 L M47
straight-4
120 kW (161 hp)
at 4,000 rpm
350 N⋅m (258 lb⋅ft)
at 1,750–3,000 rpm
Edytowane przez madseason
Opublikowano

No niby tak, widziałem jakieś ogłoszenia z tym autem tylko czy te 163km nie za mało na ten gabaryt auta? Wiadomo, że jechać będzie ale przy wyprzedzaniu żeby było zwinnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z silnikiem M47 to będzie przedlift. Jeśli to N47 dobrze chodzi to bierz. Im nowsze auto tym lepiej. N47 jest niewiele szybsze. Różnicę na korzyść N47 widać dopiero przy prędkościach autostradowych. Jeśli będziesz jeździł do miast objętych SCT to warto kupić rocznik 2009 - spełnia wymagania normy Euro 5 🙂

Opublikowano

No właśnie autem raczej będę jeździł po swojej okolicy i raz na miesiąc trasę do roboty 450km w jedną stronę do Niemiec autostradą. Widziałem też w okolicy N47 z 2009r z takim samym przebiegiem. Ogólnie byłem nastawiony na ten silnik ale ten mechanik trochę mnie zbił z tropu i wprowadził mętlik w głowie.. Fajnie jakby się wypowiedział jakiś właściciel takiego auta jak to wygląda w praktyce 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak mocy mało w M47 to spokojnie możesz go podkręcić, pewnie bezpieczniej niż N47. Ale prze wszystkim szukaj, że przebieg był prawdziwy i nie walone za mocno. Sprawdz co się da w historii. Z własnego doświadczenia - im więcej fura jeżdzona po PL tym gorzej, bo cęsto wszystko robione najtaniej jak się da.

Brat ma 3 z M47 2006, jakoś to idzie, ale pierwsze moje wrażenie przy wyprzedzaniu było, że przestrzeliłem z oceną jego możliwości. Do dobrego człowiek szybko się przyzwyczaja 😅 Z kolei M47 gniecie ekonomią 3.0. Jak zawsze coś za coś.

Edytowane przez madseason
Opublikowano

Też to brałem pod uwagę, żeby ewentualnie zwiększyć moc ale wydaje mi się, że później jest ciężej sprzedać takie auto. Ciężki temat w sumie z tymi E60.. coś czuję, że długo będę szukał 😆 po okolicy i mieście za dużo nie jeżdżę, jak już to jakieś trasy więc spalanie nie robi aż takiej różnicy. Może w czasie poszukiwania zdecyduje się na te 3 litry.. Pożyjemy, zobaczymy ale myślałem, że sprawniej mi to pójdzie 😅

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój N47D20C ma aktualnie 270kkm i nic się nie dzieje.

Pierwszy rozrząd, trzecie koło pasowe, pompa wody, rozrusznik i alternator(tu wystarczyło wymienić regulator ale kupiłem nowy)

I to tyle przez 200kkm gdzie wcześniej nie było praktycznie nic robione.

Podniosłem też moc na trochę ponad 200Ps dwa lata temu 

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.