Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Rozważam zakup G21 330i i obecnie szukam, informacji na temat okresowości różnych wymian i przeglądów oraz kosztów z tym zwiazanych

Jakieś częściowe informacje mam ale nie znalazłem zbiorczego zestawienia co, kiedy i co ile lat czy kilometrów coś wymieniać/sprawdzać.
Kiedyś takie coś było opisane w książce pojazdu 😛 ale teraz piszą w nich żeby płynu do spryskiwaczy nie pić 🙂

Pomijam wymiany oleju silnikowego bo to każdy wie, podobnie to co wyświetla system informacyjny BMW ale takie informacje jak np. świece zapłonowe, filtr paliwa, jakieś paski, płyny czy inne elementy to nie za bardzo wiem.

Będę wdzięczny za informacje 🙂 

Mile widziane komentarze ile mniej więcej płaciliście za przegląd przy danym przebiegu.

ps. Tak wiem zbyt analitycznie podchodzę do tego tematu, ale lubię mieć świadomość na co wydaję pieniądze. 

Opublikowano

Trochę info jest dostępne na zagranicznych forach gdzie czasem ludzie wrzucają fotki tych książeczek np z UK lub USA i wygląda to tam mniej więcej tak:

1y/15k wymiana oleju i filtra

2y/30k serwis klimy, wymiana mikrofiltra kabinowego

3y/45k wymiana płynu hamulcowego

4y/60k wymiana płynu chłodniczego, wymiana filtra powietrza silnika

6y/90k wymiana świec zapłonowych

8y/80k wymiana oleju skrzyni biegów, wymiana oleju dyferencjału

15y/250k wymiana sondy lambda

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

poniże jak to u mnie wyglądało. na fioletowo serwisy w ramach service inclusive (wg wskazań kompa), reszta to moje widzimisię, niektórzy mogą powiedzieć, że robione na wyrost (bo robione bez zaleceń systemu), w większości robiłem to samodzielnie bez wbijania w komputer, wymianę oleju w skrzyni i xdrive zrobiłem w ASO, aczkolwiek zestaw do wymiany oleju w skrzynii kupiłem sam od ZF. Ceny części możesz sprawdzić choćby na allegro. 

2700km - olej+filtr samodzielnie
14100km - olej+filtr+ceratec+filtr powietrza samodzielnie
24808km 27.03.2021 - olej+filtr+filtr kabinowy ASO (service inclusive) + filtr powietrza samodzielnie
36200km 20.08.2021 - olej+filtr+filtr powietrza samodzielnie
36720km 07.09.2021 - klocki, płyn, mody:przewody w oplocie, rozpórki, stabilizatory samodzielnie
49257km 07.02.2022 - olej+filtr+filtr kabinowy + filtr powietrza + świece ASO (SI)
61665km 03.08.2022 - płukanka + olej+filtr + filtr powietrza samodzielnie
69304km 17.10.2022 - płyn hamulcowy + przegląd ASO (SI)
74501km 08.12.2022 - olej+filtr+filtr kabinowy ASO(SI)
81316km 21.03.2023 - olej skrzynia ZF + olej xDrive ASO (na życzenie: płatne extra)
86300km - olej+filtr+ceratec+filtr powietrza+tarcze+klocki samodzielnie.
Opublikowano
W dniu 19.09.2023 o 10:19, lorakkr napisał(a):

81316km 21.03.2023 - olej skrzynia ZF + olej xDrive ASO (na życzenie: płatne extra)

Możesz podać koszt tej wymiany w ASO?

Opublikowano

Ja robiłem z ich częściami. 3700 za skrzynie i skrzynka VTG.

wymiana dynamiczna, bo BMW taką zaleca, producent ZG dla niektórych skrzyń natomiast statyczną ale oni i tak robią dynamiczną.

  • Lubię to 1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 19.09.2023 o 10:19, lorakkr napisał(a):

2700km - olej+filtr samodzielnie

Mam zamiar samodzielnie wymienić olej po dotarciu silnika przy około 1000-1500km. Pierwszy raz używam auta bez fizycznego bagnetu na silniku, tylko z cyfrowym pomiarem ilości oleju. Czy trzeba na coś szczególnie zwrócić uwagę przy wymianie oleju w B48?

Opublikowano
11 godzin temu, monkahead napisał(a):

Mam zamiar samodzielnie wymienić olej po dotarciu silnika przy około 1000-1500km. Pierwszy raz używam auta bez fizycznego bagnetu na silniku, tylko z cyfrowym pomiarem ilości oleju. Czy trzeba na coś szczególnie zwrócić uwagę przy wymianie oleju w B48?

