Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich beemiarzy!

Nie przedłużąc, szukałem sporo czasu e36, niestety wszystkie egzemplarze z sensownymi silnikami były totalnym truchłem. Przypadkiem zakupiłem 325td w sedanie z 1994 roku. Silnik to m51d25 w wersji 115km. Auto jak na e36 jest w swietnym stanie blacharskim i to głownie zadecydowało o kupnie. Kupilem od czlowieka, ktory mial to 10 lat, niestety w  ostatnie 2 zrobilo moze z 500km. Zaden rozbity szrot, wszystko ok mechanicznie, przebieg 280tys (znam prawie 20 letnia historie auta). Jazdy probne bez problemu.

Kupujac to auto mialem w glowie sławny problem z pompą wtryskową. Auto oglądalem dwukrotnie, by sprawdzic jak zachowuje się na zimnym i cieplym silniku. Wszystko bylo w porządku, odpalal i trzymał moc, obroty bez problemu. Postanowilem, ze wezme, bo mialo byc to daily do lekkiej modyfikacji wizualnej. Silnik gral drugorzedna role, jedynym warunkiem byll r6.

Problem pojawił sie w drodze powrotnej, po przejechaniu jakiś 30km zauważylem, ze auto faluje na jalowych obrotach, wariuje również ekonomizer, dodatkowo poluzował sie łącznik wydechu i uderza o tłumik przez drgania spowodowane falowaniem. Rownież jest zauważylem, ze odpala trochę dłuzej. Moc ma normalną, przy dodawaniu gazu falowanie znika. Kiedy kilka godzin postalo, odpalił bez problemu i zadnego problemu z falowaniem. Auto trzyma moc normalną.

Bardzo malo informacji jest o tym silniku. Przegladajac jakieś stare wątki wyczytałem o nastawniku pompy, regeneracja nie jest jakas kosztowna. Wiem, ze nikt z fusów nie wywrozy, lecz czy moglby dac ktos sugestie, co zrobic w pierwzej kolejnosci by zdiagnozować z czego to wynika? Uzywana pompa kosztuje praktycznie tyle co regeneracja nastawnika, lecz wszedzie pompy z tds.

Wlasiciel wspominał coś rownież o slawnych 15 litrach paliwa na wskaźniku. Czy moze byc powiazane to z pompą w baku?

Moje pytania:

-Czy pompa z wersji tds pasuje do wersji td?

-Na co zwracać uwagę przy naprawie tej usterki? Znam dobrego mechanika, ktory ma pojęcie o pompach, lecz terminy a czyms trzeba jezdzic.

-Czy na rok 2023 serwis takiej pompy (kompletny) musze liczyc 2k+?

Mam mozliwość zwrotu auta. Wlasciciel niczego nie wiedział, gdyż tak jak mowię - jezdzil bardzo krotkie dystanse ostatnimy laty. Wolałbym tego nie robić ze względu na stan ogólny. Lecz moze jednak warto?

Dziękuje za przeczytanie tego eseju i każdą pomoc

Pozdrawiam, karlos

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.