Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !
Mam E91 320d 2005 rok i ostatnio zauważyłem problem z ładowaniem. Po nocy gdy odpalam auto mam kilka przypadków:
1) Auto odpali i w ukrytym menu mam łądowanie 11.7V i nie chce wzbudzić alternatora, wskoczyć na ładowanie 14v (dodam gazu tez nie działa). Potrafi spaść napięcie do ok 9.7V na desce i w idrive zapala się wtedy kilka kontrolek i nagle włącza się ładowanie i oscyluje w okolicach 13.7-13.9V.
2) Auto po odpaleniu wskakuje na ładowanie 13.9v i nie ma problemu. 
3) Auto zaczyna dopiero ładować po powtórnym odpaleniu silnika.
Auto odpala bez problemu jeździ, trzyma moc, nie gaśnie tylko występuje ten problem z brakiem ładowania. Problem zazwyczaj występuje gdy auto postoi z 6 godzin. Gdy idę na zakupy i auto postoi z 30 minut auto bez problemu wskakuje na ładowanie, tylko czy 13,8V to prawidłowe. Od czego zacząć zastanawiam się czy nie wymienić całego alternatora z regulatorem napięcia. Powiem, że w okolicach alternatora słychać równiez ciężko to określić rzęcholić, grzechotać przy ok. 1500rpm pod obciążeniem lub na jałowym. Dziękuje z góry za pomoc. 

Podsyłam też błędy jakie znalazło w komputerze diagnostycznym.

Nie potwierdzone kody
4212 
BMW: Glow Plug Cylinder 1 - Activation interrupted 
4242 
BMW: Glow Plug Cylinder 4 - Activation interrupted 
4A07 
BMW: Alternator 
4222 
BMW: Glow Plug Cylinder 2 - Activation interrupted 
4C03 
Brak dostępnego opisu kodu 
4660 
BMW: Power Supply 
4A65 
BMW: Power Management Vehicle Electrical System 
4A66 
BMW: Power Management Vehicle Electrical System 
4A67 
BMW: Power Management Vehicle Electrical System 
4A25 
BMW: Intelligent Battery Sensor 
4232 
BMW: Glow Plug Cylinder 3 - Activation interrupted 
4272 
BMW: Glow Plug Cylinder 7 - Activation interrupted 
4293 
BMW: Control Unit - Internal 16 
 

Opublikowano

Nie mogę edytować postu więc dopiszę tutaj. Zazwyczaj sprawdza się trzeci sposób. Przejadę autem ok 100-200 metrów zatrzymam się zgaszę auto i po odpaleniu odrazu mam ładowanie). Podsyłam też zdjęcie alternatora (z wierzchu wydaje mi się trochę jest zarzygany olejem ?)

IMG_2944.jpg

IMG_2945.jpg

IMG_2946.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem podobna sytuacje, brak ładowania które wracało po kilku minutach pracy silnika. Najwyraźniej chodziło o zmianę temperatury. Po pewnym czasie  ładowanie padło już na dobre i miałem zupełny brak ładowania. Wymiana samego regulatora napięć rozwiązała problem. Kupiłem cały regulator valeo, można też w nim wymienić same szczotki ale przy cenie około 150zł chyba nie warto się w to bawić.

Opublikowano

Zamówiłem już sobie cały alternator bo zauważyłem, że już też huczy. Czy ściągajać rurę która idzie do egru  wyjdzie alternator ? Żeby zdementować alternator luzuje napinacz i odkręcam jedna rolkę żeby dostać sie do jednej śruby alternatora ? To są jakieś lewy gwinty czy odkręcam normalnie ?

Opublikowano

Kolego , z całym szacunkiem ale oddaj mechanikowi auto na wymianę alternatora , będzie szybciej , taniej i pewniej . Niestety żeby coś grzebać przy aucie trzeba znać chociaż podstawy zasady działania silnika . pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

Witam !

Dzięki za pomoc alternator wymieniony 🙂 ale zauważyłem, że koło pasowe ma prawdopodobnie luzy. Czy wedlug was kwalifikuje sie do wymiany

Podsyłam link do YouTube. Na zgaszonym silniku są delikatne luzy przód/tył. Proszę się wsłuchać w pracę silnika nie słychać tam jakiegoś szumu ?

 

 

Edytowane przez Tomas47k
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak się rozwulkanizowało to do wymiany.

spacer.png

Opublikowano (edytowane)

Fura zrobiona. Wszystko wróciło do normy i ciszej pracuje. Koło pasowe CORTECO (to prawda, że szedł na pierwszy montaż?), odrazu wyszedł uszczelniacz wału (wsadzony OE). Jeździ aż miło i ładuje wzorowo 14.2-14.4v. Jeszcze pytanko czy wymieniając świece żarowe wymieniać odrazu ze sterownikiem ? Bo mam błąd 3 świec. Przeczytałem na forum, że wymieniać ze sterownikiem bo swiece mogą szybko paść. Jeździłem poprzednią zimę również z błędami świec, ale samochód przy ostrzejszych mrozach palił od ,,strzała".  Jakiej firmy polecacie świece ? Beru, BOSCH, Febi, NGK, DENSO ? Sterownik BERU, HITACHI ?