Wymiana jest bajecznie prosta. Pamiętaj by zlewać olej z otwartym korkiem i wyjętym wkładem filtra, by się lepiej odpowietrzało. Na sam koniec jak już prawie przestaje oliwa lecieć, to tak jeszcze sobie z 500mil właśnie powoli spływa.
Uważaj jak wkładasz do podstawy wkład filtra oleju, tam jest taki zawór z Oringiem, który musi wejść w slot. Słyszałem nawet o przypadkach, że to się komuś ułamał i przytarł się silnik ( ale to jednostka N20 )

Jeżeli będziesz między interwały wrzucał też wymianę w własnym zakresie polecam płukankę taką delikatną co pracuje 15-20min przed zlaniem starej oliwy. Ale na wymianę po dotarciu oczywiście to bez sensu skoro z silnika można jeść 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 godzin temu, monkahead napisał(a):

Mam zamiar samodzielnie wymienić olej po dotarciu silnika przy około 1000-1500km. Pierwszy raz używam auta bez fizycznego bagnetu na silniku, tylko z cyfrowym pomiarem ilości oleju. Czy trzeba na coś szczególnie zwrócić uwagę przy wymianie oleju w B48?

Nie ma sensu wymieniać przy około 1500 km. Od wyłapania ewentualnych opiłków jest filtr i korek magnetyczny. Taka wczesna wymiana dobrego oleju to jest zwyczajna strata pieniędzy.

Opublikowano
44 minuty temu, Borsuczek napisał(a):

Nie ma sensu wymieniać przy około 1500 km. Od wyłapania ewentualnych opiłków jest filtr i korek magnetyczny. Taka wczesna wymiana dobrego oleju to jest zwyczajna strata pieniędzy.

Oczywiście, a Polska granica od strony Białorusi jest szczelna i żaden migrant się nie dostał 🙂 
To mniej więcej Twoja logika.


Jak dbasz tak masz. Ale też jeżeli ślubu nie bierzesz z autem i masz w tyłku, bo niech się następny martwi to może i masz racje.

Opublikowano
Godzinę temu, Borsuczek napisał(a):

Nie ma sensu wymieniać przy około 1500 km. 

Jasne! Dlatego wszystkie M-ki maja OBOWIĄZKOWĄ wymianę oleju max po 2000km i dopiero wtedy odblokowywana jest cała moc i zdejmowane limity prędkości w przypadku posiadania pakietu driver? 😁

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

M-ki to inna bajka. One są maksymalnie wysilone i mają filtr oleju nastawiony na maksymalną możliwą przepustowość kosztem filtracji. Dlatego nie korzystanie z pełnej mocy podczas docierania i szybka wymiana oleju i filtra mają sens. M-ki mają wymieniany również przy 2000 km olej w dyferencjale. Też wymieniacie? 😀

O zmianach oleju po 2000 km w zwykłych "cywilnych" autach, dodatkach do oleju wlewanych do sprawnego silnika czy płukankach czyta się w Internecie. W realnym Świecie prawie nikt takich rzeczy nie robi.

Edytowane przez Borsuczek
Opublikowano
13 godzin temu, Karonball napisał(a):

Wymiana jest bajecznie prosta. Pamiętaj by zlewać olej z otwartym korkiem i wyjętym wkładem filtra, by się lepiej odpowietrzało. Na sam koniec jak już prawie przestaje oliwa lecieć, to tak jeszcze sobie z 500mil właśnie powoli spływa.
Uważaj jak wkładasz do podstawy wkład filtra oleju, tam jest taki zawór z Oringiem, który musi wejść w slot. Słyszałem nawet o przypadkach, że to się komuś ułamał i przytarł się silnik ( ale to jednostka N20 )

Jeżeli będziesz między interwały wrzucał też wymianę w własnym zakresie polecam płukankę taką delikatną co pracuje 15-20min przed zlaniem starej oliwy. Ale na wymianę po dotarciu oczywiście to bez sensu skoro z silnika można jeść 🙂

Dziękuję za uwagi, głównie chodziło mi właśnie o lokalizację otworu pod ten zaworek na filtrze. Nie masz przypadkiem zdjęcia jak wygląda dno obudowy pod filtr, tam gdzie jest miejsce na ten zaworek?

12 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

Nie ma sensu wymieniać przy około 1500 km. Od wyłapania ewentualnych opiłków jest filtr i korek magnetyczny. Taka wczesna wymiana dobrego oleju to jest zwyczajna strata pieniędzy.

Różne są na ten temat teorie, podobno dzisiejsze silniki są już dotarte i też nie trzeba jeździć do 3000rpm/min w okresie docierania, a jednak jak widać, część osób woli jednak dmuchać na zimne, w tym ja. Takie delikatne obchodzenie się z silnikiem do 1000-2000km na pewno nie zaszkodzi, tak samo jak zmiana oleju. Auto mam zamiar użytkować długo, także robię to dla własnego świętego spokoju.

12 godzin temu, maciej_cie napisał(a):

Ja wymieniłem przy ok. 5000. 

OK.

W okresie gwarancyjnym auto będzie serwisowane w ASO, później sam będę je serwisował. Czy po 3 letnim okresie gwarancyjnym, będzie się dało dopisać do elektronicznej książki samochodu przeglądy nie wykonane w ASO? W menu systemu infotainment, nie widzę żadnych wpisów serwisowych (tak jak to macie w swoich BMW), nie ma w ogóle takiego menu, czy to się pojawi po pierwszej wizycie serwisowej w ASO?

