Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, na weekend będę oglądał E60 z 2009r 197KM. Trochę poczytałem i wiem, że jest tam aluminiowy blok silnika i generalnie różnie z rozrządem. Ten egzemplarz ma 256k km nalatane i chciałbym się dowiedzieć przy jakim przebiegu mniej więcej padają wtryski i turbo? Oraz jaką żywotność ma skrzynia biegów? Bo tych informacji nigdzie nie przeczytałem. I czy te wersje silnikowe mają jeszcze jakieś usterki na które warto zwrócić uwagę?

 

Wrzucam poniżej VIN jakby ktoś potrzebował.

 

WBANX51080C061041

Opublikowano

jeżdżę e61 525d 197KM podniesiona na moc na 240KM i 500nm od ponad 3 lat. Mam nalatane 334tys km i mam jeszcze fabryczną turbinę, wtryski, rozrząd. W skrzyni robiłem mechatronikę profilaktycznie. Na starcie pakiet startowy typu: odma, termostaty, paski PK, rolki, wykodowanie EGR i wyrzucenie DPF (nie miałem z nim problemów ale wolę go nie mieć). Ta wersja ma wtryski elektromagnetyczne, kolektor bez klapek i jest oszczędna: w trasie spalanie 5.7 do 120km/h, w mieście około 10l.

  • Lubię to 1
Opublikowano

A przy jakim przebiegu robiłeś mechatronike w skrzyni? Czyli konwertera nie ruszales? I dlaczego nie chcesz DPFa? Dziękuję Ci za te cenne info 🙂

Opublikowano

kupiłem auto przy 280tys km i wtedy robiłem mechatronikę ale nic złego się nie działo, biegi zmieniała płynnie. Konwertera nie ruszałem. Wolę bez dpf bo nie chcę aby procedury wypalania mi się włączały, wolę wydłużyć życie silnika. Samochód nie kopci, nie widzę negatywów, tyle że spaliny z rury wychodzą z większym ciśnieniem. Sprawdź koło pasowe, u mnie było już wymienione przy 220tys km wg dokumentów.

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam 2006, więc trochę inny silnik, ale większośc rzeczy pewnie jest uniwersalna:


Przede wszystkim sprawdź na ile przebieg wiarygodny i jak często olej był wymieniany.
Jak książkowo, co 40 tys km, to może być lipa z rozrządem.
Wnętrze, jeśli nie jeździł tym jakiś rzeźnik powinno być prawie nieskazitelne.

Druga sprawa to zasyfienie silnika. Turbo może cieknąć już od 250 tys km. Jak nie robione to zawali dolot, DPF itp.

DPF może też być zatkany od problemów z termostatem, przepustnicą.

Wtryski u mnie przy 350k mają korekty rzędu +- 0.7, było trochę więcej, ale kilka puszek czyścika do wtrysków w baku zrobiło swoje.

Jak się nie znasz dokładnie to lepiej zlecić komuś obejrzenie fury, bo kupienie złoma może się wiązać z wydaniem na remonty drugie tyle jak nie lepiej co na samochód.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam. Kupiłem taką niedawno z 2009r w wersji M pakiet z przebiegiem 240tys. Oprocz kola pasowego zwroc uwage na temperature silnika czy sie dogrzewa do 90 stopni bo termostaty padaja na potęge i silnik pracuje niedogrzany, wiecej pali i dpf sie nie wypala. Ja zrobilem pelen serwis olejowo filtrowy po zakupie + odma. Mam blad swiec żarowych ale profilaktycznie kupilem 6 i bede wymienial i sprawdzal moduł bo to tez uwielbia sie psuć. Jesli chodzi o lancuch rozrzadu to jest to ta sama czesc co w silnikach M57N i jest trwała no chyba, że pałujesz na kazdych swiatlach. Warto tez uwazac na chip tunning bo te silniki różnią sie od wersji 530d wtryskami (sa z 2.0d) i przede wszystkim automatem. Wsadzili tu budżetowy 6HP21 ktory znosi tylko niewiele ponad 400Nm wiec latwo go zarznąć jak wykrecisz ponad 500Nm. 6HP26 z 530d znosil grubo ponad 500Nm ale widocznie ksiegowi zakrecili kurek. Poza tym nic tylko jezdzic. Pozdrawiam

Edytowane przez Radkez

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.