Edytowane przez Tomas47k
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

wymieniłem niedawno wstawiając beru. pali od strzała a wymienić idzie samemu 🙂

przy okazji dopytam o koło pasowe i resztę osprzętu bo chyba mamy ten sam silnik M47, masz może nr katalogowe tych części? mam zamiar wziąć się i wymienić samemu...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 15.09.2023 o 19:47, Tomas47k napisał(a):

Fura zrobiona. Wszystko wróciło do normy i ciszej pracuje. Koło pasowe CORTECO (to prawda, że szedł na pierwszy montaż?), odrazu wyszedł uszczelniacz wału (wsadzony OE). Jeździ aż miło i ładuje wzorowo 14.2-14.4v. Jeszcze pytanko czy wymieniając świece żarowe wymieniać odrazu ze sterownikiem ? Bo mam błąd 3 świec. Przeczytałem na forum, że wymieniać ze sterownikiem bo swiece mogą szybko paść. Jeździłem poprzednią zimę również z błędami świec, ale samochód przy ostrzejszych mrozach palił od ,,strzała".  Jakiej firmy polecacie świece ? Beru, BOSCH, Febi, NGK, DENSO ? Sterownik BERU, HITACHI ?

Corteco szło na pierwszy montaż, ale ludzie mówią że oryginaly są pewniejsze.

Jak masz za dużo kasy to możesz wymoenić wszystko, czyli kanel sterownik i świece, ale jest to kompletny bezsens. Świece nie padają szybciej od starego sterownika. To kolejny mit, ktory jakos ktos stworzył. Sterownik w M47 możesz po wyjęciu go z auto obmierzyć miernikiemi będziesz mial 100 procent pewności czy jest sprawny czy nie. Kablem zasilania możesz sie zainteresować jak masz błąd wszystkich świec, jak nie to go zostaw. W przypadku M47 pada dużo rzadziej. Wymiana świec nie jest trudna, tylko rób na rozgrzanym silniku. Marke świec wybierz sam. Cięzko doradzić.

Opublikowano
16 godzin temu, gomez.pl napisał(a):

wymieniłem niedawno wstawiając beru. pali od strzała a wymienić idzie samemu 🙂

przy okazji dopytam o koło pasowe i resztę osprzętu bo chyba mamy ten sam silnik M47, masz może nr katalogowe tych części? mam zamiar wziąć się i wymienić samemu...

Ja sprawdzałem na https://www.realoem.com/bmw/pl/select i szukalem po vinie numery częsci. Najlepsza opcja na dopasowanie czesci. U mnie było

Koło pasowe numeru OE : 11237805696

Uszczelniacz wału przód OE :11142249534 

 

13 godzin temu, Jack79 napisał(a):

Corteco szło na pierwszy montaż, ale ludzie mówią że oryginaly są pewniejsze.

Jak masz za dużo kasy to możesz wymoenić wszystko, czyli kanel sterownik i świece, ale jest to kompletny bezsens. Świece nie padają szybciej od starego sterownika. To kolejny mit, ktory jakos ktos stworzył. Sterownik w M47 możesz po wyjęciu go z auto obmierzyć miernikiemi będziesz mial 100 procent pewności czy jest sprawny czy nie. Kablem zasilania możesz sie zainteresować jak masz błąd wszystkich świec, jak nie to go zostaw. W przypadku M47 pada dużo rzadziej. Wymiana świec nie jest trudna, tylko rób na rozgrzanym silniku. Marke świec wybierz sam. Cięzko doradzić.

Nie ruszałem tematu auto pali i chodzi na "strzała" Dobrze nie dotknie sie przycisku i odpala przy -8 Teraz muszę zajrzeć pod samochód bo myślałem że to opony wymieniłem z letnich na zimowe i zmieniłem zimówki również i przy predkosci ok. 125-140 trzesie lekko budą zwłaszcza po odpuszczeniu gazu jak auto się rozpędza to wibracje są bardzo słabe (czuje, że na tylnych kołach). Felgi sprawdzone są ok. Od czego zacząc ? Przejrzeć cały wał, wahacze, poduszki dyfra, półośki ?

Dodam, że mam założone dystanse 10mm lub 15mm przez poprzedniego właściciela na tylnich kołach (ale raczej nie są one winne wibracjom)

Opublikowano

@Tomas47k dzięki wielkie na numerki i adres. mam wszystko skompletowane.

zostaje mi jeszcze odnaleźć serwisówkę aby wiedzieć ile Niutów to wszystko dokręcić, może gdzieś posiadasz?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.