Opublikowano

A jaki olej lejecie do silnika B48, co wlewają w serwisie? W instrukcji obsługi Supry, rekomendowany jest olej 0W20, natomiast na forum supramkv.com, dużo osób opisuje ten olej jako za rzadki, że niby producent stosuje go jedynie pod normy spalania. Dużo osób leje 0W30 lub 5W30. Zastanawiam się na jaki wymienić po tym dotarciu, miałem wlać Shell Helix Ultra 0W20 C5 ale teraz już sam nie wiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 godzin temu, monkahead napisał(a):

A jaki olej lejecie do silnika B48, co wlewają w serwisie? W instrukcji obsługi Supry, rekomendowany jest olej 0W20, natomiast na forum supramkv.com, dużo osób opisuje ten olej jako za rzadki, że niby producent stosuje go jedynie pod normy spalania. Dużo osób leje 0W30 lub 5W30. Zastanawiam się na jaki wymienić po tym dotarciu, miałem wlać Shell Helix Ultra 0W20 C5 ale teraz już sam nie wiem.

5W40, 5W50 (mam GPF)

Opublikowano
W dniu 21.10.2023 o 11:50, monkahead napisał(a):

Różne są na ten temat teorie, podobno dzisiejsze silniki są już dotarte i też nie trzeba jeździć do 3000rpm/min w okresie docierania, a jednak jak widać, część osób woli jednak dmuchać na zimne, w tym ja. Takie delikatne obchodzenie się z silnikiem do 1000-2000km na pewno nie zaszkodzi, tak samo jak zmiana oleju.

Ja mam 430iX i w instrukcji jest wyraźnie napisane, że pierwsze 2000 km to okres dotarcia i nie należy przekraczać 3500 obrotów i 160 km/h (w przypadku benzyny, dla diesla nie pamiętam wartości, ale były nieco inne). Ktoś tutaj niedawno wrzucał filmik na youtube ze swoją rozciętą puszką filtra po około 1500 km i w środku tych opiłków faktycznie nie brakowało.

Mam dobrego kolegę, który jeździ służbowymi autami prawie po 100 tys km rocznie, mówi otwarcie, że nigdy nie wymieniał oleju po dotarciu, wymieniał go co 30 tys km i auta bez problemów dojeżdżały grubo ponad 200 tys km.

Każdy robi jak uważa. Ja wolę dmuchać na zimne bo koszt jest niewielki.

Opublikowano
W dniu 23.10.2023 o 14:27, marcinZG napisał(a):

Ja mam 430iX i w instrukcji jest wyraźnie napisane, że pierwsze 2000 km to okres dotarcia i nie należy przekraczać 3500 obrotów i 160 km/h (w przypadku benzyny, dla diesla nie pamiętam wartości, ale były nieco inne). Ktoś tutaj niedawno wrzucał filmik na youtube ze swoją rozciętą puszką filtra po około 1500 km i w środku tych opiłków faktycznie nie brakowało.

Nie widziałem takiej informacji w instrukcji do Supry ale jeżdżę na razie bardzo spokojnie, między 2000-3000km wymienię olej ale wciąż mam dylemat czy zostać przy 0W20, czy iść kierunku 0W30-40. 5W50 to już jest chyba specyfikacja przeznaczona dla aut upalanych na torze.

Opublikowano
W dniu 22.10.2023 o 21:01, monkahead napisał(a):

A jaki olej lejecie do silnika B48, co wlewają w serwisie? W instrukcji obsługi Supry, rekomendowany jest olej 0W20, natomiast na forum supramkv.com, dużo osób opisuje ten olej jako za rzadki, że niby producent stosuje go jedynie pod normy spalania. Dużo osób leje 0W30 lub 5W30. Zastanawiam się na jaki wymienić po tym dotarciu, miałem wlać Shell Helix Ultra 0W20 C5 ale teraz już sam nie wiem.

Ja wymieniałem olej po dotarciu w serwisie we wrześniu, wlali 0W30 LL 04, jak zbierałem zapytania przed serwisem to otrzymałem informacje od dwóch dilerów że taki właśnie jest zalecany dla B48. W instrukcji obsługi podawane są jeszcze dwie inne klasy które można wlać dla benzyny.

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aso w DE 0w30 LL-19 FE 

  • Lubię to 1

🙃🙃

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Czy badanie techniczne trzeba przeprowadzić w SKP? Czy można w ramach wizyty serwisowej? (najlepiej z pakietu :))

Edytowane przez celtu
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
W dniu 20.10.2023 o 22:26, Karonball napisał(a):

Wymiana jest bajecznie prosta.

Potwierdzam, wymieniłem sam przy 3500km na Shell Helix Ultra 0W20 ECT C5, jeszcze nie miałem tak łatwej i przede wszystkim czystej wymiany oleju. Przez ten patent na filtrze oleju (trzonek z oringiem), nic z niego nie kapie, genialne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.