Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Mam problem z klimatyzacją w swojej e39, po naciśnięciu śnieżynki nic się nie dzieje. Byłem w serwisie coś podlubali przy czujniku ciśnienia, sprawdzili szczelność azotem ( trzymali pod ciśnieniem 2h) I układ szczelny. Napełnili układ i niby działało jak odbierałem auto ale na następny dzień znowu klima przestała działać. Z czystej ciekawości pojechałem po 1tyg do nich zeby odciągnąć czynnik i wymienić czujnik ciśnieniabk takie było podejzenie ze on robi problem. Czynnika zeszło ile napełnili czyli układ rzeczywiście szczelny, wymieniłem czujnik, napełniliśmy układ ponownie i dalej klima nie działa.

Co do tej pory zrobiłem:

Układ szczelny test azotem 2h

Wymiana czujnika ciśnienia układu klimatyzacji

Wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego przy chłodnicy.

Po podaniu na krótko 12V na kompresor sprzęgło się załącza

Wentylator 4 piny z rezystorami na krótko kręci z 3 różnymi prędkościami 

Po zmostkowaniu pinów we wtyczce czujnika temperatury wentylator załącza się z 1 i 3 biegiem

Po zmostkowaniu pinów we wtyczce czujnika ciśnienia wentylator załącza się na 1 i 2 bieg

Bezpieczniki w schowku sprawdzone

Duży bezpiecznik za schowkiem sprawdzony

Przekazniki wentylatora muszą działać skoro zwieranie pinów we wtyczkach aktywuje wentylator

Podpiełem na test inny panel klimatyzacji i po naciśnięciu śnieżynki aktywuje się wentylator ale sprężarka się nie włącza.

Co jeszcze mozna sprawdzić bo już mi się pomysły kończą. Skąd jest zasilany elektromagnes sprężarki? Śledziłem przewód i wchodzi on do skrzynki z komputerem a potem chyba przez scianę grodziową do środka auta i tam urwał się mój trop. Czy elektromagnes zasilany jest bezpośrednio z panelu klimatyzacji czy jest jeszcze po drodze jeszcze jakiś przekaźnik np za schowkiem pasażera?

Ewentuaalnie jakieś inne pomysły co moze się dziać?

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Pitertecj1 napisał(a):

Skąd jest zasilany elektromagnes sprężarki?

Z modułu A11 czyli z panela klimy. 

pressureswitch.jpg.0a9f451fa519d0436b8885b16d03b3b8.jpg

Y2 to sprzęgło sprężarki. Schemat znajdziesz na WDS Online. W niższych rocznikach były różne wersje więc nie wiem czy to co na rysunku będzie odpowiadało rzeczywistości. Zacznij od sprawdzenia czy wychodzi zasilanie do elektromagnesu na wtyku X18341 pin 2 czyli środkowy w 3-pinowej kostce po załączeniu klimy.

 G_325163.png

Opublikowano (edytowane)

Cześć

A więc tak do tej 3 pinowej wtyczki w panelu klimy dochodzi przewód

brązowy (masa) - strona lewa

niebiesko czarny - środek

czerwono fioletowo żółty- strona prawa

Na moim panelu po odpaleniu samochodu zarówno czy śnieżynkia jest włączona czy nie mam 12v pomiedzy masą a niebiesko żółtym jak i zarówno masą a czerwono fioletowo żółtym.

Podpielem inny panel o tych samych numerach jak moje i jest tak samo i co ciekawe nie załącza się wentylator.

Sprawdziłem przejście przewodu niebiesko czarnego jak i czerwono fioletowo żółtego do wtyczki agregatu ale przejścia w obu przypadkach nie ma.

Czy na tych pinach powinno być cały czas 12V?

Czy macie przejście ktoregos z tych przewodów do wtyczki elektromagnesu w spręzarce?

20230905_190621.jpg

Edytowane przez Pitertecj1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wypnij wtyczkę 3 pin z klimatronika i sprawdź przejście po kolei tak jak jest na schemacie. Pin 2 niebiesko czarny do pin 1 czujnika ciśnienia. W czujniku ciśnienia między pin 1 i 4. Na koniec czarno zielony z czujnika ciśnienia do sprężarki.

Opublikowano

Cześć

Dzisiaj trochę podłubałem i wygląda to tak

- chyba mam jakieś inne połączenia, gdzie znajdę jakiś WDS online?

Dlaczego tak przypuszczam

Sprawdziłem przejście z pina 2 z panelu klimy do pina 1 na czujniku ciśnienia i jest ok

Sprawdziłem przejście we wtyczce (zarówno na włączonej klimie jak i wyłączonej) pomiędzy pinami 1 i 4 i przejścia brak

Odkręciłem z instalacji nowy czujnik i sprawdziłem w takim luźnym w ręce przejście bezpośrednio w czujniku pomiędzy 1 i 4 i nie ma przejscia

Z czystej ciekawości sprawdziłem luzem stary czujnik i też nie ma przejścia pomiędzy 1 i 2.

Przewód z pinu 4 wtyczki czujnika ciśnienia idzie na przekaźnik w skrzynce kompa i załącza on 2 bieg wentylatora.

Przewód z pinu 3 wtyczki czujnika idzie na przekaźnik w skrzynce kompa i załącza on 1 bieg wentylatora.

Przewód z pinu 2 we wtyczce czujnika cisnienia to masa. Zwierając odpowiednio 2 z 3 załącza się bieg 1 wentylatora a zwierając 2 i 4 załącza się bieg 2 wentylatora.

Przewód 1 we wtyczce czujnika cisnienia to zasilanie z panelu klkmatyzacji.

Z tego powodu elektromagnes klimy musi być zasilany z innego miejsca 🤔

Potrzebny mi schemat do e39 1997r 😉

Gdzie jest jakiś wds online?

Opublikowano
42 minuty temu, Pitertecj1 napisał(a):

Z czystej ciekawości sprawdziłem luzem stary czujnik i też nie ma przejścia pomiędzy 1 i 2. 

Sorki mislo być pomiędzy 1 I 4

Opublikowano

Pieknie dziękuję, przestudiowałem te schematy i Twój schemat Fuser jest ok i chyba coś mam namieszane z tymi kabelkami z czujnika cisnienia klimy tylko dlaczego skoro dzialalo a nikt tam chyba nic nie dłubał...🤔. Dodatkowo tak to analizując rzuciło mi się w oczy coś takiego.

Od jakiegoś czasu pojawił mi się w shadow błąd "terminal R" i na jednym ze złącz X1066 jest też opis Terminal R. X1066 wraz X1022 są za schowkiem pasażera i może być to powiązane z moim problemem ponieważ sygnał z X1022 idzie na przekaźnik K21 włączający 1 bieg wentylatora.

Zobaczymy....

20230910_165308.jpg

20230830_142329.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć

Problem rozwiązany, przyczyną zamieszania był uszkodzony panel klimatyzacji. Miałem inny na podmianę który jak się okazało również był uszkodzony ale właśnie to on mnie wprowadził w błąd ze problem musi być gdzieś indzie np. w instalacji. Dopiero po sprawdzeniu wszystkiego w instalacji, w ramach desperacji podmieniłem na panel od kolegi który na 100% był sprawny i po jego podpięciu klimatyzacją ożyła.

Problemem była końcówka 3 pinowa zasilająca czujnik ciśnienia klimatyzacji. Po wciśnięciu śnieżynki nie dawała ( lub czasami losowo dawała) 12V po włączeniu przycisku.

Na środkowym panie ( wtyczki 3 pinowej) powinno pojawić się 12V po naciśnięciu śnieżynki na panelu klimatyzacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.